بهترین محله‌های شهر اصفهان برای خرید خانه کدامند؟

همه چیز درباره محله‌های اصفهان

4.1/5 - (22 امتیاز)

اصفهان یکی از پنج شهر برتر صنعت گردشگری ایران است. شهر اصیلی که همراه با نام آن، زاینده‌رود و نقش جهان در ذهن هر شنونده‌ای مجسم می‌شود.

شهر اصفهان در دامنه‌های شرقی زاگرس قرار گرفته و دارای آب و هوایی نیمه‌خشک است. اقلیم مناسب، اماکن تاریخی و ارزشمند، قدمت دیرینه، هنر و شکوه معماری، و صنایع دستی از دلایل محبوبیت اصفهان در ایران و جهان هستند. اگر قصد خرید خانه در اصفهان را دارید، خانه‌های قدیمی با معماری سنتی، خانه‌های ویلایی لوکس، و آپارتمان‌های کوچک و بزرگ همگی از گزینه‌های پیش روی شما هستند. در ادامه با تیم تولید محتوا شیپور همراه شوید تا بهترین محله‌های اصفهان برای خرید خانه و زندگی را معرفی کنیم.

محله‌های اصفهان

در اصفهان نیز مانند تمام شهرها هر محله ویژگی خاص خودش را دارد. یکی به مرکز خرید نزدیک است و دیگری در منطقه خوش آب‌وهوا قرار دارد؛ یکی به اماکن تاریخی نزدیک است و دیگری موقعیت اداری خوبی دارد. در هر صورت وقتی پای خرید خانه به میان می‌آید همه کمی دقیق‌تر به مسئله نگاه می‌کنند و سعی دارند انتخاب عاقلانه و هوشمندانه‌ای داشته باشند. برخلاف اکثر شهرهای کشور که بخش شمالی جز مناطق لوکس محسوب می‌شود، در شهر اصفهان بخش جنوبی شهر جز مناطق خوش‌نشین است و طبیعتا خرید خانه در این مناطق نسبت به سایر محله‌های اصفهان گران‌تر است.

مشتاق، رهنان، پاچنار، چهارسوق شیرازی‌ها، سروش، پایین دروازه، دهتو، جاوان بالا و پایین، مرداویج و بیش از شصت محله دیگر از محله‌های مختلف شهر اصفهان هستند که هر کدام از آن‌ها حال و هوا و رنگ و بوی خاص خود را دارند. در ادامه بهترین محله‌ها برای خرید خانه در اصفهان را بررسی می‌کنیم.

محله‌های جنوبی اصفهان؛ خوش‌نشین و گران

خرید خانه در اصفهان در مقایسه با تهران و تعدادی از کلان‌شهرها قیمت مناسب‌تری دارد، و همین مسئله امکان خانه‌دار شدن را برای سکنه این شهر تاریخی بالا می‌برد. اگر برای خرید خانه در اصفهان دنبال محله‌های خوش‌‌نشین هستید، موارد زیر  را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

مهرآباد، جی، شیخ صدوق، پاچنار، و میرزا طاهر از محله‌های خوب شهر هستند که در بخش جنوبی قرار دارند. ملاصدرا نیز از محله‌های بسیار مناسب اما گران‌قیمت شهر است؛ طوری که می‌گویند زمینش برحسب مترمربع نیست برحسب متر طلا است! بعد از ملاصدرا مرداویج از نظر خوش‌نشینی و قیمت در رتبه دوم قرار دارد. اگر همچنان در منطقه‌های خوب دنبال قیمت منصفانه‌تر هستید، سری به هزارجریب و شهرک‌هایی مثل کوی امام جعفر صادق، سپاهان شهر و بهارستان بزنید.

  • مهر آباد

     بدون شک زندگی در این محله حس و حال جالب و جذابی خواهد داشت، نزدیک بودن به زاینده رود و قدم زدن در کنار این شاهکار الهی از بزرگ‌ترین مزایای خرید خانه در مهرآباد است. در این منطقه معمولا خانه‌ها با متراژ میانگین ۲۰۰ تا۳۰۰ متر ساخته می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید یکی از شیک‌ترین خانه‌های لوکس ویلایی یا یک واحد از مجتمع‌های دلباز این محدوده را خریداری کنید. گفتنی است که مهرآباد نگین زیبایی در اصفهان است که در سال‌های اخیر با رشد و پیشرفت چشمگیری همراه بوده و همین امر نیز سبب شده که به یکی از اعیان نشین‌های این شهر تبدیل شود. 

