بهترین شیوه شارژ باتری گوشی کدومه؟!

4.7/5 - (28 امتیاز)

موضوع شارژ کردن دستگاه‌های الکترونیکی در عین سادگی اهمیت خاص خودش رو داره و میتونه به اندازه خیلی زیادی روی باتری دستگاه و عملکرد اون تاثیرگذار باشه.
با توجه به تغییرات و پیشرفت‌هایی که تو باتری‌ها صورت گرفته و از طرف دیگه خیلی از پرچمداران کمپانی‌های مختلف برای داشتن ظاهر زیبا و ضخامت کمتر باتری رو حذف کردن، می‌تونیم نتیجه بگیریم که باید ما هم تغییراتی داشته باشیم.
هنوز سر اینکه باید وقتی دستگاه برای بار اول قرار شارژ بشه اونو چند ساعت مثلا ۶ تا ۸ ساعت به صورت خاموش به شارژ بزنیم یا نه، تو باتری‌های جدید بحثه ولی کفه ترازو به سمت اوناییه که میگن این کارو انجام بدین. برای همین کار بهتره یه کم با گوشی کار کنید تا شارژش تموم شد در حالت خاموش اون رو چند ساعت به شارژ بزنید.
اما در حالت عادی بهترین زمان برای  شارژ باتری گوشی  وقتیه که شارژ باتری رسیده به ۱۰ درصد اون وقت میتونید اون رو بزنید به شارژ. اگه بتونین این کار رو یه وقتی مثه شب انجام بدین که بشه گوشی رو خاموش کرد خیلی بهتره. اول کابل رو به گوشی و بعد به برق وصل کنید.
برای  شارژ باتری گوشی  موبایل همونطور که می‌دونید با توجه به تکنولوژی‌های امروزی چند تا راه وجود داره. همیشه بهترین راه استفاده از برق شهری و شارژر مخصوص خود گوشیه. حواستون باشه با اینکه شارژهای امروزی با توجه به اینکه از پورت میکرو USB پشتیبانی میکنن به هر دستگاهی میخورن ولی خیلی وقتا تغیرات ولتاژ ایجاد شده و برق منتقل شده به باتری میتونه اون رو خیلی زود خراب کنه.
استفاده از برق شهری باعث میشه خیلی زود و سریع باتری گوشی شما بدون کمترین مشکلی شارژ بشه و با توجه به اینکه شارژ شدن روند طبیعی رو طی میکنه کمتر برای گوشی مشکل پیش میاد. اما باید حواستون جمع باشه وقتی گوشی شارژ شد اون رو از برق بکشید و نذارید الکی به شارژ شدن ادامه بده که خیلی زود باعث خراب شدن باتری دستگاه میشه.
روش دوم واسه وقتیه که شما شارژر گوشی همراهتون نیست و مجبورید از یه کابل میکرو USB استفاده کنید. برای این کار از هر وسیله‌ای که بشه بهش USB وصل کرد و برق داشته باشه مثل کامیپوتر، لپ‌تاپ یا حتی بعضی مانیتورها هم میشه استفاده کرد. این کار یه راه حل جایگزینه و قطعا نسبت به برق شهری با توجه به ولتاژ پایینتر دیرتر گوشی شما رو شارژ میکنه ولی مشکل خاصی هم پیش نمیاد. فقط باید حواستون باشه دستگاهی که دارین ازش برق میگیرین مدام خاموش و روشن نشه که نوسان به باتری تحمیل کنه.
یه راه دیگه شارژ باتری گوشی و بقیه دستگاه‌های قابل حمل که جدیدا خیلی مرسوم شده و به درد هم میخوره استفاده از پاور بانک یا همون شارژر همراهه که خیلی راحت میتونه چندین دستگاه رو جواب بده. این پاور بانک‌ها مدل‌های مختلف با قیمت‌های مناسب داره و برای گوشی‌های غول پیکر امروزی که زود زود شارژ تموم میکنن و درست سر بزنگاه دست شما رو میزارن تو پوست گردو خیلی به درد میخوره.
یه نکته مهم اینه که اجازه بدین باتری از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد کامل شارژ بشه و تا جایی که میتونین دفعات شارژ رو پایین بیارین که کمتر به باتری فشار وارد بشه. ضمن اینکه اگه میتونین وقتی گوشی داره شارژ میشه ازش استفاده نکنین بهتره.
الان دیگه انواع شارژرها، باتری‌ها، پاور بانک‌ها و لوازم جانبی دیگه مثل کابل، قاب، بامپر، باتری‌، کیس، کاور، کیف، لیبل، قاب ژله‌ای و خیلی چیزای دیگه واسه گوشی‌های موبایل زیاد شده که آدم دلش میخواد همش از این زلم‌زیمبوها واسه گوشیش بگیره. بهترین کار هم اینه به جای اینکه آدم خودش رو تو این هوای گرم و ترافیک خسته کنه و بره بیرون اگه خواست لوازم جانبی خاصی بگیره یا اگه خواست گوشی خرید و فروش کنه بشینه خونه بره تو سایت شیپور صفحه موبایل و گوشی با اینترنت داد و ستد کنه.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.