قبل از خرید لوازم برقی دست دوم برای آشپزخانه این نکات را بخوانید

3/5 - (1 امتیاز)

در دنیای امروز با توجه به اوضاع اقتصادی خرید لوازم برقی دست دوم برای آشپزخانه، یکی از راهکارهایی است که با به کارگیری آن می‌توان با یک تیر دو نشان زد. درواقع با خرید لوازم برقی دست دوم هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده‌ایم و هم توانسته‌ایم آشپزخانه را با وسایلی که به آن‌ها نیاز داریم، تجهیز کنیم.

اما این مسئله به این معنا نیست که هر وسیله دست دومی که در فروشگاه‌های فروش لوازم برقی دسته دوم وجود دارد، برای خرید مناسب است. قطعا برای خرید آن‌ها باید هزینه‌ای را پرداخت کنیم. هرچند این هزینه خیلی کم‌تر از خرید لوازم برقی نو باشد.

بنابراین بهتر است پیش از خرید لوازم برقی دست دوم برای آشپزخانه نکات مهمی را درنظر بگیریم که قطعا توجه به آن‌ها، خرید خوب و مطمئنی را درپی خواهد داشت. در ادامه شما را با برخی از این نکات مهم آشنا می‌کنیم.

نکات مهم در خرید مایکروفر دست دوم

مایکروفر، یکی از کاربردی‌ترین لوازم برقی است که در آشپزخانه از آن استفاده می‌شود. اگر قصد دارید مایکروفر دست دوم بخرید، حتما به دقت ظاهر آن را بررسی کنید. مطمئن باشید که روی بدنه مایکروفر خوردگی، زنگ‌زدگی، فرورفتگی و … وجود نداشته باشد.

درِ مایکروفر را امتحان کنید که به راحتی باز و بسته شود؛ چرا که در غیر اینصورت هنگام گرم کردن غذا به خوبی کار نمی‌کند.

بهتر است مایکروفرهایی که بخش داخلی آن‌ها از جنس سرامیک یا استیل است خریداری کنید چون هنگام تمیز کردن این قسمت با مشکل روبه‌رو نخواهید شد؛ ضمن اینکه این نوع مایکروفرها به دلیل ضد زنگ و ضد خش بودن، مدت زمان زیادی کار می‌کند.

اکثر خانواده‌ها مایکروفر را برای سرعت بخشیدن به تهیه غذا یا گرم‌ کردن آن انتخاب و خریداری می‌کنند. اگر کارمند هستید یا زمان زیادی برای تهیه و گرم‌ کردن غذا ندارید، توصیه می‌کنیم مایکروفرهای سولاردام را انتخاب کنید. مایکروفرهای سولاردارم علاوه بر پخت زودهنگام غذا، از ویژگی مهمی همچون حفظ مواد ارزشمند غذایی در طول طبخ برخوردار است.

لوازم برقی آشپزخانه دست دوم

نکات مهم در خرید گاز دست دوم

قطعا اجاق گاز، از مهم‌ترین وسایل آشپزخانه است که هر خانه‌ای به آن احتیاج دارد. بیشتر فعالیت خانم‌ها نیز هنگام حضور در آشپزخانه هنگام استفاده از اجاق گاز است. بنابراین اگر قصد خرید این وسیله مهم و کاربردی را دارید، توصیه می‌کنیم بیش از گذشته به سالم بودن آن توجه کنید.

ابتدا میزان کاربردی بودن گاز را بسنجید. مثلا جمعیت خانواده‌ در خرید یک گاز مناسب، اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین امکاناتی که دوست دارید گاز شما داشته باشد نیز مهم خواهد بود.

درواقع اگر جمعیت خانواده شما زیاد است، بهتر است گازهای با شعله بیشتر، گاز مجهز به فر و جوجه‌گردان خریداری کنید. اگر جمعیت خانواده کم است، نیازی نیست هزینه بالایی برای خرید گازهای با شعله زیاد صرف کنید.

پس از آنکه مدل گازی که می‌خواهید را انتخاب کردید، به سالم بودن آن دقت کنید. ابتدا لوله پشت آن را بررسی کنید که خراب نباشد. همچنین مطمئین شوید که سیم برقی فندک و جوجه‌گردان گاز سالم بوده و اتصالی نداشته باشد.

پس از اینکه مطمئن شدید گاز از لحاظ فنی سالم است، اولویت‌تان را گازهایی که استیل است قرار دهید. این گازها از گازهای شیشه‌ای مقاوم‌تر بوده و تمیز کردن آن نیز بسیار راحت‌تر خواهد بود.

البته اجاق گازهای سرامیکی نیز می‌تواند در گزینه‌های خرید قرار گیرد ولی به دلیل آن‌که مقاوت بالایی دارد، باید هزینه بیشتری را برای خرید آن بپردازید.

