یک فضای موثر، چند حدس دست دوم!

Rate this post

پر کردن خانه از وسایلی که مورد نیاز ما نیست، و به وسایل دیگر ما نمی‌آید، نقش پیچیده‌ای در تحریک ما برای خرید لوازم نو و به در نخور جدید دارد! برای باز کردن راه تنفس خانه، فقط کافی است تا راه‌های تنفس فضای موثر خانه را باز کنید. وسایل دست‌دوم شما، اینطوری بیشتر به چشم می‌آید!

 

دکوراسیون بحث جذاب، خلاق، و البته مهمی‌ست. جذابیت و خلاقیت آن بسته به سلیقه و قدرت فکر ما برای تغییر و جابه‌جایی وسایل در یک فضای به خصوص دارد. معمولا فکر می‌کنیم که هر چه فضا بزرگ‌تر باشد، احتمالا توانمندی ما در ایجاد یک دکوراسیون دلخواه و متفاوت بیشتر خواهد بود. اما همیشه اینطور نیست! برای داشتن یک دکوراسیون منحصر به فرد، فضای مورد استفاده‌ی شما نباید الزما بزرگ و وسایل شما همه نو باشند. شما به فضای موثر نیاز دارید. برای ایجاد فضای موثر، نیاز به درک صحیح فضای اطراف، و سنگین و سبک کردن برخی وسایل دکوری دارید. منظور از سنگین و سبک کردن، حدس زدن در مورد کاربرد و جاگیری بعضی وسایل دست دوم خودتان است.

زورچپانی ممنوع

فضای خانه، محل کار، یا کلاس درستان را با وسایل خفه نکنید. ریه‌های فضای شما، گوشه و کنار دکوراسیونتان هستند. فضای موثرتان را خفه نکنید. قرار نیست در هر میلی‌متر خالی فضای شما، یک جنس دکوری قرار داشته باشد. شما باید، حس ششم هندسه‌ی فضایی خود را به کار بگیرید تا بتوانید حدس بزنید برداشتن کدام وسیله‌‌ی دست دوم، فضای موثر بیشتری به شما می‌دهد.
با گلدان‌ها کمی روراست برخورد کنید و هر گلدان دست دومی را در هر فضای خالی فرو نکنید. یکی از بهترین حدس‌ها برای ایجاد فضای موثر در دکوراسیون محل مورد نظر شما، این است که برای خودتان این قانون را بگذارید که به اندازه‌ی حداقل یک قدم باید در جلو، عقب و پهلوهای یک وسیله‌ی دست دوم در فضای محل مورد نظر شما، جای خالی وجود داشته باشد.

گوشه‌های خانه، فضای تنفس دست دوم

 

تاثیر خالی کردن گوشه‌های خانه و قرار گیری فرش دست دوم بر فضای موثر

اما یکی دیگر از آن حدس‌های هوشمندانه هنگامی که به دنبال تاثیرگذاری در دکوراسیون محل مورد نظرتان هستید، تغییر نحوه‌ی قرار گیری وسایل دست دوم خانه است. اولین راهی که به ذهن هر کسی خطور می‌کند، خریدن وسایل نو و جدید است. اما وقتی وسایل دست دوم محل خودتان هنوز زیبا و کارآمد هستند، این راه هوشمندانه‌ای نیست. با فرش و قالیچه شروع کنید.
برای داشتن یک فضای موثر لازم نیست کل خانه، کلاس، و یا محل کارتان را پر از قالیچه و فرش کنید، اگر به چنین فضایی نیاز دارید، موکت کارایی بهتری دارد. دکوراسیون شما باید بتواند از زمین نفس بکشد. حداقل چند سانت از گوشه‌ها فضای خالی دیوار تا فرش ایجاد کنید. فرش‌ها و قالی‌های دست دوم در فضا را طوری قرار بدهید که وسط فضاهای مختلف دکوراسیون قرار بگیرند و بهتر است اگر طرح و مدلشان اجازه می‌دهد، با مبلمان دست دوم محلتان، در یک حالت عمودی باشند. این حالت را نسبت گوشه‌ی فرش به گوشه‌ی میز مبلمان فضای دکوراسیون شما مشخص می‌کند.

فضای تنگ، دست دوم‌های زیاد

مالکیت موضوع بسیار عجیبی است. از آن عجیب‌تر، دل نکندن و وابستگی است. این دو موضوع دلایل اصلی زشت شدن دکوراسیون شما هستند. به غیر مسئله‌ی مهم چپاندن زورکی وسایل، زیاد بودن هر وسیله‌ی دست دومی هم امکان نمایش را از فضای موثر دکوراسیون شما می‌گیرد. اما این دو مسئله چه فرقی دارند. در چپاندن وسایل کنار هم، ما فضای خالی برای دیوارها و گوشه‌ها نداریم. و گوشه‌های هر فضای دکوراسیونی از مهمترین نقاط آن فضا هستند. آن‌ها را شبیه به شریان‌ها یا رگ‌های اصلی بدن تصور کنید. در مورد دل کندن، نگه داشتن وسایلی مد نظر ماست، که به وسایل دیگر دست دوم محل شما نمی‌آیند.

دل کندن گاهی فضا را برای ورود وسایل نو و یا دیده شدن وسایل دست دوم خودتان مهیا می‌کند. اگر مبلمان، یا وسیله‌ی دکوری گران قیمت، یا خاصی دارید که برعکس تصورتان، کسی هنوز زیبایی آن را ستایش نمی‌کند، دلیلش می‌تواند نبود فضای کافی برای جلوه کردن وسیله‌ی دست دوم شما باشد. این فضای موثر را با دل کندن از وسایلی که عموما به دکوراسیون شما نمی‌آید انجام دهید. برای این کار، کافی‌ست تا حدس‌های هوشمندانه بزنید. حدس‌های هوشمندانه، به راحتی با مطالعه‌ی راه‌کارهای مجله‌ها یا مقالات دکوراسیون به دست می‌آید.

فضای موثر، ترفندهای دست دوم

آنچه در داشتن یک دکوراسیون زیبا، آرامش بخش، و شکیل مهم است، داشتن یک فضای موثر است. این فضا به راحتی با جا به جایی، یا دل کندن از وسایل دست دوم محل مورد نظر به دست می‌آید. کافی است تا حدس‌های خود را با ترفندهای هندسی، دکوراتیوتر و خلاق‌تر کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.