معرفی بهترین موتورسیکلت‌های شهری

Rate this post

زندگی در شهر به‌خودی‌خود گران و استرس‌زا است، بنابراین می‌توان در مورد رفت‌وآمد از خانه به هر کجای دیگر شهر مانند محل کار روشی را انتخاب کرد که میزان استرس و هزینه‌ها را کاهش دهد. با اینکه بسیاری موتورسیکلت را وسیله‌ای خطرناک می‌دانند و خب شاید از نظر اجتماعی وسیله‌ای غیرقابل استفاده برای رفت‌وآمد شهری در نظر گرفته شود، اما خرید آن برای رفت‌وآمد درون شهری تصمیمی منطقی است. موتورسیکلت نه تنها وسیله‌ای ارزان نسبت به خودرو است، بلکه نگهداری و بیمه آن نیز ارزان‌تر از خودرو تمام می‌شود. با داشتن موتورسیکلت دیگر دچار استرس ناشی از گیر افتادن در ترافیک و دیر رسیدن به قرارها و محل کار را نخواهید داشت. علاوه بر این، هیجان سواری با موتورسیکلت بسیار بیشتر از خودرو است.

با توجه به اینکه انواع موتور سیکلت در بازار از برندهای مختلف وجود دارد، بهترین انتخاب برای رفت‌وآمد شهری کدام برندها و گزینه‌ها هستند؟ در واقع، بهترین موتورسیکلت‌های شهری کدام‌اند؟

ممکن است این سوال بسیاری از شما باشد، بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله بهترین موتورسیکلت‌های شهری را نام ببریم تا بتوانید در زمان خرید موتور سیکلت راحت‌تر تصمیم بگیرید.

مواردی که قبل از خرید موتور سیکلت شهری باید در نظر بگیرید

متاسفانه رانندگی با موتور در شهرها ممکن است با چالش‌هایی نیز همراه باشد. علاوه بر حجم ترافیک که روز به روز بیشتر می‌شود، رانندگی برخی نیز می‌تواند برای موتورسواران ایجاد خطر کند. علاوه بر این، تعداد عابران پیاده در شهرها نیز بیشتر است و این می‌تواند رفت‌وآمد موتورسواران را دچار اختلال کند. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید موتور، حتما به این موارد دقت کنید. اما برای داشتن خریدی عالی، نکات زیر نیز مهم هستند و ایمنی شما در موتورسواری را افزایش می‌دهند:

  1. ایمنی موتور
  2. بیمه‌نامه موتور
  3. انتخاب موتور متناسب با نیاز
  4. انجام تحقیقاتِ کامل
  5. عدم تمرکزِ تنها روی قدرت موتور
  6. ارتفاع صندلی
  7. وزن موتور سیکلت

علاوه بر این مواردی که نام بردیم، توجه به قیمت و همچنین کیفیت موتورسیکلت نیز مهم است که باید آنها را نیز قبل از خرید ارزیابی کنید. برای رسیدن به بهترین انتخاب، می‌توانید بهترین موتورسیکلت‌های شهری که در ادامه معرفی می‌کنیم را در لیست تحقیقات خود قرار دهید.

موتور طرح هوندا ۱۲۵

بهترین موتورسیکلت‌های شهری

یکی از پرفروش‌ترین موتورهای شهری، موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ است که مهم‌ترین دلیل برای فروش بالا و همچنین محبوب بودن آن برای استفاده در شهر، قیمت پایین و مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. در واقع، موتور طرح هوندا ۱۲۵ لقب ارزان‌ترین موتور بنزینی بازار کشور را از آن خود کرده است.

سواری با موتور طرح هوندا ۱۲۵ ساده و راحت است و به همین خاطر، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شهر باشد. علاوه بر این، هزینه نگهداری و سوخت آن نیز بسیار پایین است و به این ترتیب، با خرید آن وسیله‌ای تقریبا ارزان قیمت را خریداری کردید.

مزایای موتور طرح هوندا ۱۲۵ معایب موتور طرح هوندا ۱۲۵
قیمت بسیار پایین لرزش در سرعت بالا
هزینه تعمیر پایین سیستم ترمز ضعیف
ساده بودن طراحی شاسی و بدنه و فنی سیستم خنک‌کاری ضعیف
قدرت مناسب قرار گرفتن باک درست بالای موتور
سرعت مناسب کاربراتوری بودن
دوام بالا مشکلات تمیز کردن ماهانه کاربراتور آن
مصرف سوخت بسیار پایین خارج شدن بنزین حین چپ کردن

موتورسیکلت وسپا ۱۵۰ VXL

بهترین موتورسیکلت‌های شهری

مگر می‌شود به خرید موتورسیکلت شهری فکر کرد و نامی از موتور وسپا نیاورد. وسپا از برندهای مشهور ایتالیایی است که در میان موتورهای خود، موتورسیکلت‌های درون شهری زیادی را تولید کرده است و جزء محبوب‌ترین موتورها، هم از نظر ظاهر و هم نظر کاربردی بودن هستند.

