گران‌ترین محله‌های نوشهر برای خرید ویلا کدامند؟

Rate this post

همان‌طور که در مقاله آشنایی با نوشهر عنوان کردیم، شهر نوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به سواحل دریای خزر، یکی از مقاصد گردشگری مهم در استان مازندران محسوب می‌شود. مناظر طبیعی زیبا، سواحل شنی، جنگل‌های سبز و مناطق مرتفع کوهستانی از جمله جاذبه‌های گردشگری نوشهر است. کشاورزی از جمله فعالیت‌های اقتصادی مهم در نوشهر است و تولیداتی همچون برنج، مرکبات و میوه‌های گرمسیری در این منطقه یافت می‌شود. این شهر به دلیل آب و هوای خوب و دارا بودن امکانات متعدد، منطقه‌ای مناسب برای خرید خانه و ویلا نیز محسوب می‌شود.

نوشهر در میان شهرهای شمالی کشور، شهری عالی برای زندگی به‌شمار می‌آید و دارای محله‌های بسیاری است که افراد با بودجه‌های مختلف، می‌توانند در آنها ویلای مد نظر خود را پیدا کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که قیمت ویلا در نوشهر نسبت به دیگر شهرهای استان مازندران بالا است، اما با این حال می‌توان ویلا در مناطق اطراف نوشهر و حتی شهرهای اطراف با قیمت مناسب‌تر پیدا کرد.

با توجه به رونق صنعت گردشگری و جذب بالای توریست به این شهر مازندران، طی سال‌های گذشته شاهد افزایش میزان ساخت‌وساز ویلا و همچنین فروش ویلاهای متنوع در این شهر بودیم و و همین امر موجب شده که خرید ویلا در نوشهر و سرمایه‌گذاری در این شهر رونق خوبی داشته باشد و نوشهر بهترین شهر برای خرید ویلا در مازندران شود.

گران‌ترین محله‌های نوشهر برای خرید ویلا

یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در بالا رفتن قیمت ویلا، محل قرارگیری آن سازه در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا و همچنین ساحلی و جنگلی بودن آن است. این فاکتور در مورد ویلاهای نوشهر هم صدق می‌کند و بسیاری از گران‌ترین محله‌های نوشهر برای خرید ویلا، ویلاهای ساحلی و البته خوش ساختی دارند. محله‌هایی که در ادامه نام می‌بریم، در میان گران‌ترین محله‌ها برای خرید ویلا در نوشهر هستند که مناطق بسیار خوبی نیز برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آیند.

محله سیسنگان

یکی از معروف‌ترین، آرام‌ترین و زیباترین مناطق نوشهر برای بسیاری از گردشگران، همین محله سیسنگان است. سیسنگان در ۲۷ کیلومتری نوشهر قرار دارد و بسیاری از ویلاهای ساحلی و جنگلیِ زیبا در این محله ساخته شده‌اند.

توریستی بودن و همچنین جاذبه‌های گردشگری و امکانات رفاهی فراوان، باعث شده که شهرک‌های بسیاری نیز در این منطقه ساخته شوند و به همین خاطر، منطقه‌ای برند برای خرید ویلا در نوشهر شود. از جمله شهرک‌های محله سیسنگان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهرک الماس
  • شهرک زنبق
  • شهرک ستاره شمال
  • شهرک بزرگی
  • شهرک طاهری
  • شهرک باغ چای
  • شهرک آفتاب‌گردان

مسلما خرید ویلا در شهرک‌ها کمی مقرون‌به‌صرفه‌تر از ویلاهای درون محلات مختلف خواهد بود؛ بنابراین اگر به دنبال خرید ویلای لوکس هستید اما همچنان می‌خواهید هزینه‌ای کمتر پرداخت کنید، می‌توانید در این شهرک‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری و ویلادارشدن باشید.

گران‌ترین محله‌های نوشهر برای خرید ویلا

محله چلک نوشهر

یکی دیگر از مناطق خوش آب‌وهوا در نوشهر که به یکی از بهترین مناطق برای خرید ویلا تبدیل شده، محله چلک است. این روستا در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان نوشهر و در مسیر رویان قرار دارد و از ویلای جنگلی تا ویلاهای لوکس ساحلی را می‌توانید در آن پیدا کنید. حتما با خواندن واژه روستا به این فکر فرو رفتید که چرا باید یک روستا در میان گران‌ترین محله‌ها برای خرید ویلا باشد.

روستا چلک تنها ۱۰ دقیقه تا نوشهر فاصله دارد و به فرودگاه، پارک سیسنگان، سد خاکی آویدر و جاده چالوس نیز نزدیک است و به نسبت روستا بودن، امکانات بسیاری برای زندگی و اقامت دارد. علاوه بر این، این منطقه از نوشهر یکی از مناطق بکر و آرام به‌شمار می‌آید و همین موضوع، افراد بسیاری را جذب سرمایه‌گذاری روی ویلا در این روستا کرده است.

همانند سیسنگان، روستای چلک نیز محلی برای ساخت شهرک‌های ساحلی و جنگلی شده است و بسیاری از خریداران ویلا، می‌توانند ویلای دلخواه و شیک خود را در شهرک‌های زیر پیدا کنند:

  • شهرک نگین
  • شهرک اندیشه
  • شهرک صنوبر
  • شهرک شالی
  • شهرک میانجی
  • شهرک منظر دریا
  • شهرک پامچالان
  • شهرک انوش

یکی از ویژگی‌های این روستا برای خرید ویلا این است که، با اینکه چلک روستایی در نزدیکی نوشهر است اما با این حال، تعداد افراد غیربومی در این منطقه زیاد است و بسیاری از آنها چلک را برای زندگی انتخاب کرده‌اند.

