ویلا استخردار بخریم یا نخریم؟ (مزایا و معایب ویلای استخردار)

Rate this post

ویلا استخردار بخریم یا نخریم؟ (مزایا و معایب ویلای استخردار)

تعداد افرادی که رویای داشتن خانه‌ای ویلایی با استخر دارند، کم نیست. اما آیا به این فکر کردید که استخر به نگهداری نیاز دارد و حتی می‌تواند معایبی داشته باشد. در حالی که نشستن کنار استخر و نوشیدن خنک‌ترین آبمیوه در تابستان می‌تواند اتفاقی هیجان‌انگیز باشد، اما خوب است قبل از هر اقدامی برای خرید ویلای استخردار، مزایا و معایب خرید اینگونه ویلاها را بررسی کنید. این موضوع برای افرادی که تا به حال ویلای استخردار نداشته‌اند، بیشتر اهمیت دارد و ممکن است از سختی‌های نگهداری از استخر شگفت‌زده شوند.

استخر نیاز به تعمیر و نگهداری مرتب دارد و برای این کار باید بودجه‌ای را کنار بگذارید. علاوه بر این، باید اقداماتی را برای ایمن‌سازی محوطه استخر انجام دهید تا از حوادث احتمالی جلوگیری کنید. به‌طور کلی، قبل از هر تصمیم باید جواب سوال «چگونه از استخر ویلا نگهداری کنیم؟» را بدانید و از هزینه‌های نگهداری و تعمیر نیز باخبر باشید.

به همین دلیل است که ما در این مقاله به مزایا و معایب ویلای استخردار پرداختیم و آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم، تا بهتر بتوانید در مورد خرید ویلا تصمیم بگیرید.

مزایای خرید ویلای استخردار

اگر شما نیز به خرید ویلا در شمال کشور خصوصا رامسر علاقه دارید، حتما در زمان تصمیم‌گیری به این فکر کردید که سراغ خرید ویلا استخردار رامسر بروم یا اینکه از داشتن استخر در ویلا صرف‌نظر کنم. مسلما داشتن استخر می‌تواند مزایای بسیاری برای صاحب ویلا داشته باشد که مهم‌ترین آن، این است که استخر راهی عالی برای استراحت، تفریح در تابستان و البته کمی ورزش کردن است. اما مزایای خرید ویلای استخردار به اینجا ختم نمی‌شود و در ادامه باقی این مزایا را نام خواهیم برد.

داشتن استخر، راهی عالی برای ورزش منظم است

یکی از بهترین ورزش‌ها برای داشتن بدنی سالم و ایده‌آل، شنا کردن است که با داشتن استخر در ویلا، می‌توانید به این ورزش بپردازید. علاوه بر این، می‌توانید سراغ ورزش‌هایی مانند واترپلو بروید و حتی درون آب با وزنه نیز کار کنید. ورزش در استخر تاثیر زیادی روی مفاصل دارد و آنها را تقویت می‌کند. علاوه بر این، دسترسی داشتن دائمی به استخر، می‌تواند شما را به فردی خوش اندام تبدیل کند.

وجود استخر، بهانه‌ای عالی برای دور کردن بچه‌ها از یک‌جانشینی است

مزایا و معایب ویلای استخردار

این روزها تمام سرگرمی‌های بچه‌ها محدود به خانه می‌شوند و عملا کودکان را یک‌جانشین کرده‌اند. بنابراین، داشتن یک استخر در ویلا، می‌تواند آنها را از یک‌جانشینی دور کند و تابستانی متفاوت برای آنها رقم بزند. در واقع، استخر می‌تواند چند ساعتی کودکان را از ابزارهای الکترونیکی دور کند و در کنار آن، به عنوان یک ورزش برای کودکان عمل خواهد کرد. نکته مثبت دیگری که استخر برای بچه‌ها دارد این است که، آنها را خسته می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که سر وقت بخوابند و سرحال‌تر باشند.

داشتن استخر، به بزرگترها کمک می‌کند تا برای لحظه‌ای از مشکلات دور شوند

زندگی پرمشغله‌ی امروزی، باعث شده که بسیاری از افراد دچار استرس، اضطراب و بی‌حوصلگی شوند و تمام این موارد روی زندگی آنها تاثیر منفی بگذارند. حرف ما این نیست که استخر به خودی خود می‌تواند تمام این مشکلات را حل کند، اما شنا کردن و حتی جمع کردن خانواده و دوستان در کنار استخر و گذراندن وقت، به آنها کمک می‌کند تا حتی برای لحظاتی خود را از تمام این استرس‌ها و اضطراب‌ها درو کنند. علاوه بر این، وجود استخر باعث می‌شود که افراد سراغ سرگرمی‌های خطرناک و بعضا آسیب‌زا نروند.

استخر می‌تواند خانواده را دورهم جمع کند

دور نگه داشتن کودکان از مشکلات تنها نگرانی والدین نیست. گاهی با نزدیک‌تر شدن بچه‌ها به بزرگسالی، پیدا کردن فعالیتی که بتوان هم بچه‌ها و هم بزرگترها را در آن شرکت داد، سخت‌تر می‌شود. اما نشستن کنار استخر، می‌تواند برای هر فردی در هر سنی جذاب و بهانه‌ای برای جمع شدن خانواده در کنار هم باشد.

