مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید مبل دست دوم بدانید!

Rate this post

اگر وارد محیطی بشوید، احتمالا اول از همه چشمتان به مبل‌ها بیافتد. فرم، سبک و حتی رنگ مبلمان تاثیر بسیار محسوسی روی دکوراسیون دارد. علاوه بر زیبایی، راحتی فضا هم وابسته به مبلمان است. ممکن است به هر دلیلی، قصد تعویض مبلمان را داشته باشید. در این صورت یک ایده عالی و مقرون‌به‌صرفه برای شما، خرید مبل دست دوم است. در این مقاله از شیپور با خرید و فروش آسان مبل دست دوم آشنا می‌شویم. برای یک تغییر دلچسب با ما همراه باشید.

چرا از مبلمان دست دوم استفاده کنیم؟

شاید دنبال تجهیز کردن محل کارتان باشید. شاید هم برای تنوع و مقابله با تکراری شدن فضا به فکر تعویض مبل‌ها افتادید. از طرفی بسیاری از مردم مستأجر هستند و با جابجایی و تغییر آپارتمان به چیدمان متفاوتی نیاز پیدا می‌کنند. دلایلی مثل تغییر رنگ دکوراسیون، کهنه شدن مبل‌ها و نیاز به مبل سالم، تغییر سبک خانه و… هم در میان هستند.

در هر کدام از شرایط بالا می‌توان یک دست مبلمان جدید خریداری کرد. اما یک گزینه بهتر استفاده از مبل دست دوم است. خوشبختانه در سال‌های اخیر فرهنگ استفاده از کالای دست دوم در کشور ما گسترش یافته است. با استفاده دوباره از وسایل، هم حال زمین و محیط زیست بهتر خواهد بود، هم وضعیت جیب ما! خرید و فروش کالای دست دوم یک معامله دوسر برد برای فروشنده و خریدار است. وسایل اضافی در جایی که واقعا استفاده می‌شوند قرار می‌گیرند. و مبلغ معامله هم نسبت به خرید جنس مشابه و نو، مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

مبلمان اداری دست دوم بخریم یا خیر؟

زمانی که شما می‌خواهید یک کسب کار راه‌اندازی کنید و در ابتدای راه هستید صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای شما بسیار مهم است. راه‌اندازی کسب و کار جدید به خودی خود هزینه زیادی دارد و هزینه‌های جانبی مثل وسایل دفتر هم به آن اضافه می‌شود. حال اگر دفتر شما بزرگ باش ، خرید مبلمان اداری نیاز به بودجه قابل توجهی دارد. در این زمان است که می‌توانید با خرید مبلمان اداری دست دوم بخشی از هزینه‌ها را کاهش دهید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. در خرید مبلمان اداری دست دوم حتماً به نوع کالایی که نیاز دارید و میزان استفاده از آن، توجه کنید. مثلاً چون شما قرار نیست مدام از میز جلسات استفاده کنید، بهتر است آن را دست دوم بخرید تا نیاز به هزینه زیادی نداشته باشید. اما مثلاً صندلی اداری بسیار پر مصرف است. اگر قصد خرید صندلی اداری دست دوم را دارید بهتر است این کار را نکنید. لوازمی که کارکرد زیادی دارند بهتر است نو خریداری شوند. اگر به هر دلیلی مجبور شدید صندلی اداری دست دوم بخرید، حتما از سالم بودن چرخ‌ها، تکیه‌ها، نشیمنگاه، اهرم اطمینان حاصل کنید.

از مزایای خرید مبلمان دست دوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهم‌ترین مزیت خرید مبلمان دست دوم قیمت پایین‌تر آن‌ها است.
  • ممکن است در میان مبلمان اداری دست دوم، کالاهای نو هم پیدا کنید. یعنی صاحب آن‌ها کلی هزینه کرده و آن‌ها را سفارش داده است، ولی بنا بر هر دلیلی مجبور شده است آن‌ها را برای فروش بگذارد. در این حالت قیمت آن‌ها از قیمت نوی آن خیلی کمتر است.
  • در هنگام خرید مبلمان دست دوم امکان تخفیف گرفتن دارید.
  • سرعت تهیه این مبلمان بالاست و اگر برای شروع کسب و کار خود و چیدمان مبلمان اداری در محیط کار عجله داشته باشید، خیالتان راحت است که در زمان کوتاهی به دست شما می‌رسد.

