بهترین شهر گیلان برای خرید زمین

Rate this post

بازار خرید و فروش ویلا و زمین در شمال کشور بسیار داغ شده است. بسیاری معتقدند که این منطقه از ایران به دلایل مختلفی، می‌تواند یکی از بهترین نقاط برای سرمایه‌گذاری روی زمین و ملک باشد. به همین خاطر، شاهد هستیم که بسیاری به دنبال پیدا کردن بهترین شهرها برای خرید ویلای ساحلی در شمال ایران هستند و برخی دیگر نیز، به دنبال یافتن بهترین نقطه از شمال کشور برای خرید زمین هستند. اما خرید ویلا در شمال تنها با هدف سرمایه‌گذاری صورت نمی‌پذیرد. بسیاری از افراد از زندگی شهری، ترافیک و هیاهو خسته شده‌اند و دوست دارند زندگی خود را در شهری سپری کنند که آب‌وهوای خوب و طبیعتی بکر دارد.

اگر شما در این دو دسته قرار می‌گیرید و یا کلا به خرید زمین در شمال علاقه دارید، آیا تا به حال به این فکر کردید که خرید ویلا در گیلان بهتر است یا مازندران؟

مسلما یکی از مهم‌ترین عوامل برای خرید زمین و ویلا، انتخاب شهری است که قرار است در آن این معامله را انجام دهید. باید در مورد این تصمیم بگیرید که آیا دوست دارید زمین شما در کنار دریا باشد و یا در دلِ جنگل‌های سرسبز شمال؟ آیا هدف شما از خرید زمین، سرمایه‌گذاری بلند مدت است یا کوتاه مدت؟

خرید زمین در گیلان

به طور کلی، عنوان شده که شهرهای استان مازندران از جمله شهرهای مناسب برای خرید ویلا هستند، اما این دلیل نمی‌شود که استان گیلان را برای این منظور نادیده بگیریم. استان گیلان نیز شهرهای معروف و زیبایی، هم برای اقامت دائم و هم برای اقامت فصلی دارد و هر کدام از این شهرها مزایا و معایب خود را دارند. برخی از شهرهای گیلان به عنوان شهرهای گران برای خرید و فروش خانه و ویلا به‌شمار می‌آیند و البته، به عنوان شهرهای پیشرفته نیز در این خطه محسوب می‌شوند.

بهترین شهر گیلان برای خرید زمین

به عنوان مثال، با خواندن درباره رشت، می‌توانید به این پی ببرید که این شهر هم از نظر طبیعت و هم از نظر امکانات شهری در سطح بالایی قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین شهرهای گیلان برای سکونت شناخته می‌شود. در واقع، جاذبه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا در رشت وجود دارد و همین موضوع باعث شده که این شهر در استان گیلان بسیار محبوب شود.

به صورت کلی و در زمان انتخاب از میان شهرهای گیلان برای خرید زمین، باید به سلیقه و بودجه خود دقت کنید و ببینید از خرید خود چه انتظاری دارید. کاری که شما باید انجام دهید این است که در مورد هر کجا که قصد خرید زمین و ویلا دارید، تحقیق کنید و به این فکر کنید که آیا می‌توانید زمین و ویلای خود را در آن منطقه راحت بفروشید یا خیر. بنابراین، از خرید ویلا و زمین در شهری که صاحب اول و آخری آن خودتان هستید، خودداری کنید.

معیارهای انتخاب بهترین شهرهای استان گیلان برای خرید زمین و ویلا

در ادامه، برخی از مهم‌ترین معیارها برای خرید زمین در استان گیلان را خواهیم گفت که با بررسی هر یک از این موارد، می‌توانید به بهترین گزینه‌های خرید برسید:

