چطوری یه ماشین شارژی خوب بخریم؟

2.7/5 - (8 امتیاز)

انقدر زرق و برق دنیای بچه‌ها زیاد شده که بیشتر از آدما بزرگ‌ها برای خودشون دنگ و فنگ دارن. از لباس و لوازم بهداشتی اونا گرفته تا اسباب‌بازی‌ها و خرج‌های دیگه‌شون باید حواست به همه چی باشه و هر چیزی رو با دقت و وسواس انتخاب کنی.
به هر حال دنیای بچه‌ها یه دنیای پر رمز و راز و بیشتر لحظه‌ایه و ممکن خیلی زود همه چیز فرق کنه. مثلا براشون لباس میگیری ولی خیلی زود رشد میکنن و ممکنه حتی بعضی از لباس‌ها و لوازمشون نوی نو بمونه. ولی خوب خرید کردن برای بچه‌ها یه موضوع اجتناب ناپذیره و نمیتونی براشون چیزایی که میخوان یا لازم دارن رو نخرین. همین موضوع باعث میشه که خیلی تصمیم‌گیری برای پدر مادرها سخت باشه.
یکی از چیزایی که بیشتر موضوع رو پیچیده میکنه موقع خرید اسباب‌بازیه که معمولا بچه‌ها خیلی زود درک انتخاب کردن رو پیدا میکنن و خودشون یه جورایی تو تصمیم‌گیری دخیل هستن. وقتی دیگه به یه چیزی پیله میکنن اون رو میخوان و سعی میکنن باب میل خودشون مدل و رنگ اسباب‌بازی رو انتخاب کنن. همین وضعیت تو سنین بالا اهمیت بیشتری پیدا میکنه. البته خواسته‌های دخترها و پسرها با هم فرق میکنه و خصوصیات اخلاقی متفاوتی هم دارن.
یکی از اسباب‌بازی‌هایی که تو سال‌های اخیر بیشتر پسر بچه‌ها و حتی دخترها دوست دارن داشته باشن ماشین شارژی هستش که اتفاقا جزو تفریحات گرون قیمت بچه‌ها به حساب میاد. چون ماشین شارژی قیمت ارزونی نداره و معمولا چند صد هزار تومن باری خریدشون باید پول بدین. برای همین خیلی باید تو خرید ماشین شارژی دقت بشه که در ازای پول پرداختی یه مدل خوب رو بخرین. ماشین‌های شارژی مدل‌های خیلی متنوعی داره و میخوایم امروز تو مطلب وبلاگ شیپور چند تا نکته بهتون بگیم که بتونیم تو خرید یه شارژی خوب راهنماییتون کنیم.
معمولا تو طراحی ماشین‌های شارژی سعی میشه از ماشین‌های واقعی شامل سواری یا شاسی بلند الهام گرفته بشه و تو رنگ‌بندی‌های مختلف وارد بازار بشن. بنابراین مدلی که دوست دارین یا بچه‌تون دوست داره بخرین. ولی نکته‌ی مهم اینه که چون دارین برای بچه‌ها ماشین شارژی میخرین باید حواستون باشه یه نمونه مستحکم و با کیفیت رو بخرین که دوام زیادی داشته باشه و خیلی زود داغون نشه.
سعی کنید با توجه به پولی که میدین ماشین شارژی رو بخرین که برای سنین مختلف بشه استفاده کرد. چون معمولا تا چند سال باید این وسیله استفاده بشه و به همین دلیل باید ابعاد بزرگی داشته باشه که وقتی بچه بزرگتر هم شد بتونه استفاده کنه. معمولا ماشین‌های شارژی برای سنین 1 تا 8 سال کاربردیه.
سعی کنید مدلی که انتخاب می‌کنید فرمان هیدرولیک داشته باشه تا کودک بتونه کنترل خوبی داشته باشه و حرکات ماشین انقدر نرم باشه که مجبور نباشه برای کنترل وسیله فشار زیادی وارد کنه. نکته‌ی مهم دیگه اینه که باید مدلی که میخرین کمک فنرهای خوب و نرمی داشته باشه تا وقتی خواستین از ماشین شارژی تو سطوح ناهموار استفاده کنید ضربه و تکان کمی به بچه وارد بشه.
معمولا بهتره مدلی که قراره بخرین دو موتوره باشه که هم قدرت بیشتری داره و هم اینکه امکان کنترل سرعت تند و کند وجود داره و حتی با سرعت کند میشه ماشین رو به سمت عقب هم هدایت کرد. از طرفی بهتره که نمونه‌ی کنترل‌دار بخرین تا وقتی کودک نتونست روی ماشین شارژی کنترل داشته باشه، شما بتونید کنترل وسیله رو به دستتون بگیرین.
بچه‌ها معمولا چیزای رنگی و پر زرق و برق خیلی دوست دارن. به همین دلیل میتونید مدلی رو انتخاب کنید که نورپردازی و چراغ‌های LED و رنگی داره و توی اون امکان پخش آهنگ‌های MP3 وجود داره که بچه‌ها خیلی خوششون میاد. حتی بعضی از مدل‌ها امکان کم و زیاد کردن صدای موسیقی رو هم دارن و میشه فلش و رم هم بهشون وصل کرد.
نکته‌ی مهم دیگه اینه که ماشین شارژی باید حتما کمربند ایمنی داشته باشه و حواستون باشه مدلی رو انتخاب کنید که ضمانت و خدمات پس از فروش داره تا اگه به مشکلی خوردین کسی باشه که پاسخگو باشه. به عنوان مثال اکثر مدل‌ها موتور و گیربکسشون دو سال و آداپتورشون 6 ماه گارانتی داره که خیال شما راحت باشه. البته باید حواستون باشه کنار هر مدلی راهنمای استفاده هم داره که باید اون رو خوب مطالعه کنید.
درسته ماشین شارژی یه اسباب‌بازی خیلی جذابه که مخصوصا برای پسر بچه‌هاست که دل کندن ازش سخته و قطعا یه روزی میرسه که مجبورتون میکنن یه مدلی رو بالاخره براشون بخرین. ولی خوب مشکل اینجاست که واقعا خریدن یه مدل نو و آکبند با توجه به قیمت‌های گرون خیلی سخته. یه راه خیلی خوب وجود داره اونم اینه که چون این ماشین‌ها تو یه دوره‌ای استفاده میشه و معمولا سالم و تمیز میمونن دنبال خرید نمونه‌های دست دومش باشین. حتی اونایی که کلی پول دادن و یه ماشین شارژی خریدن که الان بچه‌شون نمیخواد میتونن با قیمت خوب اون رو بفروشنن.
شاید بد نباشه یه بار مطلب «ماشین شارژی شیپور دنیای پسرم شده!» رو بخونید.به کارتون میاد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
4 نظرات
  1. سیده مببنا می گوید

    دختر من 11سالس هست و ماشین شارژی می خواهد
    از کجا برایش تهیه کنم که گدوه سنی اش باشد

    1. مینا می گوید

      من هم نمی دونم

    2. شیپور می گوید

      دوست من به این صفحه مراجعه کنید حتما مورد خوبی پیدا خواهید کرد:
      https://www.sheypoor.com/search?q=ماشین%20شارژی

  2. مرکز باتری می گوید

    مقاله خوبی در مورد ماشین شارژی نوشتید

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.