مزایا و معایب پنجره‌های دوجداره

5/5 - (1 امتیاز)

تولید پنجره‌های دوجداره تحول بزرگی در صنعت پنجره‌سازی محسوب می‌شود. پنجره‌های دوجداره پس از راهیابی به بازار جهانی باتکیه‌بر قابلیت‎‌های خود توانستند بسیاری از نیازهای مردم را برطرف کرده و سود سرشاری را نیز برای کارخانه‌های تولیدی خود به‌ همراه داشته باشند. پنجره‌های دوجداره نصب ساده‌ای دارند و به همین دلیل موردپسند نصاب‌ها نیز هستند. امروزه با افزایش روزافزون آلاینده‌های زیست‌محیطی، آلودگی‌های صوتی و اهمیت یافتن موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی، پنجره‌های دوجداره طرفداران فراوانی در بین مردم پیداکرده‌اند.
البته پنجره‌های دوجداره در کنار تمامی مزایای خود از معایبی نیز برخوردارند، اما در یک نگاه کلی به جرات می‌توان گفت که مزایای آن‌ها از معایبشان بیشتر است. در این مقاله ما قصد داریم مزایا و معایب پنجره‌های دوجداره را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید با اطلاعات کامل برای انتخاب یا خرید انوع پنجره‌های دوجداره اقدام کنید.

مزایای پنجره‌های دو جداره

ایمنی

به ‌عنوان اولین مزیت نصب پنجره‌های دوجداره باید به ایمنی بسیار بالای آن‌ها اشاره ‌کنیم. این پنجره‌ها پروفیل گالوانیزه دارند که باعث می‌شود در برابر تغیر حالت، استحکام بالایی پیدا کنند. پنجره‌های دوجداره را می‌شود به‌گونه‌ای ساخت که یک یا تعدادی قفل روی آن نصب شود؛ به‌این‌صورت که قسمت متحرک پنجره به قسمت ثابت آن قفل می‌شود و محیط امنی برای داخل خانه بوجود می‌آورد.

سادگی نصب

پنجره‌های دوجداره نصب بسیار ساده‌ای دارد و یک فرد بدون تخصص می‌تواند پنجره را به خوبی نصب کند. البته نباید ایمنی را فراموش کرد و در نصب پنجره عجولانه یا با بی‌دقتی عمل نمود. بهترین نصاب پنجره‌های دوجداره کسی است که محل نصب را از قبل تعیین و بررسی کند و سپس با دقت فراوان پنجره را نصب کند.

زیبایی

این پنجره‌ها در بازار رقابتی ظاهری بسیار موفق عمل کرده‌اند. ظاهری زیبا، باشکوه و سطحی هموار دارند و ازاین‌رو برای بانوان سخت پسند بسیار مناسب هستند.

دوام

مزایای پنجره دوجدارهیکی دیگر از مزیت‌های پنجره‌های دوجداره دوام طولانی‌مدت آن‌هاست. رنگ این پنجره‌ها به‌مرورزمان از بین نمی‌رود، نیازی به رنگ‌آمیزی  ندارند و به لطف دوام بالایشان دچار فرسایش، زنگ‌زدگی، ساییدگی و… نمی‌شوند. نکته مثبت دیگر این است که به‌راحتی توسط یک پارچه تمیز می‌شوند و نیاز به مواد شوینده خاصی ندارند. البته در شستن آنها هرگز نباید از موادی مانند وایتکس استفاده کرد چون باعث واکنش‌های شیمیایی خطرناکی می‌شود که برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است.

کنترل آلودگی صوتی

پنجره‌های دوجداره عایق صدا هستند و برای شهرهای شلوغ فرشته نجات. اغلب مردم از شلوغی و صداهای اضافی نفرت دارند و با توجه به شرایط موجود در جامعه می‌خواهند حداقل در خانه محیطی آرام داشته باشند. پنجره‌های دوجداره upvc به دلیل برخورداری از مواد pvc  عایق صوت هستند و می‌توانند تا  80 % از ورود صدا به ساختمان جلوگیری کنند. هر چه پنجره‌ها ضخامت بیشتری داشته باشند صدای کم‌تری به داخل نفوذ پیدا می‌کند.

