چطور در شیپور شغل مورد علاقه‌ ام را پیدا کنم؟

1.5/5 - (10 امتیاز)

 شغل مورد علاقه از آن چیزهایی است که تقریباً هرکسی با ورود به سنین بزرگسالی به آن فکر می‌کند. حتی کسانی که در همه عمرشان یک دقیقه هم کار نمی‌کنند قطعاً در مورد اینکه آیا کاری هست که دوستش داشته باشند بارها فکر کرده‌اند.

ولی پیدا کردن شغل مورد علاقه به این راحتی‌ها نیست. فقط با فکر کردن به آن و داشتن آرزوی آن نمی‌توانیم محققش کنیم.

دیو ایسای” موسس StoryCorps در یک سخنرانی TED در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۸ دقیقه در مورد این موضوع صحبت کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دیو ایسای می‌گوید پیدا کردن شغل دلخواه به این راحتی‌ها نیست. مطمئن باشید افرادی که شغل مورد نظرشان را پیدا کرده‌اند تصمیمات سختی را پشت سر گذاشته‌اند و هزینه‌های زیادی پرداخته‌اند.

حتی ممکن است سال‌ها از عمرتان را صرف شغلی کنید که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید. ولی روزی به این نتیجه برسید که لازم است قید همه سابقه کاری و تجاربتان و حتی حقوق بالایی که می‌گیرید را بزنید و شغل دیگری را از صفر شروع کنید. این تصمیم، شجاعانه و سرنوشت‌ساز خواهد بود. اگرچه توصیه می‌کنیم محتاط باشید، ولی قول می‌دهیم سرعت رشدتان در کاری که دوست دارید به مراتب بالاتر از شغل فعلی‌تان خواهد بود.

دیو ایسای” در کتاب معروف خود؛ “شغل دلخواه: اهداف و علایق در کار” چند توصیه مفید برای پیدا کردن شغل دلخواه را مطرح می‌کند.

1- شغل مورد علاقه شما در تقاطع سه چیز است؛

  • کاری که در آن خوب هستید،
  • کاری که احساس می‌کنید در آن قدرتان را می‌دانند،
  • کاری که اعتقاد دارید زندگی بقیه را بهتر می‌سازد.

2- شغل دلخواه شما معمولاً از دل تجربه‌های سخت بیرون می‌آید. در این کتاب چندین داستان وجود دارد که “ایسای” در آنها نشان می‌دهد شغل‌های مورد علاقه بعد از تجربه‌های سخت در زندگی افراد نمایان می‌شوند. در واقع در همین بزنگاه‌های مهم زندگی است که تصمیمات انسان‌ها سرنوشتشان را تغییر می‌دهد.

3- رسیدن به شغل مورد علاقه‌تان شجاعت می‌خواهد. احتمالاً مجبور خواهید شد تصمیمات دردناکی بگیرید. پس برای آنها آماده باشید.

4- گاهی دیگران شما را هل می‌دهند تا شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید: همیشه پذیرای کمک آنها باشید.

5- پیدا کردن شغل مورد نظر به سنتان ربطی ندارد و هیچ وقت برای آن دیر نیست. قرار نیست چون بخشی از عمرتان را زجر کشیده‌اید، بقیه عمرتان را هم زجر بکشید.

6- ممکن است با رفتن به یک شغل جدید که به آن علاقمند هستید، در ابتدای راه درآمدتان کمتر شود. ولی مرور زمان همه چیز را تغییر خواهد داد.

logo-Sheypoor-Landscap لوگو شیپور

شیپور یکی از سایت‌هایی است که در آن می‌توانید به دنبال شغل مورد علاقه خود بگردید.

شیپور پر است از انواع موقعیت‌های شغلی، شما می‌توانید در قسمت استخدام حدود ۳۰ دسته‌بندی شغلی را پیدا کنید که هر کدام از آنها تعداد زیادی موقعیت شغلی را در خود جای داده‌اند.

همین حالا و در حین نوشتن این مطلب بیش از ۴۷ هزار موقعیت شغلی روی شیپور آگهی شده است.

چک کردن هر روزه آگهی‌های استخدام کار بدی نیست. این کار به شما دید خوبی در مورد فضای کار و انتظارات کارفرمایان مختلف می‌دهد. ولی اگر حوصله‌اش را ندارید یک راهکار دیگر این است که در قسمت جستجوی شغل مشخصات آن را وارد کنید و از شیپور بخواهید تا هر وقت در سایت آگهی با این مشخصات گذاشته شد به شما اعلام کند.

