با ۱۰ تا از محبوب ترین مکان های دیدنی تهران آشنا شوید

Rate this post

با ۱۰ تا از محبوب ترین مکان های دیدنی تهران آشنا شوید

تهران؛ میزبان تعداد زیادی از جاذبه‌ های گردشگری و مکان های دیدنی

تهران، پایتخت ایران‌زمین را بیشتر به شلوغی، ترافیک سنگین و هوای آلوده می‌شناسیم اما بد نیست بدانید که بازدید از جاهای دیدنی تهران، یکی از اولویت‌هایی است که گردشگران خارجی هنگام ورود به کشور آن را در برنامه سفر خود، قرار می‌دهند.

به دلیل وجود تعداد زیاد مکان های تفریحی تهران و جاذبه‌های گردشگری در این شهر، بهتر است با محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران آشنا شوید تا هنگام سفر به این شهر و بازدید از آن‌ها، بتوانید در وقت و در هزینه به خوبی مدیریت و صرفه‌جویی داشته باشید.

جاهای دیدنی تهران

کاخ گلستان

کاخ گلستان

به یقین،«کاخ گلستان» یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران است که در گروه زیباترین و کهن‌ترین مجموعه‌های تاریخی این شهر نیز قرار گرفته است.

قدمت این جاذبه‌ گردشگری به دوران حکومت قاجاریان بازمی‌گردد که می‌توان ترکیب فوق‌العاده‌ای از هنر ایرانی و معماری غربی را در آن مشاهده کرد.

شمس‌العماره، تالار آینه، کاخ ابیض، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، تالار عاج، تالار الماس، ایوان تخت مرمر، حوضخانه عمارت بادگیر، تالار سلام و تخت مرمر، تشکیل دهنده‌ این مجموعه عظیم تاریخی است که بازدید از آن به تمامی مسافران پیشنهاد می‌شود.

پل طبیعت

یکی از محبوب‌ترین مکان های تفریحی تهران، «پل طبیعت» است که به زیبایی و هنرمندی تمام طراحی و ساخته شده است و امروزه به یکی از جاهای دیدنی تهران تبدیل شده است. این اثر زیبا و تفریحی روی دو بزرگراه همت و مدرس قرار گرفته است. همچنین این پل، سه پارک آتش و نوروز، آب و طالقانی را به یکدیگر متصل کرده است.

باغ پرندگان

بسیاری از گردشگران، «باغ پرندگان» را یکی از زیباترین مکان های دیدنی تهران می‌دانند که طراحی آن به صورت مسیرهایی پیچ در پیچ در باغ است و در هر مسیر می‌توان شاهد گونه‌های مختلفی از پرندگان بود. باغ پرندگان در شرق پایتخت و در «جنگل لویزان» یکی دیگر از مکان های تفریحی تهران احداث شده است.

مجموعه تفریحی توچال

اگر علاقه‌مند به کوهنوردی و مایل به تجربه حضور در ارتفاعات هستید، رفتن به «مجموعه تفریحی توچال» را که به «بام تهران» نیز شهرت دارد، از دست ندهید. این مجموعه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین جاهای تفریحی تهران است که در ارتفاعات منطقه ولنجک و در کوهپایه البرز قرار گرفته است.

سورتمه، تله کابین توچال، تله سیژ چشمه، باشگاه زیپ لاین، باشگاه اسکی و سینما ۵ بعدی از جمله تفریحاتی است که در این مجموعه گردشگی و تفریحی وجود دارد.

برج میلاد

برج میلاد

«برج میلاد» یکی دیگر از مکان‌‌های دیدنی تهران است که عنوان مرتفع‌ترین برج کشور و ششمین برج مخابراتی بلند در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

از ویژگی‌های جالب این برج زیبا، می‌توان به گنبد شیشه‌ای که در طبقه آخر قرار دارد، بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان در داخل برج، باشگاه پینت‌بال، دلفیناریوم و سینما اشاره کرد.

دربند

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران که به یقین از مکان های تفریحی تهران نیز محسوب می‌شود،«دربند» است که در منطقه‌ای بسیار خوش‌ آب و هوا قرار دارد. دامنه کوه البرز محل این مکان دیدنی تهران است که بهره‌مند از طبیعتی چشم‌نواز، مسیرهای مناسب کوهنوردی و آبشار زیبای دوقلو است.

