فاصله تهران تا چالوس چقدر است؟

4.2/5 - (5 امتیاز)

چالوس یکی از شهرهای استان مازندران است که افراد بسیاری عاشق سرسبزی و همچنین جاده‌ی معروف این شهر، یعنی جاده چالوس هستند. این شهر از جمله شهرهای توریستی شمال کشور است و همچنین، از بهترین شهرهای استان مازندران برای خرید ویلای ارزان در شمال به‌شمار می‌آید.

با خواندن درباره چالوس، می‌توان گفت که شهر چالوس دارای آب‌وهوای معتدل و طبیعت زیبایی است و همین دو دلیل هستند که افراد بسیاری را به مهاجرت به این شهر و خرید زمین در چالوس ترغیب می‌کنند. علاوه بر این، نزدیکی این شهر به تهران و بهبود مسیر رفت‌وآمد به این شهر، بعد از راه‌اندازی اتوبان تهران-شمال، باعث شده که سفر به چالوس و خرید ویلا در چالوس رونق پیدا کند. لازم به ذکر است، شهرت شهر چالوس به دلیل جاده چالوس است که به عنوان یکی از زیباترین جاده‌های ایران و جهان شناخته می‌شود. مسلما یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای رسیدن به چالوس، جاده چالوس است، اما مسیرهای جایگزین دیگری نیز وجود دارد که با توجه به علاقه و خواست خود، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه درباره مسیرهای تهران به چالوس خواهیم گفت.

مسیرهای تهران به چالوس

انتخاب بسیاری از افراد برای سفر به شهرهای شمالی کشور، وسیله نقلیه شخصی است. به همین خاطر، مسافران قبل از سفر سراغ بررسی انواع مسیرهای ممکن می‌روند و میزان ترافیک و مواردی از این دست را در جاده‌های مختلف بررسی می‌کنند.

به صورت کلی، طی کردن مسیر تهران به شمال و آن هم با خودروی شخصی واقعا لذت‌بخش است. هم می‌توانید از مناظر دیدنی و طبیعت لذت ببرید و هم می‌توانید در مکان‌های مختلف برای استراحت و خوردن غذا توقف کنید و از آب‌وهوا نیز لذت ببرید. برای طی کردن مسیر تهران به چالوس با خودرو شخصی، سه مسیر پیش روی خود خواهید داشت که در ادامه به معرفی این مسیرها خواهیم پرداخت.

مسیر تهران تا چالوس از جاده چالوس

فاصله تهران تا چالوس

برای رسیدن به چالوس از جاده چالوس، باید چیزی حدود ۱۷۰ کیلومتر را با ماشین طی کنید. در مسیرهای جاده‌ای ۱۷۰ کیلیومتر مسیر نسبتا کوتاهی به‌شمار می‌آید، اما نوع جاده چالوس و پیچ‌وخم‌های فراوان در این جاده، باعث شده که مدت زمان رسیدن به انتهای جاده و شهر چالوس طولانی شود. به صورت کلی و بدون در نظر گرفتن ترافیک در این مسیر، طی کردن جاده چالوس و رسیدن به شهر چالوس حدود ۴ ساعت زمان می‌برد.

یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که طی سال‌های گذشته در مورد مسیر رفت‌وآمد به شمال کشور افتاده است، افتتاح اتوبان تهران-شمال است. این اتوبان، فاصله تهران به چالوس را حدود پنجاه کیلومتر کمتر کرده و طبیعتا زمان رسیدن به این شهر نیز بسیار کاهش پیدا کرده است.

این اتفاقی خوب برای افرادی است که به طبیعت زیبای جاده چالوس علاقه دارند و وقتی در این مسیر قرار می‌گیرند، دوست ندارند که به انتهای جاده برسند.

مسیر تهران تا چالوس از اتوبان تهران-شمال

فاصله تهران تا چالوس

همان‌طور که در بالا عنوان کردیم، اتوبان تهران-شمال، دیگر مسیر پیش روی مسافران برای رسیدن به چالوس است. برای استفاده از این مسیر، باید وارد آزادراه همت شوید و در نهایت وارد خروجی اتوبان شوید. طول این اتوبان مجموعا ١٢١ کیلومتر است و انتهای این مسیر به جاده چالوس خواهد خورد. بنابراین همان‌طور که گفتیم این اتوبان حدود پنجاه کیلومتر از فاصله تهران به چالوس از جاده چالوس را کاهش داده است و با حداقل سرعت، می‌توانید مسیر تهران تا چالوس را در عرض کمتر از سه ساعت طی کنید.

اتوبان تهران-شمال نسبت به دیگر گزینه‌ها در این مقاله، مزایایی دارد. نخستین و مهم‌ترین مزیت این مسیر و اتوبان، امنیت آن است و افرادی که به دنبال سفری ایمن هستند، می‌توانند این مسیر را برای رسیدن به چالوس و شهرهای اطراف چالوس انتخاب کنند. علاوه بر این، مسیر اتوبان تهران-شمال کوتاه‌تر از دیگر مسیرها است و در کنار آن، ترافیک روان‌تری نسبت به دیگر محورها داردن۷.

مسیر تهران تا چالوس از جاده هراز

فاصله تهران تا چالوس

دیگر مسیر پیش روی مسافران برای مسافرت به چالوس، جاده هراز است. فاصله تهران تا چالوس از جاده هراز نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر است. بنابراین، مدت زمان رسیدن به چالوس از این محور، طولانی‌تر از دو گزینه‌ی دیگر در این مقاله است. اما این نکته را باید در مورد جاده هراز نسبت به جاده چالوس در نظر داشت و آن هم این است که، رانندگی در جاده هراز به مراتب راحت‌تر از جاده چالوس است و در این جاده دیگر خبری از پیچ‌های خطرناک در جاده چالوس نیست. علاوه بر این، ترافیک این جاده نیز معمولا از ترافیک جاده چالوس روان‌تر است.

در نهایت باید گفت که، اگر با سرعت مجاز در این جاده رانندگی کنید و با ترافیک‌های عجیب‌وغریب در این جاده مواجه نشوید، فاصله تهران تا چالوس را از جاده هراز حدود چهار ساعت طی خواهید کرد.

سخن آخر

چالوس یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور است که این روزها به یکی از قطب‌های گردشگری و همچنین مکان‌های ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری روی ملک و زمین تبدیل شده است. برای رفتن به چالوس با ماشین، مسیرهای مختلفی را پیش روی خود دارید که آنها را در این مقاله نام بردیم. برای گزینش از میان این مسیرها، باید به زمان، علایق و همچنین امنیت در رانندگی دقت کنید و بر اساس این معیارها، گزینه‌ی مناسب خود را انتخاب کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.