فاصله تهران تا رامسر چقدر است؟

Rate this post

رامسر یکی از زیباترین و البته محبوب‌ترین شهرهای شمال برای خرید ویلا و سفر است. این شهرِ سرسبز، مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و در فصل‌هایی مانند بهار، پاییز و زمستان، مسافران بسیاری را میزبانی می‌کند. علاوه بر این، انتخاب بسیاری برای اقامت در شمال کشور، خرید ویلا در رامسر است. یکی از جاذبه‌های مهم درباره رامسر، مسیرهای تهران به رامسر و جاده‌های سرسبز و پرپیچ‌وخم است.

در این مقاله قرار است درباره مسیرهای جاده‌ای برای رسیدن به رامسر از تهران صحبت کنیم و درباره مزایا و مسافت این مسیرها بگوییم. تمام راه‌های موجود بین این دو شهر را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید در زمان سفر به رامسر، با توجه به خواسته‌ی خود یک جاده را انتخاب کنید.

فاصله تهران تا رامسر چند کیلومتر است؟

از تهران تا رامسر حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله است که در صورت انتخاب خودروی شخصی برای طی کردن این مسافت، باید حدود ۳ الی 5 ساعت زمان برای رسیدن به این شهر در نظر بگیرید. مسیر رسیدن به رامسر از دو مدل جاده امکان‌پذیر است که بسته به علاقه و البته راحتی، می‌توانید یکی از این دو مدل جاده را انتخاب کنید.

اولین مسیر، جاده‌های پرپیچ‌و‌خم است که البته ساعت رسیدن به رامسر در این جاده‌ها بیشتر است و دیگری، اتوبان مستقیم است که رانندگی در آن آسان‌تر و ایمن‌تر خواهد بود. انتخاب از میان این دو نوع جاده، کاملا به شما بستگی دارد.

مسیرهای تهران به رامسر

برای رفتن به رامسر برای گشت‌وگذار و یا خرید زمین در رامسر، می‌توانید تمام مسیرهای جاده‌ای و هوایی را انتخاب کنید. اگر برای کاری سفر می‌کنید و برای رسیدن عجله دارید، می‌توانید مسیر هوایی را انتخاب کنید؛ اما اگر قصد شما تفریح و یا خرید ویلای ارزان در شمال است، می‌توانید گزینه‌های زمینی مانند جاده هراز، جاده چالوس، جاده فیروزکوه و جاده قزوین را انتخاب کنید. در ادامه درباره هر کدام از این مسیرها صحبت خواهیم کرد.

مسیر تهران به رامسر از جاده قزوین

فاصله تهران تا رامسر

به عنوان اولین مسیر، قصد داریم تا مسیر تهران به رامسر از جاده قزوین را توضیح دهیم. این مسیر، کمی راه شما برای رسیدن به رامسر را طولانی‌تر می‌کند، اما خب پیچ‌وخم جاده‌های دیگر شمال را ندارد و می‌توانید با خیال راحت‌تری این مسیر را طی کنید. فاصله تهران تا رامسر از طریق جاده قزوین، حدود ۴۱۳ کیلومتر می‌شود و بدون در نظر گرفتن ترافیک در این جاده، حدود ۵ ساعت طول می‌کشد تا به رامسر برسید.

برای ورود به این مسیر باید از بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری وارد اتوبان تهران-کرج و سپس وارد جاده قزوین شوید. بعد از رسیدن به قزوین، باید وارد آزادراه قزوین-زنجان شوید. آزادراه قزوین-زنجان به دو بخش آزادراه قزوین-رشت و آزادراه قزوین-زنجان تقسیم می‌شود که شما باید آزادراه قزوین-رشت را ادامه دهید. در آزادراه قزوین-رشت به مسیر ادامه می‌دهید تا به امامزاده هاشم برسید و بعد، وارد جاده قدیم قزوین-رشت می‌شوید. مسیر بعدی، جاده سیاهکل-سنگر به سمت لاهیجان است. پس از اینکه از کمربندی لنگرود عبور کردید، و شهرهای رودسر و چابکسر را پشت سر گذاشتید به رامسر خواهید رسید.

مسیر تهران به رامسر از جاده هراز

فاصله تهران تا رامسر

یکی از مسیرهای پررفت‌وآمد شمال کشور، جاده هراز است که به لطف تعمیراتی که در این جاده انجام شده، مسیر رسیدن به بسیاری از شهرهای شمال کشور از این جاده کوتاه شده است.

