گران‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه و آپارتمان + نرخ

Rate this post

گرانی خانه و آپارتمان در تهران، دیگر محدود تنها به چند محله نمی‌شود و این روزها به‌سختی می‌توان خانه و آپارتمانی هرچند نقلی و با قیمت مناسب، در این شهر بزرگ پیدا کرد. کلان‌شهر تهران به یکی از گران‌ترین شهرهای ایران برای خرید خانه تبدیل شده و همین موضوع باعث شده که تقریبا نیمی از اهالی این شهر به سمت اجاره‌نشینی بروند و عملا از خرید خانه دست بکشند. البته برخی محله‌ها نیز در میان گران‌ترین محله‌های تهران برای اجاره قرار می‌گیرند و در این محله‌ها، هم برای خرید و هم برای اجاره نیاز به پشتوانه مالی زیاد است.

برخی از محله‌ها هستند که قیمت‌های نجومی برای خرید آپارتمان تهران دارند و توان خرید خانه در این محله‌ها، تنها برای قشر خاصی از مردم امکان‌پذیر است. در این مقاله قصد داریم تا با این محله‌ها و حدود قیمت آپارتمان در این نقاط تهران آشنا شویم. تنها باید اشاره کنیم که این قیمت‌ها در زمان نوشتن مقاله اعتبار دارند و ممکن است در ماه‌های آینده این قیمت‌ها بیشتر و یا کمتر شوند.

نیاوران

برای شروع این لیست، سراغ نیاوران یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران می‌رویم که از همان زمان قدیم نیز، به‌عنوان یکی از محله‌های مرفه‌نشین شناخته می‌شد. نیاوران یکی از محله‌های لوکس با خانه‌های عمدتا ویلایی و آپارتمان‌های بسیار بزرگ است. معمولا در این نقطه از تهران، کمتر آپارتمانی با متراژ پایین می‌توان پیدا کرد و بیشتر آپارتمان دارای متراژ بالای ۱۰۰ متر هستند.

فرهنگسرای نیاوران، کاخ نیاوران، ورزشگاه شهدای نیاوران، پارک نیاوران و مکان‌های تفریحی و دیدنی بسیاری در این نقطه از تهران قرار دارند. علاوه بر این، می‌توان نیاوران را منطقه‌ای با آب‌و‌هوای عالی دانست و دلیل آن نیز نزدیکی به رشته کوه البرز و همچنین باغ‌های بسیار دانست. در کل باید عنوان کرد که نیاوران در میان گران‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه و آپارتمان است که در منطقه یک شهرداری قرار گرفته است.

قیمت خرید آپارتمان در نیاوران از حدود قیمت ۱۳ میلیارد تومان آغاز می‌شود و در بالاترین میزان به ۸۰ میلیارد تومان هم می‌رسد. این در حالی است که قیمت خانه ویلایی در نیاوران از حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

الهیه

یکی از مدرن‌ترین محله‌های تهران که برج‌های بسیار بزرگ و لوکسی را در خود جای داده است، الهیه است. این محله شمالی تهران، درست مانند نیاوران به یکی از محله‌های مرفه‌نشین تبدیل شده است و هم برای اجاره آپارتمان و هم برای خرید خانه، محله‌ای گران به‌شمار می‌آید.

از جمله عوامل موثر در گرانی آپارتمان در این محله از تهران می‌توان به ساخت‌وسازهای بسیار، ساخت برج‌های سربه‌فلک‌کشیده، استقرار بسیاری از سفارت‌خانه‌ها از جمله سفارت دانمارک، مصر، مالزی و بلژیک و همچنین مدرن و لوکس بودن آپارتمان‌ها اشاره کرد. این روزها، تعداد برج‌ها و آپارتمان‌های چند طبقه در این محله بسیار زیاد شده است.

قیمت خرید آپارتمان در الهیه از حدود قیمت ۲۹ میلیارد تومان آغاز می‌شود و در بالاترین میزان به ۹۰ میلیارد تومان هم می‌رسد.

فرمانیه

گران‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه و آپارتمان

یکی دیگر از محلات گران تهران برای خرید خانه و آپارتمان، فرمانیه است که در منطقه یک شهرداری واقع شده است. این نقطه از تهران نیز مانند نیاوران، ترکیبی از خانه‌های ویلایی، برج‌ها و آپارتمان‌های لوکس دارد و در برخی نقاط و خیابان‌های فرمانیه، می‌توانید خانه‌هایی با معماری مدرن مشاهده کنید. سبک ساخت‌وساز آپارتمان و برج‌های سربه‌فلک‌کشیده، از جمله مهم‌ترین دلایل برای بالا بودن قیمت خانه و آپارتمان در این محله است. دلیل مهم دیگر برای گران بودن خانه‌های فرمانیه، وجود برخی سفارت‌خانه‌ها از جمله سفارت نروژ، سوئد، هلند، چک و ترکمنستان است. علاوه بر این، می‌توان فرمانیه را یکی از محله‌های خوش آب‌وهوا و سرسبز تهران نیز در نظر گرفت.