موتورسیکلت وسپا ۱۵۰ VXL، یکی از مدل‌های محبوب برند وسپا است که دارای سیستم انژکتوری، گیربکس اتوماتیک و ترمز دیسکی است. این موتورسیکلت یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفت‌وآمد شهری است و رانندگی با آن بسیار راحت و نرم است.

مزایای موتورسیکلت وسپا ۱۵۰ VXL معایب موتورسیکلت وسپا ۱۵۰ VXL
طراحی منحصربه‌فرد قدرت محدود
هندلینگ و کنترل بالا سرعت حداکثر محدود
مصرف سوخت مناسب کمبود فضای ذخیره‌سازی
کارایی بالای موتور قیمت بالا
سهولت استفاده در مسیر شهری سیستم سوخت‌رسانی نامنظم
صندلی بزرگ و راحت بالا رفتن صدای موتور همزمان با بالا رفتن کارکرد کیلومتر
پورت USB برای شارژ وسایل الکترونیکی صدای موتور

موتور طرح هوندا کلیک

بهترین موتورسیکلت‌های شهری

هوندا کلیک یکی از پرطرفدارترین مدل‌های برند هوندا است که یا در ایران پیدا نمی‌شود و اگر هم پیدا شود، قیمت آن بسیار بالا است. با توجه به محبوبیت این مدل موتور، برندهای ایرانی اقدام به ساخت نسخه مونتاژی آن کردند که به نام موتور طرح هوندا کلیک معروف است.

موتور طرح هوندا کلیک در بازار با قیمتی بسیار ارزان‌تر از نسخه اصل هوندا به فروش می‌رسد که این تفاوت قیمت، بعضا ۶۰ درصد کمتر از قیمت نسخه اصلی آن است.

مزایای موتور طرح هوندا کلیک معایب موتور طرح هوندا کلیک
مصرف بسیار کم بنزین حجم کم باک
سرعت قابل قبول سختی خنک‌شدن موتور
شتاب اولیه بسیار عالی چرخ‌هایی با ضخامت کم
جای پا برای راننده صندلی سفت
صفحه نمایش فوق‌العاده دقیق ضعیف بودن ترمز دستی
محفظه وسایل در زیر صندلی ضعیف بودن ترمز ها و ABS نبودن آنها
فرمان‌پذیری خوب سیلندر بسیار کوچک موتور
آسانی رانندگی قدرت کم
توانایی حمل تا ۳۰۰ کیلوگرم نداشتن وسایل جانبی زیاد
چراغ‌های بسیار پر نور حتی در روز
دارای DAY LIGHT
دارای USB برای شارژ گوشی در حین رانندگی
زیبایی ظاهری

موتورسیکلت آپریلیا ۱۵۰ SR

بهترین موتورسیکلت‌های شهری

آپریلیا دیگر برند تولیدکننده موتورسیکلت در جهان است که یکی از بهترین‌ها از نظر کیفیت و کارایی به‌شمار می‌آید. یکی از مهم‌ترین تولیدات این شرکت، تولید موتورسیکلت‌های درون شهری است که در ساخت تمام آنها، کیفیت و زیبایی حرف اول را می‌زند.

موتورسیکلت آپریلیا ۱۵۰ SR از تولیدات این شرکت است که در ایران نیز یافت می‌شود. کیفیت ساخت این موتورسیکلت بسیار بالا است و در میان موتورهای معرفی شده در این مقاله، موتور قدرتمندی دارد. همچنین مجهز به گیربکس اتوماتیک است و برای افرادی که به موتورسیکلت اسپرت علاقه دارند، می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل باشد.

مزایای موتورسیکلت آپریلیا ۱۵۰ SR معایب موتورسیکلت آپریلیا ۱۵۰ SR
ابعاد آپریلیا ۱۵۰ SR نداشتن ترمز ABS
ارتفاع زین وزن بالا
ارتفاع صندلی تایر پهن
قیمت مناسب کوچک بودن فضای قرارگیری پا
رنگ‌بندی هیجان‌انگیز روی رینگ‌ها کیلومترشمار نمایشی مکانیکی

وسپا ۱۵۰ SXL

بهترین موتورسیکلت‌های شهری

وسپا، همیشه موتورهایی عالی برای رفت‌وآمد درون شهری ارائه می‌دهد. بیشتر موتورهای تولیدی توسط وسپا، مدل اسکوتری هستند و به همین خاطر، می‌توان از آنها به آسانی و بدون مهارت بالا در سواری استفاده کرد. یکی از مدل‌های وسپا که در لیست بهترین موتورهای شهری قرار می‌گیرد، موتورسیکلت وسپا ۱۵۰ SXL است.

