آشنایی با گران‌ترین شهرها برای خرید ویلا

4/5 - (2 امتیاز)

شهرهای شمالی کشور، از جمله مهم‌ترین انتخاب‌های مردم هم برای سفر و هم برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آیند. مسلما دلایل بسیاری باعث شده که توجه مردم به این نقطه از ایران جلب شود و از جمله آن می‌توان به آب‌وهوای عالی، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، منابع آب، ویلاسازی مدرن، قیمت ویلا، شهرهای ساحلی و جنگلی و همچنین رشد چشمگیر ساخت‌وساز ویلا در این شهرها اشاره کرد. اما مهم‌ترین نکته در مورد خرید ویلا در شمال این است که، در تمام شهرهای شمالی کشور هر فرد با توجه به بودجه‌ای که دارد، می‌تواند برای خرید ویلا اقدام کند. به این معنا که طیف قیمتی در شهرهای شمالی کشور متنوع است و خریداران می‌توانند با کمی تحقیق، به جواب سوال «بهترین شهرها برای خرید ویلا در شمال کدام هستند؟» برسند.

با اینکه دست خریداران برای خرید زمین در شمال باز است، اما با این حال برای آنها بسیار مهم است که بدانند ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق شمال برای خرید ویلا کدام مناطق هستند. آیا باید به دنبال خرید ویلا در استان مازندران باشند یا اینکه، شهرهای استان گیلان و گلستان را برای خرید ویلا انتخاب کنند.

در این مقاله قصد داریم تا درباره معیارهای تعیین قیمت ویلا در شهرهای شمالی کشور صحبت کنیم و همچنین گران‌ترین شهرها برای خرید ویلا را نام ببریم.

معیارهای تاثیرگذار بر قیمت ویلا در شمال

طبقه‌بندی ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای شمال برای خرید ویلا، طبق معیارهای مختلفی انجام می‌شود. اما در کل مهم‌ترین عامل در گران‌تر شدن قیمت ویلا در شمال کشور، موقعیت مکانی ویلا و همچنین چشم انداز منطقه است.

برای تعیین گران بودن یک منطقه برای خرید ویلا، عوامل دیگری نیز نقش دارند. این عوامل عبارت‌اند از:

  • نزدیکی به خط ساحلی و دریا
  • امکانات رفاهی منطقه
  • امکانات تفریحی
  • امکانات تجاری و مراکز خرید
  • جاذبه‌های گردشگری و طبیعی
  • نوع بافت منطقه (شهری یا روستایی بودن) منطقه
  • متراژ ویلا
  • کیفیت ساخت ویلا
  • نوع ساخت
  • سن بنا
  • تعداد اتاق‌ها
  • متراژ حیاط
  • متریال ساخت
  • تعداد طبقات ویلا

مسلما برای خرید ویلا در شهری که تمام این شرایط را دارد، باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید و اینجاست که به آن شهر می‌توان لقب گران‌ترین شهر شمال برای خرید ویلا را داد.

گران‌ترین شهرهای مازندران برای خرید ویلا

گران‌ترین شهرها برای خرید ویلا

برای معرفی گران‌ترین شهرهای شمال برای خرید ویلا، باید به شهرهایی از استان مازندران و گیلان اشاره کنیم. در بازار املاک و مستغلات شمال کشور، استان مازندران به عنوان بهترین مکان برای خرید ویلا به‌شمار می‌آید و در این استان، می‌توانید حتی ویلاهایی نوساز در نزدیکی ساحل یا شهرهای کوچک بخرید. اما همین استان مازندران شهرهایی دارد که خرید ویلا در آنها برای تمام اقشار جامعه امکان‌پذیر نیست و بسیاری از ویلاهای ساخته‌شده در این شهرها، در میان ویلاهای لوکس و مدرن به‌شمار می‌آیند.

نوشهر یکی از گران‌ترین شهرهای مازندران برای خرید ویلا

اگر از شخصی بپرسید «بهترین شهر مازندران برای خرید ویلا کدام هستند؟» مطمئنا در میان گزینه‌هایی که معرفی می‌کند نام نوشهر و رامسر را خواهید شنید. در حال حاضر، یکی از گران‌ترین شهرهای استان مازندران نوشهر است. بافت و نوع ساخت‌وساز در این شهر باعث شده که بسیاری این شهر را در کنار شهر رامسر در دسته شهرهای لوکس استان مازندران قرار دهند. یکی از دلایل محبوبیت و البته گران بودن ویلا در شهر نوشهر، موقعیت مکانی و همچنین چشم‌انداز کوهستانی، جنگلی و ساحلی این شهر است. علاوه بر این، تعداد زمین‌های نوشهر برای خرید و سرمایه‌گذاری کم هستند و همین موضوع، قیمت خرید زمین و قیمت خرید ویلا در نوشهر را گران کرده است.

یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خریداران ویلا، خرید ویلا استخردار نوشهر است. ویلاهای ساخته‌شده در نوشهر از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و همچنین از بهترین متریال برای ساخت آنها استفاده شده است. اما این را نمی‌توان تنها دلیل گران بودن ویلا در شهر نوشهر دانست.

