پردرآمدترین مشاغل آرایشگاه زنانه کدامند؟

4.2/5 - (89 امتیاز)

این روزها با تغییر سبک زندگی، زیبایی و رسیدگی به پوست و مو دیگر متعلق به قشر خاصی از جامعه نیست. بسیاری از افراد در طول سال، زمان و هزینه زیادی برای دریافت خدمات پوست و مو صرف می‌کنند. به همین دلیل آرایشگری یکی از مشاغل پردرآمد است. با وجود دوره‌های آموزشی در این زمینه، افراد قادر به یادگیری فوت‌وفن‌های این شغل هستند. در واقع می‌توان گفت که آرایشگری یک شغل زود بازده است؛ یعنی افراد با شرکت در دوره‌ها و بعد از کسب آموزش‌های لازم می‌توانند درآمد زایی داشته باشند. میزان درآمد هر آرایشگر تا حدودی به میزان استعداد و مهارت شخصی او نیز وابسته است. در این مقاله پردرآمدترین فعالیت‌های حوزه آرایشگری زنانه را معرفی می‌کنیم.

آرایشگری زنانه شامل چه خدماتی می شود؟

آرایشگاه‌ها دارای مجوز از اتحادیه آرایشگران هستند و در طیف وسیعی از تکنیک‌های زیبایی فعالیت می‌کنند. خدمات زیر را می‌توان از آرایشگاه دریافت کرد:

  • ​​کوتاهی مو
  • شینیون مو
  • ​​اکستنشن مو
  • ​​رنگ مو
  • ​​ویتامینه و کراتینه مو
  • ​​مزوتراپی
  • ​​گریم و میکاپ
  • ​​اصلاح صورت و ابرو
  • ​​میکروپیگمنتیشن ابرو
  • ​​لیفت و لمینیت ابرو و مژه
  • ​​اکستنشن مژه
  • ​​پاکسازی صورت
  • ​​میکاپ
  • ​​خدمات ناخن
  • ​​اپیلاسیون
  • ​​میکرونیدلینگ

پردرآمدترین لاین‌های آرایشی

پردرآمدترین خدمات آرایشگری کدام است؟

طبق آمار کاری روزمره آرایشگاه‌ها، به ترتیب کار رنگ مو (مش، هایلات، آمبره، بالیاژکاشت ناخن، مراقبت‌های پوستی و پاکسازی، ویتامینه و کراتین مو، میکاپ و شنیون پردرآمد هستند. یکی از دلایل پردرآمد بودن رنگ مو، این است که بازه سنی زیادی را دربرمی‌گیرد. امروزه افراد از سنین نوجوانی تا پیری کار رنگ مو را انجام می‌دهند. برای مشاهده آگهی‌های استخدام آرایشگر در تهران به سایت شیپور سر بزنید. در ادامه با هر کدام از خدمات آرایشگری بیشتر آشنا می‌شویم.

کوتاهی مو 

​​کوتاهی مو یکی از لاین‌های پرطرفدار و همیشگی سالن‌های زیبایی و آرایشی است که افراد به صورت معمول آن را انجام می‌دهند. کوتاهی مو علاوه بر تغییر ظاهر شما، موخوره و شکستگی‌های ساقه‌ی موی شما را برطرف می‌کند. معمولا آرایشگر‌ها از قیچی، تیغ و یا ماشین‌های اصلاح برای کوتاهی حرفه‌ای مو کمک می‌گیرند.

شینیون مو 

​​شینیون یکی از انواع رایج آرایش مو است که طی آن مو‌ها با سنجاق یا گیره در پشت سر جمع می‌شود و مدل‌های بسیار متنوعی دارد. برای انتخاب بهتر مدل‌های شینیون بهتر است از قبل این مدل‌ها را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی جستجو و مدل دلخواه خود را پیدا کنید و از آرایشگر بخواهید آن مدل را روی مو‌های شما پیاده کند.

اکستنشن مو 

​​اکستنشن‌های مو، موهایی هستند که برای افزایش عمق و حجم موهای طبیعی به آن‌ها اضافه می‌شوند و دارای انواع مختلفی هستند که می‌توان با مشاوره و در نظر گرفتن نوع و جنس مو و هزینه بهترین و مناسب‌ترین نوع را انتخاب کرد. ​​این اکستنشن‌ها کاملا امن و بی‌خطرند و امروزه افراد زیادی در سراسر جهان به این کار روی آورده‌اند. علت اصلی اعتماد افراد به این کار، مخفی کردن مشکلاتی مانند ریزش مو، نازکی و ضعیفی تارهای مو و حتی کچلی است.