این موتورسیکلت ظاهر جذابی دارد و بسیار شبیه به مدل VXL وسپا است‌. دیگر جذابیت این موتورسیکلت تنوع رنگی و رنگ‌های جذاب است. با وجود پشت آمپر دیجیتالی، استارت جدید، آینه‌های بغلِ کرومی و همچنین چراغ‌های مکعبی، این اسکوتر وسپا به گزینه‌ای عالی برای افرادی تبدیل شده که به دنبال موتورِ شیک و لاکچری هستند.

مزایای موتورسیکلت وسپا ۱۵۰ SXL معایب موتورسیکلت وسپا ۱۵۰ SXL
دارای چراغ‌های مربع سواری همراه با تکان و کوبش
مجهز به سیستم سوخت‌رسانی از نوع انژکتور قیمت بالا
سیستم تعلیق ضد شیرجه‌ای نداشتن ترمز ABS
حذف جعبه تعویض دنده از زیر در این نسخه سیستم سوخت‌رسانی نامنظم
زین خوش فرم و با کیفیت سروصدای موتور در بالا رفتن سرعت
پایین بودن میزان آلایندگی و مصرف موتور

موتورسیکلت کبیر سوپر ۱۲۵

بهترین موتورسیکلت‌های شهری

بسیاری از تولیدات ایرانی، در لیست بهترین موتورسیکلت‌های شهری قرار می‌گیرند. یکی از تولیدکنندگان ایرانی که در این لیست موتور دارد، شرکت کبیر است. موتورسیکلت کبیر سوپر ۱۲۵ از تولیدات این شرکت است که می‌توان آن را یکی از قدیمی‌های بازار دانست. طراحی، کیفیت بالا در ساخت، مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب، سرعت مناسب و بدنه‌ای مقاوم، همگی باعث شدند که این موتور در این لیست قرار بگیرند.

مزایای موتورسیکلت کبیر سوپر ۱۲۵ معایب موتورسیکلت کبیر سوپر ۱۲۵
قیمت بسیار پایین لرزش در سرعت بالا
هزینه تعمیر بسیار پایین سیستم ترمز به شدت ضعیف و قدیمی
دارای سیم‌کشی ساده سیستم خنک‌کاری ضعیف
سادگی در طراحی شاسی و بدنه و فنی قرار گرفتن باک درست بالای موتور
قدرت مناسب کاربراتوری بودن
سرعت مناسب مشکلات تمیز کردن ماهانه آن
دوام بالا خارج شدن بنزین حین چپ کردن
مصرف سوخت بسیار پایین

کویر آپاچی ۱۸۰

بهترین موتورسیکلت‌های شهری

بسیاری از موتوردوستان، همیشه به دنبال موتورهایی هستند که از نظر ظاهر و کارایی در سطح بالایی قرار دارند و می‌توانیم این موتورها را، موتورهایی حرفه‌ای در نظر بگیریم. برای این افراد نیز، گزینه‌ای در این لیست داریم.

کویر آپاچی ۱۸۰، می‌تواند انتخاب حرفه‌ای‌پسندها باشد و گزینه‌ای عالی برای استفاده در شهر است. حجم موتورِ این موتورسیکلت ۱۷۷ سی‌سی است و شتاب صفر تا صد آن ۱۵ ثانیه‌ای زمان می‌برد.

مزایای موتورسیکلت کویر آپاچی ۱۸۰ معایب موتورسیکلت کویر آپاچی ۱۸۰
طراحی ظاهری جذاب و جوان‌پسند قدرت ترمزها
عملکرد قابل قبول پیشرانه و جعبه دنده تعادل قسمت عقب موتورسیکلت حین عبور از پیچ‌های تند و یا ترمزگیری‌های شدید
سواری نسبتا نرم گران‌تر بودن هزینه‌های نگهداری این موتورسیکلت
سطح تکنولوژی قابل قبول قیمت بالا
بازار خرید و فروش خوب صدای اگزوز
خدمات پس از فروش مناسب سواری نامناسب برای رانندگی طولانی‌مدت و برون شهری
آلیاژ ضعیف پیشرانه

موتورسیکلت کبیر ۱۲۵ CDI

بهترین موتورسیکلت‌های شهری

شرکت کبیر، تنوع بالایی در تولید موتورسیکلت دارد و به این ترتیب، جای تعجب ندارد که یکی دیگر از تولیدات این شرکت در این لیست باشد.

