ادویه را در هر دکوری می‌توان ریخت!

Rate this post

در دکوراسیون آشپزخانه، می‌توان از وسایل شیشه‌ای، چوبی و فلزی دست دوم زیاد و متعددی برای نگهداری از ادویه‌ها استفاده کرد.

 

یکی از آن ابزارهای کاربردی و در عین حال زیبای دکوراسیون آشپزخانه، مربوط به ظروف نگهداری ادویه و قند و شکر و چای و قهوه است. در نظر اول، اگر به مراکزی مثل شوش و پاساژهای خرید لوازم خانه و آشپزخانه سری بزنید، احتمالا استرس ناتوانی در انتخاب در مواجهه با تنوع زیاد به سراغتون می‌آید. اما جالب‌تر از آن این است که بعد از گشتن در ده دوازده مغازه‌ی پشت سر هم در همین مراکز خرید بزرگ شوش، به این نتیجه می‌رسید که این یک تنوع تکراری است! یعنی تمام مغازه‌ها کم و بیش مدل‌های یکسانی دارند که در تعدد زیاد آن‌ها، دچار اشتباه تنوع می‌شوید. اما قصه‌ی همیشگی قیمت گران خلاقیت نیز وجود دارد. همیشه مغازه‌هایی هستند که انتخاب مورد نظر شما را با بهای بسیار هنگفتی بفروشند. پس چاره‌ی کار کجاست؟ در میان وسایل دکوری دست دوم خودتان!

شیشه‌های روشن آپشن‌های دست دوم

در میان وسایلی دکوری خانه که می‌توانند مورد استفاده برای نگهداری ادویه و قند و شکر و چای و قهوه قرار بگیرند، انواع شیشه‌های دست دوم هستند. شیشه‌ها به دلیل قابلیت نشان دادن رنگ‌های زیبا و متنوع ادویه‌ها گزینه‌های مناسبی برای دکوراسیونی شیک و شاد و شکیل هستند. اما هر دکوری شیشه‌ای مورد استفاده است؟

شیشه‌های بی‌رنگ، عطرهای تمام شده

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تکمیل دکوراسیون جا ادویه‌ای آشپزخانه، شیشه‌های عطر بی‌رنگ دست دوم هستند. اگر میل این عطرها کم باشد و یا شیشه‌های اشانتیون کوچک هم باشند، می‌توانند برای ادویه‌های خاص‌تر و یا گران‌تری مثل زعفران مورد استفاده قرار بگیرند.

لامپ‌های سوخته، جاادویه‌های کپلی

قبلا در یکی از مقالات دکوراسیون شیپور به بررسی استفاده‌ی مجدد از لامپ‌های سوخته در دکوراسیون خانه پرداختیم. بد نیست سری به آن مقاله بزنید و با رعایت نکات اصولی خالی کردن لامپ ادیسون، یک ظرف شیشه‌ای دست دوم مناسب برای ادویه‌هایتان درست کنید.

لوله‌های آزمایش، جای ادویه و دارو

البته لوله‌های آزمایش دست دوم در هر خانه‌ای و به همین راحتی‌ها در دسترس نیستند و ممکن است بخواهید آن‌ها را تهیه کنید. که البته این هم پیشنهاد بدی نیست چون مجموعا با اختلاف قیمت بسیار شایان توجهی نسبت به خرید آن‌ها از لوازم دکوری خانه آشپزخانه مواجه خواهید شد. اما این لوله‌ها به دلیل باریک و نازک بودن، ترکیب فوق‌العاده زیبا و جادویی‌ای به آشپزخانه‌ی شما می‌بخشند و برای نگهداری از ادویه جات بسیار مناسب هستند.

بطری‌های سس قدیمی، جاادویه‌ای‌های جدید

بسیاری از سس‌های سوپرمارکت‌ها در این روزها، در شیشه‌های کپل و کوتاه و یا باریک فروخته می‌شوند. این در مورد بسیاری از آبلمیوه‌ها و نوشیدنی‌ها نیز صدق می‌کند. جمع کردن تنها شش یا هفت عدد از آن‌ها برای داشتن یک ست جا ادویه‌ای شیک برای دکوراسیون کافی است. برای تغییر شکل آن‌ها ابتدا خوب بطری‌های دست دوم را بشویید و هرگونه برچسب و کاغذی را از روی آن‌ها پاک کنید. سپس بسته به سلیقه‌ی شخصی می‌توانید آن‌ها را رنگ‌آمیزی و یا تزئیین کنید و حتی به جای درپوش برای آن‌ها چوب پنبه تهیه کنید.

