هر آنچه باید درباره پژو 206 صندوقدار بدانید

3.2/5 - (134 امتیاز)

پژو ۲۰۶ صندوقدار از جمله شناخته‌شده‌ترین سدان‌های خانوادگی تولید داخل است که از سال ۱۳۸۵، حضوری نسبتا پررنگ را در لیست تولیدات شرکت ایران خودرو تجربه کرده است. همانطور که احیانا استحضار دارید، پژو ۲۰۶ صندوقدار یا پژو ۲۰۶ اس دی بر خلاف سایر محصولات گروه پژو سیتروئن که در بازار کشورمان حاضر هستند، به طور ویژه مختص ایران طراحی شده است و در واقع مدل سدان پژو ۲۰۶ هاچبک به ‌شمار می‌رود.

نمای-عقب-پژو-206

پژو ۲۰۶ صندوقدار گرچه نتوانست کامیابی مدل هاچبک را تکرار کند، اما به دلیل فضای غیر رقابتی بازار خودرو کشور و همچنین کمبود رقبای هم‌ سطح، پژو 206 صندوقدار در سال‌های ابتدایی ورود خود به بازار کشور موفق شد به یکی از محبوب‌ترین و البته گران‌ترین سدان‌های اقتصادی ساخت داخل بدل شده و دل بسیاری از خانواده‌های ایرانی را برباید. بدین جهت قصد داریم تا در مطلب پیش رو، مهم‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات مرتبط با طراحی ظاهری، توان فنی، آپشن‌ها، امکانات، سطح ایمنی و نیز ارزش خرید پژو 206 صندوقدار را مورد بررسی قرار دهیم؛ لطفا در ادامه با سایت شیپور همراه باشید.

نمای-بیرونی-پژو-206-صندوقدار

 طراحی ظاهری و داخلی پژو 206 صندوقدار

گرچه پژو ۲۰۶ صندوقدار در بدو ورودش به بازار انتقاداتی را نسبت به سبک طراحی خود، به ویژه در بخش صندوق عقب برانگیخت، اما زمان زیادی لازم نبود تا بتدریج بساط انتقادگران برچیده شده و پژو ۲۰۶ صندوقدار بتواند طراحی ظاهری خود را بر سلیقه مشتریان ایرانی تحمیل کند؛ چرا که ظاهر این خودرو، حداقل در قیاس با سایر مدل‌های انگشت شمار داخلی تاحدودی زیباتر و دلپسندتر به نظر می‌رسید.

نمای-داخل-پژو-206-صندوقدار

با پاگذاشتن به کابین پژو ۲۰۶ صندوقدار متوجه خواهید شد که نمای داخلی این خودرو تفاوت چندانی با نسخه هاچبک ندارد. گرچه طراحی فضای داخلی پژو ۲۰۶ SD همانند نسخه هاچبک، به سال‌های نسبتا دور باز می‌گردد، اما هنوز هم می‌توان آن را نسبتا خوشایند دانست. پلاستیک خشک و تقریبا کم‌کیفیتی در جای‌ جای کابین یافت شده و سطح راحتی سرنشینان نیز در قیاس با نسخه هاچبک، تفاوت محسوسی را تجربه نکرده است. در عوض حضور یک صندوق عقب بزرگ و جادار، پژو ۲۰۶ اس دی را به خودرویی مناسب خانواده‌های کم جمعیت تبدیل کرده است؛ امری که نسخه هاچبک پژو ۲۰۶ در برآورده ساختن آن چندان درخشان عمل نمی‌کند.

پشت-آمپر-پژو-206-صندوقدار

آپشن‌ها و امکانات پژو 206 صندوقدار

در ابتدا پژو ۲۰۶ اس دی در هشت تیپ‌ مختلف روانه بازار ایران شد، اما از سال 1393 به بعد تنها مدلV8  (وی8) آن که به نوعی نمونه فول آپشن 206 صندوقدار محسوب می‌شود، بر روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد. از جمله مهم‌ترین آپشن‌های مدل وی8 پژو 206 صندوقدار می‌توان به چراغ مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل، چراغ مشایعت تا درب منزل، رادیوپخش سی‌دی با کنترل پشت فرمان، دماسنج روی داشبورد، تهویه خودکار و آینه‌های جانبی برقی اشاره کرد.

پژو-206

 ایمنی و توان فنی پژو 206 صندوقدار

با توجه به آن که پژو ۲۰۶ صندوقدار ویژه بازار ایران طراحی و ساخته شده است، بنابراین هیچگونه تست تصادف معتبر به عمل آمده در موسسات استاندارد و ایمنی بین‌المللی از این اتومبیل در دسترس نیست؛ با این حال لازم است بدانید که نسخه هاچبک پژو ۲۰۶ در سال 2000 میلادی موفق به کسب 4 ستاره از 5 ستاره ایمنی سرنشینان و 2 ستاره از 4 ستاره ایمنی عابرین پیاده، از موسسه یورو انکپ شده است.

نمای-دنده-پژو-206-صندوقدار

حسگر دنده عقب، کیسه هوای سرنشین جلو و راننده (دو عدد)، ترمز ضد قفل ABS، سامانه‌ توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی مکانیکی ترمز EBA و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، جزو معدود تجهیزات ایمنی پژو ۲۰۶ صندوقدار هستند که حداقل میزان ایمنی را برای سرنشینان این خودرو فراهم خواهند آورد.

پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل وی8، پیشرانه نام‌آشنای ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی TU5 را در سینه دارد؛ این موتور قادر به تولید 105 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و 142 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه است. یک جعبه دنده دستی 5 سرعته نیز نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. مصرف سوخت پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل وی 8، در شهر و جاده به ترتیب برابر با 8.94 و 5.25 لیتر در ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت برآورد شده است. همچنین مدت 11.4 ثانیه زمان نیاز است تا پژو ۲۰۶ صندوقدار از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد.

داخل-پژو-206-صندوقدار

 قیمت و شرایط بازار پژو ۲۰۶ صندوقدار

پژو 206 صندوقدار مدلV8  هم اکنون با قیمت 105 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. با وجود آنکه این خودرو از مزایایی نظیر مصرف سوخت بهینه، استهلاک کم، بازار خرید و فروش مناسب و صندوق عقب جادار بهره می‌برد، اما معایبی همچون قیمت نسبتا بالای قطعات یدکی، سواری نسبتا خشک و محدودیت فضای سرنشینان در ردیف عقب عوامل منفی هستند که می‌توانند در تصمیم شما برای خرید پژو ۲۰۶ صندوقدار خدشه وارد نمایند.

صندوق-عقب-پژو-206-صندوقدار

از سوی دیگر گرچه بسیاری از خودروهای داخلی هم‌کلاس پژو ۲۰۶ اس دی نیز از معایب تقریبا مشابهی رنج می‌برند، اما در این بین شما عزیزان می‌توانید گزینه‌های دیگری همچون پژو پارس، سمند سورن و دنا را هم در لیست موارد قابل بررسی خود بگنجانید تا از میان انتخاب‌های معدودی که پیش روی شما وجود دارد، بتوانید بهترین خودرو را مطابق با نیازهای خود، خریداری کنید و از رانندگی با آن لذت ببرید.

پیشنهاد ما برای مشاهده قیمت انواع خودرو نو و کارکرکرده و همچنین خرید خودرو شیپور است .

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.