با مکان‌های دیدنی تنکابن آشنا شوید

2/5 - (1 امتیاز)

تنکابن از جمله شهرهای زیبا و سرسبز استان مازندران است که امروزه به یکی از قطب‌های گردشگری شمال کشور تبدیل شده است. این شهر طبیعتی بکر دارد و مکان‌های دیدنی آن، بسیار چشم‌نواز هستند. به همین دلیل است که سالانه تعداد زیادی توریست، گردشگر و طبیعت‌گرد تنکابن و روستاهای اطراف آن را برای مسافرت انتخاب می‌کنند. حتی می‌توان تنکابن را یکی از مهم‌ترین مقاصد سرمایه‌گذاران برای خرید ویلا در شهرهای شمالی دانست.

اگر شما نیز دوست دارید تا به تنکابن سفر کنید و از جاهای دیدنی این شهر بازدید کنید، پیشنهاد می‌کنیم که در این مقاله با ما همراه شوید تا با مکان‌های دیدنی تنکابن آشنا شوید.

مکان‌های دیدنی تنکابن

تنکابن جاهای دیدنی بسیاری دارد که مطمئنا نمی‌توان برای بازدید از تمام این مکان‌ها، یک سفر چند روزه ترتیب داد. در ادامه برخی از زیباترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی تنکابن را معرفی خواهیم کرد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند و می‌توانند دل هر بیننده‌ای را ببرند.

جنگل و رودخانه دوهزار

مکان‌های دیدنی تنکابن

شهرهای شمالی کشور، جنگل‌های معروف بسیاری دارند که یکی از زیباترین و مشهورترین آنها، جنگل دوهزار است. دلیل نام‌گذاری جنگل‌های دوهزار، ارتفاع این جنگل از سطح دریا است که دقیقا ۲۰۰۰ متر است. طول جنگل دوهزار ۴۰ کیلومتر است که در این مسیر می‌توانید از طبیعتی زیبا و آب‌وهوای عالی لذت ببرید.

در صورتی که به گشت‌وگذار در جنگل علاقه دارید و در کنار آن دوست دارید تا کنار رودخانه‌ای نیز بنشینید و صدای آب‌های خروشان را بشنوید، به شما بازدید از جنگل دوهزار را پیشنهاد می‌کنیم. در این منطقه، رودخانه دوهزار نیز وجود دارد که زیبایی جنگل‌های دوهزار را دو چندان کرده است. این رودخانه از ارتفاعات الموت قزوین و تخت سلیمان سرچشمه می‌گیرد.

دشت دریاسر

مکان‌های دیدنی تنکابن

یکی از زیباترین دشت‌های شمال کشور با گل‌های زیبا و دریاچه‌ای چشم‌نواز، دست دریاسر است. این دشتِ زیبا، این روزها به یکی از مکان‌های مهم گردشگری تنکابن تبدیل شده است و بسیاری از طبیعت‌گردان، این دشت را برای سفرهای بهاره خود انتخاب می‌کنند.

دشت دریاسر در بخش جنوبی تنکابن و درست میانِ چهار کوه قرار دارد. غیر از زیبایی وصف ناپذیر خود دشت در فصل بهار، می‌توانید از مسیر رسیدن به دشت نیز لذت ببرید. برای رفتن به دشت دریاسر باید از میان روستاها و دشت‌های دیگر عبور کنید. در دشت دریاسر چشمه‌های زیاد و همچنین رودخانه‌ای پر آب وجود دارد که منشا آن ارتفاعات سیالان است.

آبشار سنگ بن چشمه

مکان‌های دیدنی تنکابن

در شهری مانند تنکابن می‌توانید انواع جاذبه‌های طبیعی را پیدا کنید. از دشت‌های سرسبز گرفته تا رودخانه، جنگل و آبشار، در تنکابن تمام این دیدنی‌های طبیعی وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تنکابن، آبشار سنگ بن چشمه است که در جنوب غربی تنکابن قرار دارد. این آبشار منظره‌ی بسیار چشم‌نوازی دارد و تا وقتی به تکابن سفر نکنید و این آبشار را از نزدیک نبینید، نمی‌توانید زیبایی آن را تصور کنید.

در کنار آبشار، منطقه‌ای سرسبز پوشیده از درختان توسکا، افرا و بلوط قرار دارد که می‌تواند محلی برای استراحت و رسیدن به آرامش باشد. از آنجایی که این آبشار و منطقه اطراف آن به لحاظ زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است، بنابراین می‌توانید در آن گونه‌های مختلف گیاهی را نیز مشاهده کنید.