اما به هر حال این کار معایبی هم دارد که در برابر مزایای آن واقعا به چشم نمی‌آیند. در خرید مبلمان اداری دست دوم شما با محدودیت رنگ و مدل مواجه هستید و به خوبی نمی‌توانید بین مبلمان خود با محیط ست کنید. گاهی اوقات هم ممکن است کالای دست دوم خیلی بی‌کیفیت باشد. چون در مواردی افراد مبلمان خود را زمانی می‌فروشند که چند سال از عمر آن‌ها گذشته است.

مبلتان را بی‌واسطه خرید و فروش کنید!

در گذشته سمساری‌ها محلی برای خرید و فروش اجناس دست دوم بودند. اما این روزها پلتفرم شیپور کار را چندین برابر ساده‌تر کرده است؛ چرا؟

  • چون اولا به وسعت ایران مخاطب دارید: با شیپور میلیون‌ها کاربر از تمام شهرهای ایران می‌توانند آگهی شما را ببینند
  • درج آگهی در شیپور رایگان است: اینجا خبری از هزینه و کمیسیون نیست! ما فقط کمک می‌کنیم خریدار و مشتری همدیگر را پیدا کنند. ثبت آگهی رایگان>>
  • می‌توانید از تصاویر استفاده کنید: با امکانات شیپور امکان درج توضیحات، عنوان و تصاویر مختلف وجود دارد.
  • با حذف واسطه، قیمت‌گذاری دست خودتان است: می‌توانید کالایتان را با قیمت منطقی و موردنظر خودتان آگهی کنید.

مبل دست دوم در شیپور

چطور مبل دست دوم را قیمت‌گذاری کنیم؟

اگر قصد فروش مبل دارید، باید قیمت منصفانه برای آن در نظر بگیرید. برای این کار اول از همه در نظر بگیرید که به چه قیمتی آن را خریدید، مبل ساخت کجاست و وضعیت فعلی آن چطور است. وقتی در حال قیمت‌گذاری هستید همه‌ی لکه‌ها ، خراش‌ها ، پارگی‌ها و خوردگی‌ها را در نظر بگیرید. بعد از آن در حالت کلی برای تعیین قیمت می‌توانید به روزنامه‌ها و سایت‌ها مراجعه کنید و مبلمان مشابه مبل خود را پیدا کنید تا برای قیمت‌گذاری از آن‌ها ایده بگیرید. در نظر داشته باشید قیمت نو این مبلمان چقدر است.

در هنگام قیمت‌گذاری احساسی فکر نکنید. ممکن است یک مبلمانی که به صورت سفارشی برای شما ساخته شده برای خریدار ارزش نداشته باشد یا ممکن است به خاطر حس دوست داشتن وسایلتان، آن‌ها را بیش از اندازه با ارزش بدانید. از قبل تصمیم بگیرید که تا چه حد می‌خواهید روی قیمتی که دادید مصر باشید و تخفیف ندهید. در آگهی فروش همه‌ی ویژگی‌های مثبت و منفی و مشکلات آن را عنوان کنید.

چطور مبل دست دوم را در کوتاه‌ترین زمان بفروشیم؟

خب حالا که با مزایای فروش در شیپور آشنا شدیم، نکاتی برای فروش بهتر و سریع‌تر را با هم مرور کنیم. مهم‌ترین نکته درج تصاویر است. آگهی‌های عکس‌دار بیش از پنج برابر بازدید بیشتری می‌گیرند. حتما آگهی‌تان را به همراه تصاویر متعدد از محصول ثبت کنید. برای عکاسی حواستان باشد مبل را مرتب کنید. حتی می‌توانید برای زیبایی بیشتر از انواع کوسن، گلدان یا آباژور در کنار مبل دست دوم استفاده کنید.
مورد بعدی عنوان مناسب است. در عنوان به ویژگی‌های کلیدی مبل مثل رنگ، مدل، سبک، چند نفره بودن و… اشاره کنید. در ادامه توضیحات و اطلاعات محصول را بنویسید. مثلا وضعیت از نظر کارکرد، جنس پارچه، جنس چوب، دارا بودن میز، و… نهایتا قیمت را وارد کنید. برای فروش لازم است قیمت شما معقول و متناسب با کالایتان باشد. برای شروع می‌توانید همین حالا یک آگهی رایگان در شیپور ثبت کنید.

