گردنبندهای دست‌دوم، گرانبها و ارزان

Rate this post

خرید گردنبند دست دوم، هم به لحاظ قیمت ارزان آن، هم به لحاظ سود بالای فروش، هم استایل متنوع و هم ارزش تک بودن، نسبت به خرید گردنبند نو ارجحیت دارد.

بحث جواهر که پیش می‌آید، دست و پای همه شل می‌شود. مرد و زن، همه از استایل متنوع این براق‌های گرانبها خوشمان می‌آید. اما تصویر گردنبند طلا یا جواهر، از آن تصاویر سمبلیک جواهرات است. با توجه به اندازه‌ی گردنبند و میزان فلز به کار رفته در آن، قیمت تمام شده‌ی آن ارزان نخواهد بود، پس خیلی طبیعی است که یک گردنبند را به طور کلی نماینده‌ی جواهرات بدانیم. چیزی که به ذات ارزشمند باشد، زمان و مالکیت نمی‌تواند از ارزش آن کم کند یا روی آن تاثیر خاصی بگذارد. بحث ارزش و گرانبها بودن گردنبند دست دوم نیز از همین جنس است. در زیر چند دلیل برای پر طرفدار بودن استایل‌های مختلف گردنبندهای دست دوم آورده شده که اولین وشیرین‌ترین آن، قیمت ارزان آن است.

ارزان به چه قیمت؟

از مزد ساخت طلا چقدر مطلع هستید؟ از مالیات و قیمت طراحی یک استایل خاص چطور؟ از طرفی بد نیست این پیش زمینه را به شما بدهیم که نظر طراحان بزرگ طلا و جواهر در مورد طرح و استایل جواهرات مخصوصا گردنبند و گوشواره‌های یک خانم چیست. آن‌ها معتقدند که از یک طرح و استایل گردنبند ویژه برای گردن یک فرد، نباید دو تا موجود باشد. در چنین شرایطی احتمالا با خودتان فکر کنید که قیمت یک گردنبند باید با قیمت یک خانه برابری کند. درست فکر کردید. اما نه درمورد یک گردنبند جواهر یا طلای دست دوم گرانبها. شما در خرید دست دوم، مزد ساخت، مالیات و پول برند را حذف می‌کنید. به علاوه به دلیل دست دوم بودن، امکان چانه زدن برای شما وجود دارد و همه‌ی این‌ها یعنی قیمتی به مراتب ارزان‌تر.

معاملات طلا، سود دست دوم

خرید دست دوم طلا یک معامله‌ی پر سود برای افرادی به حساب می‌آید که قصد سرمایه گذاری داشته باشند. یعنی بیش از آن که به جواهراتشان به دید زینتی و استایل نگاه کنند، آن‌ها را برای افزایش سرمایه می‌خرند. واقعیتی که با مرور حذف کارمزد و مالیت معنی پیدا می‌کند. شما وقتی یک گردنبند گرانبهای دست دوم را ارزان می‌خرید، هنگام فروش هیچ ضرری نمی‌کنید. چرا؟ چون یک بار از قیمت کارمزد و مالیات آن کسر شده است. ضمنا، با توجه به رشد قیمت طلا، شما در واقع سود هم کرده‌اید. در این میان، فراموش نکنید که وزن گردنبند عموما از آیتم‌های دیگر طلا و جواهر با هر استایلی بالاتر است و این خودش به وزن طلای خالص شما اضافه می‌کند.

معاملات طلا، سود دست دوم

تنوع شرط گرانبها بودن است

مد داستان عجیبی دارد. به محض محبوب شدن یک استایل، ویترین مغازه‌ها از هر مدلی به غیر از نمونه‌ی محبوب جواهرات خالی می‌شود. اگر مغازه‌ای خلاف استایل روز عمل کند نیز یک خاص فروش و یا یک دیزاینر با قیمت‌های سرسام‌آور است. اما چنین اتفاقی برای دست دوم‌ها نمی‌افتد. زیرا جواهرات دست دوم، از مجموعه‌ای از طرح‌ها مدل‌ها و رنگ‌هایی حرف می‌زنند که در دهه‌های مختلف محبوب بوده‌اند. این یعنی شانس انتخابی شما بالا تر است. از طرفی، به دلیل فضای بیشتر یک گردنبند برای مانور خلاقیت طراح، تنوع در بین گردنبندها بیشتر از آیتم‌های دیگر است. پس در کل شما انتخاب‌های بیشتری در میان استایل گردنبندهای دست دوم ارزان خواهید داشت.

ست کردن استایل، گردنبندهای تک

در دنیای استایل این روزها، تک خریدن بسیار مهم است. زیرا در بسیاری مواقع، ما یک ست کامل را برای جواهراتمان نمی‌پسندیم. در واقع  بسیار پیش می‌آید که به استایل لباس خاص ما، یک گردنبند تک می‌آید و این گردنبند تک در مغازه‌های جواهر فروشی موجود نیست. چرا؟ چون گردنبند مورد نظر را فقط با گوشواره‌ها و بعضا دستبند و انگشترش می‌ فروشند. تصور کنید، در حالی که قیمت خود گردنبند هم ارزان نیست، خرید گوشواره‌ها و دستبند و یا حتی انگشتر همراهش که قصد انداختنمشان را نداریم، به نظر اصلا عاقلانه نیست. در حالی که پیدا کردن گردنبند تک، چه مناسب استایل زنانه و چه مردانه، در میان جواهرات دست دوم ممکن است؛ آن هم با یک تنوع باورنکردنی و حتی احتمالا تغییر. قیمت این گردنبند ها هم بسیار ارزان است!

احتمال پیدا کردن گنج

از جواهراتی با استایل وینتاژ، عتیق و سنگ‌های ارزشمند چقدر خبر دارید؟ اگر فکر می‌کنید احتمال پیدا کردند یک گردنبند جواهر قدمت دار ارزان یک خیال و خواب است، سری به معاملات گردنبند دست دوم بیندازید تا ببینید احتمال پیدا کردن یک گنج گمشده چقدر بالاست. مثال‌های خواندنی و جذابی از افرادی که با خرید یک گردنبند به ظاهر ساده‌ی دست دوم، در واقع صاحب یک گنج گرانبها شده‌اند در اینترنت موجود است که شما را با استایل دست دوم جواهرات آشتی می‌دهد.

در مجموع، خرید گردنبند دست دوم، هم به لحاظ قیمت ارزان آن، هم به لحاظ سود بالای فروش، هم استایل متنوع و هم ارزش تک بودن، نسبت به خرید گردنبند نو ارجحیت دارد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.