چطور خانه را به دفتر کار تبدیل کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

محل کار برخی از مشاغل از جمله مشاغل دورکاری، اغلب داخل خانه است. این در حالی است که برخی افراد با این که بیرون از محیط خانه مشغول به کار هستند، مجبورند ادامه کار خود را به خانه بیاورند. حتی برخی مادران خانه‌دار نیز در خانه کار می‌کنند و درآمد دارند؛ اما سوال اینجاست که «چطور خانه را به دفتر کار تبدیل کنیم؟»
واقعیت این است که کسب در آمد در خانه نیز نیاز به فراهم کردن محیط کاری مناسب در منزل دارد. اگر فوت و فن تبدیل محیط خانه به دفتر کار را بدانید، به سادگی می‌توانید درآمد خود را بالا برده و بازده کاری خود را  افزایش دهید.

کدام قسمت خانه را به دفتر کار تبدیل کنیم؟

پاسخ به این سوال، بستگی به نوع کار شما دارد. باید بدانید قرار است چه کاری را در خانه انجام دهید و انجام این کار، نیاز به چه نوع تجهیزات و لوازم کاری دارد. قبل از هر اقدامی، لیستی از لوازم مورد نیاز خود تهیه کنید تا تکلیف متراژ مورد نیاز برای استقرار تعیین شود.
یکی از چالش‌هایی که افلب افراد شاغل در خانه با آن مواجه‌اند، حفظ حریم خصوصی زندگی شخصی است. اگر دفتر کار شما در خانه، اتاقی نزدیک به درب ورودی باشد، بهترین انتخاب است، چرا که اگر قرار کاری یا مراجعه مشتری داشته باشید، لازم به ورود آن‌ها به داخل خانه نخواهد بود.
اگر فعالیت شما مراجعه کننده نداشته و فضای زیادی برای استقرار نیاز ندارد، می‌توانید یک گوشه دنج از منزلتان را به کمک پارتیشن‌ها جدا کرده و فعالیت کاری خود را آغاز کنید.

آیا دکوراسیون دفتر کار در خانه مهم است؟

یکی از المان‌های موثر در تبدیل خانه به دفتر کار، مبحث دیزاین این قسمت است. توجه به دکوراسیون دفتر کار در خانه  نه تنها روی روحیه شما تاثیر مثبت می‌گذارد، بلکه در استفاده بهینه و حداکثری از محیط نیز نقش خواهد داشت. با توجه به این که متراژ منازل اغلب کوچک و آپارتمانی است، استفاده بهینه از محیط فاکتور مهمی تلقی می‌شود.
قبل از این که در مورد دیزاین دفتر کار خود اقدام خاصی انجام دهید، یک اصل مهم را آویزه گوشتان نمایید. دکور دفتر کار در خانه باید بر اساس «کاربرد و کارایی» باشد. لطفا طفره نروید و از تهیه لوازم غیرضروری و اضافی، شدیدا پرهیز کنید. استفاده از قفسه‌های دیواری به منظور خلوت کردن زمین شدیدا توصیه می‌شود. مسیر رفت آمد باید باز باشد و برای متعادل کردن محیط، بد نیست از چند گلدان طبیعی و منبع نور کافی غافل نمانید.

چگونه یک دفتر کار دلنشین در محیط خانه داشته باشیم؟

نمی‌توان منکر خشک بودن محیط کار شد، اما با رعایت برخی قواعد در تبدیل خانه به دفتر کار، می‌توانید دفتر کار دلنشین و منعطفی برای خود ترتیب دهید. استفاده از تابلوهای هنری مرتبط با زمینه کاری، سیستم روشنایی استاندارد، استفاده از گلدان‌های طبیعی و تم رنگی روح‌بخش می‌تواند قدم مثبتی در این راستا باشد.
حواستان باشد زیادروی در استفاده از لوازم تزیینی و روح بخش، می‌تواند اثر معکوس داشته باشد، پس جانب اعتدال را رعایت کنید.

برای تبدیل خانه به دفتر کار چه نکاتی را رعایت کنیم؟

نکات زیر، کمک شایانی به شما خواهد کرد تا یک دفتر کار مناسب در خانه برپا کنید:

  • قبل از هر تصمیم و انتخابی، متراژ خانه خود را در نظر بگیرید.
  • بهتر است بودجه‌ای که برای ایجاد دفتر کار و دیزاین آن در نظر می‌گیرید در نهایت برای شما بازده اقتصادی داشته باشد.
  • برای خرید تجهیزات، استفاده بهینه از محیط را مد نظر داشته باشید و از خرید لوازم کم کاربرد و بی‌فایده بپرهیزید.
  • در مورد قواعد و چارچوب فعالیت‌های کاری خود با اعضای خانواده به تفاهم برسید.
  • اگر شغل شما نسبتا پر سر و صداست یا نیاز به صحبت کردن طولانی مدت با تلفن دارد، تدابیری برای کاهش آلودگی صوتی برای دیگر اعضای خانواده بیندیشید.
  • اگر دفتر کار شما کوچک است، برای دلباز شدن محیط از رنگ‌های روشن در دکور استفاده کنید.

چطور استفاده بهینه از دفتر کار در منزل خود داشته باشیم؟

باید این حقیقت را بپذیرید که برپا کردن دفتر کار در خانه، جای مانور چندان وسیعی برای شما باقی نمی‌گذارد. بهترین کار این است که به فکر بهینه سازی محیط دفتر کار خود باشید تا بتوانید حداکثر استفاده را از آن ببرید.
فرض را بر این بگذارید که قرار است دفتر کار شما در منزل متراژ کمی داشته باشد. اگر شغلتان به گونه‌ای است که لوازم جانبی زیادی از جمله مداد و کاغذ و ماشین‌حساب و غیره  نیازتان می‌شود، بهتر است به فکر تهیه میز کاری با کشوهای متعدد باشید تا بتوانید اقلام کوچک دور و بر خود را به سر و سامان برسانید؛ اگر کار شما بدون اقلام جانبی است (مثلا برنامه نویسان) انتخاب و خرید یک میز تاشو و کم عرض از شلوغی بیش از حد محیط جلوگیری کرده و فضای آزاد را افزایش می‌دهد.
برای نگهداری کتاب‌ها، اسناد و برخی لوازم مشابه، از قفسه‌های دیواری استفاده کنید تا زمین برای رفت و آمد به اندازه کافی خالی بماند.
کنجی قرار دادن وسایل برای فضاهای کوچک یک انتخاب بسیار بد است که فضای مفید شما را هدر می‌دهد. از چنین چیدمانی بپرهیزید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.