از چه راه هایی بدانیم یک ماشین دست دوم چپی است یا نه؟

Rate this post

خرید و فروش خودرو همیشه اما و اگرهایی دارد که اگر تمام آن ها را بدانیم و به خوبی از آن ها آگاه باشیم می توانیم یک خرید خوب انجام دهیم و در صورتی که از آن ها اطلاع کافی نداشته باشیم ممکن است نتوانیم یک معامله خوب را تجربه کنیم.
یکی از مهم ترین نکته هایی که درباره ماشین های دست دوم وجود دارد تصادفی بودن آن هاست که ممکن است فروشنده هنگام فروش از تصادفات خودرو چیزی به شما نگوید یا تمام واقعیت را نگوید. همین مساله باعث می شود که شما در خرید و فروش تان ضرر کنید.
برای اطلاع از اینکه برای تشخیص سالم بودن ماشین چه ترفندهای را باید بکار بست می توانید فوت و فن های خرید ماشین دست دوم را ببینید!
اما یکی دیگر از مشکلاتی که ماشین های دست دوم دارند، مساله چپ کردن آن هاست که در اصطلاح عامیانه به چنین تصادف یا حادثه ای می گویند، کف ماشین آفتاب دیده است!
اگر ماشینی دچار این مشکل باشد در قیمت آن تاثیر بسیار زیادی دارد و اگر شما از آن اطلاع نداشته باشید ممکن است ضرر کنید. برای دانستن این که یک ماشین دست دوم قبلا چپ کرده بوده است یا نه، ترفندها و راه حل هایی وجود دارد. با ما همراه باشید تا این ترفندها را با هم بررسی کنیم.
برای دیدن قیمت انواع ماشین دست دوم می توانید به سایت شیپور صفحه خودرو مراجعه کنید.

رنگ هر خودرویی همیشه، خیلی چیزها درباره آن می گوید! این که تصادف کرده است و در کدام قسمت ها آسیب دیده است یا نه را می توان از رنگ ماشین تشخیص داد. چون رنگ تعمیرگاه با رنگ اصلی و کارخانه ای تفاوت بسیاری دارد و افراد با بررسی چشمی به راحتی آن را تشخیص می دهند. افراد مبتدی هم می توانند از دستگاه های تست تشخیص رنگ استفاده کنند. برای این که بدانید خودرو چپ کرده است یا نه حتما باید رنگ سقف را بیشتر بررسی کنید تا تمام موارد غیر عادی را تشخیص بدهید.
علاوه بر رنگ سقف باید به فرو رفتگی ها و هر چیزی که در سقف آن از حالت عادی خارج شده است دقت کنید. اگر سقف خودرو آسیب دیده باشد حتما شما نشانه ای از آن را پیدا خواهید کرد. اگر روی آن چیزی پیدا نکردید، احتمال عوض شدن سقف وجود دارد. برای تشخیص این موضوع هم می توانید به شکل ستون ها و زاویه آن و شیب سقف توجه کنید که آیا تغییری در آن دیده می شود یا نه. اگر سقف تعویض شده باشد پرس هایی که کارخانه در  نوارهای دور درهای ماشین ایجاد کرده است ازبین می رود، توجه به این موضوع هم می تواند در تشخیص چپی بودن ماشین کمک زیادی به شما بکند.
اگر هم تعمیرکار ماهری توانسته باشد سقف را تعویض کنید و پرس های کارخانه ای را هم ایجاد کند باز شما می توانید با مقایسه ماشین دست دوم موردنظرتان با خودرویی از همان مدل متوجه دستکاری های تعمیرگاه بشوید.

برای دانستن ترفندهای بعدی درباره تشخیص چپی بودن خودرو در روزهای آینده همراه باشید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
3 نظرات
  1. ali می گوید

    عالی بود استفاده کردیم ممنون

  2. فوق تخصص شانه می گوید

    چطوری بفهمیم سقف ماشین عوض شده؟

    1. تیم تولید محتوا شیپور می گوید

      سلام دوست عزیز
      تشخیص تعویض سقف کار ساده‌ای نیست
      لازمه که به پرس کاری، زوایا و … دقت کنید
      توصیه می‌کنیم از یک کارشناس یا مکانیک مورد اعتماد کمک بگیرید

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.