کرم‌پودرهای دست دوم، پرفروش‌های لوکس!

Rate this post

سه عامل قیمت، سلامتی و حمایت از محیط زیست در پرفروش بودن کرم‌پودرهای لوکس دست دوم نقش بسزایی دارند.

برندهای آرایشی از غول‌های پولساز اقتصاد دنیا به حساب می‌آیند. دغدغه‌ی زیبایی و جوان ماندن، مرز و بوم نمی‌شناسد. از شرق تا غرب، افراد چه زن و چه مرد به دنبال زیباتر شدن هستند. چه با ترفند جراحی، چه بهداشتی و چه آرایشی، هر انسانی در جهان ما، تقریبا راه کاری برای تغییر و بهبودی دارد. همین اصل بسیاری از برندهای آرایشی را چنان گران می‌کند، که دست دوم آن‌ها ارجحیت پیدا کند!

مثلا، کرم‌پودر یا همان فاندیشن، از گران‌ترین محصولات آرایشی به حساب می‌آید. از طرفی به دلیل ارتباط مستقیم با پوست، خرید یک برند لوکس، یعنی پرداخت یک هزینه‌ی بسیار بالا. اما آیا خرید دست‌ دوم لوازم آرایشی، آن هم کرم‌پودر، برای سلامتی خطری ایجاد نمی‌کند؟تاثیر خرید لوازم آرایشی بر محیط زیست چطور است؟ با بررسی خرید کرم‌پودرهای لوکس دست دوم در سه کشور امریکا، ژاپن و ایران شروع می‌کنیم.

قیمت‌ های لوکس کرم‌پودرهای امریکایی

لوازم آرایشی در امریکا گستره‌ی قیمتی بسیار زیادی دارد. از کرم‌پودرهای تک دلاری گرفته، تا کرم‌پودرهایی که برند آرایشی لوکس به حساب می‌آیند و قیمت‌هایی سرسام‌آور دارند به فروش می‌رسند. تفاوت ترکیب این کرم‌پودرها از قیمتشان تا حدود زیادی مشخص است. اما با افزایش چشمگیر تبلیغات اینستاگرامی این برندها، متقاضی خرید آن‌ها در امریکا زیاد شده است. اما با این قیمت‌های نجومی کرم‌پودرهای لوکس، متقاضیان به دنبال کرم‌پودرهای دست دوم هستند، که هم کیفیت برند لوکس را دارند، و هم از قیمت متعادل‌تری برخوردار هستند. مخصوصا سایت‌هایی مثل Gamlot، کرم‌پودرهای استفاده شده را می‌گیرند و با تغییر دادن ظاهر آسیب دیده آن، آن‌ها را با قیمت بسیار ارزانی برای فروش ارائه می‌کنند.

ژاپن، دوست‌دار کرم‌پودرهای دست دوم

در ژاپن هم چنین اتفاقی مرسوم و رایج است. نسل جدید ژاپن، یکی از مصرف‌کنندگان بزرگی لوازم آرایشی، مخصوصا کرم‌پودرها هستند. برای ما که تصوری جز کار و علم از ژاپن نداریم، ممکن است این یک مسئله‌ی غیرقابل باور به نظر بیاید. اما ژاپنی‌ها نیز درگیر خرید فاندیشن‌ها و مخصوصا کرم‌پودرهای برندهای مطرح و لوکس دنیا هستند. نکته‌ی جالب توجه این است که، خرید فاندیشن دست‌ دوم در کشوری مثل ژاپن فقط برای قشر متوسط یا حتی کم‌درآمد نیست. بلکه بازار دست دوم فروش کرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پودرهای لوکس، مقصد بسیاری از ثروتمندان نیز هست. فرهنگ خرید دست دوم در ژاپن، ثروتمند و فقیر نمی‌شناسد.

کرم‌پودرهای دست دوم

آرایش دست دوم، کرم‌پودر زیاد، ایران لوکس

اما در ایران، فرهنگ خرید دست دوم هنوز مثل کشورهای مثل امریکا و ژاپن جا نیفتاده است. با این حال، تفاوت قیمت ارزی، حتی در کشوری مثل ایران که در صدر جدول خرید لوازم آرایشی قرار داشت، تغییراتی ایجاد کرد. تغییراتی که منجر به بسته شدن شعب بسیاری از لوازم آرایشی لوکس در ایران شد. در این میان، ظهور بیوتی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، و جوایز آرایشی دست‌ دومشان، هم برای خودشان موفقیت ایجاد کرد، و هم بازار خرید لوازم آرایشی دست‌ دوم را اندکی دگرگون کرد. در ایران در سایت‌های فروش دست‌ دوم اجناس، کرم‌پودرها و لاک‌ها از همه بیشتر می‌فروشند، به خصوص اگر از یک برند لوکس باشند.

زنده باد سلامتی، لوکس باد کرم‌پودر!

با وجود تفاوت قیمت و نقش مهم آن در خرید لوازم آرایشی برند و لوکس، مخصوصا کرم‌پودر، دغدغه‌ی سلامتی می‌تواند یک بازدارنده‌ی بزرگ بر سر راه خرید دست دوم لوازم آرایش باشد. این دغدغه کاملا صحیح و به جاست. اما در مورد کرم‌پودرها این مزیت وجود دارد که ماده‌ی فاندیشن یا کرم‌پودر به شکل چند باره در ارتباط مستقیم با پوست قرار نگیرد. مخصوصا کرم‌پودرهای مایع لوکس در این مورد بسیار خوب عمل می‌کنند. زیرا کافی است تا هر بار فقط با ریختن چند قطره از مایع داخل تیوب یا شیشه‌ی کرم‌پودر دست دوم بر روی دستمان، آن را روی صورت ماساژ می‌دهیم.

کرم‌پودرهای لوکس، حیوانات زخمی!

نکته‌ی مهم دیگر، بحث محیط زیستی آن است. متاسفانه لوازم آرایشی یکی از آن دست محصولاتی هستند که به شکل مستقیم با استخراج منابع زیست‌محیطی و کشتن و پوست کندن حیوانات سر و کار دارند. تبلیغات زیادی در دنیا سعی در نشان دادن این تاثیر سو برای منابع و جانوران محیط زیست دارد. این آگاهی منجر شده تا افراد به دنبال راه‌های سبز جانشین لوازم آرایشیشان باشند. مخصوصا کرم‌پودر! مثلا در ژاپن، دلیل عمده‌ی خرید لوازم آرایشی لوکس دست‌ دوم، مخصوصا کرم‌پودر، وجود فرهنگ خرید دست دوم در بین نسل جدید است که حتی ترجیح می‌دهند کرم پودرشان را نیز دست دوم تهیه کنند.

در مجموع، با اینکه دغدغه‌ی سلامت خرید لوازم آرایش دست دوم بسیار به جاست، خرید محصولاتی آرایشی مثل کرم‌پودر، مخصوصا در حالت تیوبی مایع، کاملا بی خطر است. به علاوه تفاوت شایان قیمت برندهای لوکس کرم‌پودر، در کشورهایی مثل ژاپن، امریکا و ایران با سه فرهنگ کاملا متفاوت، آن را به یک محصول پر فروش تبدیل کرده. البته کشوری مثل ژاپن، در کنار قیمت، فرهنگ استفاده از لوازم آرایش دست‌دوم برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست را نیز دلیلی برای خرید کرم‌پودرهای لوکس دست‌ دوم می‌بیند!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.