طول جاده هراز ۱۸۳ کیلومتر است و مسیر پرپیچ‌وخمی به‌شمار می‌آید و نمی‌توان رانندگی در آن را مانند رانندگی در جاده قزوین آسان در نظر گرفت. مسیر جاده‌ی هراز درست مانند جاده‌های فیروزکوه و چالوس بسیار سرسبز است و اگر به جاده‌هایی با مناظر طبیعی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این جاده را نیز برای سفر به رامسر انتخاب کنید.

برای سفر به رامسر از طریق جاده هراز، باید در مسیر دماوند به فیروزکوه وارد یک مسیر فرعی شوید و پس از عبور از شهر دماوند، در مسیر شهر آمل حرکت کنید. بدون در نظر گرفتن ترافیک در این مسیر، حدودا ۴ ساعت طول می‌کشد که از جاده هراز به رامسر و دیگر شهرهای استان مازندران برسید.

مسیر تهران به رامسر از جاده فیروزکوه

فاصله تهران تا رامسر

فیروزکوه یا جاده هفتاد و نه، یکی از سرسبزترین جاده‌های شمال کشور به‌شمار می‌آید که می‌توانید از این مسیر برای رسیدن به رامسر استفاده کنید. جاده فیروزکوه به طول ۲۴۷ کیلومتر به قسمت‌های شرقی استان گلستان و مازندران منتهی می‌شود. مسیر رسیدن به رامسر از جاده فیروزکوه حدودا ۵ ساعت طول می‌کشد و این عدد بدون در نظر گرفتن ترافیکِ شدید در این مسیر است.

برای سفر به رامسر از جاده فیروزکوه، می‌توانید از بزرگراه بسیج به سمت آبعلی و دماوند حرکت کنید. مسیر دیگر نیز، حرکت به سمت رودهن و بعد جاده‌ی آبعلی است و بعد باید خود را به فیروزکوه برسانید.

خوب است بدانید که رانندگی در جاده فیروزکوه بسیار امن است و ترافیک و تصادف در این جاده بسیار کمتر از دیگر جاده‌های پرتردد شمال کشور است.

مسیر تهران به رامسر از جاده چالوس

فاصله تهران تا رامسر

یکی از زیباترین جاده‌های ایران، بی‌شک جاده چالوس است که می‌توانید این جاده را برای رسیدن به رامسر انتخاب کنید. در واقع، جاده چالوس از جمله متداول‌ترین انتخاب‌ها برای رسیدن به رامسر از تهران به‌شمار می‌آید. مسیر تهران تا رامسر از جاده چالوس حدود ۴ ساعت طول می‌کشد و این در صورتی است که ترافیکی در جاده نباشد.

پس از تغییراتی که در جاده چالوس به‌وجود آمده، این جاده از نظر خطرات احتمالی و تصادفات امن‌تر شده است و مشکلاتی مانند ریزش کوه یا فرسایش جاده در آن بسیار پایین شده است. اگر اهل لذت بردن از مسیر سفر هستید و دوست دارید مناظر دیدنی و زیبایی را در حین رانندگی مشاهده کنید، به شما جاده چالوس را برای رسیدن به رامسر پیشنهاد می‌کنیم.

برای استفاده از جاده چالوس در سفر به رامسر، باید مسیر را از بزرگراه همت غرب آغاز کنید و از آنجا وارد آزادراه تهران-شمال شوید. در صورت نبود ترافیک‌های سرسام‌آور در این مسیر، احتمالا مسیر ۲۲۸ کیلومتری تا رامسر را در ۴ ساعت و نهایت ۴ ساعت و نیم طی کنید.

کلام آخر

در این مقاله درباره مسیر تهران به رامسر صحبت کردیم و گزینه‌های متعدد برای رسیدن به این شهر زیبا در شمال کشور را بررسی کردیم. انتخاب از میان این مسیرها به ترجیح شما بستگی دارد، به این معنا که باید ببینید که به مناظر طبیعی علاقه دارید و یا اینکه ایمنی و سرعت در رسیدن برای شما مهم است. با بررسی این ترجیحات شخصی، می‌توانید یکی از این مسیرها را برای سفر به رامسر انتخاب کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.