لوسترهایی از جنس پر و آشغال!

Rate this post

برای تغییر دادن و زیبا کردن دکوراسیون منزل با استفاده از لوسترهای شکیل و متنوع، نیازی به خرید لوسترهای گران قیمت نیست، بلکه با کمی سلیقه و خلاقیت نیز می توان با استفاده از آشغال‌های دوریختنی و غیر قابل مصرف مثل پر، لوسترهای زیبا در طرح های مختلف ساخت.

یک دکوراسیون زیبا به چه چیزهایی نیاز دارد؟ نور! کم یا زیاد، دکوراسیون خانه، محل کار و یا اتاق درس شما به نور نیاز دارد. زیبایی یک واکنش بصری است و نور فقط آن را ممکن می‌کند. اما دیگر زمان لوسترهای کریستالی و برنزی و طلایی به سر رسیده و این روزها، لوسترها شکل‌های عجیبی گرفته‌اند.

البته خرید یک لوستر زیبا و عجیب و مدرن ممکن است برای حال جیب شما خوب نباشد. در حالی که ساخت آن ارزان، راحت و البته به نفع محیط زیست است. چطور؟ با جایگزین کردن مواد دورریختنی، آشغال و پر و چوب به جای خرید مواد اولیه‌ی نو.

لوسترهای دورریز، دکوراسیون برتر!

برای ساخت لوستر زیبا و ساده برای دکوراسیون مورد نظرتان کافی است تا از ساده ترین وسایل مانند قاشق یک بار مصرف، بطری پلاستیکی، چسب حرارتی و قیچی استفاده کنید. استفاده از طلق و کاغذ رنگی، لیوان یک بار مصرف، بطری شیشه ای، گیره لباس و حتی وسایل آشپزی مثل کفگیر و رنده فلزی می تواند ایده جذاب و خلاقانه برای ساخت لوستر با وسایل بی استفاده باشد. در زیر چند نمونه استفاده‌ی مجدد از وسایل دور ریز برای ساخت لوستر را برای شما آورده‌ایم.

لوسترهای پردار

یکی از ترندهای چند سال اخیر دکوراسیون اتاق، استفاده از پر و پشم و پولک برای تزئین اتاق خواب است.

لوسترهای پردار در بازار از حدود پانصد هزار تومان شروع شده و حتی تا بیست یا سی میلیون تومان هم بر اساس پر استفاده شده در آن‌ها قیمت پیدا می‌کنند. این پول را خریدار مستقیم بابت کشتن حیوان بیچاره پرداخت می‌کند. این در حالی است که به راحتی می‌توانید خودتان چنین لوستری را برای دکوراسیون اتاق یا منزلتان تهیه کنید بدون اینکه دستتان به خونی آلوده شود!

برای ساخت این لوستر زیبا به یک لوستر دست دوم کروی یا چند میله‌ی منعطف و تاشوی سفت که همه را به حالت توپ درآورده‌اید، و پارچه‌ی نازک سفید برای پوشاندن روی لوستر نیاز دارید. سپس یک تکه پارچه‌ی پردار بردارید و پرهای آن را دانه به دانه جدا کنید.

از پایین ترین نقطه لوستر که میخواهید پر داشته باشد، شروع کنید و روی یک خط مستقیم پرها را بچسبانید. فاصله نوارها را کم کنید تا لوسترتان زیبایی بیشتری بگیرد. این کار را تکرار کنید تا دایره تان مملو از «پر» شود.

لوسترهای اریگامی، آشغال‌های هوشمندانه

کاغذ یکی از مواد دور ریز طبیعت است که در هر خانه‌ای زیاد تولید می‌شود. کاغذباطله و روزنامه، یکی از پرکابرد‌ترین وسایل در بازیافت به حساب می‌آیند. شما نیز می‌توانید برای تهیه‌ی لوستر دکوراسیون خود از ترکیب آشغال کاغذ باطله و اریگامی استفاده کنید.

اُریگامی یا «هنر کاغذ و تا» یکی از کاردستیهای محبوب ژاپنی است که با کمک تاهای هندسی، طرح‌های جالب و متنوعی خلق می‌کند. اریگامی فقط از تعداد کمی از تاهای گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تاها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرحهای متفاوتی ایجاد کنند. شما می‌توانید با تکنیک اریگامی لوسترهای زیبای کاغذی با کاغذهای رنگی متنوع و طرح های اریگامی جذاب درست کنید. سپس از همین آشغال‌های بامزه، یک لوستر بسیار زیبا و هوشمندانه داشته باشید.

لوسترهای آشغالی یک بار مصرف

استفاده از ظروف یکبار مصرف خیلی رواج پیدا کرده است و این اصلا به نفع طبیعت نیست. یکی از کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از دور ریختن این مواد مضر برای طبیعت بکنید، تبدیل آن‌ها به بخشی از دکوراسیون منزل است. مثلا استفاده از قاشق‌های یکبار مصرف. این قاشق‌ها به دلیل حالت گلبرگ مانند سر قاشق، در تولید اشکالی مثل گل بسیار کاربردی هستند. برای تهیه‌ی یک لوستر زیبا، شما به تعداد بسیار زیادی قاشق یک بار مصرف، چسب داغ، یک بطری پلاستیکی بسیار بزرگ آب معدنی مخصوص آب سرد کن، و اگر دوست داشتید رنگ و پولک نیاز دارید. کافی است تا کمی ذوق و سلیقه به کار ببرید و با طرح کشیدن و تجسم درست تصویری که می‌خواهید پیاده کنید، سر این قاشق‌ها را از بدنه‌شان جدا کنید. سپس آن‌ها را طوری روی بطری بچسبانید که نتیجه شبیه به آناناس، یک تخم اژدها، و یا حتی قو باشد. این دیگر به سلیقه‌ی شما برای تبدیل یک آشغال به یک لوستر برای دکوراسیون خانه‌تان بستگی دارد.

 

برای تغییر دادن و زیبا کردن دکوراسیون منزل با استفاده از لوسترهای شکیل و متنوع، نیازی به خرید لوسترهای گران قیمت نیست، بلکه با کمی سلیقه و خلاقیت نیز می توان با استفاده از آشغال‌های دوریختنی و غیر قابل مصرف مثل پر، لوسترهای زیبا در طرح های مختلف ساخت. این کار نه تنها به تغییر دکوراسیون شما کمک می کند، بلکه تحسین دیگران را نیز نسبت به هنر لوسترسازی شما بر می انگیزد و البته به محیط زیست کمک‌های جاودانه می‌کند!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.