ایده‌هایی برای داشتن یک دکوراسیون پر از طبیعت در آپارتمان

4.2/5 - (4 امتیاز)

داشتن آپارتمانی که دکوراسیون آن، آیینه طبیعت باشد، الزما مورد پسند همه نیست. شاید برای شما کمی عجیب باشد اما…

 

داشتن آپارتمانی که دکوراسیون آن، آیینه طبیعت باشد، الزما مورد پسند همه نیست. شاید برای شما کمی عجیب باشد اما خیلی از مردم دوست ندارند دکوراسیون خانه‌شان شبیه به طبیعت سبز باشد. بهتر است بگوییم نمی‌دانند چرا بهتر است دکوراسیون خانه‌شان تم طبیعت داشته باشد. تجربه، و البته علم ثابت کرده است که محیط زندگی شما تا حدود بسیار زیادی تعیین کننده خلق و خوی شما و احساستان نسبت به خودتان است. این که کسی نخواهد آرامش طبیعت را در خانه‌اش داشته باشد، احتمالا نشان از یک ناآگاهی ریشه دار است. با توجه به زمان زیادی که ما انسان‌های مدرن در فضای داخلی سپری می‌کنیم، ایده‌هایی برای پر کردن دکوراسیون فضای داخلی آپارتمان از طبیعت سبز وجود دارد.

گیاهان سبز، طبیعت ویژه دکوراسیون خانه شما

 

گلدان‌ها را به طبیعت دکوراسیون خود بیاورید

تقریبا راحت‌ترین راه حل برای انتقال طبیعت به فضای دکوراسیون داخلی، پر کردن آن با گیاهان طبیعی است. به غیر از تاثیر زیبایی خاصی که گیاهان سبز بر دکوراسیون داخلی می‌گذارند، با حذف سموم هوا و تصفیه آن، در واقع هوا را برای شما سالم می‌کنند. با این کار، درست مثل تاثیر طبیعت، فضای خانه شما از استرس و تنش خالی خواهد شد. بهترین کار این است که در دکوراسیون هر اتاقی چند گلدان گیاه بگذارید. از بگونیا تا کاکتوس، انواع مختلفی گیاه برای سر و سامان دادن به طبیعت دکوراسیون شما وجود دارد. از طرفی، می‌توانید با وسایل دور ریز، تراریوم خودتان را هم برای دکوراسیون طبیعت بسیازید. (برای اطلاعات بیشتر به مقالات دکوراسیون شیپور مراجعه کنید.)

 

دیوارها را بردارید، طبیعت را به دکوراسیون بیاورید

پیش‌تر در شیپور درمورد کاغذ دیواری‌های خلاق و تاثیر آن‌ها بر دکوراسیون فضای داخلی حرف زدیم. یکی از کارهای زیبا و جذاب برای پررنگ‌ کردن حضور طبیعت در فضای دکوراسیون، استفاده از تصاویر طبیعت و یا کاغذ دیواری‌هایی با تم و طرح طبیعت است. نگاه کردن به تصاویر و مناظر طبیعی، و یا الهام گرفته از طبیعت، تاثیر مستقیمی برای افزایش قدرت تمرکز و کاهش انرژی‌های مخرب و تنش بدنی دارد. دیوارهایتان را به عکس‌های واقعی و با کیفیت از طبیعت سبز مزین کنید تا دکوراسیون خانه شما، بازتاب زیبایی‌های واقعی باشد.

 

آشپزخانه ای که دکوراسیون طبیعت را کامل می‌کند!

 

آشپزخانه ای که دکوراسیون طبیعت را کامل می‌کند!

از آشپزخانه درست استفاده کنید. به جای صرف مقادیر زیاد پول برای خرید گیاهان دارویی و سبزی، آن‌ها را در گلدان‌هایی درون آشپزخانه پرورش بدهید. با این کار نه تنها طبیعت را به دکوراسیون آشپزخانه وارد کرده‌اید، بلکه به یک جنبه از دکوراسیون کاربرد کاملا منطقی داده‌اید.

