مقایسه ام وی ام X22 و پژو ۲۰۷؛ ماشین ایرانی را بخریم یا چینی؟

5/5 - (1 امتیاز)

در زمان خرید خودرو معمولا افراد به جیب خود نگاهی می‌اندازند و بعد، سراغ مقایسه خودروهایی می‌روند که از نظر قیمت وضعیت مشابهی و با بودجه آنها همخوانی دارند. پژو ۲۰۷ و ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ از جمله خودروهایی هم‌رده هستند که در نسخه اتوماتیک، تقریبا قیمت مشابهی دارند.

هر دو محصول مونتاژ داخل هستند و در برخی بخش‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند. اگر قصد خرید mvm x22 دارید یا اینکه بین این خودرو و خرید ۲۰۷ مانده‌اید، این مقاله کاملا مناسب شما است؛ چرا که قرار است این دو خودرو را به‌صورت کامل مقایسه کنیم و در نهایت درباره مزایای خرید هر کدام توضیح دهیم.

مقایسه پژو ۲۰۷ و ام‌وی‌ام X22 از نظر طراحی

در مقایسه پژو ۲۰۷ و ام‌وی‌ام X22 از نظر طراحی، باید گفت که پژو ۲۰۷ با وجود قدیمی بودن گوی سبقت را ربوده است و همچنان به‌عنوان خودرویی اسپرت و جوان‌پسند به‌شمار می‌آید. البته بسیاری ممکن است این موضوع را رد کنند و طراحی بدنه این کراس‌اوور کوچک اقتصادی را بسیار بهتر از پژو ۲۰۷ بدانند. در کل، این بخش از مقایسه خودروها، کلا به سلیقه افراد بستگی دارد.

در طراحی ام‌وی‌ام x22، غیر از نمای عقب و چراغ‌های کوچک این خودرو، نمی‌توان ایرادی را عنوان کرد و به همین خاطر، این خودرو به یکی از خودروهای محبوب این روزها در میان افراد در تمام سنین تبدیل شده است. ۲۰۷ هم ظاهری بسیار جذاب و گیرا دارد و همین موضوع یکی از نقاط قوت این خودرو نسبت به خودروی چینی به‌شمار می‌آید.

۲۰۷ بخریم یا x22؟

۲۰۷ بخریم یا x22؟

اما در طراحی کابین، باید گفت که ام‌وی‌ام X22 بسیار بهتر عمل کرده است. تصویر بالا نمای داخلی ام‌وی‌ام X22 را نشان می‌دهد که نسبت به ۲۰۷ بسیار جدیدتر و اسپرت‌تر است و طراحی ۲۰۷ کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد. بنابراین، اگر به زیبا به‌نظر رسیدن داشبورد و دیگر اجزای خودرو در کابین اهمیت می‌دهید و در عین حال، میزان گنجایش کابین نیز برای شما مهم است، اینجاست که ام‌وی‌ام X22 بهتر از حریف هاچ‌بک خود عمل کرده است و می‌تواند انتخاب شما باشد. حتی گنجایش صندوق عقب ام‌وی‌ام X22 تقریبا دو برابر حجم صندوق عقب ۲۰۷ است، در نتیجه کابین ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ برای خانواده‌ها و افرادی که بسیار سفر می‌کنند، می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد. صندوق عقب ۲۰۷ حدود ۲۴۵ لیتر گنجایش دارد و این رقم در ام‌وی‌ام  X22به ۴۲۰ لیتر می‌رسد.

مقایسه پژو ۲۰۷ و ام‌وی‌ام X22 از نظر فنی

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مقایسه دو خودرو، همین بخش فنی است که قدرت خودرو را نشان می‌دهد. در مقایسه این دو خودرو از نظر فنی و همچنین قدرتی، تفاوت زیادی را مشاهده نمی‌کنیم. هر دو خودرو دارای شتاب مشابهی هستند و خب این به دلیل وزن بیشتر ام‌وی‌ام اکس ۲۲ و تفاوت در آیرودینامیک آن است.

پژو ۲۰۷ در نسخه اتومات خود دارای یک پیشرانه TU۵ است که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور دارد. انتقال قدرت موتور در این خودرو توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک انجام می‌شود. این خودرو تنها در ۵ الی ۱۲ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

اما ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ دارای یک پیشرانه ۱,۵ لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. انتقال قدرت موتور در این خودرو توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک انجام می‌شود. از طرفی این خودرو تنها در ۱۴ الی ۱۵ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در جدول زیر می‌توانید مقایسه فنی ۲۰۷ اتومات و ام‌وی‌ام X22 را مشاهده کنید:

نوع خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک ام‌وی‌ام x22 اسپرت اکسلنت اتوماتیک
حجم موتور ۱۵۸۴ ۱۴۹۷
حداکثر قدرت(HP/rpm) ۵۸۰۰/۱۰۵ ۶۰۰۰/۱۰۵
حداکثر گشتاور ۴۰۰۰/۱۴۲ ۲۷۵۰/۱۳۵
گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت (ترکیبی) ۷.۱ ۶.۱
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۱۲.۶ حدود ۱۴
حداکثر سرعت(Km/h) ۱۹۰ ۱۷۰

مقایسه پژو ۲۰۷ و ام‌وی‌ام X22 از نظر ایمنی

در مقایسه دو خودروی ۲۰۷ و mvm x22 از نظر ایمنی، باید عنوان کرد که هر دو خودرو دارای استانداردهای مناسبی از نظر ایمنی هستند. به‌عنوان مثال، با توجه به اینکه پژو ۲۰۷ از نظر پلتفرم کاملا شبیه پژو ۲۰۶ است، بنابراین می‌توان سه ستاره ایمنی حفاظت از سرنشینان از موسسه اروپایی یوروانکپ که پژو ۲۰۶ دریافت کرده را برای پژو ۲۰۷ نیز در نظر بگیریم. این در حالی است که ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ نیز دارای امکانات و تجهیزات متعددی برای ایمنی سرنشینان است که از جمله آنها می‌توان به سیستم‌های کنترل کشش و پایداری اشاره کرد.

