کتاب دست دوم رو کجا و چطور بفروشیم و تبادل کنیم؟

1/5 - (1 امتیاز)

وقتی حرف از خرید لوازم دست دوم میشه، همیشه این نگرانی وجود داره که شاید این دست لوازم مشکلاتی داشته باشن که در ظاهر مشخص نباشه و خراب از کار در بیاد. اما بعضی وسایل هستن که نگرانی ای در مورد خرید دست دومشون نیست. مثل فرش، کتاب دست دوم ، لباس های شب و مبلمان. اما از میون همه کالاها، کتاب بیشتر از بقیه کالاها خرید دست دومش مطمئنه. چون قیمت و سال انتشار اون روی جلد درج شده و خریدار میتونه با توجه به سال نشر کتاب، متوجه بشه داره بالاتر از قیمت بازار کالا رو میخره و یا کمتر.
کتاب تنها محصولیه که کیفیت اون بستگی به محتواش داره و ظاهر زیبا نمی تونه مشتری رو به تردید بندازه آیا ممکنه فقط ظاهرش خوب باشه؟ همچنین با توجه به فروش کتاب دست دوم در سایت شیپور، خریدار می تونه بعد از استفاده از کتاب، مجددا اونو برای فروش بذاره. در واقع مدت استفاده از کتاب، اگر ظاهر اونو خراب و از رده خارج نکرده باشه نمی تونه از ارزشش کم کنه. چه بسا که بعضی کتابا دیگه منتشر نمیشه و حتی قدمتشون باعث ارزش بیشترونم بشه.
تغییرات ظاهری که فروشنده در کتاب انجام می ده، هرگز در راستای تطمیع خریدار صورت نمیگیره چون کاربرد این کالا مشخصه. شما هیچ وقت نگران قلابی بودن و یا از کیفیت افتادن کتاب دست دوم نیستین ضمن اینکه کسانی که کتابی رو برای فروش میذارن خودشون جزو قشر کتابخون و فرهنگی به حساب میان و این معامله راه رو برای تبادلات بعدی هم فراهم میکنه.
کتاب یه کالای مشخصه که صرف دونستن اسم نویسنده و عنوان برای مشتری خودش جذابه. در واقع برخلاف بعضی اجناس دیگه مثل دوربین های آنالوگ نیازی نیست حتما از مزایا این کالا حرف بزنین و یا مجبور باشین هزینه تعمیر و تهیه قاب رو بپردازین.
کتاب های ما سرمایه هایی هستن که هر زمان احساس کردین باید کتاب های جدید جایگزینشون بشن، تبدیل به پول میشن. برای این کار سایت شیپور، به شما امکان درج یه آگهی رایگان میده که بدون نیاز به حضور در فروشگاه های کتاب دست دوم از طریق اینترنت کتابتونو بفروشین. وجود طبقه بندی در کتابها، وقت مشتری رو هم نمیگیره و میتونه به سرعت کتاب مورد نیازشو پیدا کنه.
شاید به مغازه های دست دوم فروش سر زده باشین. شما با انبوهی از کتاب هایی روبرو میشین که هیچ نظمی در چیدمان ندارن و قیمت پشت جلد تعیین کننده ارزش اونا نیست. اگرچه این مسئله فقط در مورد کتاب های کمیاب، تهذیب شده و نفیس مطرح هست اما سایر کتابها با توجه به سال انتشار و فراوانیشون باید قیمت گذاری بشن.
نکته آخر اینکه، خرید و فروش کتاب دست دوم بهترین راه برای کتابخوانی و گسترش فرهنگ کتابخوانیه. چون با هزینه کمتر به مطالبی که نیاز دارین دست پیدا میکنین و مشکل کمبود درآمد رو حل میکنه.

اگه هنوز کتاب کمک درسی برای شروع سال تحصیلی نخریدین مطلب کتاب کمک درسی اول مهر رو تو شیپور سراغ بگیرید!  رو ببینید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.