  • پاچنار

این محله در خیابان حکیم نظامی واقع‌ شده است. از یک ‌طرف به حسین‌آباد و از سوی دیگر به سراچگان می‌رسد. با این‌که ساخت‌وسازهای زیادی در این محله انجام‌ شده است، اما هم‌چنان حالت بکر و زیبای خودش را حفظ کرده و باغ‌های میوه و سبزی در آن خودنمایی می‌کنند.

  • محله جلفا

شاخصه اصلی این محله جمعیت چشمگیر ارامنه است که باعث شده شما بتوانید از زیبایی‌های کلیساها و سایر معابد مذهبی در این منطقه دیدن کنید. بافت قدیمی ، خانه‌های ویلایی پر از دار و درخت؛ درختان سر به فلک کشیده دو طرف سنگ فرش، کلیساهای قدیمی و کافه رستوران‌های دنج و دلنشین از ویژگی‌هایی است که این محله را خاص و متفاوت‌تر نشان می‌دهد. منطقه‌ای با آب و هوای عالی که در ایام نوروز و سایر تعطیلات پاتوق گردشگران و توریستان از سراسر ایران و دنیا است.

  • مرداویج

اگر برای خرید خانه در اصفهان دنبال محله اعیان‌نشین می‌گردید؛ یکی از محله‌هایی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مرداویج است. این محله شهر اصفهان که به کوی کارمندان نیز شهرت دارد، جایی در حدفاصل دروازه شیراز و چهارراه فرایبورگ واقع‌ شده است. جدیدترین آگهی‌های خرید و فروش خانه در مرداویج را می‌توانید در شیپور مشاهده کنید.

  • شیخ صدوق

این محله خوش‌نشین از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل‌ شده و در فاصله اندکی با زاینده‌رود قرار دارد. خيابان شيخ صدوق شمالي از پل فردوسي تا خيابان آزادگان را شامل می‌شود و شيخ صدوق جنوبی نیز از چهار راه شيخ صدوق آغاز و تا جنوب برج كبوتر خيابان آزادی ادامه دارد.

محله‌های تاریخی در مرکز شهر؛ قیمت مناسب‌تر

بیشتر متقاضیان خرید مسکن، دنبال خرید خانه با قیمت مناسب هستند. خوشبختانه اصفهان به دلیل وسعت و داشتن محله‌های مختلف امکان خرید ملک با بودجه مناسب شما را دارد. مرکز شهر اصفهان که شامل خیابان‌های اطراف میدان نقش‌جهان، خیابان آیت‌الله طیب و چهارباغ می‌شود به دلیل شلوغی و تردد زیاد در این مسیرها نسبت به سایر محله‌های شهر اصفهان قیمت مناسبی دارد.

  • چهارباغ

اگر نیاز به محلی برای دسترسی ساده به امکانات رفاهی، خرید از مراکز، گردش، تفریح و در نهایت مراکز درمانی دارید خیابان چهارباغ بهترین انتخاب خواهد بود. این خیابان که در جنوب زاینده رود قرار گرفته امکان گذراندن لحظات زیبا و به یادماندنی در کنار این رود را فراهم نموده است به علاوه با دسترسی کامل به تمام امکانات درمانی رفاهی یکی از انتخاب‌های ایده‌آل به شمار می‌آید.

محله های مرکز شهر اصفهان

غرب اصفهان؛ قدمت بالا و تنوع قیمت

خرید خانه در محدوده غربی اصفهان هم خالی از لطف نیست. این منطقه از شهر با توجه به قدمت هر خیابان قیمت‌های متفاوتی دارد. کهندژ، آتشگاه، ناژوان، صائب و خیام از جمله خیابان‌های محله غربی شهر اصفهان هستند. پیشنهاد می‌کنیم اگر هرکدام از این خیابان‌ها را در نظر دارید کمی صبر و حوصله به خرج دهید تا با قیمت مناسب ملک مورد نظرتان را خریداری کنید.

شرق اصفهان؛ محبوب و قیمت متوسط

و اما شرق و حاشیه زاینده‌رود؛ زاینده‌رود را می‌توان به ‌عنوان قلب تپنده اصفهان نام برد. مردم شهر اصفهان علاقه ویژه‌ای به این رود دارند و شاید همین محبوبیت دلیل قیمت بالای این محدوده باشد. اگر برای خرید خانه در اصفهان، شرق و حوالی زاینده‌رود را در نظر دارید می‌توانیم چهار باغ خواجو، ابوالحسن اصفهانی و خیابان مشتاق را به شما معرفی کنیم. البته برای خرید ملک در این محدوده باید مبلغی بیشتر نسبت به مرکز شهر را در نظر داشته باشید.

