قیمت های عجیب و غریب لباس عروس در تهران!

Rate this post

چند ماهی هست که بعد از فارغ التحصیلی در رشته طراحی دوخت، وارد کار لباس عروس شدم. دلم می خواد توی کاری که شروع کردم، تبدیل به برند معروف داخلی بشم. واسه همین تقریبا تمامی مجلات و ژورنال های لباس عروس رو به طور مرتب مطالعه می کنم، جدیدا کار بررسی لباس عروس های محلی و قومی ایرانی رو شروع کردم.
با این همه، چند روز قبل تصمیم گرفتم سری به مزون های لباس عروس مهم و پرمشتری شهر بزنم. مزون هایی از شمال تا جنوب. این جوری شد که فهمیدم علاوه بر تفاوت طرح، مدل، دوخت و سبک لباس عروس در مناطق مختلف شهر، قیمت های این لباس خاص هم چقدر با هم فرق داره. راستش اونقدر تفاوت مبالغ چشمگیر بود که به فکرم رسید بد نیست این گزارش جالب رو توی بلاگ شیپور منتشر کنم.
تو بعضی از مزون ها می شه لباس عروس هایی رو خرید که ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارن و برای تزیین اونها از سنگ های قیمتی استفاده شده.
توی مزون های لباس عروس مناطق شمالی پایتخت مثل میرداماد، ونک، فرشته و پاسداران میشه لباس هایی از برندهای معروف دنیا همچون «دمتریوس»، «سامی»، «وایتسال»، «كدنا»، «پرونوویاس»، «پیوگان»، «یومزفشن»، «جیلیانس»، «سنپاتریك»، «اسپوزابلا» و برند عربی «ازیاء» رو پیدا کرد. برندهایی که قیمت هاشون از دو میلیون و ۷۰۰ هزارتومان شروع میشه و به ۴۰ میلیون تومان هم میرسه!
لباس عروس‌های گرون‌قیمت معمولا جنسشون ابریشمه. توی بعضی مزون ها هم، لباس هایی دیدم که به خاطر بکار رفتن سنگ های «درکوهی»، «توپاز»، «زمرد»، «یاقوت»، «زبرجد» و حتی «فیروزه» در لباس، قیمتشون 50 میلیون و یا حتی 100 میلیون تومانه.
علاوه بر این، خرید كیف و كفش عروس بنا بر برند و جنسش، بین 5 تا ۲۰ میلیون تومان هزینه داره. برای خرید تاج عروس نقره یك میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تور عروس ابریشم ۲میلیون تومان و كیف و كفش هم حداقل یك میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باید پرداخت بشه.
توی برخی مزون‌ها هم که لباس و وسایل عروس از برندهای صرفا معروفه، میشه لباسی بسیار متفاوت و بر اساس آخرین مد روز رو با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان پیدا کنین. همچنین برای خریدن کیف و کفش ۲۰ میلیون تومان، ۳۰ میلیون تومان هم برای تاج، ۵ میلیون تومان برای حریر روی شانه، ۵ میلیون تومان سنجاق سینه هزینه میشه.
تور عروس که از بهترين تورهاي اروپاييه، بسته به طول تور و نوع تزيينات به کار رفته در اون از ۸۰۰ هزار تا ۲ميليون و ۴۷۰ هزار تومان متفاوته.
اما قصه لباس عروس در مناطق مرکزی تهران کاملا با ارقامی که مشاهده کردین، متفاوته. توی خیابون جمهوری و کوچه مهران میشه لباس عروس‌های رو با قیمت‌های ۷۰۰، ۸۰۰ و ۹۵۰ هزار تومان اجاره کرد. قیمت خرید لباس عروس در مرکز تهران بین ۲ تا ۱۲ میلیون تومان در نوسانه.
چهار راه امیر اکرم هم جاییه که خانواده هایی با بودجه های متوسط بهش مراجعه می کنن. اینجا برای خرید یه لباس باید دست کم 800 هزار تومان هزینه کنی و این قیمت گاهی به یک میلیون و 500هزار تومان هم میرسه.
در مزون های منطقه های مرکزی شهر، حداقل ۴۰۰ تا یک میلیون تومان بابت تاج، تور، شنل و دست گل پرداخت میشه. در حال حاضر تاج عروس توی خیابان جمهوری حدود 50 هزار تومان تا 150 هزار تومان قمیت داره.
بعضی از فروشندگان لباس عروس خیابان جمهوری هم تاج‌های عروس مارک‌دار و وارداتی را به نرخ 150 هزار تومان به فروش می‌رسونن که همین تاج در آرایشگاه‌ها به نرخ 300 هزار تومان، فقط برای یه شب اجاره داده میشه.
ولی اگه بودجه در نظر گرفته برای عروسیتون محدوده، بهتره مزون‌های شمال و مرکز شهر رو فراموش کنین و به گزینه‌های جنوب تهران مثل امامزاده حسن، عبدل‌آباد و نازی‌آباد سر بزنین.
توی خیابان عبدل‌آباد، قیمت لباس عروس با توجه به نوع پارچه و سنگ‌دوزي، بین ۲۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان در نوسانه. هر چند اگه لباسی انتخاب کنین که باید کار دست روش انجام بشه، قیمت نهایی لباس بالا میره و در بدبینانه‌ترین حالت ممکنه به یک میلیون تومان برسه.
اگه کسی بخواد لباس عروس با قیمت مناسبی رو بخره و یا اجاره کنه، بهتره به مزون‌های امام‌زاده حسن سری بزنه. لباس عروس‌های این محله، قیمت‌های جالبی به نسبت نقاط مرکزی و شمالی شهر داره. هر چند، لباس‌های سفارشی چند میلیونی هم میشه توی این بازار پیدا کرد، اما اکثر کارها قیمتی بین ۳۰۰ تا یک میلیون تومان دارن و برای اجاره اونها میشه مبالغ کمتری پرداخت.
بازار دیگه جنوب شهر، نازي‌آباده که قیمت لباس عروس ها بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانه.
احتمالا شما هم مثل من از این تفاوت های فاحش قیمت لباس عروس توی یه شهر تعجب کرده باشین. اما خب قدرت خریدهای مختلف، باعث میشه مزون دارها نرخ های گوناگونی رو ارائه بدن.
حالا در کنار پیشنهادهایی که مزون ها برای شما دارن، من هم با خوندن مطلب ” لباس عروس رنگی اما ایرانی” در بلاگ شیپور، گزینه پوشیدن یه لباس عروس خیلی متفاوت و رنگی رو در اختیارتون می ذارم.
ضمنا، با شناختی که من از سایت شیپور پیدا کردم، فهمیدم خانم هایی که لباس عروس هاشون توی کمد داره خاک میخوره، میتونن برای اجاره دادن از ثبت آگهی رایگان فروش این سایت استفاده کنن.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.