غار آبی دانیال

مکان‌های دیدنی تنکابن

تا به اینجا آبشار، جنگل، رودخانه، دشت و دریاچه را در تنکابن معرفی کردم. وقت آن رسیده که یکی دیگر از انواع جاذبه‌های گردشگری در تنکابن، یعنی غاری زیبا را معرفی کنیم. غار آبی دانیال در ۳۰ کیلومتری شرق تنکابن قرار دارد و به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی این شهر شناخته می‌شود.

دلیل اهمیت غار آبی دانیال در تنکابن این است که، این غار پس از غار قوری قلعه در پاوه کرمانشاه، دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران است. بنابراین در زمان سفر به تنکابن، می‌توانید از این غارِ زیبا دیدن کنید و از هوای خنک داخل آن لذت ببرید. از دیگر دیدنی‌های داخل غار می‌توان به مواد آهکی آویزان شده از سقف، اشاره کرد که ساخت هر سانتی‌متر از آنها حدود ۱۰۰ سال طول می‌کشد و این واقعا خارق‌العاده است.

چشمه آبگرم فلکده

مکان‌های دیدنی تنکابن

تنکابن در کنار مواردی که در بالا نام بردیم، یک چشمه آبگرم معروفی نیز دارد که به نام چشمه آب معدنی فلکده معروف است. چشمه آبگرم فلکده دارای مواد معدنی است و خاصیت درمانی دارد و همین موضوع باعث شده که افراد بسیاری در سفر به تنکابن، حتما به این چشمه سر بزنند. این در حالی است که، چشمه آبگرم فلکده فاقد هرگونه گوگرد و بوی نامطبوع است.

در صورتی که به چشمه آبگرم فلکده سر بزنید، می‌توانید از فضای سبز اطراف آن نیز لذت ببرید و ساعاتی را با دوستان و خانواده، در کنار طبیعت سپری کنید. اطراف چشمه دارای پوشش گیاهی متنوعی است که برای هر گردشگر و طبیعت‌گردی، می‌تواند دیدنی باشد.

روستای قلعه گردن تنکابن

مکان‌های دیدنی تنکابن

در سفر به تنکابن می‌توانید از روستاهایی با طبیعتی بکر و زیبا دیدن کنید. یکی از معروف‌ترین این روستاها، روستای قلعه گردن است که در غرب مازندران قرار دارد و برخی آن را مقصدی ایده‌آل برای خرید ویلا در تنکابن می‌دانند. این روستا از نظر سرسبزی بسیار بکر است و همچنین، می‌توانید در آن بافت سنتی در ساخت‌وساز خانه را مشاهده کنید. تمام این موارد باعث شدند که به روستای قلعه گردن تنکابن لقب بهشت کوچک شمال ایران را بدهند.

بازار ماهی تنکابن

مکان‌های دیدنی تنکابن

مگر می‌شود در مورد مکان‌های دیدنی یکی از شهرهای شمال کشور صحبت کرد و اشاره‌ای به بازار ماهی فروشان آن شهر نکرد؟

بازارها نقش مهمی در گردشگری شهرهای شمالی دارند و  به‌عنوان یکی از جالب‌ترین مقاصد گردشگری به‌شمار می‌آیند. در سفر به تنکابن نیز می‌توانید از بازار ماهی فروشان این شهر بازدید کنید. در این بازار می‌توان انواع ماهی صیدشده در دریای خزر را مشاهده و خریداری کرد. با مراجعه به این بازار، هم می‌توانید خوراک چند روز سفر خود را تهیه کنید و هم اینکه برای دوستان خود، ماهی تازه به عنوان سوغات خریداری کنید.

منطقه خشکه داران

مکان‌های دیدنی تنکابن

تنکابن برخی از مهم‌ترین و زیباترین مراکز تفریحی طبیعی شمال کشور را دارد. یکی از این مراکز تفریحی، منطقه‌ی گردشگری خشکه داران است که در شهرستان نشتارود قرار دارد. این منطقه‌ی تفریحی، از نظر سرسبزی واقعا بی‌نظیر است و می‌توانید انواع گونه گیاهی و جانوری را در آن بیابید.

