فنگ شویی و تاثیرات آن بر سبک زندگی

Rate this post

شاید تصادفی یا به هر دلیلی واژه‌ی فنگ‌شویی به گوش‌تان خورده باشد. اما ایا می‌دانید فنگ‌شویی چیست و چه نثیری بر زندگی شما دارد؟

فنگ‌ شویی چیست؟

فنگ‌شویی که امروزه تاثیرات قابل توجهی در سبک زندگی انسان‌ها گذاشته است، درواقع نوعی فلسفه و شیوه‌ای جالب است که از دوران باستان برجای مانده است. سبکی که گفته می‌شود با کمک آن می‌توان دکوراسیون مناسب و نحوه چینش اسباب و لوازم را در جای درست یافت و با هماهنگ کردن افراد و محیط با یکدیگر، انرژی مثبت و قابل توجهی را برای انسان‌ها به ارمغان آورد.

به بیانی ساده‌تر یکی از محققان برجسته به نام «جئو پو» در مورد فنگ‌شویی چنین می‌گوید:

فنگ‌شویی یکی از پنج هنر متافیزیک چینی است که به عنوان علم هوش و فراست طبقه‌بندی شده است.

تاثیر فنگ شویی در انرژی مثبت

جالب است بدانید که فعالان در این زمینه معتقد هستند با استفاده از فنگ‌شویی، می‌توان به موثرترین و کارآمدترین راهکارها در داشتن سلامتی، شادی، موفقیت، ثروت و از همه مهم‌تر انرژی مثبت دست یافت.

پنج عنصر مهم در فنگ شویی

چین که معرف و ارائه دهنده‌ اصل فنگ‌شویی در سراسر جهان است، آب، باد، خاک، آتش و اتر را پنج عنصر مهمی معرفی می‌کند که نقشی قابل توجه را در فنگ‌شویی ایفا می‌کند.

همچنین ایشان معتقد هستند که در فلسفه فنگ‌شویی، انرژی چی «Qi یا  chi»، نوعی انرژی مثبت است و با نام‌های دیگری مانند دم کیهانی یا انرژی حیاتی نیز شناخته می‌شود. این انرژی شانس خوب را به یک انرژی مثبت فیزیکی در بسیاری از جنبه‌های فردی و اجتماعی از جمله روابط عاطفی، رفاه مادی و ثروت، موفقیت اجتماعی، سلامت جسمانی و … تبدیل می‌کند و توصیه می‌کنند که حتما برای دست یافتن به این نوع انرژی، حتما آن را در خانه پیاده سازیم.

فنگ شویی و دکوراسیون

اما آنچه که امروزه در بسیاری از کشورها از جمله کشور ایران مورد بحث، استفاده و حتی تدریس و آموزش قرار می‌گیرد، کاربرد فنگ‌شویی در سبک زندگی و از همه مهم‌تر در دکوراسیون منزل، محل کار و دیگر مکان‌ها است.

جالب است بدانید که در کشور کتاب‌های متعددی در مورد فلسفه فنگ‌شویی و تاثیرات آن بر دکوراسیون ترجمه و منتشر شده است و امروزه شاهد برگزاری کلاس‌های آموزش این نوع سبک و مکتب هستیم.

در فنگ شویی، اشیا و وسایل نوک تیز ممنوع

جالب است بدانید که در فلسفه فنگ‌شویی، استفاده از اشیا و خطوط نوک‌تیز ممنوع است و کارشناسان این نوع سبک باستانی بر این باور هستند که برای استفاده و برخورداری از اثرات مثبت فنگ‌شویی، بهتر است در خانه از وسایلی که لبه‌ گرد دارد استفاده کرد و ابزار و لوازمی که لبه‌های تیز دارد را در چیدمان خانه به‌کار نبرد.

فنگ شویی و تاثیر رنگ‌ ها در دکوراسیون منزل

رنگ‌ها و کاربرد آن‌ها در فنگ‌شویی بسیار قابل توجه و تاثیرگذار است. در اصل فنگ‌شویی،  استفاده از رنگ‌های تیره برای دریافت انرژی مثبت موثر عنوان شده و گفته می‌شود که رنگ‌ها تاثیر قدرتمندی بر ذهن افراد خواهد داشت.

بنابراین با استفاده از رنگ در فنگ‌شویی می‌توان عملکرد انسان‌ها را تحت تاثیر قرار داد و به جای دریافت انرژی‌های منفی و نامناسب با به کارگیری رنگ‌های مناسب، انرژی مثبت و مطلوب را دریافت و کمک بزرگی به تقویت این نوع انرژی‌ها کرد.

درواقع فنگ‌شویی تمرکز قابل توجه و بسیار بالایی بر رنگ‌ها و چگونگی استفاده از آن‌ها در دکوراسیون محیط دارد و با کمک آن می‌توان رنگ‌های مناسب برای دیوارها، مبلمان، فرش، وسایل تزئینی و به طور کلی اکسسوری‌های مورد استفاده در محیط را انتخاب کرد و بتوان انرژی را در محیط مورد نظر تحت تاثیر قرار داد.

در ادامه شما را با نظر فنگ‌شویی بر برخی از رنگ‌ها برای استفاده در دکوراسیون محیط آشنا خواهیم کرد.