استخر برای گرفتن مهمانی و دورهمی، گزینه‌ای عالی است

داشتن استخر، به‌معنای داشتن فضایی برای گرفتن مهمانی‌ها و دروهمی‌ها است. افراد زیادی هستند که به خوردن کباب روی زغال علاقه دارند و چه بهتر که فرآیند درست کردن کباب را بتوان کنار استخر انجام داد. اگر شما و خانواده‌تان از جمله افراد اجتماعی هستید، داشتن استخر در ویلا می‌تواند بهترین گزینه برای شما و برای گرفتن مهمانی‌هایتان باشد.

بدون پرداخت هزینه عضویت در استخرهای عمومی، می‌توانید از استخر خصوصی خود استفاده کنید

مزیت دیگر داشتن استخر، این است که دیگر مجبور نیستید که برای شنا کردن در تابستان هزینه‌ای به استخرهای عمومی پرداخت کنید و همچنین، مجبور نیستید با شلوغی استخرهای همگانی و دعوا بر سر نشستن روی صندلی دست‌وپنجه نرم کنید. با خرید ویلا استخردار نوشهر می‌توانید در ویلای خود و طبق قوانین خود، شنا کنید و هزینه‌ای بابت آن به کسی پرداخت نکنید. علاوه بر این، در سفر به نوشهر و اقامت در ویلای خود، می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز شنا کنید.

وقتی در ویلا استخر دارید، دسترسی به آن راحت است

مزایا و معایب ویلای استخردار

وقتی در ویلای خود استخر داشته باشید، لازم نیست تا کیفی از وسایل شنا را آماده کنید و بعد سوار ماشین شوید و به استخر بروید. برای اینکه در آب گرمی شنا کنید و از تابستان لذت ببرید، تنها کافی است که لباس‌های شنا را بپوشید، مقداری کرم ضد آفتاب بزنید و داخل استخر شوید.

وجود استخر، ارزش ملک را افزایش می‌دهد

یکی از بزرگترین مزیت‌های داشتن استخر در ویلا، ارزشی است که به ملک شما می‌افزاید. خانه‌های استخردار تقریبا ۵ تا ۸ درصد بیشتر از ویلاهای معمولی، ارزش مادی دارند که بسته به موقعیت ویلا، این درصد می‌تواند کمتر و بیشتر شود. در واقع این مزیت را زمانی متوجه خواهید شد که قصد فروش ویلا را داشته باشید. در واقع، می‌توان گفت که خرید ویلای استخردار می‌تواند یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت برای شما به‌شمار آید.

معایب خرید ویلای استخردار

با تمام مزایایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، باید عنوان کرد که وجود استخر در ویلا می‌تواند معایبی نیز داشته باشد. این معایب عبارت‌اند از:

استخر نیاز به نگهداری زیادی دارند

استخرها به تمیز کردن و مراقبت زیادی نیاز دارند و با این کارها است، که می‌توانید از آنها به‌صورت مداوم استفاده کنید. برخی می‌گویند که نگهداری از استخر تنها به تعویض چند سال یک‌بار کاشی‌ها و همچنین تعمیر سخت‌افزاری آن محدود می‌شود، اما شما به این صحبت‌ها توجه نکنید. برای نگهداری از استخر، همچنین باید فیلتر تصفیه آب استخر را به‌صورت مدام تعویض کنید، زباله‌ها را از کف و روی آب استخر تمیز کنید و همچنین مطمئن شوید که سطح pH آب در بهترین حالت قرار دارد. علاوه بر این، باید از مواد شیمیایی مورد نیاز برای ایمن نگه داشتن آب و از بین باکتری‌ها استفاده کنید.

نگهداری استخر کار بسیار سختی است، که در صورت استخدام فرد متخصص، هزینه‌ای نیز باید برای او کنار بگذارید.

از استخرهای فضای باز، فقط می‌توانید در پنج ماه از سال استفاده کنید

اگر در ویلای خود استخری روباز دارید، تنها زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید که هوا گرم است. حتی در صورت گذاشتن سیستم گرمایشی در استخر نیز، استفاده از آن در زمستان منطقی به‌نظر نمی‌رسد و هزینه‌ی زیادی را باید بابت سیستم گرمایش پرداخت کنید. این بدان معناست که برای بیش از نیمی از سال، شما باید استخر خود را پوشیده نگه دارید و عملا، قسمتی از حیاط ویلای شما غیرقابل استفاده است.

مسئولیت نگهداری و مراقبت از استخر زیاد است

مزایا و معایب ویلای استخردار

اگر صاحب یک ویلای استخردار هستید، مسئولیت ایمنی آن نیز بر عهده شماست و این شما هستید که باید امنیت افراد کنار استخر را تامین کنید. شما باید مراقب کودکانی باشید که ممکن است شناگران قوی نباشند و همچنین باید حفاظی نیز دور استخر قرار دهید تا کسی درون آن نیفتد. اگر ویلای استخردار می‌خرید، باید آماده پذیرش خطرات ناشی از داشتن یک محفظه‌ی آبی در حیاط خود باشید.

نتیجه‌گیری

اگر به داشتن استخر در ویلای خود علاقه دارید، حتما از قبل در مورد مزایا و معایب داشتن استخر، اطلاعات کسب کنید. زمانی که آماده پذیرش هزینه‌ها، کار و مسئولیت نگهداری استخر شدید، می‌توانید برای خرید ویلای استخردار اقدام کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.