چگونگی ثبت آگهی رایگان در سایت شیپور

بعد از اینکه این کار را کردید چنین پیامی ظاهر می‌شود و از این به بعد Notification آگهی‌های جدید که مطابق با نیاز شما هستند کنار صفحه کامپیوترتان ظاهر می‌شوند.

ذخیره کردن نتایج جستجوی روزانه آگهی های جدید

اگر از اپلیکیشن شیپور هم استفاده می‌کنید روال کار دقیقاً به همین شکل است و Notificationها برای آگهی‌های جدید روی گوشیتان ظاهر خواهند شد. البته باید در همان ابتدا که وارد سایت شیپور می‌شوید اجازه ارسال Notification را به آن بدهید. یعنی بعد از باز کردن صفحه اصلی سایت در پاسخ به پیامی که برای ارسال Notificationها می‌آید، شما گزینه Allow را انتخاب کنید.

شما می‌توانید گروه های شغلی زیر را در شیپور پیدا کنید. تمام مشاغلی که فکر می‌کنید وجود دارند ولی در این دسته‌بندی آورده نشده‌اند در قسمت مشاغل دیگر آگهی می‌شوند.

دسته بندی مشاغل در سایت شیپور

هر کارفرمایی برای شغلی که آن را آگهی کرده است، راه‌هایی را برای تماس شما در نظر گرفته که معمولاً یا تماس تلفنی است و یا ارسال رزومه به وسیله فکس یا ایمیل.

توصیه ما این است که در رزومه هم که ارسال می‌کنید نهایت دقت را به خرج بدهید. رزومه‌های نامفهوم، خیلی طولانی، دارای غلط املایی و نامرتبط رزومه‌هایی هستند که احتمالاً بلافاصله کنار گذاشته می‌شوند. فراموش نکنید اینکه شما مهارتی را داشته باشید یک چیز است و اینکه آن را به درستی ارائه کنید یک چیز دیگر.

در پایان شیپور به کمک هوش مصنوعی می‌تواند وقتی شما یک آگهی را بازدید می‌کنید آگهی‌های دیگر مرتبط یا نزدیک به آن را هم به شما پیشنهاد دهد.

هوش مصنوعی و نمایش مشاغل مشابه به کاربر در سایت شیپور

این کار به شما کمک می کند تا از سایر آگهی‌هایی هم که نزدیک به شغل مورد نظر شماست مطلع شوید.

همه اینها در مرحله‌ای است که بتوانید موقعیت شغلی مورد علاقه خود را پیدا کنید. از اینجای کار به بعد لازم است تا مهارت‌هایی را در خود برای مصاحبه شغلی تقویت کنید که در اینجا به چند مورد از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

  • روز مصاحبه کاری شما روزی نیست که بخواهید نامرتب باشید یا با بی‌احترامی و بی‌توجهی رفتار کنید. سعی کنید تا می‌توانید آداب را رعایت کنید.
  • به هیچ‌وجه دیر نرسید. اگر هم خیلی زود رسیدید کمی وقت را تلف کنید و ده دقیقه قبل از زمان اعلام شده برای مصاحبه به محل آن بروید.
  • لباس مرتب بپوشید. نکته اینجاست که در روز مصاحبه شما باید یک درجه بالاتر از حالت نرمال آن سازمان لباس بپوشید. مثلاً اگر همه افراد در آن محیط کار جین و تی‌شرت می‌پوشند، شما یک پیراهن آستین بلند رسمی بپوشید و اگر آنها پیراهن‌های رسمی به تن می‌کنند، شما کت و شلوار بپوشید.
  • قبل از مصاحبه کمی آمادگی کسب کنید. اطلاعاتی در مورد شرکت به دست بیاورید. مثلاً می‌توانید سری به وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی آنها بزنید تا دقیقاً متوجه شوید که زمینه کاریشان چیست.
  • و آخرین توصیه؛ در هیچ موردی دروغ نگویید. نه فقط از لحاظ ابعاد اخلاقی موضوع، بلکه چون تجربه ثابت کرده است اگر دروغ شما در روز مصاحبه بعدها لو برود، آسیبی که به موقعیت شغلیتان می‌زند غیرقابل جبران خواهد بود.
ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.