هفته مد لندن با استایل کرونا

Rate this post

با اینکه هفته‌های مد همچنان پرطرفدار و پذیرای افراد زیادی از سراسر دنیا هستند، کرونا سایه تاریکی بر وجه‌های مختلف مد و استایل در لندن انداخته است.

هفته مد لندن با استایل کرونا

این روزها، هفته‌های مد در دنیا در حال برگزاری هستند. پس از لغو هفته مد سئول و شانگهای، نوبت به اروپا رسیده است. لندن که همیشه میزبانی جنجالی برای ایونت‌های مد و فشن و استایل است، امسل زیر سایه ترس کرونا هفته مدش را برگزار کرد. در حالی که کرونا یکی از بیماری‌های ناشی رفتار زشت انسان‌ها با طبیعت است. و در حالی که لندن، از جمله شهرهای مدعی در زمینه مقابله با انواع رفتارهای ضد محیط زیستی به شمار می‌آید، و با توجه به این موضوع که مد و فشن دومین صنعت آلوده کننده دنیاست، حال و هوای هفته مد لندن حسابی کرونایی بود. البته، هنوز هم لندن به دلیل برگزاری این مراسم مورد انتقاد است. این روزها با وجود کرونا، دنیا پذیرای جمعیت‌های زیاد در یک محل نیست.

کرونای چینی، بازار لندن را کساد کرد

 

کرونای چینی، بازار لندن را کساد کرد

 

برای هر تولیدی نیاز به تقاضا هست. جمعیت زیاد یعنی تقاضای خیلی زیاد و این در مورد چین کاملا صدق می‌کند. هر برندی در دنیای مد و فشن، چشم امیدی هم به بازار چین دارد. مثلا، بربری، 64 شعبه در سر تاسر چین دارد. از طرفی، چین، یک سوم بازار خرید برندهای فشن و مد لوکس را تشکیل می‌دهد. در سایه کرونا، تمام این اعداد مساوی صفر شدند. برندها از این وضعیت بسیار ناراحتند و معتقدند صدمات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادشان وارد شده است.

کرونا، هفته مد لندن را هم لنگ گذاشت

 

یوهان وانگ از تغییر مدش در سایه کرونا می‌گوید

 

در این میان، برندهای چینی که در خارج از کشور چین فعالیت داشتند، موفق به حضور در هفته مد لندن فارغ از داستان کرونا شدند. اما، کرونا ویروسی آسیب رسان به همه است. یوهان وانگ، یکی از طراحان حاضر در هفته مد لندن اعتراف کرد که مجبور به تغییر بسیاری از طراحی‌های زیبایش شده است. او گفت که متاسفانه بسیاری از اپلیکه‌ها و خرج‌کارهایش مستقیم از یک کارگاه در چین به دست می‌رسیده که در سایه کرونا و لغو داد و ستد با چین، این امتیاز را از دست داده است. او گفت که حال و هوای هفته مد لندن مثل سابق نیست و کمی آزاردهنده است. بسیاری از برندهای معروف دیگر نیز مشکلات مشابهی را تجربه می‌کردند. چین در تامین مواد و پارچه‌های بسیاری برندهای مد و فشن حائز اهمیت است و فعلا کرونا حق رای بزرگی دارد!

جای خالی برندها و ستاره‌های مد، در کرونا علیه لندن

 

جای خالی برندها و ستاره‌های مد، در کرونا علیه لندن

 

اما چین تنها نقش خریدار و یا تامین کننده مواد اولیه برای صنعت مد و پوشاک را ندارد. مدل‌ها و سوپر استارهای چینی و البته برندهای نامدار چینی که همیشه حرفی برای گفتن در زمینه مد داشتند، امسال در لندن غایب هستند. بسیاری برندها مثل تامی و بربری معتقدند، رقابتی که در آن حضور چینی‌ها حتی کمرنگ باشد، رقابت صحیحی نیست. خیلی از ستاره‌های کت واک معتقدند که چینی‌ها همیشه یک حرف خلاقانه برای زدن در زمینه مد و فشن داشتند. اما امسال، کرونا، چین را از حضور در این هفته مد جنجالی محروم کرده است. لازم به ذکر است که این اتفاق در دیگر هفته‌های مد نیز تکرار خواهد شد.

مدی به نام کرونا

 

مدی به نام کرونا و ماسک‌های زیبا

 

اما از عدم حضور چین در هفته مد لندن که بگذریم، به اهمیت خود کرونا در دنیا و تاثیرش بر هفته مد می‌رسیم. بسیاری از برند ها در میان طراحی‌های امسال خود، استایل‌هایی به همراه ماسک داشتند. برخی برندها، لباس‌هایی با تاثیر از خود ویروس داشتند و مدل‌هایی به نام کرونا ارائه می‌کردند. بسیاری از سوپر مدل‌ها از جمله کندال جنر، آرایشی کاملا مریض گونه، همراه با عرق و تبدار داشتند تا به دنیا درمورد اتفاق کرونا هشدار بدهند.

کرونا بر دست‌های مد لندن

 

کرونا بر دست‌های مد لندن

 

اما، کرونا که فراگیری آن کم از خود مد ندارد، در هر اجتماعی تهدید محسوب می‌شود. رعایت نکات بهداشتی از جمله اتفاقاتی بود که هفته مد لندن را تحت شعاع خودش قرار داده بود. با اینکه لندن به کرونا مبتلا نیست، اما تمامی راهروهای مد پس از هر اجرا ضدعفونی می‌شد. بین افراد حاضر ژل و الکل ضد عفونی کننده توزیع می‌شد و از حضار خواسته می‌شد تا دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانند. اتفاقی که با خودش استرس بر تن بسیاری از مدهای دنیا می‌پوشاند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.