اکستنشن‌ها به دو گروه طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. اکستنشن طبیعی از موهای واقعی و طبیعی انسان و اکستنشن مصنوعی در کارخانه ساخته می‌شود. از انواع اکستنشن‌ها می‌توان به تارمویی، مو دوختی، مو کلیپسی، با روش بافت خطی و حرارتی اشاره کرد. 

رنگ مو 

​​امروزه استفاده از رنگ مو در بین اکثر افراد جامعه رواج پیدا کرده است. ترکیب رنگ‌ها و در آوردن رنگ مو‌های خاص از جمله مهارت‌هایی است که فقط آرایشگران حرفه‌ای و باتجربه از پس آن بر‌ می‌آیند. از انواع مختلف رنگ مو می‌توان به مش، هایلایت، آمبره، بالیاژ و سامبره اشاره کرد. 

​​مش به معنای روشن کردن قسمت‌هایی از مو است. 

​​هایلایت (highlight) مو که این روزها بسیار پرطرفدار است، برای ایجاد سایه‌روشن‌هایی روی زمینه مو است که تغییر قابل‌توجهی در چهره شما ایجاد می‌کند. 

​​لایت به معنی سه درجه روشن‌تر شدن مو نسبت به رنگ پایه است. 

​​روش رنگ‌ کردن موها به روش آمبره این چنین است که ریشه موهایتان باید تیره‌تر باشد و رنگ موها هرچه به ساقه می‌رود به رنگ روشن در می‌آید. 

​​بالیاژ نیز تکنیک رنگ‌ کردن موها بصورت آزادانه و با دست است. بالیاژ یک لغت فرانسوی می‌باشد و حالت پیشرفته روش سنتی یعنی فویل است بدین معنی که در این روش از فویل استفاده نمی‌شود. 

​​رنگ موی سامبره نسبت به آمبره جدیدتر است و ترکیبی از آمبره و بالیاژ است. 

ویتامینه و کراتینه مو

ویتامینه کردن مو، قسمت‌های آسیب‌دیده مو را به‌طور موقتی ترمیم می‌کند و باعث تقویت موها می‌شود. ویتامینه کردن همچنین مقاومت موها را در برابر شرایط نامطلوب محیطی بالا می‌برد. ​​کراتینه مو نیز یک نوع روش درمان با مواد شیمیایی است که طی آن با استفاده از مواد و محصولات حاوی کراتین، مو‌های آسیب‌دیده را احیا می‌کنند و پس از آن مو‌ها تا مدت زیادی صاف، نرم و درخشنده باقی می‌مانند. انواع مختلفی از روش‌ها برای کراتینه کردن مو وجود دارد و آرایشگر می‌تواند با توجه به جنس و نیاز مو فرمول آن را انتخاب کند.

در بعضی از روش‌های کراتینه مو، زمانی که مو حرارت می‌بیند، فرمالدهید آزاد می‌کند که برای سلامتی مضر است؛ اما شیوه‌های جدید کراتینه مو، بدون فرمالدهید است. به طور کلی در کراتینه کردن مو، کراتین به پیاز مو اثر می‌کند و منافذ را با کراتین که یک پروتئین ضروری برای سلامت و استحکام موها است پر می‌کند. در نتیجه موها صاف، سالم و درخشان به نظر می‌رسند. 

مزوتراپی 

​​مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته‌ی شیوه‌های تزریقی قرار می‌گیرد. یعنی در این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود. این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می‌شوند. مواردی همچون عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها، داروها و هورمون‌ها از جمله مواردی هستند که در طی مزوتراپی به صورت موضعی به درون پوست تزریق می‌شوند. این روش معروف در سطح جهانی که می‌تواند به درمان کم‌آبی پوست، چین‌وچروک‌های سطحی، سلولیت و ریزش مو کمک کند. 

گریم و میکاپ 

​​میکاپ و گریم در واقع پرهزینه‌ترین و تخصصی‌ترین خدمت آرایشگاه‌های زنانه است. در میکاپ آرایشگر با استفاده از رنگ‌ها به تغییراتی در صورت می‌پردازد؛ مثلا از سایه چشم، مژه مصنوعی، رژگونه و رژ لب پررنگ و حجم دهنده استفاده می‌کند. گریم نیز به‌معنای به کار بردن تکنیک سایه روشن و برجسته کردن زیبایی‌های صورت است که شامل آرایش چشم، زیرسازی، کانتور و … می‌شود.