رنگ قرمز؛ نماد خوش شانسی

در فنگ‌شویی رنگ قرمز نماد خوش‌شانسی معرفی شده و پیروان این سبک معتقد هستند بهتر است برای بهره‌مندی از معقوله شانس، رنگ قرمز را در دکوراسیون منازل مورد توجه قرار داده و از آن در ورودی منزل استفاده کرد.

رنگ بنفش و زرد؛ نماد سعادت و منعفت

در فنگ‌شویی، رنگ بنفش و رنگ زرد به عنوان نمادی از منفعت و دست یافتن به سعادت معرفی شده است. پیروان فنگ‌شویی استفاده از رنگ‌های زرد و بنفش در دکوراسیون منزل و محل کار را به افرادی که علاقه‌مند به کسب موفقیت و سعادت روح و جسم هستند، پیشنهاد می‌کنند.

به اعتقاد اصل فنگ‌شویی، برای جذب انرژی مثبت بهتر است رنگ زرد را وارد مکانی که در آن مشغول به کار هستید، وارد سازید و آن را با سایر وسایل محیط مورد نظر هماهنگ کنید.

 فنگ شویی چیست

رنگ سبز نماد ترقی و رشد

سبز یکی دیگر از رنگ‌های مورد علاقه در فنگ‌شویی است. این رنگ که اتفاقا برگرفته از طبیعت سرسبز و خرم است به عنوان نماد ترقی، پیشرفت و رشد روحی و همچنین مادی انسان‌ها معرفی شده و در آموزش‌های فنگ‌شویی تاثیر استفاده از رنگ سبز در دریافت انرژی مثبت که نهایتا منجر به رشد و گسترش مادی و معنوی می‌شود، مهم و ضروری بیان شده است.

با استفاده از فنگ شویی، ثروت مند شوید

فنگ‌شویی تنها در کسب انرژی مثبت روحی و جسمی موفق و تاثیرگذار نیست. بلکه طبق نظریه‌های این مکتب و روش، استفاده از نکات مهمی که در فنگ‌شویی ارائه می‌شود، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در ثرومند شدن افرادی که آن را در زندگی خود به‌کار می‌برند داشته باشد.

راه کارهای فنگ شویی در کسب ثروت

انرژی ثروت را از درب ورودی خانه دریافت کنید

شاید جالب باشد که بدانید در دیدگاه روش فنگ‌شویی، درب ورودی خانه و محیط کار یکی از مهم‌ترین بخش‌های دریافت انرژی مربوط به کسب ثروت است و این قسمت از خانه در میزان انرژی دریافت شده در کل خانه، تاثیر مستقیم می‌گذارد.

در فنگ‌شویی توصیه شده است که باید در ورودی خانه بسیار تمیز و با طراوت نگه داشته شود و کاشت گل‌ها و گیاهان زیبا در این مورد راهکار مناسبی است.

بزرگ بودن در ورودی با توجه به بزرگ بودن متراژ خانه بسیار مهم و قابل توجه است و این تناسب یکی دیگر از روش‌های جذب انرژی بیشتر و انتقال آن به داخل خانه خواهد بود.

استفاده از نماد ثروت برای ثروتمند شدن

یکی دیگر از راهکارهایی که فنگ‌شویی برای جذب انرژی مربوط به ثروتمند شدن بیان می‌کند، استفاده از نمادهای ثروت است. اشیائی که با تماشای آن یاد ثروت بی‌اندازه خواهید افتاد به عنوان مثال جمع‌آوری پول‌های خرد در ظروف شیشه‌ای و انباشته کردن آن‌ها روی یکدیگر آن هم بدون آنکه چیزی از پول‌ها برداشته شود، خود تصویری است از نمایش ثروت برای اعضای خانواده که با دیدن آن به یاد ثروت خواهند افتاد.

استفاده از نماد آب

یکی دیگر از راهکارهایی که فنگ‌شویی برای جذب انرژی مربوط به ثروت عنوان کرده است، استافده از نمادهای مربوط به آب است. فنگ‌شویی توصیه می‌کند که یک آب‌نما در قسمتی از خانه خود قرار داده و اجازه دهید نور مناسبی بر آن بتابد.

درواقع به اعتقاد فنگ‌شویی با تابش نور به آب‌نما گویی آب وارد خانه می‌شود و این خود به دریافت انرژی مثبت کمک بزرگی خواهد کرد.

آینه، بلور و کریستال وگل‌‌ها نیز از دیگر نمادهای جذب ثروت در خانه است و با قرار دادن آن‌ها در خانه می‌توانید به دریافت و جاری کردن انرژی مثبت مربوط به ثروت گام بزرگی بردارید.

به طور کلی محققان و پیروان فنگ‌شویی معتقد هستند که زندگی انسان‌ها رابطه مستقیم و بسیاری با محیطی که در آن زندگی می‌کنند، دکوراسیون، وسایل و اشیا پیرامون آن‌ها دارد.

بنابراین به عقیده آن‌ها هر خانواده‌ای می‌تواند با استفاده از نکاتی که در فنگ‌شویی توصیه می‌شود، خوشبختی، پیشرفت ، تندرستی، انرژی مثبت، صمیمیت و عشق، امنیت اعضای خانواده به‌ویژه کودکان، بهره‌مند شدن از خوابی با کیفیت و آرام و افزایش موفقیت در سرتاسر طول زندگی را تجربه کرد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.