بعد از اربعین تصمیم‌گیری می‌کنیم!

Rate this post

شورای عالی استانداردبا اجرایی شدن الزام خودروسازان به رعایت استانداردهای جدید خودرویی، قرار بود شورای عالی استاندارد طی هفته جاری در خصوص توقف تولید خودروهای قدیمی از جمله پراید و پژو 405 تصمیم‌گیری کند، اما در کمال تعجب برگزاری نشست این شورا به تعویق افتاد و تصمیم‌گیری برای توقف تولید خودروهای نام برده به بعد از اربعین موکول شد! وحید مرندی مقدم، معاون رئیس سازمان ملی استاندارد در این مورد اعلام گفت: احتمالا به خاطر اینکه بعضی اعضای شورا به سفر کربلا رفته‌اند، برگزاری جلسه شورا به تعویق افتاده است.

بزودی یکی از مدل‌های پراید به خاطره‌ها می‌پیوندد

حذف-پرایدرضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: قیمت تولید شده پراید کمتر از چهل میلیون تومان است و قطعا یکی از مدل های قدیمی پراید تا چند روز دیگر از خط تولید سایپا خارج خواهد شد. مطمئنا با توجه به اینکه تمامی مدل‌های کیا پراید از کیفیت بالا، امکانات متنوع و امنیت بی‌نظیری برخوردار هستند، تصمیم گیری برای حذف یکی از آن‌ها کار بسیار دشواری خواهد بود. ناگفته نماند که این تصمیم گیری باید در  شورای عالی استاندارد انجام می‌شد که متاسفانه یا خوشبختانه در حال حاضر برگزاری آن به بعد از اربعین موکول شده است.

خلاصه کارت سوخت شخصی محدودیت دارد یا خیر؟!

بر اساس اعلام رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سقفی برای دریافت بنزین با کارت‌های سوخت وجود ندارد و سهمیه‌بندی این کارت‌ها تکذیب می‌شود. این در حالیست که اغلب افرادی که با کارت شخصی سوخت برای دریافت بنزین اقدام می‌کنند از قطع شدن نازل بعد از دریافت 30 لیتر بنزین شکایت دارند. علاوه بر این کارت سوخت جایگاه‌داران نیز با محدودیت‌هایی روبرو شده و در هر بار سوخت‌گیری تنها می‌تواند ۲۰ لیتر بنزین را به شخص مورد نظر ارائه دهد. آن دسته از عزیزانی که می‌خواهند در مورد کارت سوخت اطلاعات بیشتری کسب کرده و یا کارت‌ سوخت‌ خودرویشان را پیگیری کنند، توصیه می‌کنیم مقاله «همه چیز در مورد کارت سوخت» را مطالعه نمایند.

و همچنان کمبود قطعات گریبان‌گیر ملت و خودروسازان

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان کشور اعلام کرد که‌ وقتی پول قطعه‌سازان پرداخت نمی‌شود، آن‌ها هم تمایلی به ارائه قطعه به خودروسازان ندارند و در واقع دلیل اصلی حذف برخی از آپشن‌ها مانند رینگ‌های آلومینیومی یا کروز کنترل از خودروهای تولید داخل، کمبود قطعات است. دبیر انجمن خودروسازان در ادامه تصریح کردند که این قطعات مربوط به ایمنی خودرو نبوده و حذف آن‌ها موردی در خودرو به وجود نمی‌آورد و فقط خودرو از حالت لوکس خارج می‌شود!
علاوه بر این هوشنگ گودرزی رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در خصوص حذف رینگ آلومینیومی از برخی محصولات خودروسازان گفت: رینگ آلومینیومی هیچ ‌وقت توسط خودروسازان تولید نشده و آن را از سازندگان رینگ خریداری می‌کنند. طبیعتا وقتی که رینگ آلومینیومی حذف شده و رینگ فولادی جای آن قرار می‌گیرد، دلیل این است که از لحاظ قیمتی تفاوت زیادی بین فولاد و آلومینیوم وجود دارد. در نتیجه این کار برای صرفه‌جویی نامشخصی که مشتری از آن اطلاعی ندارد انجام می‌شود. با توجه به این که خودروسازان نمی‌توانند مجوز برای فروش خودرو با قیمت بیشتر را دریافت کنند، ناچارا چنین اقداماتی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

به افزایش قیمت خودروها دلخوش نباشید

خودروهای موجود در گمرکنعمت الله کاشانی نسب بازرس اتحادیه نمایشگاه‌ داران و فروشندگان خودرو اعلام کرد: طی روزهای گذشته قیمت برخی از خودروهای شرکت ایران خودرو و سایپا با افزایش قابل توجهی همراه بود کنه کاملا مقطعی بوده و ماندگار نیست، زیرا هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد. کاشانی نسب تصریح کرد: در حال حاضر بازار تقریبا راکد بوده و فصل مسافرت‌ها نیز پایان یافته است، اما در روزهای گذشته بدون هیچ دلیلی شاهد افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی بودیم که مطمئنا این مساله مقطعی خواهد بود.
وی در خصوص قیمت خودروهای خارجی و همچنین خودروهای در گمرک مانده گفت: قیمت خودروهای خارجی تقریبا ثابت است و خرید و فروشی درخصوص این دسته از خودروها انجام نمی‌شود. خودروهایی هم که تاکنون از گمرک ترخیص نشده‌اند، احتمالا مشکلاتی در حوزه ثبت سفارش و واردات داشته‌اند زیرا بسیاری از این خودروها ترخیص شده‌اند. اما به طور کلی بازار از خودروهای خارجی اشباع شده است و ترخیص خودروهای مانده در گمرک تاثیر چندانی بر بازار این خودروها نخواهد داشت و موجب تغییر قیمت چشمگیری در خصوص این خودروها نخواهد شد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.