قیمت خرید آپارتمان در فرمانیه از حدود قیمت ۱۴ میلیارد تومان آغاز می‌شود و در بالاترین میزان به ۵۵ میلیارد تومان هم می‌رسد. این در حالی است که قیمت خانه ویلایی و کلنگی در فرمانیه به ۱۶۰ میلیارد تومان هم می‌رسد.

کامرانیه

کامرانیه یکی از محله‌های زیبای منطقه یک است که هنوز هم ساختاری قیدیمی خود را حفظ کرده و می‌توان در این نقطه از تهران، باغ‌ها و زمین‌های سرسبزی را پیدا کرد که خانه‌های قدیمی در آن قرار گرفته‌اند. این محله‌ی تهران نیز محلی برای زندگی اتباع خارجی شده است و شاید یکی از مهم‌ترین دلایل برای گران بودن آپارتمان و خانه در این محله نیز همین موضوع باشد. کامرانیه دارای خانه‌هایی با بافت سنتی و کوچه‌هایی قدیمی است، اما در عین حال، می‌توانید در آن آپارتمان‌ها و خانه‌هایی لوکسی را نیز مشاهده کنید.

قیمت خرید آپارتمان در کامرانیه از حدود قیمت ۱۱ میلیارد تومان آغاز می‌شود و در بالاترین میزان به ۷۷ میلیارد تومان هم می‌رسد. این در حالی است که قیمت خانه ویلایی و کلنگی در کامرانیه از ۵۰ میلیارد تومان شروع می‌شود.

اقدسیه

اگر کمی از شمال تهران فاصله بگیریم و به سمت شمال شرق برویم، به محله اقدسیه می‌رسیم که دیگر محله‌ی گران تهران برای خرید خانه است. در اقدسیه نیز می‌توان ردپایی از دوران قاجار را مشاهده کرد و هنوز هم خانه‌هایی با بافت سنتی و قدیمی در آن پیدا می‌شوند که بسیار گران نیز هستند.

در کنار خانه‌های ویلایی و کلنگی، آپارتمان‌هایی خوش‌ساخت و لوکس نیز در اقدسیه ساخته می‌شوند که بسیاری از آنها دارای تمامی امکانات هستند و بعضا همین امکانات باعث بالا رفتن قیمت آنها شده‌اند.

قیمت خرید آپارتمان در اقدسیه از حدود قیمت ۱۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود و در بالاترین میزان به ۵۰ میلیارد تومان هم می‌رسد. این در حالی است که قیمت خانه ویلایی و کلنگی در اقدسیه به ۱۳۰ میلیارد تومان هم می‌رسد.

محمودیه

از جمله محله‌های برجسته در سبک ساخت‌وساز، همین محله محمودیه است و بسیاری از آپارتمان‌ها و خانه‌های بسیار لوکس و شیک در این محله ساخته می‌شوند. این محله تمام امکانات رفاهی، تفریحی، آموزشی و درمانی برای یک زندگی لوکس را دارد و حتی برخی از افراد سرشناس در این محله زندگی می‌کنند.

قیمت خرید آپارتمان در محمودیه از حدود قیمت ۱۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود و در بالاترین میزان به ۵۰ میلیارد تومان هم می‌رسد. این در حالی است که قیمت خانه ویلایی و کلنگی در محمودیه به ۱۳۰ میلیارد تومان هم می‌رسد.

زعفرانیه

گران‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه و آپارتمان

یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران که کاخ سعدآباد را در خود جای داده است، زعفرانیه است و به یکی از گران‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه و آپارتمان نیز تبدیل شده است. زعفرانیه نیز از محله‌های زیبای منطقه یک شهرداری تهران است که به دلیل هم‌جواری با ارتفاعات البرز و کوه توچال، از آب‌وهوای بسیاری خوبی نیز برخوردار است.

این روزها، شاهد سبک ساخت‌وساز نوین در این منطقه هستیم و بعضا خانه‌هایی در آن پیدا می شود که تلفیقی از مدرنیته و سنت در ساخت آنها استفاده شده است و همین موضوع آپارتمان‌های زعفرانیه را خاص کرده است.