کاسه‌های چوبی، کفگیرهای چوبی، آشپزهای ماهر!

وسایل چوبی در دکوراسیون خانه نه قدیمی می‌شوند و نه به این راحتی‌ها کهنه و فرسوده. اما چشم ما ممکن است زیادی به ست چوبی کاسه و کفگیر و ملاقه‌ دست دوم‌مان عادت کرده باشد. در چنین شرایطی ادویه‌ها در صف انتظار ایستاده‌اند!

کفگیر‌های چوبی، ادویه‌های بی‌در

اگر دست به آشپزی‌تان خوب است و برای صبحانه و ناهار و شام معمولا در آشپزخانه به سر می‌برید، یعنی ادویه‌های اساسی شما نیاز ویژه‌ای به در ندارند! می‌توانید به تناسب سلیقه کفگیرها و کاسه‌های چوبی‌تان را از ادویه‌های مورد نیازتان پر کنید و آن‌ها را در یک سینی مسی یا چوبی و یا هر سینی دیگری که در ترکیب با جا ادویه‌ای‌های جدیدتان خوب به نظر برسد بگذارید. اگر هم نگران این هستید که خاک روی ادویه‌ها بنشیند می‌توانید از مقوا یا کیسه برای پوشاندن روی آن‌ها استفاده کنید. به همین راحتی یک دکوراسیون چوبی دست دوم خاص خواهید داشت.

گلدان چوبی، شکلات‌خوری چوبی، قند و شکر و چای!

در میان مغازه‌های فروش لوازم دکوری آشپزخانه، ست‌های سه‌تایی قند و شکر و چای، قیمتی نسبتا سرسام‌آور دارند. مخصوصا اگر چوبی هم باشند! تا وقتی خودتان می‌توانید سه ظرف زیبای شکلات خوری یا گلدان‌های چوبی شکل دست دومتان را تبدیل به جای شکر و قند و چای کنید، پولتان را می‌توانید برای خریدهای ضروری‌تر سیو کنید. و یا حتی در این بازار، با سیو کردن پول جا ادویه‌ای، شاید حتی بتوانید سفر هم بروید!

جعبه‌های فلزی، ادویه خوری‌های فوق‌العاده

جعبه‌های فلزی کلاسیک و زیبایی که حدودا از سال 90 به دکوراسیون خانه‌ها بازگشتند، متعلق به دهه‌ی پنجاه و شصت میلادی است. جعبه‌هایی که در ابعاد مختلف و رنگ و شکل‌های متفاوت در بازار پیدا می‌شوند و می‌توانند در اتاق و حال و پذیرایی و آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرند. این جعبه‌ها گزینه‌های بسیار مناسبی برای نگهداری ادویه‌ها و قند و شکر و چای هستند. از آن خوشایندتر این است که بسیاری از بسته‌بندی‌های شکلات و چای و حتی ادویه‌ها در همین جعبه‌ها است و شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌ی اضافی، از همین جعبه‌های دست دوم  برای دکوراسیون جا ادویه‌ای آشپزخانه‌ی خود استفاده کنید.

علی‌رغم خرید دکوری‌های گران‌قیمت و شلوغ در گذشته، دکوراسیون به سمت کاربردی شدن و زیبا شدن پیش می‌رود. به این ترکیب باید استفاده‌ی مجدد از وسایل دست دوم و یا تغییر شکل وسایل دورریختنی برای ساختن دکوراسیون منزل را نیز اضافه کرد. جای ادویه، یکی از آن دم و دستگاه کاربردی آشپزخانه است که مستقیما به عنوان یک دکوری نیز دیده می‌شود. همین نکته باعث شده تا قیمت‌های همین وسیله‌ی به ظاهر جمع و جور سرسام‌آور باشد. اما با یک نگاه خلاق به خانه و سایل خودمان، می‌توانیم جا ادویه‌های دکوری کاربردی بسیار زیبا و خاصی را تهیه کنیم و بدون هزینه‌ی خاصی، از دکور آشپزخانه لذت ببریم.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.