روش هایی برای استفاده بهتر از کولر ماشین

Rate this post

در فصل تابستان این سوال برای خیلی از راننده ها و دارندگان خودرو پیش می آید که آیا با روشن کردن کولر مصرف سوخت ماشین بیشتر می شود؟ یا این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند؟

امروز به این سوال پاسخ می دهیم و بررسی می کنیم که چه راه هایی رای استفاده بهتر از کولر خودرو در فصل گرما وجود دارد؟

با ما همراه باشید و برای دیدن قیمت خودروهای کارکرده و صفر به سایت شیپور صفحه خودرو مراجعه کنید.

این مطلب هم شامل پاسخ بعضی از سوالات شما درباره کولر خودرو است:

بدون اینکه بنزین هزار تومنی بسوزونیم از کولر خودرو استفاده کنیم!
کولر ماشین با اتصال تسمه به کمپرسور موتور مرتبط می‌شود و با روشن کردن کولر ماشین، به موتور آن فشار بیشتری وارد می شود و همین موضوع باعث افزایش مصرف سوخت آن می شود، افزایشی که در حدود دو لیتر در هر صد کیلومتر است. علاوه بر این موتور خودرو کندتر کار می کند.

اما برای جلوگیری از افزایش بیش از اندازه سوخت و استفاده بهتر از کولر خودرو می توان از ترفندهایی استفاده کرد تا دیگر مجبور به تحمل گرما هنگام رانندگی نباشیم.

پیش از آغاز تابستان کولر خودرو را برای بررسی کلی به تعمیرگاه ببرید و ز سالم بودن و فشار گاز مناسب آن مطمئن شوید. فیلترهای تصفیه هوای سیستم تهویه را تعویض کنید تا از ایجاد بیماری های ریوی برای خودتان و دیگر سرنشینان جلوگیری کنید.
هنگامی که تازه خودرو را روشن کرده اید کولر را روشن نکنید. ابتدا شیشه ها را پایین بکشید و حرکت کنید سپس سیستم تهویه را روشن کنید و بعد از مدتی که هوای بسیار گرم داخل خودرو عوض شد و کمی متعادل شد، کولر را روشن کنید. اگر در سربالایی رانندگی می کنید کولر را تا پایان سربالایی خاموش کنید و بعد دوباره آن را روشن کنید. همچنین از رانندگی با سرعت بالا و همزمان با آن روشن کردن کولر خودداری کنید.

در ترافیک ها و مسیر های سر پایینی مدام ترمز گرفتن یا کم و زیاد کردن سرعت هم باعث وارد آمدن فشار بیشتر به کولر ماشین می شود و هم باعث می شود مصرف سوخت چندین برابر شود.

تا جایی که امکان دارد از پارک کردن خودرو زیر نور آفتاب خودداری کنید. چون هم باعث گرم شدن بیش از اندازه آن می شود و هم استهلاک و فرسودگی آن را بیشتر می کند و در آخر هنگامی که کولر روشن می کنید تمام پنجره ها را بالا بکشید چون هم هوای خنک داخل خودرو از بین می رود و هم مصرف سوخت بیشتر می شود و فشار زیادی هم به کولر وارد می شود.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.