ارزان‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه و آپارتمان + نرخ

3.4/5 - (5 امتیاز)

در چند سال گذشته، بازار مسکن و خرید فروش خانه در تهران دچار تحولات بسیاری زیادی شده و در عمل، شاید پیدا کرده ارزان‌ترین محله‌ها برای خرید خانه سخت شده باشد. با شرایط کنونی اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، برای خرید خانه یا آپارتمان در تهران باید حداقل ۲ میلیارد تومان داشته باشیم و با داشتن این میزان بودجه، توانایی خرید خانه در بسیاری از محله‌ها را نخواهیم داشت.

متاسفانه رشد بی‌سابقه قیمت خانه در تمامی مناطق تهران و شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، فرصت خانه‌دار شدن را از بسیاری گرفته و عملا بسیاری از خرید خانه ناامید شده‌اند. بررسی بازار املاک و مستغلات نشان می‌دهد که، هیچ فرمول و قانون خاصی برای محاسبه‌ی میزان افزایش قیمت سالانه وجود ندارد و شاید همین موضوع، بسیاری را از برنامه‌ریزی درست برای خرید آپارتمان تهران باز داشته است. در واقع، رشد قیمت مسکن در تهران به اندازه‌ای غیر قابل کنترل شده که هیچ‌کس توانایی محاسبه درصد رشد سالانه‌ی آن را ندارد، چراکه قیمت‌ها به‌صورت روزانه جابجا می‌شوند. یکی از دلایلی که باعث شده اجاره آپارتمان در تهران بسیار بیشتر از قبل تقاضا داشته باشد، همین سیر صعودی قیمت خانه در این کلان‌شهر است و عملا بسیاری از لیست خریداران ملک در تهران خط خورده‌اند.

با اینکه افزایش قیمت ملک تقریبا در تمام مناطق تهران قابل لمس است، اما با این حال، محله‌هایی در تهران پیدا می‌شوند که بسیاری از جوانان و خانواده‌ها می‌توانند جستجوی خانه را در آنها انجام دهند تا بتوانند با بودجه‌ی خود، در آنجا خانه بخرند. شاید همین محله‌ها به‌عنوان ارزان‌ترین محله‌های تهران برای اجاره آپارتمان نیز شناخته شوند، بنابراین می‌توان گفت که این فرصت هنوز برای خانه اولی‌ها، جوانان، خانواده‌ها و خصوصا زوج‌های جوان فراهم است که با کمی بررسی در این مناطق، خانه‌ای متناسب با بودجه خود پیدا کنند.

مسلما این محله‌ها در شمال شهر یا مرکز شهر نیستند و برای خرید آپارتمان با بودجه محدود، باید مسیر جستجوی خود را به سمت جنوب تهران، شرق و یا حتی برخی مناطق در غرب تهران ببرید. در ادامه با این محله‌ها آشنا خواهید شد.

خاوران

خاوران یکی از مناطق پرجمعیت در جنوب تهران به‌شمار می‌آید که در منطقه ۱۵ شهرداری تهران قرار گرفته است. این محله به چهار بزرگراه مهم تهران یعنی بزرگراه امام رضا، آهنگ، خاوران و امام علی دسترسی دارد و همچنین، می‌توانید اکثر وسایل نقلیه عمومی برای تردد به دیگر نقاط تهران را نیز در آن پیدا کنید. بنابراین، از جمله مناطقی در تهران به‌شمار می‌آید که رفت و آمد از آن به دیگر مناطق آسان است. این محله دارای امکانات رفاهی، فرهنگی و آموزشی است و همین موارد باعث شده که بسیاری آن را برای زندگی و خرید خانه انتخاب کنند.

خرید آپارتمان در خاوران به حداقل ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که این مبلغ را می‌توان برای خانه‌های متراژ پایین مانند آپارتمان ۴۰ متری پرداخت کرد. علاوه بر این، این مقدار هزینه برای آپارتمانی است که حداقل ۱۰ سال از ساخت آن گذشته است. آگهی‌های فروش خانه در شیپور نشان می‌دهد که حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در خاوران، ۷ میلیارد تومان است.

خانی آباد

ارزان‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه و آپارتمان

در میان محله‌های ارزان تهران برای خرید خانه، تعداد زیادی از محله‌های در جنوب تهران قرار گرفته‌اند. یکی دیگر از محله‌های جنوبی تهران، خانی آباد است که در منطقه ۱۹ شهرداری قرار دارد.

این محله نیز بسیاری از امکانات رفاهی، تفریحی، آموزشی و فرهنگی را دارد و قیمت خانه در این این محله پایین‌تر از مناطق دیگر تهران است. به همین خاطر، بسیاری اعتقاد دارند که می‌توان این محله را برای خرید آپارتمان و زندگی انتخاب کرد.