اصلاح صورت و ابرو 

​​یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین خدمات آرایشگاه‌های زنانه که افراد از گذشته برای آن به آرایشگران مراجعه می‌کردند، اصلاح صورت و ابرو است. اصلاح ابرو به کمک موچین و تیغ و اصلاح صورت به کمک وکس و بند انجام می‌شود.

میکروپیگمنتیشن ابرو 

​​میکروپیگمنتیشن یا میکاپ دایم یک روش نوآورانه حوزه آرایشی است. این پروسه آرایشی زنان را قادر می‌کند تا شکل ابرو، لب و چشمان خود را تقویت کنند. این پروسه توسط اضافه کردن پیگمنت به لایه دوم پوست انجام می‌شود. در این خدمت میزان پر پشتی و شکل طبیعی ابروها بسیار مهم است و آرایشگر سعی می‌کند مدل خاصی را به صورت منظم و دقیق بر روی ابروهای مشتری خود طراحی کند.

لیفت و لمینت مژه و ابرو 

​​لیفت و لمینیت مژه و ابرو طبیعی‌ترین روش‌هایی هستند که باعث احیای مجدد موهای ابرو و مژه‌ می‌شوند. این لاین زیبایی مژه و ابرو را پرپشت‌تر و زیباتر نشان می‌دهند و جلوه فوق‌العاده‌ای به صورت می‌دهد. سرمی که بر پیازچه‌های جوان مو قرار می‌گیرد، باعث رشد سریع‌تر آن‌ها می‌شود و مو را از اثرات منفی عواملی همچون لوازم آرایشی، سرما، گردوغبار و اشعه ماوراءبنفش محافظت می‌کند. لمینت و لیفت مژه از تکنیک‌هایی هستند که می‌توانید روی مژه‌هایتان اعمال کنید تا مژه‌هایی پرپشت‌تر و خوش‌حالت‌تر داشته باشید. همچنین با بلند‌تر و مشکی‌تر مژه‌هایتان، چشم‌هایی گیرا‌تر داشته باشید.

اکستنشن مژه 

​​اکستنشن مژه اضافه کردن تاربه‌تار مژه از موهایی شبیه به موهای طبیعی‌ست که لابه‌لای مژه‌ها قرار می‌گیرند. این تارهای ساخته‌شده از ترکیبات مصنوعی از جنس مو با اضافه شدن به لایه‌های مژه طبیعی فرم و مدل چشم‌ها را تغییر می‌دهد. در نظر داشته باشید که اکستنشن مژه بسیار متفاوت از مژه‌های مصنوعی است. مژه‌های مصنوعی که استفاده می‌شود با یک نگاه ساده کاملا قابل تشخیص می‌باشد، اما هنگامی که شما اکستنشن برای مژه انجام می‌دهید به سادگی مشخص نمی‌شود و تفاوت چندانی با مژه‌های خودتان ندارد.

خدمات ناخن 

​​خدمات ناخن به زیبایی و تمیزی ناخن‌های دست و پا اشاره دارد. متداول‌ترین خدمات مراقبت از ناخن مانیکور، پدیکور، ناخن‌های اکریلیک (مصنوعیناخن‌های طرح‌دار و ترمیم ناخن است. ​​پدیکور به معنای اصلاح ناخن‌های پاست که باعث زیبایی و جلوگیری از رشد میکروب در پا می‌شود. مانیکور نیز به معنای آرایش ناخن‌های دست است که شامل سوهان‌کشی و گرفتن پوست‌های مرده اطراف ناخن می‌شود. ​​ناخن‌های قالبی، ناخن‌های پودری و ناخن‌های ژله‌ای از انواع خدمات ناخن‌ها هستند. 

پاکسازی پوست (فیشال) 

​​تنها دکترهای متخصص پوست و مو نیستند که می‌توانند به سلامت و رفع مشکلات ظاهری آن کمک کنند. برای از بین بردن لک، جای جوش، آکنه و جوش‌های زیر پوستی و سرسیاه می‌توان از خدمات پوست در سالن‌های زیبایی نیز استفاده کرد. ​​با شست‌‌وشوی روزانه، پوست به صورت عمقی تمیز نمی‌شود. پاکسازی عمقی پوست چربی‌ها، سموم و آلودگی‌ها را از منافذ پوست پاک می‌کند. همچنین با پاکسازی عمقی، تمامی باکتری‌ها که باعث مشکلات جدی برای پوست می‌شوند، از بین خواهند رفت. لایه‌برداری عمقی فواید زیر را برای پوست دارد: 

​​سلول‌های مرده را از روی پوست برمی‌دارد.