در این منطقه، همچنین یک موزه حیات وحش نیز قرار دارد که در سال ۱۳۶۲ ساخته شده و در آن حیوانات تاکسی‌درمی شده قرار دارند.

پارک جنگلی چالدره تنکابن

مکان‌های دیدنی تنکابن

پارک جنگلی چالدره، دیگر مکان دیدنی تنکابن است که می‌توانید در آن اقامت داشته باشید و از دیدن طبیعت زیبای آن خسته نشوید. پارک جنگلی چالدره میان دو رودخانه دوهزار و سه‌هزار قرار گرفته و دره‌ای عمیق و سرسبز است که آرامش خاصی را برای گردشگران خواهد داشت.

در صورتی که قصد شما از سفر به تنکابن تمدد اعصاب و بودن در طبیعت است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به ماندن در پارک جنگلی چالدره فکر کنید. این پارک جنگلی دارای گونه‌های مختلف گیاهی است و می‌توانید تنوع درخت را در آن مشاهده کنید.

مرداب نشتارود

مکان‌های دیدنی تنکابن

دیگر دیدنی شهر تنکابن در بخش نشتا قرار گرفته است. نام این دیدنی، مرداب نشتارود است که محل تخم‌گذاری ماهی‌های کپور، سفید، کفال و اردک‌ماهی و غیره است. در صورت مراجعه به نشتا، می‌توانید خیلی راحت به مرداب نشتارود برسید و از بودن کنار فضای سرسبز این مرداب با منظره‌ی جنگل لذت ببرید.

مرداب نشتارود می‌تواند مکانی عالی برای سفرهای کمپی باشد و همچنین برای علاقه‌مندان به ماهیگیری نیز، جذابیت خاص خود را دارد.

آبشار کوهسر (کوسر)

مکان‌های دیدنی تنکابن

کوهسر یا به زبان محلی کوسر، یکی از آبشارهای زیبای تنکابن است که در اطراف این شهر قرار دارد. آبشار کوهسر و طبیعت اطراف آن، گزینه‌ای عالی برای ماجراجویی است و هر زمان که به این آبشار سر بزنید، می‌توانید آن را پرآب ببینید. از آنجایی که این آبشار در محیطی سرسبز واقع شده و همیشه نیز پر آب است، هوای خنکی نیز دارد و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای سفرهای تابستانی نیز به‌شمار آید.

پل لپاسر

مکان‌های دیدنی تنکابن

یکی از تاریخی‌ترین مکان‌های دیدنی تنکابن، پل لپاسر است که در زمان قاجار ساختار شده و در روستایی با همین نام قرار دارد. این پل تاریخی از جمله مکان‌های دیدنی تنکابن است که سال‌ها پیش به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قلعه مارکوه

مکان‌های دیدنی تنکابن

دیگر بنای تاریخی تنکابن، دژ یا قلعه مارکوه است که در شرق شهر کتالم قرار دارد. از آنجایی که کوهی که قلعه روی آن قرار گرفته، از سمت جنوب به شکل یک مار دیده می‌شود، به همین خاطر است که نام قلعه را مارکوه گذاشته‌اند.

اگر به دیدن مکان‌های تاریخی علاقه دارید و طی کردن مسیری پلکانی برای شما سخت نیست، می‌توانید در سفر به تنکابن از این قلعه بازدید کنید. قلعه مارکوه در بالای کوه قرار گرفته و با رسیدن به بالای قلعه، منظره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز روبه‌روی خود خواهید داشت که تلفیقی از شیروانی رنگیِ خانه‌های شهر، زمین‌های سرسبز، دریا و ساحل است.

سخن آخر

شهرهای شمالی همیشه به‌عنوان توریستی‌ترین مکان‌های ایران شناخته می‌شوند و جاذبه‌های گردشگری و مناطق طبیعی بسیاری برای علاقه‌مندان به سفر دارند. اگر قصد سفر کردید و به شهرهای شمالی خصوصا شهرهای استان مازندران سفر می‌کنید، حتما یک سر هم به تنکابن بزنید و این مکان‌های دیدنی را مشاهده کنید.

فراموش نکنید که شهر تنکابن، همچنین می‌تواند مکانی ایده‌آل برای زندگی باشد. بنابراین می‌توانید در بهترین محله های تنکابن برای خرید خانه و ویلا اقدام کنید و یا با خرید زمین در تنکابن به ساخت ویلا بیندیشید و تعطیلات آخر هفته را با خانواده در ویلا و زمین خود بگذرانید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.