فرهنگ و هنر در تعلیق: کرونا با دنیای هنر عام چه می‌کند؟

4/5 - (1 امتیاز)

بهمن کرونا و تاثیر آن بر دنیای هنر، سینما، تلویزیون، موسیقی و نمایش غیر قابل انکار بوده است. این شما و این لیستی از تعلیق محبوب‌ترین‌های دنیا به دلیل کرونا.

 

فرهنگ و هنر در تعلیق کرونا

 

هنر، به غیر از تاثیرات مطلوبی که در میراث فرهنگی یک جامعه دارد، نقش سرگرمی هم دارد. سال‌های سال، این سینما، موسیقی و تلویزیون بوده‌اند که در دوران تنهایی و اضطراب، از پریشانی آدم‌های کم می‌کرده‌اند. اما با بهمن کرونا، ظاهرا خود دنیای هنر هم زیر آوار جا مانده است. در حالی که دنیا کم کم سعی می‌کند به روند عادی خودش برگردد (اگر اصلا چنین چیزی ممکن باشد)، جای خالی، و یا به تعویق افتادن زمان پخش یا انتشار برخی از محبوب‌ترین آثار هنری بسیار مشهود است. این شما و این لیستی از محبوب‌ترین تعلیق‌های دنیای سینما، تولویزیون، موسیقی و نمایش در دنیا تحت تاثیر کرونا.

 

هنر سینما در پشت صحنه کرونا

 

از زمان اعلام شیوع کرونا و قرنطینه در کشورهای دنیا، سینماها از جمله اولین فضاهایی بودند که بسته شدند. در کشوری مثل امریکا، که مادر این هنر به حساب می‌آید، بسته شدن سینماها به معنای به تعلیق افتادن زمان ساخت و حتی زمان پخش بسیاری از فیلم‌های محبوب بود.

 

هنر سینما در پشت صحنه کرونا

 

ماموریت غیر ممکن 7:

این مجموعه محبوب که در زمستان در ونیز در حال فیلمبرداری بود، با شیوع کرونا در ایتالیا وارد دوره  تعلیق هنر شد. و همچنان در تعلیق ساخت به سر می‌برد.

 

سریع و خشن 9:

کرونا برای خانواده هنری سریع و خشن حتی خشن‌تر عمل کرد و آن‌ها تاریخ انتشارشان را یک سال به تعویق انداختند.

 

یک جای ساکت (قسمت دوم):

هنر ساکت ماندن، کاری است که تیم حرفه‌ای فیلم A Quiet Place اتخاذ کرد تا با شیوع کرونا، افتتاحیه فیلم را حالا حالاها به تویق بیندازد.

 

دنیای دیزنی:

شاید کرونا کار رقیب‌های دیزنی بوده باشد تا طوفان دو ساله هنری این کمپانی را با تعلیق خاموش کنند. دیزنی که ادامه بازتولید آثار مشهور خود، در حال بازسازی فیلم پری دریایی بود، حالا باید صبر کند تا کرونا اجازه کار را به او بازگرداند.

 

دنیای سونی:

استودیو سونی با شروع قرنطینه کرونا در امریکا اعلام کرد که تولیدات هنری این استودیو همگی به تعویق می‌افتند و فیلم‌های در دستور کار، از اواسط تابستان فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

 

 

هنر تلویزیون را کرونا خاموش کرد

 

اما شاید کرونا، سهمگین‌ترین اثرها را روی بسیاری از تولیدات هنری تلویزیون داشته باشد. از زمان شروع فصل طلایی تلویزیون و شبکه‌های مختلفی که دست به سریال سازی زده‌اند، اعتیاد به سریال در دنیا فراگیر شده است. حالا با شیوع کرونا، یک دنیا معتاد، معطل بازپخش و ادامه سریال‌ها و برنامه‌های مورد علاقه‌شان هستند.

 

هنر تلویزیون را کرونا خاموش کرد

 

فرندز (دوستان):

از خود کرونا بدتر، خبر به تعویق افتادن پخش قسمت ویژه سریال فرندز بود. این سریال که محبوبیتی کاملا غیر قابل رقابت در دنیا داشت، چند ماهی را روی یک قسمت جدید و ویژه از این سریال هنر کمدی سیتکام مانور داد. اما ظاهرا انتظار بیش از حد ما باید با کرونا زایل می‌شد. حالا باید حداقل تا پایان اواسط خرداد برای پخش آن صبر کنیم.

 

آناتومی گری:

یکی از نشانه‌های محبوبیت یک هنر، بقای آن است. آناتومی گری مثل خوبی از این ماجراست. ای بی سی در ادامه این ماجرا اعلام کرده‌است که پخش فصل جدید این سریال تحت شرایط کرونا، حداقل دو هفته به تعویق خواهد افتاد.