  • خیابان مشتاق

محله دنج و با صفا که به دلیل داشتن آب و هوای عالی انتخاب ایدهآل برای افرادی است که به دنبال خرید خانه در بهترین مناطق اصفهان هستند. موقعیت مناسب و دسترسی به امکانات رفاهی و درمانی از ویژگی‌های بارز این منطقه به شمار می‌آید به علاوه نزدیک بودن به زاینده رود و بازار زیبای اصفهان از دیگر امتیاز‌های خرید در این منطقه است. در خیابان مشتاق می‌توانید سرمایه خود را صرف خانه‌های شیک و لوکس ویلایی کنید و یا با خرید یک واحد آپارتمان از مجتمع‌های لاکچری این منطقه ویو عالی از شهر اصفهان داشته باشید. 

بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری در اصفهان

شهر اصفهان دارای 15 منطقه است و هر کدام از این 15 منطقه دارای سطح مختلفی از امکانات رفاهی، خدماتی، درمانی، تفریحی و… هستند. مسلم است هر منطقه‌ای که رفاه بیشتری را فراهم کند، بیشتر مورد توجه خرید و فروش قرار می‌گیرد. علاوه بر این، دسترسی راحت به سایر مناطق شهر و هم‌جواری مناطق با معابر اصلی از دیگر معیارهای رونق خرید و فروش خانه در اصفهان است. برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در اصفهان ابتدا باید بودجه خود را تعیین کنید و بعد با تحقیق محلی و راه‌های دیگر محلات رو به رشد پیدا کنید. معمولاً پیشرفت امکانات رفاهی، آموزشی در بهترین منطقه اصفهان باعث بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود. 

از آنجایی که جنوب شهر اصفهان، دارای خانه‌هایی با قیمت‌های بالا‌تر از سایر مناطق اصفهان است و این خانهها از نظر دسترسی به امکانات رفاهی در وضعیت بهتری نسبت به بخش‌های دیگر قرار دارند، این مناطق همیشه رو به رشد هستند. حتی بیشترین مقدار افزایش قیمت خانه در اصفهان مربوط به این مناطق است. در این بین محله مرداویج و خیابان‌های حاشیه زاینده‌رود از رشد بیشتری برخوردار بوده‌اند. اگر مهاجر هستید و یا سرمایه زیادی برای خرید ملک در مناطق جنوبی را ندارید، محله میرزا طاهر انتخاب خوبی برای شماست. با اینکه محله میرزا طاهر از دیگر مناطق اصیل و گران‌قیمت اصفهان به حساب می‌آید، قیمت خانه در این محله نسبت به خانه‌های محله‌های دیگری که پیشتر معرفی کردیم، کمی پایین‌تر است.  

طبق تحقیقاتی که انجام دادیم، محله‌های منطقه 15 که در شرق اصفهان واقع‌شده‌اند، مانند ارغوانیه، شهرک الهیه و خوراسگان از مناطق رو به رشد اصفهان هستند و آینده خوبی برای آن‌ها متصور می‌شود. کنار گذر شرق اصفهان و بلوار جی، بزرگ‌راه شهید آقا بابایی در مجاورت این محله قرار دارند، که باعث شده‌اند که دسترسی ساکنین به مرکز شهر و یا قسمت‌های مهم شهر بسیار راحت باشد. در سال‌های اخیر به خاطر قیمت‌های پایین زمین، ساخت و ساز در این منطقه بیشتر شده و بافت خاص این منطقه مورد توجه شرکت‌های ساختمانی قرار گرفته است.

در بخش شمال شرقی اصفهان هم، زینبیه از بهترین گزینه‌های رو به پیشرفت است که انتظار می‌رود با عملیات ساخت و سازی که هم به صورت خصوصی و هم شهرداری‌ها در این محله انجام می‌دهند، رونق زیادی در آینده داشته باشد. 

با بهترین محله‌های شهر مشهد بیشتر آشنا شوید.

 

شهرک‌های مسکونی جدید اصفهان

متأسفانه در سال‌های اخیر به خاطر رشد تورم خرید خانه و آپارتمان در کشور و همین‌طور در اصفهان سخت‌تر از قبل شده و قیمت‌ها در داخل این شهر بسیار افزایش یافته است. به طوری که بخش زیادی از افراد توانایی خرید خانه در مناطق خوب شهر را ندارند. شهرک‌های اصفهان یا اطراف آن انتخاب مناسبی برای خرید خانه برای این افراد هستند. این شهرک‌های اطراف اصفهان علاوه بر اینکه دارای امکانات رفاهی خوبی هستند، به حتی شهر اصفهان نیز نزدیک هستند و به همین دلیل دسترسی خوبی به مراکز درمانی و تفریحی دارند. در ادامه تعدادی از این شهرک‌ها را معرفی می‌کنیم.  