عایق حرارتی

پنجره دوجداره یا پنجره سبز بهترین انتخاب برای جلوگیری از اتلاف انرژی است. پنجره‌های دوجداره upvc برخلاف پنجره‌های آلمینیومی رسانا نیستند و به همین دلیل مانع انتقال حرارت می‌شوند و به ثبات دما کمک شایانی می‌کنند. قابلیت پنجره‌های دوجداره در تثبیت هوای داخل ساختمان قابل قیاس با پنجره‌های چوبی، فلزی و آلمینیومی نیست و همین مورد را می‌شود بهترین مزیت پنجره‌های دوجداره دانست.

جلوگیری از نفوذ گردوغبار و آب

اهداف ساخت پنجره‌های دوجداره تنها مهار آلودگی صوتی و عایق حرارتی نیست بلکه جلوگیری از ورود آلاینده‌های خارجی، آب و گردوغبار هم جزو دیگر اهداف تولید پنجره‌های دوجداره محسوب می‌شود. با توجه به آلودگی‌های هوا که به ‌تازگی در کشورمان به طور چشمگیری هم در حال افزایش است، پنجره‌های دوجداره می‌توانند راه‌حل مناسبی برای حفظ سلامتی ما باشند.

معایب پنجره‌های دوجداره

معایب پنجره دو جدارهاگر می‌خواهید پنجره دوجداره تهیه کنید معایب آن را هم در نظر بگیرید تا بعد از خرید دچار مشکل نشوید. از جمله معایب پنجره‌های دوجداره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از نکات مهم حین خرید پنجره‌های دوجداره کیفت مواد اولیه ساخت است. اگر این پنجره‌ها از مواد اولیه بازیافتی وزائد تهیه ‌شده باشند باگذشت زمان رنگ آن‌ها به رنگ زرد تغییر پیدا خواهد کرد و شکننده می‌شوند.
  • اگر در هنگام تولید پنجره دوجداره، گالوانیزهبه‌کاربرده شده ناقص و یا از پروفیل باشد، پنجره بعد از نصب کج می‌شود و تغییر شکل پیدا می‌کند. در چنین حالتی هیچ‌گونه تعمیری برای این پنجره پیدا نخواهید کرد و باید آن را دور اندازید. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید سفارشات خود را به یک سازنده معتبر و باسابقه بسپارید و در مرحله دوم بهتر است خودتان مسئولیت خرید و سفارش پنجره‌های دوجداره را بر عهده بگیرید و به پیمانکارتان نسپارید، زیرا بعضی از پیمانکاران برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی در سفارش در و پنجره‌های دوجداره سهل‌انگاری می‌کنند و جنس نامرغوبی را سفارش می‌دهند.
  • نکته: به هیچ وجه از در و پنجره‌های دوجداره دست‌دوم استفاده نکنید، زیرا اغلب آن‌ها ‌جز زیبایی، هیچ ‌کدام از مزیت‌های پنجره‌های دوجداره را ندارند.
  • پنجره‌های UPVC در مقایسه با پنجره‌های آلومینیومی، مقاومت و توان کششی پایینی دارند و اگر به‌ وسیله پروفیل گالوانیزه تقویتی مستحکم نشده باشند، قدرت مقاومت در برابر شرایط خاص آب‌وهوایی و یا بار زیاد را ندارند. پس در هنگام خرید، حتما وضعیت گالوانیزه تقویتی پنجره‌ها را جویا شوید.
ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. سمیرا می گوید

    قیمت پنجره ها ی دوجداره به مترمربع چند هست الان ؟ اون جوری که من شنیدم قیمت بالاتر از پنجره های معمولی هست

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.