دکوراسیونی پر از ابزار طبیعت

 

دکوراسیونی پر از ابزار طبیعت

دکوری‌های بسیار متنوعی برای نشان دادن طبیعت در فضای خانه شما وجود دارد. از نقاشی و رومیزی گرفته، تا جاشمعی و بشقاب، می‌توانند نقش موثری در شبیه کردن دکوراسیون شما به طبیعت داشته باشند. اما یکی از بهترین کارها برای دعوت از طبیعت به دکوراسیون خانه، استفاده از سنگ نمک، کریستال کوارتز و کریستال‌های درمانی در خانه است. با این کار سطح انرژی خانه را متعادل می‌کنید و از طرفی انگار از جواهر برای دکوراسیون خانه‌تان استفاده کرده‌اید!

وقتی طبیعت با آفتاب به دکوراسیون شما لبخند می‌زند!

 

وقتی طبیعت با آفتاب به دکوراسیون شما لبخند می‌زند!

مهم نیست خانه شما حتما در یک محله لوکس با یک متراژ فضایی باشد. یک نورگیر شمالی خوب می‌تواند حال شما را متحول کند. به پنجره‌ها و فضای نورگیر خانه هنگام خرید یا اجاره خانه دقت کنید. با این کار واقعا برای خودتان امید می‌خرید. پس از آن هم همیشه مواظب باشید پنجره‌ها کدر و کثیف نباشند تا نور را خوب در خانه منعکس کنند. طبیعت می‌تواند به راحتی وارد دکوراسیون خانه شما بشود. کافی است به جای پرده‌های روشن که به نور خوش‌آمد می‌گویند، پتو روی پنجره‌ها نکشید!

یادتان نرود که هر چه در خانه آینه و بازتاب کننده‌ی نور بیشتری داشته باشید، طبیعت پرنورتری در دکوراسیون خانه خواهید داشت.

از مبلمان طبیعت برای دکوراسیون منزل استفاده کنید

 

از مبلمان طبیعت برای دکوراسیون منزل استفاده کنید

بارها در مقالات مختلف شیپور به اهمیت کهنه بودن چوب و طبیعی بودن وسایل خانه اشاره کردیم. دکوراسیون خانه شما با مبلمان چوب بسیار ارزشمندتر است. سنگ هم به عنوان نماینده طبیعت مبلمان‌های زیبایی می‌سازد. به دنبال وسایلی باشید که فضای دکوراسیون خانه شما را خوشحال کند. باور کنید اشیا بی جان نیستند. در خانه‌ای که وسایل بازیافتی و طبیعت دوست باشند، روح دمیده شده و دکوراسیون آن به شما لبخند می‌زند.

باغبان طبیعت دکوراسیون خود باشید

 

باغبان طبیعت دکوراسیون خود باشید

حتی دو شاخه گل طبیعی هم یک هزار سال حال خوب به دکوراسیون خانه شما اضافه می‌کند. گل طبیعی بیشتر از پول، حوصله نیاز دارد. یک روز جمعه صبح زود سری به بازارهای اصلی گل تهران بزنید و ببینید با ده یا پانزده هزار تومان پول، تا دو هفته می‌توانید خانه‌تان را غرق گل کنید. این راه حل آوردن خود طبیعت به دکوراسیون خانه است.

زیبایی دکوراسیون خانه، طبیعت دوستی و محیط زیست گرایی

 

چگونگی آوردن طبیعت به دکوراسیون و محیط زیست گرایی

با این که دوست دار محیط زیست بودن واقعا و عینی طبیعت را به خانه نمی‌آورد اما تاثیری که بر دید شما می‌گذارد نهایتا به تغییرات اساسی در محیط و دکوراسیون خانه شما نیز منجر خواهد شد. از لباس و ظروف تا گل و گلدن، می‌تواند بازیافتی و یا با دیدی حمایتی از طبیعت خریداری شود. این خودش چهارچوبی است که ایده‌های زیادی برای انجام کارهای مختلف به شما خواهد داد. کوچک‌ترین و کمترین آن، یک دکوراسیون شامل یک دنیا طبیعت است!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
2 نظرات
  1. مهتاب می گوید

    کاشتن سبزی تو گلدون رو خیلی دوست دارم یه بار هم امتحان کردم ولی متاسفانه خوب از آب در نیومد

  2. علی می گوید

    تو آپارتمان هاب کوچیک الان فقط همین گلهای کوچیک و زیبا حال آدم رو خوب میکنه

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.