دهه پیش روی مد، فشن و زیبایی

Rate this post

در حالی که چند ماهی می‌شود وارد دهه جدید میلادی شده‌ایم، نگاهی داریم به پیش بینی مد، فشن و زیبایی در دهه پیش رو.

 

دهه پیش روی مد، فشن و زیبایی

 

مد، فشن و زیبایی رویکردهای مختلف و جریان سازی برای نشان دادن طرز تفکر افراد در جوامع است. دنیا از سال 2010 تا 2020 در مواجهه با فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و … بیش از پیش کوچک شد. این کوچک شدن در صنعت مد، فشن و زیبایی، یک جور ترند هماهنگ را با خود به همراه داشت. به طوری که از شرق تا غرب، نتیجه برندهای آرایشی استفاده شده برای یک هنرپیشه بر روی فرش قرمز، با آرایش خانگی یک دختر هجده ساله در نیجریه یکسان شده بود. از آن جایی که هر دهه معمولا خلاف دهه پیشین خود عمل می‌کند، می‌خواهیم ریز تر با مد و فشن و زیبایی در ده سال پیش رو آشنا شویم.

 

مد، فشن و زیبایی و دنیای دیجیتال

 

مد، فشن و زیبایی و دنیای دیجیتال

 

تا همین حالا نیز کرونا، معادلات آینده جهان را حسابی تحت تاثیر خود قرار داده است. اگر حساسیت‌ها و تلاش‌های پیشرفت دیجیتال در دنیای پیش از کرونا را نیز به آن اضافه کنیم، نتیجه یک آینده کاملا دیجیتال خواهد بود. مد، فشن و زیبایی در سال‌های پیش رو بیش تر از گذشته خودش را به شکل فیلترهای مختلف، اپلیکیشن‌های جدید و پلاگین‌های مجازی نشان خواهد داد. البته با این رشد نرم افزارهایی مثل اپلیکیشن اسنپ چت، بیوتی کم، و غیره، انتظار می‌رود تمایل مد، فشن و زیبایی به سمت تغییر شکل کلی هویت فرد در فضای مجازی باشد. مثلا، من برای ملاقات با دوستان خودم در یک فضای مجازی، یک مدل موی جدید از فیلترها انتخاب نمی‌کنم، بلکه شاخ یا دم به هویت مجازی خودم اضافه می‌کنم تا خاص تر به نظر برسم.

 

مد، فشن و زیبایی و فردیت

 

مد، فشن و زیبایی و فردیت

 

در مقدمه هم گفتیم که ایسنتاگرام و رسانه‌های مرتبط، نقش عمده‌ای در شبیه سازی مفهوم مد، فشن و زیبایی در سر تا سر جهان بازی کردند. این یعنی تقریبا هر توتوریال یا ویدئو آموزشی میکاپ، فارغ از اینکه متعلق به چه کشوری بود، تقریبا شبیه به هم انجام می‌شد. برندهای آرایشی یکسانی نیز در هر ویدئویی استفاده می‌شد. در مورد استایل و مد نیز همین روند تکرار می‌شد. عروسی‌هایی با استایلینگ یکسان. لباس‌های یک شکل مردم در همه جای دنیا. اما، مد، فشن و زیبایی احتمالا این روند را خواهد شکست. مردم از این روال خسته شده‌اند و به دنبال ویژگی‌های فردی در هر کاری هستند. احتمالا میکاپ‌ها و استایل‌ها امضای شخصی به خودشان بگیرند. به طوری که شما با دیدن یک عکس یا یک ترکیب رنگ، به راحتی تشخیص بدهید که این کار متعلق به فلانی است.

 

مد، فشن، زیبایی و روایت داستان

 

مد، فشن، زیبایی و روایت داستان

 

دنیای پس از کرونا، دنیای داستان‌های شخصی بیشتر است. یک محدودیتی برای نشان دادن مد، فشن و زیبایی به صورت مجزا وجود دارد. این محدودیت وقتی داستان‌های شخصی با آن مخلوط شده باشد، از بین می‌رود. مثلا، لباس‌هایی که داستان هر فرد را بیان کنند. یا میکاپ‌هایی که درست مثل عطر، یا موسیقی، آغاز و اوج و پایان داشته باشند. هر چه این داستان با مد، فشن و زیبایی بهتر خودش را نشان دهد، احتمال محبوبیت آن در دهه پیش رو بیشتر خواهد بود.

 

مد، فشن، زیبایی و محیط زیست

 

مد، فشن، زیبایی و محیط زیست

 

ده سال گذشته، ده سال بسیار خشن برای کشتن طبیعت بود. کرونا یک صد معبر بزرگ برای فاجعه‌ای بود که فعلا اتفاق نیفتاد. اما، احتمالا شما هم زیاد دیده و شنیده‌اید که همه چیز حاکی از تغییر سبک زندگی مردم است. مصرف گرایی بی‌نهایت مورد انتقاد قرار گرفته است و این فرهنگ ارتباط کاملا مستقیمی با مد، فشن و زیبایی دارد. به همین دلیل، برندهای حامی محیط زیست اعتبار بیشتری پیدا خواهند کرد. ده سال پیش رو، برای برندهای شخصی خانگی بسیار روشن خواهد بود. مد، فشن و زیبایی قابل بازیافت، گیاهی، خانگی، و بدون دور ریز از جمله ترکیباتی هستند که احتمالا گوی سبقت را در همین دو سه سال آینده از دیگران خواهند ربود.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.