رامسر کجاست؟ آشنایی با شهر رامسر

5/5 - (1 امتیاز)

سخت‌سر و رامسرِ امروز، یکی از زیباترین شهرهای ایران است که طبیعت بکر و مناظر دیدنی‌اش، باعث شده که به «عروس شهرهای شمالی» شهرت پیدا کند. این شهر، ساحل زیبای خزر و همچنین جنگل‌های زیبای شمال کشور را در خود جای داده است. زیبایی‌های شهر رامسر آن را به یکی از قطب‌های گردشگری شمال ایران تبدیل کرده و در کنار آن، نزدیکی به پایتخت نیز، مسافران این شهر را بسیار زیاد کرده است. فاصله تهران تا رامسر تقریبا ۲۳۰ کیلومتر است و برای رسیدن به رامسر از تهران، تقریبا باید حدود ۴ ساعت رانندگی کنید.

اما زیبایی‌های رامسر تنها به مناظر طبیعی محدود نمی‌شود و جاذبه‌های تاریخیِ بسیاری نیز می‌توان در این شهر سرسبز پیدا کرد. برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا در شمال کشور، در این مقاله همراه ما شوید.

رامسر در کدام استان است؟

ممکن است بسیاری ندانند که رامسر جزو گیلان است یا مازندران. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که شهر رامسر آخرین شهرِ غرب مازندران است که از شرق به تنکابن، از غرب به جلگه رودسرف از جنوب به کوه‌های البرز و از شمال به دریای خزر می‌رسد و مانند بسیاری از شهرهای استان مازندران، دارای آب‌وهوای گرم و مرطوب در تابستان و هوایی معتدل در زمستان است. رامسر دارای فرودگاه است و همین موضوع می‌تواند میزان محبوبیت این شهر برای گردشگران و همچنین استراتژیک بودن این شهر را نشان دهد.

در کنارِ جاهای دیدنی رامسر که آن را به یکی از شهرهای محبوبِ گردشگران برای سفر تبدیل کرده، باید عنوان کرد که این شهر دارای مناطق ییلاقی خوش آب‌وهوا نیز است که یکی از معروف‌ترین این مناطق جواهرده است که بسیار زیبا است. برخی مناطق ییلاقی رامسر و همچنین مناطق کوهستانی در این شهر، از جمله مناطق محبوب برای خرید ویلا در شمال هستند و از مهم‌ترین دلایل برای انتخاب این شهرها، آرامش، آب‌وهوای خوب و همچنین پتانسیل بالای این مناطق برای سرمایه‌گذاری هستند.

رامسر از جمله شهرهای پرجمعیت مازندران و شمال کشور به شمار می‌آید و جمعیت این شهر طبق سرشماری سال ۹۵، بالغ بر ۳۵،۹۹۷ نفر است. نکته جالب در مورد مردم این شهر این است که، با وجود مازندرانی بودن مردم در این شهر، اما اغلب مردم رامسر گیلک هستند و به زبان گیلکی سخن می‌گویند.

فاصله رامسر تا دریا

رامسر کجاست

قطعا یکی از ویژگی‌های رامسر، وجود دریای خزر در این شهر است. ساحل خزر یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شمال کشور است که در رامسر نیز به یکی از مناطق جذاب برای تفریح و گردش تبدیل شده است. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، برای رسیدن به ساحل خزر در رامسر، راه‌های مختلفی دارید و از محله‌های مختلف رامسر و همچنین خیابان‌های مختلف مانند بلوار شهید باهنر، می‌توانید در کمتر از یک ساعت به ساحل برسید و در آن قدم بزنید.

بهترین زمان سفر به رامسر

رامسر دارای آب‌وهوای مرطوب و معتدل است و به همین خاطر، باید گفت که بهترین زمان سفر به این شهر فصل بهار و پاییز است چرا که آب‌وهوای این شهر در این دو فصل بسیار عالی است. البته، این نکته را نیز نباید فراموش کرد که رامسر دارای مناطق ییلاقی بسیاری است و هر کدام از روستاهای این شهر دارای آب‌وهوایی متفاوت هستند. به همین خاطر، برخی از این مناطق و روستاها مانند روستای اربکه و جواهرده می‌توانند مقصدی ایده‌آل برای سفرهای تابستانی نیز باشند.

راه‌‌های دسترسی به رامسر

با توجه به اینکه بسیاری از مسافران شهر رامسر اهالی تهران هستند، بنابراین مسیر دسترسی به این شهر را از تهران در نظر می‌گیریم و راه‌های مختلف را بررسی خواهیم کرد. برای رسیدن به رامسر، راه‌های مختلفی را پیش روی خود دارید که در ادامه آنها را نام خواهیم برد.

