بهترین محله‌های تهران برای اجاره خانه با قیمت مناسب

5/5 - (2 امتیاز)

کلان‌شهرهایی مانند تهران، مدام دستخوش تغییرات قیمتی در بازار مسکن و همچنین نوسانات بسیار در این بازار هستند. عوامل مختلفی روی این بازار و افزایش و کاهش قیمت خرید و اجاره خانه در تهران تاثیر می‌گذارد و تمام این عوامل هستند که این شهر را به سه قسمت ارزان‌ترین مناطق برای خرید و اجاره آپارتمان، گران‌ترین مناطق و محله‌ها برای اجاره آپارتمان و بهترین محله‌های تهران برای اجاره خانه با قیمت مناسب تبدیل کرده‌اند.

مسلما با آگاهی از قیمت اجاره خانه در مناطق و محله‌های مختلف، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مکان را برای سکونت خود انتخاب کنید. منظور از مناسب‌ترین و بهترین محله‌ها در این مقاله، محله‌هایی است که قیمت اجاره در آنها حد متوسطی دارد و این شما هستید که با توجه به بودجه و نیازهای خود، می‌توانید از میان این موارد بهترین گزینه را انتخاب کنید. مسلما اگر بودجه کمی دارید، بهتر است که سراغ محله‌هایی بروید که هزینه اجاره آپارتمان در آن محله‌ها پایین است. محله‌هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم برای افرادی مناسب است که بودجه‌ی آنها کمی بیشتر از حداقل بودجه برای اجاره خانه در تهران است.

نارمک

بهترین محله‌های تهران برای اجاره خانه با قیمت مناسب

یکی از محله‌های قدیمی تهران که از محله‌های پرجمعیت نیز به‌شمار می‌آید، نارمک است. اگر به سمت شرق تهران رفته باشید، حتما متوجه این موضوع شدید که یکی از بهترین محله‌ها برای زندگی در این بخش از تهران، نارمک و میدان‌های سرسبز و همیشه زنده‌ی آن است.

نارمک در منطقه ۸ شهرداری واقع شده و از جمله محله‌هایی است که دسترسی به امکانات رفاهی، مراکز درمانی، تفریحی، آموزشی، پارک، کافه، رستوران و مراکز تجاری در آن امکان‌پذیر است. تمام این امکانات در هر محله‌ی دیگری باشد، مسلما باعث افزایش قیمت اجاره یا رهن آپارتمان خواهد شد، اما این در مورد نارمک صدق نمی‌کند و هنوز هم می‌توان در این محله آپارتمان‌هایی خوش‌قیمت پیدا کرد.

اجاره آپارتمان در نارمک با توجه به متراژ، سال ساخت، امکانات و موقعیت جغرافیایی می‌تواند متغیر باشد. اما به‌صورت کلی، هزینه اجاره خانه در نارمک متوسط یا متوسط رو به بالا در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان ۵۳ متری و یک خوابه واقع در نارمک برای سال ۹۱، حدود ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ پول‌پیش و حدود ۶,۵۰۰,۰۰۰ اجاره دارد.

تهران پارس

بهترین محله‌های تهران برای اجاره خانه با قیمت مناسب

از جمله مهم‌ترین محله‌های شمال شرق تهران، تهران پارس است که از قضا در لیست بهترین محله‌های تهران برای اجاره خانه قرار گرفته است، چرا که اجاره خانه در آن قیمت مناسبی دارد. تهران پارس از محله‌های منطقه ۴ و ۸ است و یکی از بزرگترین محله‌های تهران نیز به‌شمار می‌آید و به دو بخش تهران پارس شرقی و غربی تقسیم شده است. تهران پارس دارای امکانات رفاهی و تفریحی کامل است و دسترسی از آن به دیگر نقاط شهر نیز با وسایل نقلیه متعدد امکان‌پذیر است.

اجاره آپارتمان در تهران پارس نیز بسیار مناسب است و می‌توان آن را مانند نارمک، جزء محله‌هایی دانست که قیمت اجاره یا رهن خانه در آن در حد متوسط است. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان ۷۵ متری و دو خوابه واقع در نارمک برای سال ۸۸، حدود ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ پول‌پیش و حدود ۶,۰۰۰,۰۰۰ اجاره دارد.

تهران نو

بهترین محله‌های تهران برای اجاره خانه با قیمت مناسب

بهترین محله‌های تهران برای اجاره خانه، بیشتر سمت شرق تهران هستند و در میان بهترین محله‌های این قسمت از تهران نیط به‌شمار می‌آیند. دیگر محله شرقی که بهترین مکان برای اجاره خانه با قیمت مناسب است، محل تهران نو است. این محله در منطقه ۱۳ واقع شده است و مانند دیگر گزینه‌های این مقاله، تمام امکانات رفاهی، تفریحی، آموزشی، درمانی و حمل‌ونقلی را دارد.

