10  نکته برای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خواب شما

Rate this post

اتاق خواب شما، به عنوان یک فضای بسیار شخصی و متعلق به شما، بازتاب احساسات و اهداف شما است. برای این که تاثیری از این فضای مهم در خانه بگیرید، باید نکات ریزی را برای زیبایی دکوراسیون آن رعایت کنید.

 

10  نکته برای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خواب شما

 

در مورد دکوراسیون منزل مقالات متفاوتی را اختیار شما قرار دادیم. اما در این مقاله، قصد داریم تا به نکات زیبایی دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم. برعکس اسمش، اتاق خواب به هیچ وجه یک فضای منحصر به استراحت نیست. اتاق خواب، شخصی‌ترین فضا برای انجام کارهایی است که به شکل مستقیم با اهداف و دیدگاه ما سر و کار دارند. با اینکه بسیاری از افراد زمان و هزینه زیادی را صرف دکوراسیون پذیرایی و آشپزخانه می‌کنند، اما فراموششان می‌شود که در حقیقت، این اتاق خواب است که بیشترین تاثیر را روی خودشان دارد.

 

  1. رنگ‌های لطیف دکوراسیون اتاق خواب شما

 

رنگ‌های لطیف دکوراسیون اتاق خواب شما

 

بهتر است برای دکوراسیون اتاق خوابتان به فکر رنگ‌های ملایم و لطیف باشید. رنگ‌های اصلی آرامش و راحتی را از احساس دکوراسیون اتاق خواب شما می‌گیرند. تک رنگ بودن فضای دکوراسیون اتاق خواب، بهتر از رنگارنگ بودن آن است. مگر اینکه از یک پالت رنگی مرتبط و از سایه‌های رنگی استفاده کنید. مثلا، اگر رنگ رو تختی شما به صورتی می‌زند، یک طیف ملایم از سفید تا صورتی روشن را در نظر بگیرید و دکوراسیون اتاق را کامل کنید. حتما از روانشناسی رنگ‌ها برای انتخاب رنگ‌های مورد نظرتان استفاده کنید.

 

  1. سقف اتاق خواب شما، قلب دکوراسیون آن است!

 

سقف اتاق خواب شما، قلب دکوراسیون آن است!

 

برای دکوراسیون اتاق خوابتان همه کار کرده‌اید اما هنوز یک جای کار می‌لنگد؟ دلیل آن خالی بودن سقف اتاق خواب است. اگر امکانش را دارید، از یک رنگ ملایم متناسب با فضای دکوراسیون اتاقتان برای سقف اتاق استفاده کنید. می‌توانید از کاغذدیواری‌های جذاب و ملایم برای پوشش سقف اتاق خوابتان بهره ببرید. اگر دوست ندارید کل سقف با رنگ یا کاغذ دیواری پوشیده شود، می‌توانید از لوستر یا دکوراتیوهای زیبای متناسب با سلیقه‌تان برای سقف اتاق خوابتان استفاده کنید. یادتان باشد که سقف را شلوغ نکنید، اما آن را خالی هم نگذارید.

 

  1. همه چیز در سادگی دکوراسیون اتاق خواب شما خلاصه می‌شود

 

همه چیز در سادگی دکوراسیون اتاق خواب شما خلاصه می‌شود

 

برای داشتن یک اتاق خواب با دکوراسیونی دلنشین و زیبا، بهترین کار این است که فضا را خلوت و ساده نگه دارید. پر کردن دکوراسیون اتاق خواب از وسایلی که مربوط به این فضا نیست به هیچ وجه تحسین برانگیز نیست. مثلا، لزومی ندارد در اتاق خواب یک کتابخانه و میز تحریر هم وجود داشته باشد. دکوراسیون اتاق خواب شما فقط به یک تخت خواب،  و یک آینه نیاز دارد. اگر فضای شما پاسخگوی وسایل بیشتری هست، سراغ میز آرایش، پاتختی، عسلی و گل و گیاه باشید و نه بیشتر.

 

  1. در اتاق خواب، سایز مهم است!

 

در اتاق خواب، سایز مهم است

 

برای پر کردن اتاق خواب و فضای دکوراسیون آن عجله نکنید. وسایل دکوراسیون در سایزهای متفاوتی قابل خریداری هستند. ابتدا یک نقشه و طرح کلی از فضای اتاق خوابتان را روی کاغذ بیاورید و بعد جای هر وسیله‌ای را روی آن علامت بزنید. با این کار تقریبا متوجه خواهید شد که چقدر می‌توانید در خرید وسایل بزرگ برای دکوراسیون اتاق خوابتان، دست و دلباز عمل کنید.