کاخ موزه سعد آباد

دربند فقط بهره‌مند از جاذبه‌های طبیعی نیست، بلکه در این بخش از تهران، می‌توان یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران را نیز مشاهده کرد. «کاخ موزه سعد‌آباد» نام این مکان دیدنی تهران است که در دره دربند قرار گرفته است.

مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و کاخ‌ها این مجموعه زیبا و دیدنی را تشکیل می‌دهد که در دوران حکومت قاجاریان به عنوان ییلاق پادشاهان قاجار مورد استفاده قرار می‌گرفت. این مجموعه دیدنی و تاریخی شامل موزه خط و کتابت میرعماد، موزه هنرهای زیبا، موزه هنر و ملل، موزه آب، موزه نظامی، موزه مردم‌شناسی، موزه فرشچیان، کاخ موزه سبز، موزه بهزاد و موزه آبکار است.

بازار تجریش

بازار تجریش

همان‌گونه که پیش‌تر نیز بیان شد، تهران نیز همانند بسیاری از شهرهای دیگر کشور، دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی است. عمارات و بناهای تاریخی بسیاری در این شهر قرار دارد که تماشای آن‌ها برای مسافران و گردشگران بسیار جالب و هیجان‌انگیز است.

«بازار تجریش» یکی از این آثار تاریخی است که می‌توان از آن به عنوان شلوغ‌ترین مکان های دیدنی تهران یاد کرد.

این بازار، درواقع یکی از بازارهای سنتی تهران است که در بسیاری از ایام سال و معمولا در روزهای نوروز میزبان جمع زیادی از مردم تهران و مسافران است.  شاید دلیل این شلوغی را بتوان نزدیکی این اثر تاریخی به دربند، کاخ‌ سعدآباد و کاخ نیاوران عنوان کرد.

همچنین نزدیکی آن به «حرم امامزاده صالح» نیز از دیگر دلایل شلوغی این مکان دیدنی تهران محسوب می‌شود.

پردیس سینمایی چارسو

اگر به دنبال یکی از مشهورترین مکان های تفریحی تهران می‌گردید، «پردیس سینمایی چارسو» گزینه‌ای بسیار مناسب برای تفریح و تماشای فیلم‌های خوب از سینمای ایران است.

پردیس سینمایی چارسو، در مرکز تهران قرار گرفته و به دلیل برخوردار بودن از امکانات مناسب و قابل توجه، یکی از مجهزترین سینماهای سراسر کشور شناخته می‌شود.

در این مجتمع سینمایی، پنج سالن سینما وجود دارد که در هر کدام ۹۰۰ صندلی برای متقاضیان و تماشاگران تعبیه شده است.

جالب است بدانید که در ایام نوروز بسیاری از فیلم‌های خوب سینمایی برای حاضرین در این مجموعه سینمایی اکران می‌شود.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

از دیگر مکان های تفریحی تهران، «دریاچه چیتگر» است که به نام‌ «دریاچه خلیج فارس» نیز شهرت دارد. درواقع دریاچه چیتگر، دریاچه‌ای است مصنوعی که مسئولان شهرداری پایتخت، به دلایل مهمی مانند کاستن آلودگی هوای تهران، آن را احداث کرده‌اند.

این دریاچه به دلیل فاصله کمی که با تعداد زیادی از مکان های دیدنی تهران و نیز جاذبه‌های گردشگری این کلانشهر دارد، توانسته است روزانه میزبان جمع زیادی از مردم باشد.

پارک جنگلی تلو

«پارک جنگی تلو» یکی دیگر از مکان های تفریحی تهران است که تعداد زیادی از مسافران و مردم تهران در ایام تعطیل حضور در آن‌ را انتخاب می‌کنند.

طبیعت زیبا و چشم‌نواز، هوای مناسب و مطلوب، وجود مراکز خدماتی و تفریحی و دسترسی آسان به بزرگراه، از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این پارک جنگلی در بین مردم است.

پارک جنگلی تلو در ۵ کیلومتری از جاده تلو و در بزرگراه شهید بابایی ساخته شده و امروزه به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران تبدیل شده است.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.