کدام لوازم آرایشی با طیعیت مهربان ترند؟

2.5/5 - (4 امتیاز)

لوازم آرایش یکی از آن ابزارهای کشنده برای طبیعت و خانم‌هاست. البته یک اسلحه شیرین و جذاب!

لوازم آرایش یکی از آن ابزارهای کشنده برای خانم‌هاست. البته یک اسلحه شیرین و جذاب! این اصل دلیل ساده‌ای به نام جذابیت رنگ‌ها دارد. البته از حق نگذریم، به دلیل همین جذابیت لوازم آرایش، صنعت پولسازی آن در دنیا به یک غول بزرگ تبدیل شده است که بسیاری نام‌های برند، لاین تولید محصولات آرایشی خودشان را دارند. متاسفانه، لوازم آرایش، سهم عجیبی در آلودگی کره زمین دارد. از طرفی، لوازم آرایش به دلیل آزمایش روی حیوانات، ممکن است باعث بیماری، آزار و یا حتی مرگ حیوانات بیچاره بشوند. درک این موضوع که احتمالا با خرید یک رژ لب ما باعث قتل یک حیوان زبان بسته شده باشیم بسیار ترسناک است. اما حقیقت دارد. حقیقتی که بسیاری برندهای آرایشی در دنیا دست به تغییر آن زدند.

شاخصه‌های یک برند لوازم آرایش دوست‌دار طبیعت

 

بررسی شاخصه‌های یک برند لوازم آرایش دوست‌دار طبیعت

 

برای تولید یک وسیله آرایشی، استانداردهای بسیار زیادی وجود دارد. لوازم آرایش، از محتوا تا جعبه و بسته بندی، می‌تواند باعث آلودگی کره زمین و آزار حیوانات شود. از طرفی، حذف لوازم آرایش از فرهنگ دنیا تقریبا شبیه به حذف مغز انسان‌ها غیرممکن است. لوازم آرایش یکی از بزرگ‌ترین و سودآورترین صنعت‌های دنیا است. به همین دلیل، با زمزمه‌های تغییرات اقلیمی، برخی افراد که شرایطش را داشتند دست به تولید لوازم آرایش دوست‌دار محیط زیست زدند. برخی برندها نیز دست به تغییر فرمولاسیون و پکیجینگ خود برای بهبود شرایط زدند. در اینجا با چند برند لوازم آرایشی وگان یا طبیعت دوست آشنا می‌شویم.

لوازم آرایشی Tata Harper

 

بررسی سلامت لوازم آرایشی Tata Harper

 

این برند لوازم آرایشی را می‌توان سالم‌ترین و در عین حال سفارشی‌ترین برند لوازم آرایش در دنیا تلقی کرد. این برند در ورمونت تولید می‌شود و برای تهیه آن به هیچ عنوان از تولید انبوه و یا تولید هورمونی گیاهان استفاده نمی‌شود. تاتا هارپر برای به دست آوردن هر گیاه مورد نیازش مستقیم با بهترین منبع آن در ارتباط است. مثلا، اگر گیاه پایه‌ای برای یکی از سرم‌های آرایشی‌اش به شکل مرغوب در جزایر گالاپاگوس پیدا بشود، حتما آن را از گالاپاگوس تهیه خواهد کرد. البته به عقیده خودش، فقط در تعداد بسیار محدود از این گیاهان استفاده می‌کند تا نهایتا منجر به تخریب جنگل‌ها نشود. این برند روی حیوانات تست نمی‌شود و بسته بندی آن هم کاملا گیاهی است.

لوازم آرایش Kosas

 

بررسی سلامت لوازم آرایش Kosas

 

احتمالا نام این برند لوازم آرایش را در لیست بسیاری از میکاپ‌آرتیست‌های مطرح دنیا شنیده باشید. در فرش قرمز‌های مراسم‌های مختلف امسال نیز از این لوازم آرایشی بارها استفاده شد. کوزاس بسیار برند مطرح، اما محدودی است. به عنوان کسی که شخصا از کرم و رژ لب این برند آرایشی استفاده کرده، این اطمینان را به شما می‌دهم که این برند قابل مقایسه با مک و استی لادر در زمینه کاور و پوشش و کیفیت است. اما جذابیت آن اینجاست که در تهیه آن صد درصد از مواد گیاهی استفاده شده است. ضمن اینکه برای تهیه این برند لوازم آرایشی، هیچ حیوانی مورد آزمایش قرار نمی‌گیرد و بسته بندی‌های آن نیز قابل بازیافت است.