دیگر دلیلی که باعث گران شدن ویلا در نوشهر شده است، سطح فرهنگی مردم این منطقه است. علاوه بر این، این شهر به دلیل وجود امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی، به یکی از بهترین شهرها برای درآمدزایی تبدیل شده است. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که، بسیاری از خریداران ویلا در شمال کشور به دنبال دسترسی آسان از تهران هستند و این در مورد نوشهر نیز صادق است و جاده چالوس، تهران را به این شهر وصل کرده است.

رامسر یکی از گران‌ترین شهرهای مازندران برای خرید ویلا

با توجه به لقبی که رامسر دارد، طبیعی است که در میان گران‌ترین شهرهای شمال برای خرید ویلا باشد. عروس مازندران، یکی از زیباترین شهرهای ایران است و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیاری دارد، که همین موضوع افراد بسیاری را برای خرید ویلا در این شهر جذب کرده است.

علاوه بر این، رامسر یکی از شهرهای مدرن در استان مازندران به‌شمار می‌‌آید و امکانات شهری مانند مراکز خرید، بیمارستان و مراکز درمانی و همچنین مراکز آموزشی خوبی دارد. ویلاهای ساخته‌شده در شهر رامسر نیز در میان بهترین و شیک‌ترین ویلاهای شمال کشور هستند و تقاضا برای آنها زیاد است؛ خصوصا، خرید ویلای ساحلی در رامسر تقاضای بالایی در میان خریداران دارد.

در حال حاضر، خرید ویلا در رامسر از اولین انتخاب‌های خریداران ویلا در شمال است. چرا که تنوع ویلا در شهر رامسر بسیار بالا است و می‌توانید ویلایی در کنار ساحل بخرید و یا اینکه سراغ ویلاهای جنگلی و کوهستانی در این شهر بروید.

گران‌ترین شهرهای گیلان برای خرید ویلا

گران‌ترین شهرها برای خرید ویلا

استان گیلان به سرسبزی و آب‌وهوای بسیار عالی معروف است و در میان استان‌های شمال کشور، به استان شیک و لوکس نیز شهرت دارد.

این روزها شاهد هستیم که در برخی شهرهای استان گیلان ویلاهای لوکس و البته گرانی ساخته می‌شود. در این میان، شهرهایی مانند رشت و لاهیجان در میان گران‌ترین شهرهای گیلان برای خرید ویلا قرار دارند که در ادامه درباره آنها خواهیم گفت.

رشت یکی از گران‌ترین شهرهای گیلان برای خرید ویلا

یکی از گزینه‌های عالی برای خرید ویلا در استان گیلان، شهر رشت است. شهری زنده و سرسبز که تمام امکانات شهری را دارد و بسیاری از مناطق این شهر، به عنوان شیک‌ترین و لوکس‌ترین محله‌های شمال به‌شمار می‌آیند.

رشت، بافتی مدرن دارد و در حال حاضر ویلاهای بسیار لوکس و به قول معروف لاکچری‌ای در این شهر ساخته می‌شود. همین موضوع باعث افزایش قیمت ویلا در این شهر شده است. بنابراین، اگر برای شما قیمت اهمیت ندارد و وابسته زندگی شهری هستید و نمی‌توانید از امکانات رفاهی شهری دل بکنید، به شما خرید ویلا در رشت را پیشنهاد می‌کنیم.

لاهیجان یکی از گران‌ترین شهرهای گیلان برای خرید ویلا

یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبا و لوکس شمال ایران، لاهیجان است. با توجه به اینکه، در لاهیجان هم به کوه دسترسی و چشم انداز جنگلی وجود دارد و هم این شهر به دریا نزدیک است، همین موضوع باعث شده که به انتخاب بسیاری برای خرید ویلا تبدیل شود. افزایش تقاضا برای خرید ویلا در لاهیجان، سازندگان را بر این واداشت تا ویلاهایی لوکس و شیک در این شهر و نقاط اطراف آن بسازند و بازار خرید و فروش ویلا در این شهر بسیار داغ شود.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت لاهیجان برای خرید ویلا، وجود مناطق کوهستانی در این شهر است. مناطق ییلاقی مانند سیاهکل و دیلمان، انتخاب بسیاری از افراد برای خرید ویلا و فرار از آب‌وهوای شرجی بسیاری از شهرهای شمال است.

سخن آخر

دلایل مختلفی روی ارزان‌تر و گران‌تر بودن قیمت ویلا در شهرهای شمال کشور اثر دارند. در این مقاله به گران‌ترین شهرهای شمار کشور برای خرید ویلا اشاره کردیم، اما باید این نکته را در نظر داشت که این اطلاعات صرفا بر اساس میانگین قیمت‌ ویلا در این شهرها است و حتی ممکن است در آینده تغییر کند.

طبق اطلاعات بازار املاک و مستغلات در شمال کشور، شهرهایی مانند نوشهر و رامسر جز گران‌ترین شهرها برای خرید ویلا در استان مازندران هستند و شهرهایی مانند لاهیجان و رشت نیز جز گران‌ترین شهرهای استان گیلان برای خرید ویلا به‌شمار می‌آیند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.