در جدول زیر می‌توانید به‌خوبی این دو خودرو را از نظر سطح ایمنی و امکانات  ایمنی مقایسه کنید:

تجهیزات ایمنی پژو ۲۰۷ MVM X22 تجهیزات ایمنی
تجهیزات هشدار و حفاظتی ایموبیلایزر/قفل مرکزی با ریموت/کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع/کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه‌ای/صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس/ سنسور دنده عقب/دوربین دنده عقب ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت‌، کمربندهای ایمنی ۳ نقطه‌ای دارای پیش کشنده، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب/دوربین دنده عقب، دزدگیر/ کیلس/استارت دکمه‌ای/ TPMS تجهیزات هشدار و حفاظتی
کیسه هوا راننده و سرنشین جلو راننده، سرنشین جلو، جانبی کیسه هوا

مقایسه پژو ۲۰۷ و ام‌وی‌ام X22 از نظر امکانات و آپشن‌ها

در مقایسه تجهیزات، امکانات و آپشن‌ها، هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند و نمی‌توان تفاوت فاحشی میان این دو پیدا کرد. به‌عنوان مثال، بسیاری از امکانات و آپشن‌ها در هر دو خودرو مشابه هستند که از جمله آنها می‌توان به کروز کنترل، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، بلوتوث، درگاه یو اس بی، میرورلینک، دی لایت و آینه‌های برقی اشاره کرد.

تنها برخی موارد مانند گرم‌کن آینه‌های جانبی و روکش صندلی چرمی و سانروف از جمله آپشن‌هایی هستند که ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ دارد و در پژو ۲۰۷ وجود ندارد.

مقایسه پژو ۲۰۷ و ام‌وی‌ام X22 از نظر تجربه رانندگی

تجربه سواری از جمله مواردی است که خیلی روی تصمیم افراد در خرید خودرو تاثیر می‌گذارد. در مقایسه این دو خودرو، کوبش‌هایی در بخش پشتی خودروی mvm x22 مشاهده شده که خیلی روی تجربه رانندگی با این خودرو تاثیر منفی گذاشته است. علاوه بر این، با توجه به سنگین بودن این خودرو و حتی با وجود سیستم کنترل کشش و پایداری، اما باز هم این خودرو نتوانسته دل بسیاری از سرعت‌دوستان در زمان رانندگی را به‌دست آورد.

این در حالی است که پژو ۲۰۷ امکاناتی مانند سیستم کنترل کشش و پایداری را ندارد و حتی با وجود عدم این آپشن، شاسی نرم‌تری دارد و رانندگی با آن لذت‌بخش‌تر است. در نتیجه لذت سواری با پژو ۲۰۷ نسبت به ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ بهتر خواهد بود.

چرا x22 بخریم؟

۲۰۷ بخریم یا x22؟

ام‌وی‌ام x22 دارای امکانات مناسبی در داخل کابین است و همچنین، از طراحی زیبایی در نمای بیرونی بهره می‌برد. در کنار این موارد، وجود برخی آپشن‌ها مانند صفحه نمایش ۸ اینچی و پنل پشت فرمان دیجیتال، باعث شده که بسیاری به خرید این خودروی کراس‌اور جذب شوند. در کل اگر به دنبال خرید خودرو هستید، مواردی که در زیر نام می‌بریم می‌توانند دلیل شما برای انتخاب این خودرو باشند:

  • پیشرانه کم مصرف
  • طراحی خارجی زیبا و جوان پسند
  • تجهیزات و آپشن های خوب
  • کابین مدرن و زیبا
  • شبکه نمایندگی و خدمات پس از فروش گسترده

چرا ۲۰۷ بخریم؟

۲۰۷ بخریم یا x22؟

پژو ۲۰۷ یک خودروی هاچ‌بکِ اسپرت با طراحی جوان‌پسند و بسیار جذاب است که نه تنها قدیمی نمی‌شود، بلکه روز به روز تمایل برای خرید آن توسط جوانان و خانواده‌ها افزایش پیدا می‌کند. در کل اگر به دنبال خرید خودرو هستید، مواردی که در زیر نام می‌بریم می‌توانند دلیل شما برای انتخاب پژو ۲۰۷ اتوماتیک باشند:

  • طراحی ظاهری جوان‌پسندتر
  • چابکی بیشتر
  • سواری مهیج‌تر
  • تعلیق نرم‌تر
  • بازار خرید و فروش پررونق‌تر
  • قطعات یدکی قابل‌دسترس‌تر

در کل باید اولویت خود را در خرید خودرو مشخص کنید و بعد یکی از این دو خودرو را برای تردد در شهر و مسافرت‌های خارج شهر انتخاب کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.