خرید آپارتمان در خانی آباد به حداقل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که این مبلغ را می‌توان برای خانه‌های متراژ پایین مانند آپارتمان ۴۰ تا ۶۰ متری پرداخت کرد. آگهی‌های فروش خانه در شیپور نشان می‌دهد که حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در خانی آباد، ۸ میلیارد تومان است.

یاخچی آباد

دیگر محله جنوبی تهران که قیمت خرید آپارتمان در آن بسیار منطقی است، محله یاخچی آباد است. این محله نیز از محله‌های شلوغ جنوب تهران است که در جنوب غرب منطقه ۱۶ تهران واقع شده است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محله، دسترسی راحت از آن به دیگر نقاط تهران و وجود وسایل نقلیه عمومی است. علاوه بر این بسیاری از امکانات فرهنگی، درمانی، ورزشی، رفاهی و اداری در این محله در دسترس هستند و ساکنین آن از این بابت مشکلی نخواهند داشت.

خرید آپارتمان در یاخچی آباد به حداقل ۲ میلیارد تومان نیاز دارد که این مبلغ را می‌توان برای خانه‌های متراژ پایین مانند آپارتمان ۵۰ تا ۶۰ متری پرداخت کرد. آگهی‌های فروش خانه در شیپور نشان می‌دهد که حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در یاخچی آباد، ۶ میلیارد تومان است.

جوادیه

جوادیه یکی از محله‌های قدیمی و البته شلوغ در تهران است که در منطقه ۱۵ شهرداری قرار گرفته است. اگر برای قطار سوار شدن به ایستگاه راه آهن تهران رفته باشید، حتما از این محله عبور کردید. این محله از امکانات تفریحی خوبی مانند بوستان جوادیه و بوستان ولایت برخوردار است و معمولا آخر هفته‌ها در تابستان و بهار، شاهد دورهم جمع شدن مردم این منطقه در این بوستان‌ها هستیم. علاوه بر این، امکانات رفاهی در این محله مانند درمانگاه‌ها، داروخانه شبانه‌روزی و بیمارستان نیز به چشم می‌خورند.

از آنجایی که جوادیه از مناطق قدیمی تهران به‌شمار می‌آید، بنابراین بسیاری از خانه‌ها در این منطقه هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و تنها چند سالی است که شاهد ساخت‌وساز آپارتمان در خیابان‌های این محله هستیم. قیمت آپارتمان در جوادیه با توجه به عوامل مختلف مانند سال ساخت بنا و متراژ تغییر می‌کند، اما در کل قیمت در این محله متوسط رو به پایین است.

خرید آپارتمان در جوادیه به حداقل ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که این مبلغ را می‌توان برای خانه‌های متراژ پایین مانند آپارتمان ۴۰ متری پرداخت کرد. آگهی‌های فروش خانه در شیپور نشان می‌دهد که حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در جوادیه، ۵ میلیارد تومان است.

شوش

ارزان‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه و آپارتمان

شاید بسیاری محله شوش را به‌واسطه نزدیک بودن به بازار و به‌عنوان محله‌ای تجاری بشناسند. اما این محله، یکی از محله‌های قدیمی تهران است که در منطقه ۱۵ شهرداری تهران واقع شده است.

در حال حاضر، این محله به مرکزی برای خرید وسایل آشپزخانه و بلور و چینی تبدیل شده است و البته قسمت‌هایی که در بخش تجاری آن واقع شده، برای خرید ملک تجاری قیمت بالایی دارند. اما شوش برای خرید آپارتمان و خانه در دسته‌ی محله‌های ارزان تهران قرار می‌گیرد و قیمت آپارتمان در آن در حد متوسط رو به پایین است.

خرید آپارتمان در شوش به حداقل ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که این مبلغ معمولا برای خانه‌های با متراژ پایین و سال ساخت بالا پرداخت می‌شود. آگهی‌های فروش خانه در شیپور نشان می‌دهد که حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در شوش، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

فلاح

فلاح نیز از جمله محله‌های جنوبی تهران است که در منطقه ۱۷ شهرداری قرار گرفته است. با توجه به بافت قدیمی و وجود بسیاری از امکانات رفاهی در این محله، بسیاری برای خرید خانه به فلاح می‌آیند و مبلغ کمتری نسبت به بسیاری از محله‌های تهران برای خرید ملک پرداخت می‌کنند.

اگر برای خرید ملک به این منطقه بیایید، متوجه خواهید شد که قیمت خانه در محله فلاح مانند دیگر مناطق، به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی و دسترسی خانه و همچنین نوع مصالح ساختمانی به‌کاررفته در ساخت خانه بستگی دارد.

خرید آپارتمان در فلاح به حداقل ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که این مبلغ معمولا برای خانه‌های با متراژ پایین و سال ساخت بالا پرداخت می‌شود. آگهی‌های فروش خانه در شیپور نشان می‌دهد که حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در فلاح، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

جی

اگر کمی از جنوب تهران فاصله بگیریم، به محله‌هایی در جنوب غرب تهران می‌رسیم که به‌عنوان محله‌های ارزان تهران برای خرید خانه شناخته می‌شوند. یکی از این محله‌ها، محله جی است که در منطقه ۱۰ شهرداری واقع شده است.

