یک دستگیره و این همه تغییر!

Rate this post

وسیله‌های مختلفی هستند که تغییر شکل و یا تغییر کاربری آن‌ها تفاوت چشمگیری در فضای دکوراسیون محل زندگی یا کار شما ایجاد می‌کنند. یکی از این وسیله‌ها دستگیره‌ی در است!

مغازه‌های زیادی وجود دارند که اصولا وسایل ضروری یک شخص عادی را ندارند اما جذابند. از فروشگاه سرامیک گرفته تا شیرآلات ساختمانی، این روزها در خیلی از مغازه‌ها چیزهایی می‌بینیم که بدون دانستن کاربری آن‌ها، دوست داریم آن‌ها را داشته باشیم. البته این بحث منحصر به زمان ما نیست. کریستال‌های اشکی لوسترهای قدیمی، آرزوی هر دختربچه‌ای برای تبدیل شدن به گوشواره‌اش بودند. از این مثال‌ها کم نیستند.

کار دکور و تزئین خیلی کاربرد نمی‌شناسد. اول زیبایی و سلیقه خودش را نشان می‌دهد و سپس وسیله‌ی دکوری کاربردی می‌شود. دستگیره‌ ی در نیز در همین طبقه بندی از دکوراسیون قرار می‌گیرد. کمتر کسی پیدا می‌شود که یک دستگیره‌ ی در را بعد از خراب شدن، کهنگی و یا از مد افتادن نگه دارد. اما اگر می‌دانستید تغییر همین دستگیره‌ ی در می‌تواند چه کاربردهای شگفت‌آوری داشته باشد، شاید برای دزدی دستگیره‌های در، نقشه هم می‌کشیدید.

دستگیره‌ی ظروف

انواع مختلفی دستگیره‌ ی در وجود دارند. از قدیمی و کلاسیک گرفته، تا مدرن و الکترونیکی، هر کدام به یک شکل به دکوراسیون محل اقامتشان خدمت می‌کنند. اما دستگیره‌های گرد قدیمی در میان انواع مختلف دستگیره، هم زیباترند و هم کابرد بیشتری بعد از مرگ دارند!
زیبایی یک مفهوم ذهنی و شخصی است و مطلق نیست. اما دستگیره‌های نسبتا قدیمی کروی از نظر هندسی زیبایی خاص و با اصالتی دارند. از طرفی شکل الماس‌نشان، کره‌های چینی و یا تاج‌های چوبی، در ذهن هربیننده‌ای حس ارزش را تلقی می‌کند. سه شکلی که به راحتی می‌توان در میان دستگیره‌های در قدیمی پیدا کرد.
یکی از پرکاربردترین راه‌حل‌های تغییر کاربری این دستگیره‌های زیبا، استفاده‌ی آن‌ها به جای درب ظروف مختلف است. دستگیره‌ ی در قابلمه، دستگیره‌ ی در جای حبوبات و یا بطری‌های نوشیدنی. کافی است تا کمی راه اتصال این دستگیره‌ها را تغییر دهید تا دکوراسیون شما از این رو به آن رو بشود.
مثلا می‌توانید با چسب قوی زیر دستگیره در را چوب پنبه‌ی مناسب با درب بطری بچسبانید. یا می‌توانید با سیم و سیم‌چین، در بی‌استفاده‌ی ماهیتابه‌تان را با کمی تغییر، دستگیره‌دار کنید.

 

 

پرده‌های غیرآویزان

همین دستگیره‌های قدیمی، چه کروی و چه خطی، یکی از پر طرفدارترین پرده‌گیرهای این روزهای بازار هستند. برای داشتن یک پرده‌گیر زیبای کلاسیک کروی  در دکوراسیون محل زندگی یا کارتان، باید دست کم دویست یا سیصد هزار تومان هزینه کنید. در حالی که کافی است تا از دستگیره‌ ی در یک خانه‌ی قدیمی یا یک اتاق استفاده کنید.
حتی می‌توانید دستگیره‌ها را مجددا رنگ بزنید یا با سنگ و نگین تزئین کنید. نتیجه یک قلاب پرده‌ی بی‌نهایت جالب خواهد بود که خود شما کاربری آن را تغییر داده اید.

گردنبندها و تل‌ها

اگر شما، یا همسرتان، یا فرزندانتان اهل استفاده از اکسسوری غیر جواهر باشید، احتمالا همیشه با انبوه گره خورده‌ای از گردنبند و کش سر و دستبند مواجه‌اید. یکی از راه‌کارهای تغییر کاربری دستگیره‌ها، تبدیل آن‌ها به آویز اکسسوری و حتی کیف است. برای این کار فقط به یک تخته نیاز دارید تا انواع و اقسام دستگیره‌ ی در را به این تخته وصل کنید، و سپس اکسسوری‌تان را از آن آویزان کنید. با اینک کار یک تغییر بزرگ در دکوراسیون اتاقتان هم ایجاد کرده‌اید. ضمن اینکه دیگر گردنبندها و دستبندهایتان در هم گره نمی‌خورند.

چوب‌رختی

وقتی بحث تغییر کاربری دستگیره‌ ی در به آویز اکسسوری پیش آمد، احتمالا ایده‌ی چوب رختی به ذهن شما هم خطور کرده باشد. یک چوب دست‌دوم با ابعاد مشخص و چند عدد دستگیره‌ ی در، به همراه میخ و چکش و یا دریل. می‌توانید از رنگ و خرده چوب و حتی ریسه برای تزئین چوب رختی خود استفاده کنید.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که این نوع از چوب رختی در میان فروش لوازم دکوراسیون در مغازه‌ها، طرفدار زیاد و قیمت نسبتا بالایی هم دارد!

دکوراتیوهای مختلف

اما جدا از تغییر کاربری دستگیره‌ ی در به انواع وسایل کاربردی دیگر، برای یک دکوراسیون زیباتر، شما تنها به سلیقه و ذوق و کمی خلاقیت نیاز دارید. یک نگاه ساده به فضای ایده‌های اینترنتی شما را راهنمایی می‌کند تا با چند دستگیره‌ ی در به ظاهر درب و داغان، کل دکوراسیون خانه‌ی خودتان را به طرز چشمگیری تغییر دهید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.