آشنایی با مراکز خرید رامسر

Rate this post

عاشقان خرید می‌دانند که یک سفر کامل نمی‌شود، مگر با سر زدن به مراکز خرید و بازارهای محلی. خوشبختانه در رامسر هم بازارهای محلی و سنتی پیدا می‌شود و هم مراکز خرید مدرن و به‌روز. به همین دلیل اگر شما هم لذت خرید کردن را با هیچ‌چیز دیگری عوض نمی‌کنید، در رامسر به مراد دل خود خواهید رسید. با ما همراه باشید تا مشهورترین و اصلی‌ترین مراکز خرید رامسر را بشناسید.

اما قبل از آنکه به سراغ بازارها و مراکز خرید برویم، قرار است خیلی خلاصه ببینیم رامسر کجاست؟ این شهر در استان مازندران و درست در مرز گیلان واقع شده است. از آنجایی که یک طرف رامسر به کوه‌های البرز و جنگل‌های بکر می‌رسد و طرف دیگر به آب‌های نیلگون خزر، این شهر طبیعت کم‌نظیری پیدا کرده است. جنگل‌ها، دریاچه‌ها، آبشارها و سواحل استثنایی در کنار روستاهای دیدنی و آثار تاریخی مانند مارکو، باعث شده تا رامسر یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران باشد و به عروس مازندران مشهور شود.

بازارهای محلی و سنتی رامسر

بگذارید با بازارهای سنتی رامسر شروع کنیم. همان‌طور که می‌دانید بازارهای سنتی شمال با فضای محلی و خاص خود محبوبیت بسیاری دارند. سر زدن به این بازارها هم فال است و هم تماشا؛ زیرا هم می‌توانید لباس و سوغاتی بگیرید یا خوراکی‌های خوشمزه مانند زیتون، چای، برنج و ماهی بخرید و هم از فضای بی‌نظیر آنها لذت ببرید و با مردم دوست‌داشتنی رامسر معاشرت کنید.

مراکز خرید رامسر

بازار روز رامسر (بازار لباس)

این بازار بیشتر به غرفه‌های لباس تعلق دارد. البته که نباید انتظار داشته باشید در این بازار از برندهای مشهور و مدرن خرید کنید؛ اما می‌توانید لباس‌هایی با مناسب‌ترین قیمت‌ها پیدا کنید و از بودن در یک بازار محلی لذت ببرید.

  • آدرس: بلوار مطهری، بازار روز

بازار محلی رامسر

این بازار که با بازار روز هم فاصله زیادی ندارد، یک مکان ایده‌آل برای آشنایی با فرهنگ مردم رامسر، خوراکی‌های خوش‌طعم آنها و سوغاتی‌های جذاب آنها است. کافی است در این بازار قدم بگذارید تا بوی سبزیجات، صدای مرغ و خروس، غرفه‌ها و مغازه‌های رنگارنگ و فروشندگان خونگرم محلی خاطرات خوشی را برای شما به یادگار بگذارند.

  • آدرس: میدان امام خمینی، بلوار مطهری
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه ۹ صبح تا ۹ شب

بازار ماهی‌فروشان

یکی از بازارهای محلی نه‌چندان قدیمی در رامسر، بازار ماهی‌فروشان است. اگر شما هم فکر می‌کنید، ماهی‌های شمال یک چیز دیگر هستند، حتماً از خرید در بازار ماهی‌فروشان لذت خواهید برد. این بازار نسبتاً جدید است و به جای بازار ماهی‌فروشان قدیمی برپا شده است. به همین دلیل از امکاناتی مانند پارکینگ بهره‌مند است و استانداردهای بهداشتی در مورد آن رعایت شده است.

  • آدرس: روستای لپاسرک، جاده ساحلی سیاهکلرود به مازندران، بعد از میدان فلسطین، جنب پل صفارود
  • ساعات کاری: شنبه و یکشنبه از ساعت هشت تا ۱۴ و ۱۵ تا ۲۱؛ دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت هشت تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۱

مراکز خرید رامسر

بازارهای صنایع‌دستی

چه مسافر شمال باشید و چه برای خرید ویلا در رامسر کنار دریا اقدام کرده باشید، خرید سوغاتی یک تفریح جذاب برای شما خواهد بود. پس بهتر است با چند تا از مشهورترین مراکز فروش سوغاتی و صنایع‌دستی در رامسر آشنا شوید. یکی از جذاب‌ترین صنایع‌دستی رامسر همجوشی شیشه است. چه رنگ‌ها طرح‌های بی‌مانندی که از کنار هم قرار گرفتن شیشه‌های رنگی درست نمی‌شود. برای دیدن این صنایع زیبا، کافی است از جاده رامسر به جواهرده وارد روستای میان لات شوید. به جز کارگاه همجوشی شیشه در این روستا می‌توانید در منطقه لات محله، روبه‌روی چشمه، از کارگاه تولید لباس‌های محلی و لباس قاسم‌آبادی هم دیدن کنید و لباس‌های خاص محلی بگیرید.