موتورسیکلت کبیر ۱۲۵ CDI نیز از تولیدات شرکت کبیر است که می‌توان آن را در دسته موتورهای باکیفیت و مقاوم در نظر گرفت. این موتورسیکلت مصرف سوخت پایینی دارد و می‌توانید از آن تا سال‌ها استفاده کنید، چرا که قطعات استفاده‌شده در این موتور بسیار باکیفیت است. مزایایی که در ادامه نام می‌بریم، باعث شدند که موتورسیکلت کبیر ۱۲۵ CDI در رده موتورهای پرفروش و گزینه‌های ایده‌آل برای استفاده در شهر شود.

مزایای موتورسیکلت کبیر ۱۲۵ CDI معایب موتورسیکلت کبیر ۱۲۵ CDI
مصرف پایین سوخت بدون فضای حمل بار
هزینه نگهداری پایین بدون رادیاتور
قیمت مناسب نداشتن ترمز ABS

بنلی کی وی ۱۵۰

بهترین موتورسیکلت‌های شهری

وقتی صحبت از موتورهای باکیفیت برای استفاده در شهر می‌شود، امکان ندارد که اشاره‌ای به یکی از مدل‌های موتور بنلی نکنیم. یکی از پرطرفدارترین مدل‌های بنلی، موتورسیکلت بنلی کی وی ۱۵۰ است که مصرف سوخت پایینی دارد و می‌توان آن را موتورسیکلتی باکیفیت در نظر گرفت.

این موتورسیکلت دارای صفحه کیلومتر دیجیتالی است و در طراحی آن، از بهترین قطعات استفاده شده است. این موتورسیکلت ساخت چین است و شرکت نیکران موتور عرضه‌کننده آن در ایران است.

مزایای موتورسیکلت بنلی کی وی ۱۵۰ معایب موتورسیکلت بنلی کی وی ۱۵۰
جعبه دنده بسیار نرم ترمز نسبتاً ضعیف
۵ دنده بودن ارتفاع بلند
مصرف سوخت کم دقیق نبودن نشانگر بنزین دیجیتال
قدرت خوب نسبت به رقبا گران بودن قطعات و کم بودن قطعات
زین بسیار نرم استهلاک بالا

بنلی تی ان تی ۲۴۹S

بهترین موتورسیکلت‌های شهری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موتورسیکلت‌های بنلی، طراحی آنها است که می‌توانند علاقه‌مندان به موتورهای اسپرت را راضی کنند. یکی از پرطرفدارترین مدل‌های اسپرت بنلی، موتورسیکلت بنلی تی ان تی ۲۴۹S است که علاوه بر طراحی جذاب، دارای شتاب و سرعت بالایی است و با توجه به امنیتی که سواری با آن دارد، می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای رفت‌وآمد درون شهری در نظر گرفته شود.

این محصول بنلی نیز ساخت چین است. تنها مشکل این موتور، وزن بالای آن و بالا بودن قیمت بنلی است. اما اگر هزینه برای شما اهمیت ندارد و دوست دارید موتوری با طراحی اسپرت داشته باشید، به خرید این موتورسیکلت بنلی فکر کنید.

مزایای موتورسیکلت بنلی تی ان تی ۲۴۹S معایب موتورسیکلت بنلی تی ان تی ۲۴۹S
طراحی جذاب وزن بالا
پرقدرت هزینه تعمیر و نگهداری بالا
دارای صفحه کیلومتر شمار بسیار مدرن قیمت بالا
سواری راحت داشتن پوشش فیبر کربنی
بازار خرید و فروش خوب لوازم یدکی گران
سرعت مناسب هندلینگ پایین

نتیجه‌گیری

یکی از بهترین روش‌ها برای دور زدن ترافیک شهری و همچنین صرفه‌جویی در خرید وسیله نقلیه، خرید موتورسیکلت است. این وسیله در میان افراد در سنین مختلف طرفدار دارد و با توجه به کارایی و هزینه پایین این وسیله هم در زمان خرید و هم در نگهداری، شاهد هستیم که روزبه‌روز به تعداد خریداران آن اضافه می‌شود.

استفاده از بهترین موتورسیکلت‌های شهری، باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش میزان آلاینده‌ها و همچنین سرعت دادن به رفت‌وآمدهای درون شهری می‌شود. با توجه به تنوع موتورسیکلت‌های شهری، در این مقاله سعی کردیم که بهترین گزینه‌ها را معرفی کنیم. بعد از ارزیابی مزایا و معایب هر کدام از این موتورسیکلت‌ها، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.