 

نتفلیکس:

هیچ پلتفورم سرگرمی و هنری در تلویزیون، محبوبیت شبکه نتفلیکس را کسب نکرده است. طبیعی است که خبر تعلیق حداقل دو هفته‌ای تمام تولیدات این شبکه به دلیل کرونا، از همه خبرها بیشتر اعصاب بینندگان را به هم بریزد.

 

سرگذشت ندیمه:

سریال ضد آرامنشهری و بسیار جذاب سرگذشت ندیمه، تولید هنر و سرگرمی هولو، به دلیل شیوع کرونا ساخت فصل چهارم خود را فعلا به تعویق انداخته است.

 

ارباب حلقه‌ها:

هنر تالکین از بین نمی‌رود، بلکه از شکلی به شکل دیگر در می‌آید، و فقط کرونا موجب تعلیق آن می‌شود. سریال ارباب حلقه‌ها که ساخت آن در سکوت هم پر سر و صدا شد، فعلا آمازون را مجور به اتخاذ تصمیم‌های جدید کرده است. در پی شیوع کرونا، مراحل تولید در حالت جدیدی پیگیری می‌شوند و برخی مراحل ساخت کاملا متوقف شده‌اند.

 

صدای کم هنر موسیقی از ترس کرونا

 

بهار و تابستان، فصل ادامه بسیاری از تورها در دنیای هنر موسیقی، و انتشار برخی آلبوم‌های مورد انتظار هواداران بود. اما تب کرونا، به هیچ خواننده و موسیقی‌دانی رحم نکرد.

 

صدای کم هنر موسیقی از ترس کرونا

 

کلی کلارکسون و برادران جوناس:

هر دو این هنرمندان موسیقی، محبور به تعویق برنامه‌های خود در وگاس شدند. آن‌ها با شیوع کرونا اعلام کردند که برنامه‌های موسیقی خود را در زمان دیگری پیگیری خواهند کرد. برادران جوناس، تاریخ جولای را برای از سرگیری کارها اعلام کردند اما کلارکسون فعلا تاریخ دقیقی را اعلام نکرده است.

 

مدونا:

یکی ازبزرگ‌ترین کنسلی‌های هنر موسیقی در امریکا، مربوط به تور شخصی مدونا بود. او اعلام کرد که فعلا با توجه به شرایط جدید، نمی‌تواند تورش را در مناطق کرونا زده امریکا برگزار کند.

 

فستیوال‌های بزرگ موسیقی:

بحث تعلیق ایونت‌های موسیقی تحت تاثیر کرونا، به مراسم جوایز مختلف و فستیوال‌ها هم رسیده است. نام‌های بزرگی امسال به دلیل کرونا شانس دریافت جایزه هنری موسیقی را از دست دادند.

 

 

هنر کرونا در تعلیق نمایش

 

هنر کرونا در تعلیق نمایش 

 

دنیای هنر نمایش و تئاتر هم در دنیا کاملا تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است. تئاتر، به عنوان یک هنر در لحظه و وابسته به تماشاگر زنده، در حال حاضر نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد. این تعلیق شامل تئاترهای بزرگی مثل برادوی امریکا و مراسم اهدای جوایز نمایش تونی اواردز نیز می‌شود.

 

خط پایان هنر در کرونا

 

این فقط تعدادی از لیست بلندبالای اتفاقات و تولیدات هنری بود که در پی شیوع کرونا، با تعلیق ساخت یا پخش مواجه شدند. به غیر از بحث به تعویق افتادن فرصت لذت از این تولیدات، بحث عجیب ضرر سرمایه‌گذاری در این حیطه باعث می‌شود تا از خودمان بپرسیم، چه تعداد از این پروژه‌ها ممکن است با آسیب ساخت مواجه بشوند؟ آسیبی که نه تنها اثرات اقتصادی عجیبی برای کمپانی‌های بزرگ دارد، بلکه ممکن است بر کیفیت ساخت آن‌ها در شرایطی دیگر نیز تاثیر بگذارد.

 

خط پایان هنر در کرونا

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
8 نظرات
  1. Majix می گوید

    Matrix هم استارت خورده بود که…

  2. mona می گوید

    ممنونم جالب بود

  3. ali می گوید

    ممنون خیلی خوب بود

  4. الناز نوبخت می گوید

    عالی بود

  5. سامان رضوانی می گوید

    کرونا اثرات منفی داشت واقعا

  6. ‪ramin‬‏ می گوید

    کرونا رو چی تاثیر نذاشته
    واقعا همه فقط چشم امیدشون به اینکه زودتر چراغ این ویروس خوفناک خاموش بشه و راحت بشن از این همه استرس

  7. sadaf می گوید

    کاش زودتری واکسنش پیدا بشه 🙁

  8. negin می گوید

    ارباب حلقه ها واقعا فیلم جذابی بود

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.