علاوه بر این، تهران نو در میان بهترین محله‌ها برای خرید ملک نیز است و قیمت خانه در این محله از محله‌هایی که در ابتدای مقاله معرفی کردیم، مناسب‌تر و پایین‌تر است. به عنوان مثال، برای یک آپارتمان ۵۰ متری در تهران نو باید حدود سه میلیارد تومان بودجه داشته باشید.

اجاره آپارتمان در تهران نو نیز درست مانند قیمت خانه، مناسب‌تر از محله‌های نارمک و تهران پارس است. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان ۵۳ متری و یک خوابه واقع در نارمک برای سال ۸۷، حدود ۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰ پول‌پیش و حدود ۳,۰۰۰,۰۰۰ اجاره دارد.

افسریه

بهترین محله‌های تهران برای اجاره خانه با قیمت مناسب

افسریه نیز از دیگر محله‌های خوش‌قیمت برای اجاره خانه است و از جمله محله‌های بزرگ تهران به‌شمار می‌آید. افسریه نیز مانند تهران پارس به دو قسمت تقسیم شده است که این دو قسمت، با نام افسریه بالا و پایین شناخته می‌شود.

افسریه در کنار امکانات کاملی که برای زندگی دارد، علاوه بر این از جمله محله‌هایی است که دارای ساختاری منحصربه‌فرد در تهران است. افسریه، به‌عنوان اولین محله در تهران به‌شمار می‌آید که تمام خیابان‌های آن با شماره نام‌گذاری شده است.

اجاره آپارتمان در افسریه قیمت معقولی دارد و می‌توانید در بخش‌های مختلف این محله، خانه‌هایی عالی با قیمت مناسب پیدا کنید. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان ۷۸ متری و دو خوابه واقع در نارمک برای سال ۹۰، حدود ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ پول‌پیش و حدود ۶,۰۰۰,۰۰۰ اجاره دارد.

پیروزی

بهترین محله‌های تهران برای اجاره خانه با قیمت مناسب

از محله‌های قدیمی تهران که می‌توان آن را یکی از محله‌های زنده در تهران نام‌گذاری کرد، محله پیروزی است. محله پیروزی در کنار یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران یعنی محله ایران و شهدا قرار گرفته و جمعیت آن نسبت به بسیاری از محله‌ها بیشتر است.

پیروزی و خیابان‌های اطراف آن، بهترین امکانات برای زندگی را دارند و از نظر دسترسی از پیروزی به دیگر محله‌ها نیز نگرانی‌ای وجود ندارد. تمام این موارد باعث شدند که پیروزی به انتخاب بسیاری برای زندگی و اجاره آپارتمان تبدیل شود. قیمت خرید خانه و یا اجاره خانه در پیروزی نیز، مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته می‌شود.

اجاره آپارتمان در پیروزی نیز درست مانند افسریه، قیمت بسیار مناسبی دارد و اگر بودجه شما به نارمک و تهران پارس نرسید، می‌توانید در این محله‌ها به دنبال خانه بگردید. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان ۷۰ متری و یک خوابه واقع در نارمک برای سال ۹۸، حدود ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ پول‌پیش و حدود ۴,۰۰۰,۰۰۰ اجاره دارد.

نتیجه‌گیری

مسلما روند اجاره خانه برای هر فردی می‌تواند، چالش‌برانگیز و سخت باشد. بسیاری در فرآیند اجاره خانه دچار چالش بودجه می‌شود و برخی افراد مجبور هستند، سراغ محله‌هایی بروند که به محل کارشان نزدیک است و نیاز نیست هزینه و زمان زیادی را صرف رفت‌وآمد به محل کار کنند.

اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر فرد در زمان این فرآیند انجام می‌دهد، بررسی محله‌ها از نظر امکانات و همچنین قیمت اجاره است. در این مقاله، محله‌هایی را معرفی کردیم که قیمت اجاره خانه در آنها نه پایین است و نه خیلی بالا. به این ترتیب، در دسته محله‌هایی قرار می‌گیرند که نیاز افراد با بودجه متوسط را برآورده می‌کنند. با بررسی نیازمندی‌ها، بودجه و همچنین بالا و پایین کردن آگهی‌های اجاره، می‌توانید بهترین محله را انتخاب کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.