 

  1. دکوراسیون اتاق خواب شما به کمد نیاز دارد!

دکوراسیون اتاق خواب شما به کمد نیاز دارد!

 

درمورد ساده و خلوت نگه داشتن فضای دکوراسیون اتاق خواب صحبت کردیم. اما احتمالا شما خیلی سریع با خودتان گفته‌اید که با وجود حجم زیاد وسایل ضروری برای اتاق خواب، خلوت نگه داشتن آن امکان پذیر نیست. اشتباه نکنید. در مرحله اول، تا جای ممکن وسایل بی ربط به دکوراسیون را در کمد دیواری‌ها جا بدهید. اگر به اندازه کافی کمد دیواری ندارید، و یا خرده ریز زیادی دارید، می‌توانید دراور و یا کمد ست با سرویس خوابتان سفارش دهید و دکوراسیون را از وسایل بی ربط خالی کنید.

 

  1. دکوراسیون اتاق خواب و فضای شخصی

دکوراسیون اتاق خواب و فضای شخصی

 

احتمال دارد با خواندن تیتر این پاراگراف کمی گیج شده باشید. اما، حتی در فضای شخصی اتاق خوابتان نیز، یک قسمت از دکوراسیون را منحصرا به فضای آرامش اختصاص دهید. این کار بسته به متراژ و فضای اتاق خوابتان و شکل دکوراسیون شما می‌تواند متفاوت باشد. برای اتاق خواب‌های کوچک‌تر، این فضا می‌تواند یک پاتختی باشد. اگر اتاقتان پنجره دارد، می‌توانید از یک ترکیب بالشت و کوسن برای مطالعه زیر پنجره استفاده کنید. اگر دکوراسیون و فضای اتاق به شما اجازه می‌دهد، می‌توانید یک صندلی و میز کوچک به مطالعه و چای اختصاص دهید.

 

  1. روتختی‌ها، نبض دکوراسیون اتاق خواب

روتختی‌ها، نبض دکوراسیون اتاق خواب

 

تمام انرژی خود را صرف انتخاب روتختی مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب کنید. از جنس و رنگ تا طرح و پارچه در اینجا مهم است. اگر روتختی شما صرفا یک زیبایی دکوراتیو داشته باشد اما احساس راحتی در آن نکنید، این حس را در کل دکوراسیون اتاق پراکنده خواهید کرد.

 

  1. بیش از یک انتخاب برای نور دکوراسیون اتاق خواب خود داشته باشید

انتخاب نور دکوراسیون اتاق خواب

 

در دکوراسیون، نور همه چیز است. اهمیت این موضوع در مورد اتاق خواب بیشتر نیز هست. شما در فضای اتاق خواب به نورهای متفاوتی برای انجام کارهای مختلفی نیاز دارید. می‌توانید این نور را با آباژورهای کم جا و زیبا تامین کنید.

 

  1. پنجره‌های اتاق خواب را رها نکنید

 

پنجره‌های اتاق خواب را رها نکنید

 

ممکن است تحت تاثیر تصاویر زیبا، دلتان بخواهد دکوراسیون اتاق خوابتان بدون پرده باشد. این کار اشتباه محض است. در ادامه این موضوع که بهتر است دست خودتان را درمورد انتخاب نور اناق خواب باز بگذارید، وجود یک پرده ساده، روشن، ملایم و سبک برای پنجره‌های اتاق خواب ضروری است. با این کار شما شدت ورودی نور را مدیریت می‌کنید و دمای اتاق را نیز در کنترل خواهید داشت.

 

  1. دکوراسیون اتاق خواب را زندانی نکنید!

 

دکوراسیون اتاق خواب را زندانی نکنید

 

فضای شخصی اتاق خوابتان را به زندان تکنولوژی تبدیل نکنید. سعی کنید این فضا و دکوراسیون آن را از هرگونه مودم اینترنتی، گوشی تلفن همراه، بلندگو، و تلویزیون خالی کنید. یادتان باشد، در این فضا ذهن شما نفس می‌کشد و برنامه ریزی می‌کند. به فکر سلامتی دکوراسیون اتاقتان باشید.

 

دکوراسیون زیبای اتاق خواب

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. زادآب می گوید

    ممنون از مطالب خوبتون

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.