قیمت خرید آپارتمان در زعفرانیه از حدود قیمت ۱۱ میلیارد تومان آغاز می‌شود و در بالاترین میزان به ۷۷ میلیارد تومان هم می‌رسد.

تجریش

یکی از زیباترین و البته توریستی‌ترین محله‌های قدیمی تهران تجریش است که در منطقه یک شهرداری واقع شده است. شاید بافت سنتی و قدیمی این نقطه از تهران را بتوان یکی از مهم‌ترین عوامل در گران شدن خانه و آپارتمان دانست. علاوه بر خانه‌های ویلایی و قدیمی که در محله‌های مختلف تجریش قرار گرفته‌اند، این روزها شاهد ساخت‌وساز مجتمع‌های لوکس و گران در تجریش و محله‌های اطراف آن هستیم و این نقطه از شمال تهران، به پاتق بسیاری برای کافه‌نشینی و رستوران گردی تبدیل شده است.

قیمت خرید آپارتمان در تجریش از حدود قیمت ۱۱ میلیارد تومان آغاز می‌شود و در بالاترین میزان به ۵۰ میلیارد تومان هم می‌رسد. این در حالی است که قیمت خانه ویلایی و کلنگی در تجریش به ۱۰۲ میلیارد تومان هم می‌رسد.

سعادت آباد

اگر منطقه یک را رها کنیم، به یکی از محله‌های گران تهران برای خرید خانه و آپارتمان می‌رسیم که در منطقه دو شهرداری قرار گرفته است. سعادت آباد یکی از گران‌ترین محله‌های تهران و البته گران‌ترین محله در غرب تهران است.

در این محله می‌توان تمام امکانات مورد نیاز برای یک زندگی راحت و بی‌دغدغه را پیدا کرد. از بهترین و لوکس‌ترین آپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی گرفته تا بسیاری از کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و همچنین بهترین بیمارستان‌ها را در سعادت آباد می‌توان پیدا کرد. علاوه بر مواردی که عنوان کردیم که هر کدام روی قیمت خانه در این محله تاثیر گذاشته‌اند، در کنار آن باید عنوان کرد که در برخی محله‌های سعادت آباد مانند فرهنگ، بسیاری از خانواده‌های سفارت‌خانه‌ها زندگی می‌کنند و این موضوع نیز روی قیمت آپارتمان در سعادت آباد تاثیر گذاشته است.

قیمت خرید آپارتمان در سعادت آباد از حدود قیمت ۱۲ میلیارد تومان آغاز می‌شود و در بالاترین میزان به ۶۳ میلیارد تومان هم می‌رسد. این در حالی است که قیمت خانه ویلایی و کلنگی در سعادت آباد به ۶۵ میلیارد تومان هم می‌رسد.

ولنجک

یکی دیگر از مناطق مرفه‌نشین تهران که به آب‌وهوای خوش‌اش نیز مشهور است، ولنجک است که در لیست گران‌ترین محله‌های تهران برای خرید آپارتمان قرار می‌گیرد. ولنجک در کنار تمام امکانات رفاهی و تفریحی‌ای که دارد، میزبان یکی از بهترین دانشگاه‌های تهران و ایران نیز است و تمام این موارد در کنار هم، ولنجک را به یکی از محله‌های خوب برای زندگی تبدیل کرده‌اند.

در ولنجک نیز می‌توان خانه‌هایی ویلایی و بسیار بزرگ پیدا کرد و در کنار آن، شاهد ساخت آپارتمان‌هایی زیبا و برج‌های لوکس در این منطقه هستیم که همه روی قیمت خرید و فروش ملک در ولنجک تاثیر گذاشته‌اند.

قیمت خرید آپارتمان در ولنجک از حدود قیمت ۱۷ میلیارد تومان آغاز می‌شود و در بالاترین میزان به ۷۱ میلیارد تومان هم می‌رسد.

گران‌ترین محله‌های تهران برای خرید خانه و آپارتمان

کلام پایانی

شرایط اقتصادی و گرانی‌های سرسام‌آور در تهران، باعث شده‌اند که میزان محله‌های گران برای خرید خانه و آپارتمان در این شهر بسیار بیشتر از قبل شوند و تعداد افرادی که تواناییِ خرید خانه در تهران را ندارند نیز، بسیاری بیشتر از گذشته شود. در این مقاله گران‌ترین محله‌ها را برای خرید آپارتمان معرفی کردیم، اما خوب است بدانید که آپارتمان ۵ میلیاردی نیز می‌تواند برای بسیاری گران باشد و این لیست با توجه به قدرت خرید مردم، گسترده‌تر خواهد شد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.