محله نخ توسکاتک

یکی دیگر از محله‌های نوشهر برای خرید ویلا، محله نخ توسکاتک است که در ۲۵ کیلومتری شهر نوشهر قرار گرفته است. این منطقه از نوشهر نیز دارای جنگل‌ها و مناطق دیدنی بسیار است و دسترسی از این منطقه به شهرهای نور، رویان و نوشهر نیز بسیار آسان است.

مانند دیگر محله‌های نوشهر، ساکنین محله نخ توسکاتک نیز به جنگل و ساحل دریا دسترسی دارند و بسیاری از شهرک‌های ساحلی نوشهر در این محله قرار گرفته‌اند. معروف‌ترین این شهرک‌ها عبارت‌اند از:

  • شهرک آفتاب
  • شهرک زعفرانیه
  • شهرک برلیان
  • شهرک مهستان

یکی از ویژگی‌های محله توسکاتک، وجود زمین‌های بزرگ است که بعضا ویلاهایی با امکانات کامل در آنها ساخته می‌شود. علاوه بر این، این زمین‌ها می‌توانند گزینه‌ای عالی برای افرادی باشند که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند و به خرید و فروش ملک نیز علاقه دارند. در حال حاضر نیز، بسیاری از این زمین‌ها توسط افراد غیربومی خریداری می‌شوند و همین موضوع، بازار خرید و فروش ملک و ویلا را در توسکاتک داغ کرده است.

منطقه ونوش

منطقه ونوش بین رویان، جاده هراز، نوشهر، فرودگاه و همچنین جاده چالوس قرار گرفته است و از جمله زیباترین و منحصربه‌فردترین مناطق نوشهر به‌شمار می‌آید. با توجه به اینکه نوشهر از شهرهای شمالی کشور است که دسترسی به آن از تهران بسیار راحت است، بنابراین روستاها و مناطق اطراف آن نیز از این مزیت بهره‌مند می‌شوند و همین موضوع باعث افزایش تقاضا برای خرید ویلا و افزایش قیمت ویلا در این مناطق شده است.

ونوش نیز از جمله روستاهای ساحلی و جنگلی نوشهر است و به همین خاطر بسیاری از شهرک‌های خوب ساحلی و جنگلی را می‌توانید در این نقطه از شمال پیدا کنید که ویلاهایی عالی برای خرید دارند.

  • شهرک آراد
  • شهرک آفتاب
  • شهرک دریا بیشه
  • شهرک پارادایس

شهرک نگین، شهرک یاسمین، شهرک ارکیده و شهرک پگاه نیز از جمله شهرک‌های جنگلیِ شیک در منطقه ونوش هستند که برای خریداران ویلا بهترین گزینه به‌شمار می‌آیند.

گران‌ترین محله‌های نوشهر برای خرید ویلا

شهرک مهرگان (رویان)

یکی از مهم‌ترین عوامل در گران شدن قیمت ویلا در شمال کشور می‌تواند واقع شدن ویلاها در شهرک باشد. اما اگر شهرکی تمام ویژگی‌های یک شهرک مدرن و شیک را داشته باشد، بنابراین این موضوع می‌تواند روی قیمت ویلاهای آن بسیار اثر بگذارد و آن شهرک به برندی شناخته‌شده میان خریداران ویلا تبدیل شود.

شهرک مهرگان در رویان یکی از همین شهرک‌های مدرن و برند در نزدیکی نوشهر است که خود این شهرک دارای ۱۲ محله است. نوع ساخت مشاعات و ویلاسازی در شهرک مهرگان، آن را به یک دهکده توریستی تبدیل کرده است که ساکنین آن می‌توانند در عین آرامش و نظم، به بسیاری از امکانات تفریحی و رفاهی دسترسی داشته باشند.

یکی از نکات عالی در ویلاسازی این شهرک، رعایت فاصله در ساخت‌وساز ویلا است و به هیچ عنوان ویلاها به هم چسبیده نیستند.

کلام پایانی

قطعا یکی از اولین گزینه‌ها برای خرید ویلا در شمال، شهر نوشهر است؛ چرا که این شهر تمام امکانات یک شهر کامل را دارد و از نظر امنیت و نزدیک بودن به مناطق ساحلی و جنگلی نیز، در بهترین حالت قرار دارد. علاوه بر این، بسیاری از ویلاهای خوش‌ساخت و مدرنِ شمال کشور در این شهر ساخته می‌شوند و شاهد هستیم که روز به روز به تعداد شهرک‌های ساحلی و جنگلی در نوشهر افزوده می‌شود.

تمام این موارد باعث شده‌اند که قیمت ویلا در نوشهر نسبت به بسیاری از شهرهای شمالی افزایش پیدا کند و برخی از محله‌های این شهر، به محله‌های گران برای خرید ویلا تبدیل شوند. در این مقاله درباره این محله‌ها گفتیم و شما را با شهرک‌های ساخته‌شده در این محله‌ها آشنا کردیم.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.