​​منافذ پوست را به طور کامل پاک می‌کند.

​​جذب کرم‌ها و سرم‌های درمانی و بهداشتی را آسان‌تر می‌کند.

​​پوست را نرم‌تر و لطیف‌تر می‌کند.

​​جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سفید و سایر مشکلات پوستی را نیز از برطرف می‌کند.

​​تا حدودی از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

میکرونیدلینگ 

​​میکرونیدلینگ روشی غیر تهاجمی برای جوان‌سازی پوست است. در این روش از سوزنهای مخصوص و البته ریزی استفاده می‌شود. نفوذ سوزن به پوست سطحی است. ​​میکرونیدلینگ صورت کمک می‌کند تا منافذ باز پوست، بسته شود، چینوچروک کم‌تر شود و همینطور جهت رفع ترک‌های حاملگی قابل استفاده است. مقدار فشاری که از سوزن‌های این روش به پوست وارد می‌شود کاملا معین است و خطری برای پوست ایجاد نمی‌کند. دفعات انجام میکرونیدلینگ بر اساس نوع و شدت آسیب مشخص می‌شود و البته که سن، نوع پوست و میزان تخریب بافت روی این پروسه اثرگذار است. اما بهترین انتخاب برای درمان اسکار آکنه، پسوریازیس یا اگزما انجام میکرونیدلینگ است. 

برای دریافت انواع این خدمات می‌توانید به گروه آرایشگری و زیبایی در شیپور مراجعه کنید. همچنین اگر مهارتی در خدمات زیبایی دارید کافی است در شیپور ثبت آگهی کنید و مخاطبان جدیدی پیدا کنید.


چطور وارد شغل آرایشگری شویم؟ 

​​حرفه آرایشگری را می‌توان به صورت تجربی و کنار یک آرایشگر ماهر یاد گرفت. یک راه دیگر شرکت در دوره‌هایی است که زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود. بعد از گذراندن دوره با شرکت در آزمون و قبولی در آن، می‌توانید مدرک معتبر فنی حرفه‌ای را دریافت کنید. روش دیگر این است که در دبیرستان وارد رشته‌ی آرایش و پیرایش زنانه شوید. همچنین به تازگی در دانشگاه علمی و کاربردی این رشته ارائه می‌شود. تفاوت مدرک فنی حرفه‌ای با مدارک دیگر این است که این مدرک قابل ترجمه به زبان ۵۴ کشور خارجی‌ست. آخرین راه یادگیری مهارت آرایشگری نیز، شرکت در دوره‌های آموزشی خصوصی است. 

شغل‌های پردرآمد مرتبط با آرایشگاه کدام‌اند؟ 

​​بعد از کسب مهارت در زمینه زیبایی می‌توانید فعالیت خود را در انواع مشاغل ادامه دهید. در ادامه با تعدادی از مشاغل محبوب و پردرآمد در زمینه آرایشگری آشنا می‌شویم.

۱. فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم آرایشی

​​با رونق آرایشگاه‌ها، استفاده از محصولات آرایشی نیز افزایش یافته است. این روزها شرکت‌های زیادی در زمینه تولید محصولات آرایشی فعالیت دارند. در همین راستا فروشندگان لوازم آرایشی نیز در سراسر دنیا بازار بزرگی در اختیار دارند. البته برای موفقیت در این شغل لازم است علاوه بر آشنایی با موضوعات زیبایی و آرایش، مهارت‌های بازاریابی و فروش را هم بلد باشید. کیفیت محصولات و خدمات خوب، خوش‌رو بودن، منصف بودن و از فاکتورهای مهم برای شغل فروشندگی لوازم آرایشی به حساب می‌آید. 

​​۲. بیوتی بلاگرها 

​​شاید همه‌ی شما اسم بیوتی بلاگر به گوشتون خورده باشد. به جرأت می‌توان گفت بیوتی بلاگر بودن جزو پردرآمدترین مشاغل در سراسر جهان و در صنعت آرایشگریبه‌حساب می‌آید. وظیفه یک بیوتی بلاگر تبلیغ و معرفی لوازم آرایشی است. 