لوازم آرایش Tarte

 

بررسی سلامت لوازم آرایش Tarte

 

قبل از شروع باید اعلام کنم که تارت آنقدرها که ادعا می‌کند دوست‌دار طبیعت نیست. در کل این را از یاد نبرید؛ بسیاری کمپین‌های تبلیغاتی از کلماتی مورد پسند خریداران استفاده می‌کنند. لوازم آرایش تارت نیز ظاهرا بیشتر از مواد گیاهی، از کلمات گیاهی استفاده کرده است. اما رژ لب‌های این برند و البته کانسیلر روغنی آن به شکل محسوسی سعی در ارائه فرمولاسیون گیاهی داشته‌اند. با اینکه در بسیاری بلاگ‌های مطرح دنیا اسم تارت به عنوان یک برند اکوسیستم دوست ثبت شده است، این لوازم آرایشی در آزمایشگاه‌های معتبر فاقد ارزش اکوسیستم دوستی کامل شناخته شده است.

لوازم آرایش E.L.F

 

بررسی سلامت لوازم آرایش E.L.F

 

آشنایی شخصی من با لوازم آرایشی الف به دلیل قیمت پایین آن و پیدا شدن در سایت‌های ترک سفورا بود. اما به محض خرید کمی از کیفیت کاور این برند آرایشی دلزده و ناراحت شدم. احساس شخصی من نسبت به این برند لوازم آرایشی با گذشت زمان تغییر کرد چون متوجه سبک بودن و کیفیت بالای مواد داخل این لوازم آرایشی شدم. در اینجا پس از تحقیق متوجه شدم که الف، از آن برندهای لوازم آرایشی گیاهی و محیط زیست دوست است. تلاش آن‌ها تامین لوازم آرایشی اکوسیستم دوست برای همه بودجه‌ها است.

لوازم آرایش NYX

 

سلامت لوازم آرایش NYX

 

لوازم آرایش نیکس در ایران نمایندگی دارد. خبر خوش دیگر این که قیمت این برند لوازم آرایشی بالا نیست. و بهترین خبر اینکه این برند لوازم آرایشی رتبه نسبتا خوبی در زمینه مهربانی با طبیعت کسب کرده است. نکته مهم دیگر در مورد لوازم آرایش نیکس، استفاده از یک فرمول کاملا سری ولی کاملا گیاهی در زمینه تولید اکلیل و شاین سایه و لاک ناخن آن است.

لوازم آرایش Wet and Wild

 

سلامت لوازم آرایش Wet and Wild

 

این برند لوازم آرایش امریکایی نیز در فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی در ایران استند دارد. این برند لوازم آرایش در دنیا به یک دلاری شهرت دارد. بسیاری از اقلام این برند لوازم آرایشی با یک دلار قابل خرید است. و جالب‌تر از همه اینکه کاملا گیاهی است!

برند لوازم آرایش خود را جایگزین کنید

 

برند لوازم آرایش خود را جایگزین کنید

 

بسیاری برندهای لوازم آرایش به مرور زمان تاثیر مخربی بر پوست و حتی سلامت روان شما خواهند داشت! بهتر است به دنبال تغییر سبک زندگی خود باشید و از این تغییر لذت ببرید. قبل از آن که به دلیل بیماری مجبور به تغییر برند لوازم آرایشی خود بشوید، بهتر است همین امروز انتخاب کنید. طی یک مقاله دیگر در شیپور، برندهای لوازم آرایش که در ایران تولید می‌شوند و با طبیعت مهربانند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. مریم می گوید

    منم سعی میکنم از لوازم گیاهی استفاده کنم، دوست ندارم حیوونا رو بکشن

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.