ساده ترین راه کارها برای تشخیص گوشی اصل از تقلبی

3/5 - (1 امتیاز)

گوشی‌های تقلبی یا همان گوشیهای فیک شاید ظاهرشان تفاوتی با گوشی اصلی ندارد اما قطعات داخلی آن همگی از لوازم بی کیفیت یا دارای کیفیت پایین ساخته شده‌اند. گوشی‌های تقلبی یا مونتاژی ممکن است با قیمت‌هایی بالا نیز به فروش برسند.
اکنون که بیش از ۷۰ درصد گوشی‌های هوشمند بازار قاچاق هستند راه شناخت گوشی‌های اصل از تقلبی بسیار مهم است چرا که هنگام خرید ممکن است فروشنده بدون آنکه یادآور شود گوشی تقلبی یا اصلی است یک گوشی تقلبی کیفیت پایین را با قیمت‌های گوشی اصلی به خریدار بفروشد.
برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن موبایل چند راهکار وجود دارد که زمان خرید میتوان آن ها را به کار بست.
اولین راه مراجعه به وب سایتی است که با وارد کردن شماره سریال تلفن همراه در آن و مطابقت دادن مدل گوشی در وب سایت با مدل گوشی شما اصل بودن خرید تایید می‌شود.
راه دیگر آنکه پیش از خریداری گوشی از طریق شماره گیری *#۰۶# اصل بودن گوشی مورد نظر را از طریق شماره سریال آن بدانید بر این اساس با شماره‌گیری این رقم شماره سریال گوشی بر روی صفحه آن ظاهر می‌شود و میتوانید با مطابقت دادن این شماره با شماره‌ای که بر روی جعبه گوشی نوشته شده از اصل بودن مطلع شوید.
نسلهای قدیمی‌تر  تلفن همراه این امکان را داشتند که از روی رقم‌های هفتم یا هشتم سریال موبایل این را متوجه شد که آن گوشی در کدام کشور ساخته شده و اصل است یا متفرقه.
لیبل موبایل هم می تواند در اصل بودن تلفن همراه به خریدار کمک بسیاری کند. لیبل باید کاملا صاف و در جای خود قرار گرفته باشد و نوشته‌های روی آن (CE) و تصویر سطل زباله با بخش شطرنجی با کیفیت و بدون خردگی باشد.
علاوه بر این بیشتر برندها روی جعبه هر موبایل شماره سریال دستگاه را قرار می دهند، حال آنکه در گوشیهای تقلبی روی جعبه شماره سریال وجود ندارد و خریدار می تواند از این طریق از اصل بودن موبایل مطلع شود.
همچنین خریدار می‌تواند با مقایسه جعبه‌های دو دستگاه از اصل بودن آن آگاه شود. گوشی های اصل نسبت به گوشیهای تقلبی از وزن پایین تر و همچنین ابعاد استانداردتری برخوردارند.
هنگام روشن کردن گوشی نیز، صدای روشن کردن موبایل اصل با تقلبی متفاوت است و در کل کیفیت صدا، صفحه نمایش، قدرت لمس صفحه نمایش و نرم افزارهای اصلی در موبایل های تقلبی بسیار پایین‌تر و متفاوت‌تر است. به عنوان مثال در گوشیهای آیفون در نسخه‌های تقلبی و بسیار ارزانقیمت در بازار ایران به جای سیستم عامل IOS از سیستم عامل اندروید استفاده می شود!
کارتهای گارانتی روی دستگاه نیز از دیگر راه های مهم شناسایی گوشی اصل از تقلبی است.
می توانید هنگام خرید موبایل شماره سریال درج شده روی کارت گارانتی را از شرکت گارانتی کننده استعلام کنید و در صورت تائید نشدن شماره سریال، باید بدانید که گوشی اصل نیست.
می توانید برای دیدن قیمت انواع گوشی ها به سایت شیپور صفحه گوشی مراجعه کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
4 نظرات
  1. نادر می گوید

    مرسی خوب بود

  2. شعبه مجازی می گوید

    سلام و تشکر معیارهایی که ذکر شد در مورد همه ی گوشی های بازار ایران صادق است؟

  3. Elmira می گوید

    خیلی خوب بود مقاله تون مرسی فقط اگر بیشتر از این مقاله ها در سایتتون قرار بدین خیلی خوب میشه

  4. مسعود می گوید

    ممنون از راهنماییتون…

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.