  • وضعیت آب‌وهوا: آب‌وهوای خوب یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید زمین است. اگر بخواهید زمین را برای کشت‌وکار خریداری کنید، آب‌وهوا بسیار به شما کمک خواهد کرد. اگر هدف شما از خرید زمین، ساخت ویلا است، باز هم این آب‌وهوا است که اهمیت پیدا می‌کند. در میان شهرهای استان گیلان، شهرهایی مانند رشت و آستارا دارای آب‌وهوای مطبوعی هستند و همین موضوع باعث شده که بسیاری این مناطق را برای زندگی و خرید ویلا و زمین انتخاب کنند.
  • نزدیکی به تهران: هدف بسیاری از افراد و خانواده‌ها از خرید ویلا در گیلان، سفر به شهرهای این استان و استراحت در ویلای شخصی است. حتی برخی بازنشستگان نیز به دنبال جایی برای خرید ویلا هستند که فاصله کوتاهی تا تهران داشته باشد و مسیر رفت‌وآمد آن خوب باشد. گیلان از این جهت، انتخاب خوبی است.
  • قیمت: یکی از مهم‌ترین معیارها در زمان انتخاب شهرهای خوب گیلان برای خرید ویلا، قیمت ویلاها است. برخی شهرها در این استان امکانات رفاهی بسیاری دارند و البته به عنوان شهرهای پیشرفته شناخته می‌شود و همین موضوع، باعث افزایش قیمت ویلا و زمین در این مناطق شده است. شهرهایی مانند رشت، لاهیجان و انزلی این شرایط را دارند، اما در مقابل شهرهایی مانند رودسر و سیاهکل قیمت نسبتاً پایین‌تری برای خرید ویلا دارند.
  • امکانات رفاهی: مسلما همه دوست دارند تا در شهری سرمایه‌گذاری کنند که تمام امکانات رفاهی برای زندگی را داشته باشد. امکاناتی مانند بیمارستان، فروشگاه، مرکز خرید، درمانگاه و غیره هستند که برخی مناطق گیلان مانند رشت را برای خرید زمین و ویلا عالی کردند.
  • دسترسی به جاذبه‌های گردشگری: در هر دو حالت، یعنی خرید ویلا برای اقامت شخصی و خرید زمین و ویلا برای سرمایه‌گذاری، باید به دنبال جایی باشید که به جاذبه‌های گردشگری نزدیک باشد.

بهترین شهرهای گیلان برای خرید زمین

بهترین شهر گیلان برای خرید زمین

بسیاری هنگام نام بردن از بهترین شهرهای گیلان برای خرید زمین، به شهرهایی مانند رشت و انزلی اشاره می‌کنند و گزینه‌های دیگر را فراموش می‌کنند. گیلان یکی از سرسبزترین مناطق کشور است که جاذبه‌های بسیار دارد و می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری روی زمین باشد. برخی از بهترین شهرهای گیلان برای خرید زمین را در ادامه نام خواهیم برد:

رشت

مرکز استان گیلان و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای استان گیلان، رشت است که ۴۶ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهد. شهر رشت به عنوان یکی از مهاجرپذیر شهرهای این استان شناخته می‌شود و همین موضوع باعث افزایش میزان عرضه و تقاضا برای خرید و فروش ویلا و زمین در این شهر شده است. در این شهر امکانات رفاهی، جاذبه‌های طبیعی و مناطق توریستی بسیاری وجود دارد و یکی از مقاصد گردشگری برتر در ایران نیز به‌شمار می‌آید.

برای خرید ویلا در این شهر گزینه‌های مختلفی پیش روی خود دارید. در صورتی که میزان بودجه برای شما اهمیتی ندارد، می‌توانید سراغ محله گلسار بروید که یکی از مناطق گران‌قیمت و مرفه‌نشین رشت به حساب می‌آید. اما اگر میزان بودجه‌ی محدودی برای خرید ویلا در رشت دارید، به شما محله‌هایی مانند حمیدیان، امام حسین، کمربندی، شهدا و آزادگان را پیشنهاد می‌کنیم که قیمت خرید ویلا در این مناطقِ رشت کمتر است.