مهم‌ترین دلیل محبوبیت این محله برای خرید خانه، دسترسی راحت و آسان از جی به وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو، تاکسی و بی‌آرتی است. دلیل این هم، نزدیک بودن محله جی به فرودگاه مهرآباد و میدان آزادی است که یکی از اصلی‌ترین میدان‌های تهران به‌شمار می‌آید. علاوه بر این، ساکنین این محله به امکانات رفاهی و شهری دسترسی دارند و می‌توانند با صرف هزینه کمتر نسبت به دیگر مناطق تهران، مایحتاج روزانه خود را تامین کنند.

خرید آپارتمان در جی به حداقل ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که این مبلغ معمولا برای خانه‌های با متراژ پایین و سال ساخت بالا پرداخت می‌شود. آگهی‌های فروش خانه در شیپور نشان می‌دهد که حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در جی، ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

یافت‌آباد جنوبی

ارزان‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه و آپارتمان

از دیگر مناطق غربی تهران که در لیست ارزان‌ترین محله‌ها برای خرید خانه قرار گرفته، یافت آباد است که در منطقه ۱۷ شهرداری تهران قرار گرفته است. شاید این محله را با بازارهای متنوع فروش مبلمان بشناسید، اما این محله‌ی قدیمی، به‌عنوان محله‌ای شلوغ برای زندگی نیز شناخته می‌شود که در جنوب غربی تهران قرار گرفته است.

امروزه در محله یافت آباد می‌توان آپارتمان‌هایی با متراژهای متنوع پیدا کرد. همچنین، یافت آباد از نظر دسترسی و امکانات رفاهی نیز در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. قیمت خانه در این منطقه نیز متوسط رو به پایین در نظر گرفته می‌شود.

خرید آپارتمان در یافت آباد جنوبی به حداقل ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که این مبلغ معمولا برای خانه‌های با متراژ پایین و سال ساخت بالا پرداخت می‌شود. آگهی‌های فروش خانه در شیپور نشان می‌دهد که حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در یافت آباد جنوبی، ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

بریانک

بریانک از محله‌های قدیمی تهران است که در جنوب شرقی و در منطقه ۱۰ شهرداری تهران واقع شده است. در حال حاضر، بریانک به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده که دلیل این تقسیم‌بندی، عبور بزرگراه نواب از این محله است. البته همین بزرگراه نواب، دسترسی این محله به دیگر نقاط را راحت‌تر کرده است و از طرفی نیز کمی به ترافیک آن افزوده است.

در کل خرید آپارتمان در محله بریانک به دلیل پایین بودن قیمت خانه در آن، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و می‌توان با بودجه‌ای محدود، جستجوی ملک را در این منطقه انجام داد.

خرید آپارتمان در بریانک به حداقل ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که این مبلغ معمولا برای خانه‌های با متراژ پایین و سال ساخت بالا پرداخت می‌شود. آگهی‌های فروش خانه در شیپور نشان می‌دهد که حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در بریانک، ۶ میلیارد تومان است.

مهرآباد جنوبی

یکی دیگر از محله‌های شلوغ و پرجمعیت در جنوب غرب تهران، مهرآباد جنوبی است که در منطقه ۹ شهرداری تهران قرار دارد. بسیاری از محله‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، دارای آپارتمان‌هایی با متراژ پایین هستند و همین موضوع باعث شده که قیمت خرید خانه در آنها پایین باشد. مهرآباد جنوبی نیز دارای ملک‌هایی با متراژهای بسیار پایین ۴۰ و ۵۰ متری است و البته آپارتمان‌های متراژ بالا نیز در آن یافت می‌شود.

خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی به حداقل ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که این مبلغ معمولا برای خانه‌های با متراژ پایین و سال ساخت بالا پرداخت می‌شود. آگهی‌های فروش خانه در شیپور نشان می‌دهد که حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در مهرآباد جنوبی، ۹ میلیارد تومان است.

شهرک مسعودیه

ارزان‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه و آپارتمان

بسیاری از محله‌های ارزان تهران برای خرید خانه، در محله ۱۵ شهرداری تهران قرار گرفته‌اند. یکی از این محله‌ها،  محله مسعودیه تهران (شهرک مسعودیه) است که در کنار جاده امام رضا و جنوب شرقی‌ترین نقطه تهران واقع شده است.

خرید آپارتمان در شهرک مسعودیه به حداقل ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که این مبلغ معمولا برای خانه‌های با متراژ پایین و سال ساخت بالا پرداخت می‌شود. آگهی‌های فروش خانه در شیپور نشان می‌دهد که حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در شهرک مسعودیه، ۸ میلیارد تومان است.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.