اخبار خودرویی شیپور _ 19 مرداد ۱۴۰۰

4.3/5 - (9 امتیاز)

سه محصول جدید ایران خودرو به زودی راهی بازار می‌شوند

مدیرعامل ایران خودرو فرشاد مقیمی اعلام کرده است که وانت جدید آریسان تغییراتش به پایان رسیده و در سایت مشهد از ۳۰ تا ۴۰ روز آینده تولیدش آغاز خواهد ‌شد. وی اضافه کرد که بسیاری از مشکلات خودروی آریسان در نمونه جدید آن برطرف شده و این خودرو در فرم جدید از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است.

آقای مقیمی اظهار داشت که کار تعبیه گیربکس دستی ۶ سرعته روی خودروی رانا نیز آغاز شده و تولید انبوه این محصول از ۲۰ تا ۲۵ روز آینده آغاز می‌شود. مقیمی تاکید کرد: در بین محصولات جدید ایران خودرو یک کراس‌اوور هم پیش‌بینی شده که سی تا چهل روز آینده از آن رونمایی می‌شود و این محصول جدید بسیار مدرن و متناسب نیازمندی‌های بازار است.

علاوه بر این موارد، تولید خودروی تارا با گیربکس اتوماتیک و خودروی سمند با گیربکس نیمه اتومات در مرحله کالیبراسیون قرار دارد و این خودرو‌ها ظرف یکی دو ماه آینده وارد بازار می‌شوند؛ بنابراین به زودی شاهد عرضه سه محصول جدید از ایران خودرو خواهیم بود.

آیا قرعه کشی پیش فروش خودروها حذف شده است؟

قرعه کشی خودرو

بر اساس آنچه که به نظر می‌رسد تمامی محدودیت‌ها برای خریداران خودرو از شرکت‌های خودروساز برداشته شده و مانند روال سابق متقاضیان می‌توانند با ورود به سایت‌های شرکت‌های تولید کننده، محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

بر این اساس روز گذشته خودروسازی سایپا در آخرین پیش‌فروش پنج خودروی کوئیک S، ساینا S، کوئیک دنده‌ای، کوئیک R و وانت پراید علاوه بر حذف محدودیت‌های ثبت نام، قرعه‌کشی را نیز از فرآیند فروش خود حذف کرد که به خوبی نشان دهنده این موضوع است که از این به بعد قرعه‌کشی از فرآیند عرضه شرکت‌های خودروسازی حذف خواهد شد!

بر اساس اطلاعیه‌ای منتشر شده توسط شرکت سایپا، متقاضیان می‌توانند در زمان تعیین شده (از امروز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۲۴ ساعت) به سایت فروش این خودروساز مراجعه کرده از میان محصولات عرضه شده خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند، مبلغ اعلام شده را به عنوان پیش‌پرداخت به حساب خودروساز واریز و منتظر دریافت خودرو بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده (دی ماه ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۱) از سوی خودروساز باشند.

شورای رقابت از قیمت گذاری خودروهای چینی کنار می‌رود!

قیمت گذاری خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با اشاره به چگونگی نحوه قیمت گذاری خودرو‌های خارجی در بازار گفت: سازمان حمایت مسئول قیمت گذاری خودرو‌های چینی و روسی است، اما اگر خودرویی خارجی باشد، بازار قیمت آن را تعیین می‌کند و نهاد ناظری بر آن نظارت ندارد، اما سازمان حمایت نظارت ارشادی دارد.

وی اضافه کرد: اکنون تمام خودرو‌های وارداتی به صورت CKD با حداقل ۲۰ درصد داخلی سازی وارد می‌شود. محصولات مونتاژی، چون عرضه محدود هستند، مشمول قیمت‌گذاری نیستند. تعداد عرضه به گونه‌ای نیست که نیازی به ورود نهاد نظارتی به قیمت‌گذاری باشد. نرخ این محصولات توسط خود مونتاژ کننده تعیین می‌شود.

مصطفی صفاری مشاور رئیس شورای رقابت نیز با اشاره به چگونگی نحوه قیمت گذاری خودرو‌های خارجی در بازار گفت: شورای رقابت وظیفه قیمت گذاری خودرو‌های چینی و خارجی را ندارد و سازمان حمایت باید آن‌ها را قیمت گذاری کند؛ یعنی وزارت صمت به سازمان حمایت مجوز داده است تا در نحوه فعالیت خودروسازان نظارت کند. بنابر این به نظر می‌رسد که شورای رقابت از قیمت گذاری خودروهای چینی کنار می‌رود.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.