لاهیجان

عروس شهرهای گیلان، لاهیجان است که به عنوان یکی از زیباترین شهرهای این استان شناخته می‌شود. لاهیجان نیز مانند رشت، به عنوان قطب گردشگری در شمال کشور به‌شمار می‌آید و امکانات رفاهی و تفریحی مانند استخر لاهیجان و همچنین بهترین مراکز خرید را دارد.

در صورتی که قصد خرید ویلا در لاهیجان را دارید، می‌توانید از میان محله‌های این شهر یکی از هشت محله‌ی اصلی یعنی اردو بازار، امیر شهید، پرده سر، خمیر کلایه یا خومر کلایه، شعربافان، گابنه، محله میدان و محله کاروانسرا را انتخاب کنید.

بندر انزلی

یکی از پرطرفدارترن شهرهای استان گیلان برای خرید ویلا، بندر انزلی است. بندر انزلی یکی از بزرگترین بنادر سواحل جنوبی دریای خزر است و همین موضوع باعث شده که زمین‌های جلگه‌ای بسیاری در این شهر وجود داشته باشد. اگر به دنبال شهری هستید که امکانات رفاهی و تفریحی داشته باشد و گزینه‌ای ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری به‌شمار آید، بندر انزلی می‌تواند انتخاب شما باشد.

لنگرود

بهترین شهر گیلان برای خرید زمین

تا به اینجا شهرهایی را معرفی کردیم که همگی در میان کلان شهرهای استان گیلان به‌شمار می‌آیند و از نظر امکانات رفاهی و تفریحی در سطح بالایی قرار دارند.

لنگرود نسبت به شهرهای قبل امکانات کمتری دارد، اما باز هم به عنوان گزینه‌های ایده‌آل برای خرید زمین به‌شمار می‌آید. یکی از مهم‌تری دلیل برای خرید زمین در این شهر، رونق صنعت کشاورزی است و محصولات کشاورزی این شهر مانند صیفی‌‌جات، برنج و چای، بازار خوبی در شمال کشور و دیگر شهرهای ایران دارند.

آستارا

از دیگر شهرهای زیبای استان گیلان که برای خرید ویلا و زمین می‌توانید به آن فکر کنید، شهر آستارا است. آستارا دارای امکانات رفاهی خوبی است و مناطق دیدنی بسیاری دارد، بنابراین به عنوان یکی از بهترین شهرهای گیلان برای خرید ویلا به‌شمار می‌آید.

سیاهکل

یکی دیگر از مناطق دیدنی استان گیلان، سیاهکل است که در نزدیکی کوه و جنگل هیرکانی واقع شده است. سیاهکل به دلیل واقع شدن در نزدیکی کوه و جنگل هیرکانی، آب‌وهوای خنک و نسبتا معتدلی دارد و همچنین قیمت ویلا و زمین در این شهر نسبت به دیگر شهرها پایین‌تر است. بنابراین، اگر بودجه محدودی دارید و آب‌وهوا برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، می‌توانید سیاهکل را برای سرمایه‌گذاری روی ملک و زمین انتخاب کنید.

کلام آخر

در این مقاله درباره بهترین شهرهای گیلان برای خرید زمین صحبت کردیم. انتخاب بهترین شهر گیلان برای خرید زمین، کاملا بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد. برخی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین شهر را در این مقاله نام بردیم. این عوامل را در شهرهای مختلف بررسی کنید و در نهایت شهر و منطقه‌ای که بیشتر با شما و البته بودجه شما همخوانی دارد انتخاب کنید.

اگر هدف شما از خرید زمین و ویلا در گیلان زندگی آرام است، پیشنهاد می‌کنیم مناطق روستایی و بکر را انتخاب کنید؛ اما اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در این منطقه هستید، به شما شهرهای آینده‌دار یعنی شهرهای در نزدیکی رشت به سمت انزلی را انتخاب کنید. اما برای خرید ویلا در استان گیلان و زندگی در این استان، می‌توانید سراغ شهرهای پرجمعیت و دارای امکان رفاهی مانند لاهیجان، رشت و انزلی بروید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.