شهرک آبشار اصفهان در نزدیکی خیابان هزار جریب واقع شده است که طی انجام بیش از حد 700 پروژه، مجتمع‌های مسکونی و تجاری متعددی در این شهرک ساخته شده است. این شهرک به عنوان قطب صنعتی نیز شناخته می‌شود. 

یکی دیگر از معروف‌ترین شهرک‌های مسکونی اصفهان، شهرک میلاد است. مزیت بزرگ این شهرک،  نزدیکی آن با باغ فدک است. امکانات رفاهی مختلفی مثل مراکز درمانی مانند بیمارستان غرضی، مراکز خرید مانند بازار روز کوثر ، مراکز تفریحی مثل باغ فدک در نزدیکی این شهرک وجود دارد. قیمت خانه‌ها و آپارتمان‌های موجود در این شهرک نیز نسبت به داخل شهر اصفهان مناسب‌تر است. میانگین قیمت آپارتمان‌هایی که در شهرک میلاد به فروش می‌رسند بین 850 میلیون تومان تا 3 میلیارد و 500 میلیون تومان است. 

شهرک امیریه یا امیر حمزه در جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده است، این شهرک در غرب کوه صفه قرار داشته و خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌های زیادی در این شهرک وجود دارد. از امکانات این شهرک می‌توان مرکز خرید و یا همان بازارچه شهرک امیریه، درمانگاه و مرکز سلامت امیر حمزه نام برد. با توجه به متراژ و امکانات قیمت بیشتر آپارتمان‌های موجود در شهرک امیریه بین یک میلیارد و دویست میلیون تا سه میلیارد و پانصد میلیون تومان قابل تغییر است.  

شهرک نگین یکی دیگر از شهرک‌های اصفهان که در اطراف بلوار کاوه در نزدیکی ترمینال کاوه و بیمارستان غرضی قرار گرفته است. برای کسانی است که می‌خواهند خانه‌ای با قیمت پایین خریداری کنند، شهرک نگین یک انتخاب عالی است. پارک جنگلی نگین از مراکز تفریحی واقع در این شهرک است  و این شهرک دسترسی به نقاط مختلف شهر را برای ساکنین فراهم می‌کند. قیمت آپارتمان در شهرک نگین اصفهان بستگی به مواردی همچون زیر بنا، متراژ، نوع ملک و غیره دارد. 

آپارتمان‌های این شهرک نیز مانند دیگر شهرک‌های اطراف اصفهان از قیمت مناسب‌تری نسبت به آپارتمان‌های داخل این شهر برخوردار است. شهرک ولیعصر اصفهان در نزدیکی آزادراه معلم قرار گرفته است. آپارتمان‌های موجود در شهرک ولیعصر اکثراً نوساز بوده و از طراحی ساخت مناسبی برخوردارند. 

محله های اطراف زاینده رود

سخن آخر

شهر زیبای اصفهان علاوه بر قدمت دیرینه و جاذبه‌های گردشگری از آب‌وهوای خوب و امکانات رفاهی مناسبی نیز برخوردار است. اگر به دنبال رهن یا اجاره خانه در اصفهان هستید، همین حالا می‌توانید به‌روزترین آگهی‌ها را در شیپور مشاهده کنید. فیلترهای مختلف املاک شیپور به شما کمک می‌کند تا با توجه به بودجه خودتان و انتظاراتی که از خانه دلخواه‌تان دارید، بهترین محله و خانه را پیدا کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
4 نظرات
  1. امیرارسلان می گوید

    خیابانهای مشتاق دوم و سروستان … رو به پیشرفت و گرانقیمت

  2. محمد می گوید

    بسیار عالی. کاش به محدوده قیمتی هم اشاره ای می شد.

    1. الهه حسین پور می گوید

      سلام
      برای مشاهده قیمت‌های به‌روز می‌تونید در بخش املاک اپلیکیشن یا سایت شیپور شهر، محله و ویژگی‌های موردنظرتون رو انتخاب کنید تا آگهی‌های فعال رو مشاهده کنید

  3. محمد می گوید

    محله های گران قیمت اصفهان مرداویج وشیخ صدوق ( هفت دست) و امیریه و آئینه خانه و جلفا و خاقانی و رودکی و توحید و حکیم نظامی هستن درحالی که ارزان ترین محله های اصفهان حصه و زینبیه دارک ارزنان و وازیچه جوغباد جوی آباد هستند.

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.