سفر به رامسر با خودروی شخصی

اگر خودروی شخصی انتخاب شما برای سفر به رامسر است، باید بگوییم که دو را پیش روی خود دارید. مسیر اول جاده تازه تاسیس تهران-شمال است که سریع‌تر (کمتر از ۴ ساعت) شما را به این شهر زیبا می‌رساند و البته می‌توان گفت که مسیری امن برای رانندگی است. اما مسیر دوم شما، جاده چالوس است که می‌توانید با انتخاب این مسیر، از دیدنی‌ها این جاده دیدن کنید و به اصطلاح از مسیر لذت ببرید. با انتخاب جاده چالوس برای سفر به رامسر، حدودا ۵ ساعت (بدون در نظر گرفتن ترافیک) طول می‌کشد که مقصد برسید.

سفر به رامسر با قطار

اگر دوست دارید مسیر تهران تا رامسر را با قطار طی کنید، باید بدانید که شهر رامسر راه‌آهن ندارد و نمی‌توانید تا خود شهر را با قطار بروید. برای انتخاب این مسیر، باید با قطار به قائم‌شهر بروید و از آنجا با انتخاب تاکسی یا اتوبوس، به رامسر بروید. مسیر تهران تا قائم‌شهر با قطار، حدودا ۵ ساعت زمان می‌برد و از آنجا یا با تاکسی یا با اتوبوس، حدود دو ساعت زمان می‌برد تا به رامسر برسید.

سفر به رامسر با هواپیما

رامسر از جمله شهرهای شمالی کشور است که فرودگاه دارد و می‌توانید هواپیما را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. بنابراین، اگر به دنبال این هستید که خیلی سریع به شهر رامسر برسید و زمان خود را صرف گشت‌وگذار در این شهر کنید تا اینکه زمان خود را در جاده سپری کنید، می‌توانید هواپیما را انتخاب کنید و در عرض یک ساعت از تهران به رامسر برسید.

سفر به رامسر با اتوبوس

دیگر مسیر رسیدن به رامسر و آن هم از مسیر جاده‌ای، سفر با اتوبوس است. برای اینکه با اتوبوس به رامسر سفر کنید، به ترمینال آرژانتین بروید و بلیط اتوبوس تهران-رامسر را خریداری و سفر خود را آغاز کنید. این مسیر حدودا ۶ ساعت طول می‌کشد و می‌توان آن را یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای رسیدن به رامسر دانست.

جاهای دیدنی و تفریحی رامسر

رامسر کجاست

مگر می‌شود درباره رامسر حرف زد و اشاره‌ای به جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی این شهر نکرد. بسیاری این شهر را به دلیل همین جاذبه‌ها برای سفر انتخاب می‌کنند و از توریستی‌ترین شهرهای ایران و شمال کشور به‌شمار می‌آید. اگر قصد سفر به رامسر دارید و می‌خواهید از مکان‌های دیدنی این شهر دیدن کنید، مطمئنا به لیستی از این جاذبه‌های گردشگری نیاز دارید. مواردی که در ادامه نام می‌بریم را می‌توانید به‌عنوان لیست مکان‌های گردشگری رامسر در نظر بگیرید:

  • جنگل دالخانی: یکی از زیباترین جنگل‌های شمال ایران که به آن دالان بهشت می‌گویند، جنگل دالخانی است که پوشیده از درخت‌های درهم‌تنیده است. جنگل دالخانی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد.
  • روستای جواهرده: اگر تصاویری از مناطق، فرورفته در ابر را دیده باشید، باید بگوییم یکی از این مناطق که در برخی مواقع سال غرق ابرها می‌شود، جواهرده است! روستا یا منطقه ییلاقی جواهرده در ۲۷ کیلومتری شهر رامسر قرار دارد.
  • قلعه مارکوه: مکان‌های دیدنی رامسر، تنها به مکان‌های طبیعی محدود نمی‌شود و تاریخ این شهر نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یکی از مکان‌های تاریخی رامسر قلعه مارکوه است که با بازدید از آن، می‌توانید به تاریخ سفر کنید. بسیاری از مورخان این قلعه را مربوط به دوران ساسانیان می‌دانند که در منطقه کتالم رامسر قرار دارد.
  • کاخ مرمر: دیگر دیدنیِ تاریخی رامسر، کاخ مرمر است که در دوران پهلوی اول یعنی سال ۱۳۱۶ در باغی بسیار زیبا ساخته شده است. کاخ مرمر در عین حال که تاریخی است، اما مکانی با باغی زیبا و پوشیده از گونه‌های گیاهی مختلف نیز است.
  • هتل قدیم رامسر: هتل قدیم رامسر در نزدیکی کاخ مرمر قرار دارد و معماری آن، این هتل را به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل کرده است. هتل قدیم رامسر در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است.
  • بلوار معلم: در بسیاری از تصاویر ثبت‌شده از شهر رامسر ، تصاویری زیادی به بلوار معلم اختصاص دارند که بلواری نوستالژیک در شمال ایران است. ابتدای این بلوار به کوه و جنگل و انتهای آن به دریا می‌رسد و به همین خاطر، می‌توان آن را یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری رامسر نامید.
  • تله کابین رامسر: تله کابین رامسر، از جمله مکان‌های تفریحی رامسر است که برای گردشگران، منطقه‌ای پرهیجان به‌شمار می‌آید. در مجموعه تلکابین رامسر، علاوه بر تله کابین، باشگاه پینت بال، پل معلق، زیپ لاین، شهر بازی و کارتینگ نیز وجود دارد.
  • مراکز خرید و بازارهای رامسر: در رامسر، مانند دیگر شهرهای توریستی شمال ایران، مراکز خرید بسیار و متنوعی وجود دارد. یکی از دیدنی‌ترین بازارهای رامسر، بازار سنتی رامسر است که در روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته در نزدیکی‌های میدان امام برگزار می‌شود و جذاب‌ترین خوراکی‌های این شهر و دیگر شهرهای شمال را می‌توانید در این بازار پیدا کنید.

محله‌های رامسر

رامسر انتخاب بسیاری از افراد برای زندگی و خرید ویلا است. حتی این روزها، خرید ویلا ساحلی در رامسر بسیار طرفدار پیدا کرده است و افراد مختلف، این شهر را برای فرار از روزمرگی و هیاهوی شهرهای بزرگ انتخاب می‌کنند. اما یکی از مهم‌ترین سوالات در زمان خرید ویلا در رامسر، این است که کدام محله رامسر را برای خرید ویلا انتخاب کنیم؟

طبق آنچه در مقاله «بهترین محله‌های رامسر» گفتیم، بهترین محله‌های رامسر برای زندگی و خرید ویلا عبارت‌اند از:

  • بلوار معلم و شهرک چهارصد دستگاه
  • لات محله
  • محله توساسان
  • ابریشم محله
  • منطقه توریستی اربکله

خرید ویلا در رامسر

رامسر کجاست

رامسر یکی از پرطرفدارترین شهرهای شمال کشور، خصوصا استان مازندران، برای خرید ویلا است و امروزه شاهد هستیم که ویلاسازی در این شهر رنگ‌وبوی دیگری به خود گرفته است و ویلاهایی بسیار لوکس و شیک در این شهر ساخته می‌شوند. علاوه بر این، رامسر را می‌توان یکی از مناطق مهم برای سرمایه‌گذاری روی ملک در نظر گرفت، چرا که قیمت خانه و و ویلا در این شهر و طی چند سال گذشته رشد خوبی داشته است. در کنار این موارد، رامسر مزایای دیگری نیز دارد که باعث شدند که به عنوان منطقه‌ای ایده‌آل برای خرید ویلا در نظر گرفته شود. این مزایا عبارت‌اند از:

  1. فاصله کوتاهِ رامسر تا تهران
  2. مکان‌های دیدنی و تفریحی و همچنین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهر
  3. امکانات رفاهی مناسب مانند مراکز آموزشی مراکز درمانی، مراکز خرید کافی‌شاپ و رستوران
  4. آب‌وهوای مطلوب
  5. افزایش ارزش ملک در این شهر

خرید ویلا در رامسر را می‌توان سرمایه‌گذاری پرسود در نظر گرفت. بازار مسکن در رامسر، طی سال‌های گذشته رشد و سوددهی خوبی داشته است و در عین حال، ریسک سرمایه‌گذاری در این شهر نسبت به دیگر شهرهای مازندران کم است.

کلام آخر

رامسر از جمله شهرهای دیدنی ایران است که نقطه‌نقطه آن می‌تواند شما را شگفت‌زده کند و همین موضوع، باعث شده که روز‌به‌روز به تعداد عاشقان این شهر اضافه شود. این شهر به دلیل نزدیک بودن به دریا، جنگل، کوه و داشتن آب و هوای معتدل، به یکی از مقاصد گردشگری و توریستیِ مهم در شمال تبدیل شده و حتی افراد بسیاری این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند. در این مقاله درباره این شهر نکاتی را ارائه دادیم که در صورت مسافرت تفریحی و یا به قصد خرید ویلا در رامسر، می‌توانید از این توضیحات نهایت بهره را ببرید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.