چطور بازدید آگهی‌مان را در شیپور بالا ببریم؟

چطور بهترین مبل دست دوم را بخریم؟

برای خرید قبل از هر چیزی نیازتان را مشخص کنید. دنبال چه نوع مبلی هستید؟ راحتی یا سلطنتی؟ مخمل یا چرم؟ ال یا کاناپه؟ بعد از مشخص کردن این موارد وارد گروه مبل در شیپور شوید. اگر توضیحات و قیمت محصول مورد تاییدتان بود، با فروشنده تماس بگیرید یا در چت پیامی ارسال کنید. در این مرحله باید قرار بازدید حضوری بگذارید.

دقت کنید که به هیچ وجه قبل از بازدید و اطمینان از صحت کالا، بیعانه‌ای واریز نکنید وقتی تصمیم گرفتید مبلمان دست دوم بخرید، حتماً تحقیقات کافی را انجام دهید و به نکات زیر هم توجه کنید:

  • مهم‌ترین نکته در خرید مبلمان دست دوم این است که چند وقت کارکرده است. اگر خیلی قدیمی بود، از خرید آن منصرف شوید.
  • زیبای ظاهر مبلمان خیلی مهم است. به ظاهر مبلمان توجه داشته باشید و اگر دارای کثیفی و خراش، پارگی، سوختگی و … بود از خرید آن خودداری کنید. اگر مجبور به خرید مبلمان دارای آسیب شدید، حساب و کتاب کنید که در صورت نیاز به تعمیر مبل مورد نظر هزینه تعمیرات، خرید آن چقدر برای شما به صرفه است.
  • به راحتی مبلمان توجه داشته باشید. شاید فکر کنید که شما قرار است هزینه کمی برای خرید مبلمان کنید اما قرار نیست دست به انتخاب اشتباهی بزنید و مبلمان نامناسب خریداری کنید. پایه‌ها را بررسی کنید تا مشکل شکستگی نداشته باشند.
  • به برند مبلمان دست دومی که می‌خواهید خریداری کنید توجه داشته باشید.
  • به داشتن ضمانت‌نامه یا نداشتن آن توجه کنید.
  • در خرید مبلمانی که دارای روکش آن‌ها چرم هستند، باید دقت بیشتری به خرج دهید. اسفنج‌های مبل به مرور زمان دچار فرسودگی شده و سفتی خود را از دست می‌دهند. بنابراین در زمان خرید مبل حتما به این بخش از مبلمان نیز توجه داشته باشید که از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.
  • حتما به‌صورت حضوری برای ارزیابی مبلمان مراجعه کنید. روی مبلمان بنشینید، راحتی‌اش را امتحان کنید.
  • مطمئن شوید که قسمت پشتی مبلمان در شرایط خوبی قرار دارد. پارچه و رویه مبل را بررسی کنید.
  • هنگام خرید یک متر و یک عکس از اتاقی که می‌خواهید مبلمان را در آن قرار دهید با خود ببرید. اگر مبلمانی بخرید که ابعادش با ابعاد خانه‌تان هم‌خوانی نداشته باشد، راه برگشتی ندارید.

و در نهایت

اگر مبل دست دوم موردنظر شما نیاز به تعمیر دارد، می‌توانید تصویری برای تعمیرکار بفرستید و هزینه تقریبی را از او سوال کنید. بعد از مشخص شدن هزینه تعمیر می‌توانید سر قیمت نهایی با فروشنده مبل توافق کنید. اما اگر به دنبال خرید مبلمان نو هستید، توصیه می‌کنیم از بین آگهی‌های فروشگاهی انتخاب کنید. کالاهای این بخش کاملا نو هستند و از طرف فروشندگان و تولیدکنندگان مبلمان درج می‌شوند. در نهایت اگر تجربه‌ای در خرید و فروش مبل دست دوم دارید، حتما نظرتان را در پایین همین مقاله برای خوانندگان شیپور درج کنید.

سوالات متداول

مهم‌ترین نکته در هنگام خرید مبل دست دوم چیست؟

مهم‌ترین نکته در خرید مبلمان دست دوم این است که چند وقت کارکرده است. اگر خیلی قدیمی بود، از خرید آن منصرف شوید. چون این مبلمان ممکن است دارای ایراداتی در روکش، بدنه و سایر اجزا باشد.

چطور مبلمان دست دوممان را راحت‌تر بفروشیم؟

اگر قصد فروش مبل دارید، باید قیمت منصفانه برای آن در نظر بگیرید. در آگهی فروش همه‌ی ویژگی‌های مثبت و منفی و مشکلات آن را عنوان کنید و حتماً آگهی‌تان را به همراه تصاویر متعدد از محصول ثبت کنید.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.