حصیربافی هم از دیگر صنایع‌دستی رامسر است که شهرت زیادی دارد. انواع سوغاتی‌های حصیری مانند کلاه و سبد و صنایع‌دستی چوبی مانند قاشق، در بازارهای هفتگی پیدا می‌شود. همچنین می‌توانید در محله پلاسر رامسر از کارگاه‌های نمدبافی دیدن کنید و سوغاتی‌های خاص و زیبا بخرید.

مراکز خرید مدرن رامسر

یکی از دلایل محبوبیت خرید ویلا در شمال وجود امکانات فراوان در شهرهای اصلی شمال مانند رامسر است. اگر اهل خرید هستید و به دنبال فروشگاه‌های مدرن و به‌روز می‌گردید، گزینه‌های بسیار زیادی در رامسر وجود دارد که می‌توانید از دیدن آنها لذت ببرید و اجناس خوبی هم تهیه کنید.

مرکز خرید آرامش

شاید بتوان گفت مرکز خرید آرامش مشهورترین مرکز خرید مدرن در رامسر است. این پاساژ با پارک ملی رامسر، هتل قدیم رامسر و آبگرم چشمه زیر پل فاصله زیادی ندارد و با داشتن پارکینگ و کافه و بستنی‌فروشی، محل مناسبی برای خرید محسوب می‌شود. این مرکز خرید تقریباً هر آنچه که بخواهید از پوشاک و لوازم آرایشی گرفته تا صنایع‌دستی، طلا و اکسسوری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مرکز خرید یک فودکورت، دو سالن سینما و یک شهربازی کوچک هم دارد. در نتیجه می‌تواند برای تمام اعضای خانواده ساعات خوشی را فراهم کند.

  • آدرس: بلوار شهید رزاقی، روبه‌روی هتل قدیم رامسر، مرکز خرید آرامش
  • ساعات کاری: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

مراکز خرید رامسر

مرکز خرید نگین

رامسر پاساژهای مدرن و شیک کم ندارد. به همین دلیل بسیاری از مسافران این شهر حتماً دوست دارند چند ساعت خرید را در برنامه خود بگنجانند. مرکز خرید نگین یکی دیگر از مراکز خرید اصلی رامسر است که علاوه بر پوشاک، فروشگاه‌هایی مانند لوازم منزل هم دارد. این پاساژ هم در نزدیکی کاخ موزه و هتل قدیم رامسر است و فودکورت آن نسبتاً مشهور است. این پاساژ شاید خیلی بزرگ نباشد، اما فروشگاه‌های باکیفیتی دارد.

  • آدرس: خیابان مطهری، نرسیده به میدان انقلاب
  • ساعات کاری: هر روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۴ و از ساعت ۱۷ تا ۲۲

مرکز خرید مروارید

این پاساژ در کنار مرکز خرید آرامش از بهترین مکان‌ها برای خرید در رامسر است. فروشگاه‌های پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی بسیاری در این پاساژ وجود دارد. به‌علاوه شما می‌توانید از شهربازی کوچک و سرپوشیده مجموعه نیز استفاده کنید و بازی‌هایی مانند بولینگ و تیراندازی را هم تجربه کنید. پارکینگ، سینما و رستوران از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

  • آدرس: بلوار معلم، بعد از میدان معلم
  • ساعات کاری: هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

مراکز خرید رامسر

فروشگاه‌های تله‌کابین رامسر

می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. اگر به مجموعه تله‌کابین رامسر بروید، می‌توانید تفریحات گسترده‌ای را تجربه کنید. در کلوپ دریایی مجموعه می‌توانید تفریحات آبی مانند جت اسکی و پاراسل را امتحان کنید و در شهربازی هم هیجان بازی‌های مختلف را احساس کنید. در این مجموعه تعدادی فروشگاه از برندهایی مانند تعطیلات و نوربرت وجود دارد و تعدادی هم فروشگاه صنایع‌دستی و هنری هست که تفریح شما را با یک خرید کوچک تکمیل می‌کند.

رامسر هم طبیعت زیبایی دارد و هم از امکانات خوبی برخوردار است. طبیعی است که بازار فروش ویلا در این شهر زیبا و آرام داغ باشد. اگر شما هم دوست دارید در رامسر ویلا داشته باشید و هروقت خواستید به آنجا سر بزنید نگرانی از بابت اقامت خود نداشته باشید می‌توانید به صفحه شیپور رامسر سر بزنید و بهترین گزینه‌ها را ببینید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.