​​در واقع می‌توانیم بگوییم که بلاگر لوازم آرایشی کسی است که در زمینه آرایشی حرفی برای گفتن داشته باشد. بیوتی بلاگرهای مختلف معمولا ارتباط خوبی با مردم دارند. هدف اصلی بیوتی بلاگر در زمینه لوازم آرایشی، مراقبت از پوست، مو، بدن و هر چیزی که به سلامت و زیبایی ربط داشته باشد است. بیوتی بلاگرها اغلب برندهای معتبر لوازم آرایشی را به مردم معرفی می‌کنند و مزایا و معایب آن را صادقانه برای مخاطب‌هایشان توضیح می‌دهند. امروزه بلاگرها از طریق شبکه جهانی اینستاگرام و یوتیوب فعالیت می‌کنند. 

​​ ​​۳. سالن زیبایی 

​​رایج‌ترین شغل در زمینه زیبایی ارائه خدمات به مشتریان در آرایشگاه است. یکی از مزایای این شغل این است که می‌توانید بدون افتتاح سالن شخصی، به صورت درصدی در آرایشگاه‌های دیگر کار کنید؛ و بعد از کسب سرمایه لازم آرایشگاه مستقل خود را افتتاح کنید. برای مشاهده آگهی‌های استخدام آرایشگر به شیپور سر بزنید.

​​۴. مربی‌گری و آموزش 

​​و آخرین شغل در زمینه زیبایی آموزش و تدریس است. در صورت علاقه شما می‌توانید مدرک مربی‌گری خود را دریافت کنید و از طریق آموزش به هنرجویان، کسب درآمد داشته باشید. 

انواع خدمات پردرآمد آرایشی


هزینه راه اندازی آرایشگاه زنانه

با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها در وضع کنونی جامعه، برای تأسیس آرایشگاهی کوچک حداقل 50 میلیون تومان هزینه لازم است، البته هزینه رهن و اجاره سالن هم بصورت جداگانه باید در نظر گرفته شود. اما راه اندازی سالن‌های بزرگ‌تر و لوکس، سرمایه بیشتری نیاز است. طوری که هزینه تجهیزات و دکور سالن حداقل ۳۰۰ میلیون تومان خواهد ‌بود. با توجه به میزان درآمد، بعد از یک الی پنج سال از زمان تأسیس هزینه‌های اولیه جبران می‌شوند. در مقاله ویژگی‌های یک آرایشگاه می‌توانید با معیارهای ایمنی و سلامت یک سالن زیبایی آشنا شوید.

و در آخر

در این مقاله سعی کردیم ضمن معرفی شغل آرایشگری، پردرآمدترین مشاغل آن را نیز برای شما عزیزان ارائه دهیم. دوستان و هنرمندان با ‌سلیقه، براساس استعدادها و مهارت‌های خود و با استفاده از مطالب ارائه شده، یادگیری یکی از خدمات آرایشگری را شروع کنید و از این طریق هم از کار خود لذت ببرید و هم درآمدزایی کنید. برای ارائه خدمات می‌توانید مهارت خود را به صورت آگهی در بخش زیبایی و آرایشگری شیپور ثبت کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
2 نظرات
  1. طراحی سایت سالن زیبایی می گوید

    مممنون از سعید رنجبر عزیز بابت نوشتن این مقاله … واقعا مقالات خوبی مینویسی
    البته به نظرم ارایشگر ها سایت هم داشته باشند خیلی میتونه براشون خوب باشه .. و موفقشون کنه مردم دیگه الان خیلی ها سرچ می کنند ارایشگر خوب دنبالشن نه ..
    پس پیشنهاد می کنیم ارایشگر ها دنبال طراحی سایت شون و قوی تر کردم فضای مجازی شون باشند …
    از تبلیغات تو فضای مجازی نترسند ….به نظرم ارایشگری خیلی حوزه پر سوده ای هست ولی اگر درست ازش استفاده کنند …
    بتونند درست مشتری رو جذب کننند .
    مثلا همین مقاله شما رو اگر یک ارایشگر تا اخر دو سه بار بخونه به نظرم میتونه درامدشو دوبرابر کنه !
    و واقعا تکنیک و ایده های زیادی گفته شده بود فقط یک ارایشگر باید اجرا کنه و نترسه ……

  2. پولیشا می گوید

    به نظر من کاشت ناخن اگر بلد باشی چطور!
    واقعا هزینه های شروع کاشت ناخن نسبت به بقیه خیلی پایینه و درآمد به نسبت خیلی بالاتره.

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.