نکات مهم در خرید یخچال فریزر دست دوم

پیش از خرید هر یخچال و فریزی، بهترین کار این است که مساحت آشپزخانه را درنظر بگیرید. سپس محل قرارگیری یخچال‌فریزر را نیز تعیین کنید و مطمئن شوید می‌دانید چه یخچال‌فریزری را تهیه کنید تا مناسب با فضای آشپزخانه است.

اگر آشپزخانه شما کوچک است و شیرهای مربوط به وصل یخچال‌فریزرهای سایدبای‌ساید را ندارد، هرگز  این نوع یخچال‌ها را خریداری نکنید.

برچسب انرژی که روی یخچال‌فریزر قرار دارد را مشاهده کنید و مصرف انرژی یخچال را بررسی کنید.

حتما در یخچال و قسمت‌های لاستیکی آن را بررسی کنید تا سالم باشد چرا که تاثیر زیادی در پیشگیری از هدر رفتن انرژی دارد. همچنین حختما در یخچال را باز و بسته کنید و مطمئن شوید که به خوبی باز و بسته می‌شود.

موتور دستگاه را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که تعمیر نشده باشد. همچنین یخچال‌فریزری را خریداری کنید که موتور آن قبلا عوض نشده باشد.

قسمت‌های داخلی یخچال نیز مهم است. قفسه‌ها، لامپ، کشوها و سایر بخش‌های داخلی را به خوبی بررسی کنید تا سالم باشد و شکستی، ترک‌خوردگی، فرورفتگی و … در آن‌ها وجود نداشته باشد.

نکات خرید لوازم برقی دسته دوم آشپزخانه

نکات مهم در خرید ماشین لباس‌ شویی دست دوم

پیش از خرید ماشین لباس شویی دست دوم، باز هم جمعیت افراد خانواده مهم است. اگر جمعیت خانواده زیاد است بهتر است ماشین لباس‌شویی خریداری کنید که بتواند حجم زیادی از لباس‌ها را بشورد. البته این مسئله زمانی که قصد دارید علاوه بر شستشوی لباس‌ها، پرده و پتو نیز در لباس‌شویی بریزید، صادق خواهد بود.

مصرف انرژی ماشین لباس‌شویی نیز بسیار مهم است. آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که ماشین لباس‌شویی که خریداری می‌کنید، مصرف انرژی پایینی دارد.

نکات مهم در خرید ماشین ظرف شویی دست دوم

ماشین ظرف‌شویی، وسیله‌ای است که طرفداران بسیاری دارد؛ امروزه این وسیله توانسته‌ است جای خود را در بسیاری از آشپزخانه‌های سراسر جهان تثبیت کند.

قطعا مهم‌ترین دلایل استقبال مردم از ماشین ظرف‌شویی، شست و شوی ظروف مخصوصا پس از یک میهمانی بزرگ خانواداگی یا دوستانه است. همچنین مصرف پایین آب و برق‌ هنگام شست‌و‌شو، یکی دیگر از دلایل محبوبیت این وسیله برقی است.

اگر قصد دارید ماشین ظرف‌شویی دست دوم تهیه کنید، حتما توجه کنید که چه تعداد از ظروف را می‌توان با کمک این وسیله شست. داخل ماشین ظرف‌شویی را به خوبی نگاه کنید و مطمئن شوید که قسمت‌های داخلی مانند مکان قرارگیری بشقاب‌ها، لیوان‌ها، قاش و چنگال و … سالم باشد.

جنس داخل ظرف‌شویی بهتر است استیل نباشد چون به مرور زمان دچار زنگ‌زدگی می‌شود. در ماشین ظرف‌شویی را بررسی کنید تا به خوبی باز و بسته شود. فیلتر این وسیله را چک کنید تا سالم باشد و به کارت گارانتی دستگاه نیز دقت کنید و زمان اعتبار آن را بررسی کنید.

به طور کلی، می‌توان برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی، لوازم برقی دست دوم برای آشپزخانه که درواقع از آن به قلب تپنده هر خانه‌ای یاد می‌شود، تهیه کرد.

فقط حتما هنگام خرید با فروشنده توافق کنید که ۲۴ تا ۴۸ ساعت به عنوان زمان تست دستگاه خریداری شده درنظر بگیرید؛ دلیل این امر نیز مطمئن شدن از سالم بودن لوازم برقی دست دوم است که باید حتما چند ساعتی از کارکردن آن‌ها بگذرد تا سالم بودن آن‌ها مشخص شود.

در غیر این صورت، نه تنها با خرید لوازم برقی دست دوم آشپزخانه در هزینه‌ها صرفه‌جویی نکرده‌اید، بلکه ضرر مالی نیز متحمل شده‌اید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.