انقلاب آب و هوایی، انقلاب دکوراسیون ایکیا

Rate this post

در طی آخرین تعهدات و قوانین رسمی خود، فروشگاه‌های مبلمان و لوازم دکوراسیون ایکیا اعلام کرده است که سعی دارد برای تمام تولیدات خود تا سال 2030 از مواد قابل بازیافت و دوست‌دار طبیعت استفاده کند.

 

تعهدات و قوانین رسمی فروشگاه‌های مبلمان و لوازم دکوراسیون ایکیا

 

نام ایکیا، این برند مشهور لوازم دکوراسیون و مبلمان منزل، برای کسی ناآشنا نیست. ایکیا، تا همین یک سال و نیم پیش هم شعب زیادی برای فروش لوازم مبلمان و دکوراسیون با قیمت معقول و طراحی خلاقانه در ایران داشت. این فروشگاه‌ها به تولید وسایل دکوری و مبلمانی پازلی معروفند. خرید از ایکیا شبیه به خرید پازل یا لگو است. شما با چند کیسه خرید چارچوب و پیچ و مهره، در عرض چند ساعت در خانه، مبل، بوفه، میز کنسول و انواع و اقسام دکوراسیون را سر هم بندی می‌کنید. در حالی که در حال حاضر، حدود 60 درصد مواد اولیه استفاده شده در تولیدات ایکیا دوست‌دار طبیعت و حدود 10 درصد این مواد بازیافتی هستند، ظاهرا ایکیا قصد دارد این عدد را در آینده‌ای نزدیک به صد برساند.

 

اهداف بزرگ، و تولیدات متنوع ایکیا برای یک دکوراسیون سبز

اهداف بزرگ، و تولیدات متنوع ایکیا برای یک دکوراسیون سبز

 

توربجورن لوت، مدیر اصلی داخلی شرکت تولیدات مبلمان و دکوراسیون ایکیا است. او در صحبت با خبرگزاری‌های مختلف از همکاری در یک قرار گروهی با چند شرکت بزرگ خبر داد. او گفته است که این مشارکت هیچ ارتباط اقتصادی و منفعت تجاری اولیه‌ای ندارد. لوت تاکید کرده که این مشارکت که به بیانیه محیط زیستی 2030 نیز مشهور است برای مقاصد دیگری شکل گرفته است. لوت می‌گوید که مسئولیت برندهای بزرگی مثل ایکیا که با جمعیت بزرگی در ارتباط هستند، اطلاع رسانی است. لوت گفته است که اگر شرکتی مثل ایکیا سیاست‌های تولیدی و فروش خود را محیط زیست دوست کند، مثل این است که یک آموزش سراسری در دنیا در مورد حمایت از محیط زیست به راه انداخته است. او می‌گوید که جایگاه یک برند یعنی یک فرصت برای تغییر و ایکیا این فرصت را غنیمت می‌شمارد.

 

ماجرای کیسه‌های گران قیمت خرید از دکوراسیون ایکیا

در بیشتر شعب مبلمان و دکوراسیون ایکیا در کشورهای مختلف دنیا، مخصوصا در ایالات متحده، هنگامی که خرید شما تمام شد، اگر به کیسه پلاستیکی نیاز داشته باشید، باید مبلغی نزدیک به یک دلار پرداخت کنید. در برخی شعب ایکیا یک فعال محیط زیست وجود دارد که حقوق می‌گیرد تا اگر شما کیسه پلاستیکی را خریدید درباره ضررهای این کار با شما صحبت کند.

ماجرای کیسه‌های گران قیمت خرید از دکوراسیون ایکیا

 

سطل‌های بازیافتی بزرگ دکوراسیون ایکیا

یکی دیگر از اقدامات تحسین برانگیز ایکیا برای حفاظت از محیط زیست، قرار دادن سطل‌های زباله بزرگ بازیافتی در فروشگاه‌های فروش لوازم دکوراسیون و مبلمانش است. خریدار می‌تواند وسایلی مثل باطری‌های استفاده شده، قطعات شکسته دکوراسیون، لامپ، پایه و چیزهایی از این قبیل را در این سطل‌ها بیندازد.

سطل‌های بازیافتی بزرگ دکوراسیون ایکیا

 

شرایط کاری عادلانه برای تولیدات دکوراسیون ایکیا

همان‌طور که قبلا هم بسیار مختصر در یکی از مقالات دکوراسیون شیپور به آن اشاره کردیم، یکی از تهدیدهای جدی برای محیط زیست، شرایط کاری ناعادلانه و نابرابر، بیگاری و البته کارهای کاذب و کودکان کار است. ایکیا برای تولید و توزیع مبلمان و دکوراسیون، معهد به کار با کامندانی دارای حقوق و مزایا و شرایط عادلانه کاری است.

 

استفاده از انرژی خورشیدی در کارخانه‌های تولید مبلمان و دکوراسیون ایکیا

 

استفاده از انرژی خورشیدی در کارخانه‌های تولید مبلمان و دکوراسیون ایکیا

 

اما ایکیا فقط یک تولید کننده دکوراسیون و مبلمان با شعارهای سبز و زیبا نیست. آن‌ها واقعا فکر همه جای کار را کرده‌اند. تامین انرژی کارخانه‌ها و تولیدی‌های ایکیا، و برخی نمایندگی‌های فروش لوازم دکوراسیون و مبلمان ایکیا، از یک منبع انرژی خورشیدی تامین می‌شود. این قدم نقش بسیار مثبتی در تبلیغات فروش برای این برند دارد.

 

انبارهای تعویض نو با کهنه، یک اقدام فرا دکوراسیون برای ایکیا

قبلا در همین شیپور در مورد طرح تعویض نو و کهنه توسط برخی برندها صحبت کردیم. یکی از کارهای جذاب و در عین حال، حامی محیط زیست ایکیا، طرح تعویض وسایل دکوراسیون و مبلمان خریداری شده از ایکیا، و البته استفاده شده، با نوی آن به ازای پرداخت مبلغ بسیار ناچیز و حتی گاهی رایگان است. هیچ لزومی به توضیح نیست که همین وسایل قدیمی دکوراسیون ایکیا در تولیدی تبدیل به محصولات جدید و نو  و بازیافتی خواهند شد.

 

انبارهای تعویض نو با کهنه، یک اقدام فرا دکوراسیون برای ایکیا

انقلاب دکوراسیون ایکیا

با هر دیدی به اهداف تولید مبلمان و دکوراسیون ایکیا نگاه می‌کنیم، نیت خوب خواهیم دید. ایکیا حتی سعی کرده است تا غذای کارمندان را هم گیاهی و مرغوب‌تر کند. اقداماتی مثل استفاده نکردن از کاتالوگ کاغذی، و یا کاشت یک درخت به ازای خرید هر محصول غیر بازیافتی نیز از دیگر کارهایی است که ایکیا در جهت ایجاد یک دکوراسیون سبز، انجام داده است. کدام برند دکوراسیون و مبلمان در ایران را می‌شناسید که دست به چنین کارهای برجسته‌ای زده باشد؟

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.