گران‌ترین محله‌های تهران برای اجاره + نرخ

5/5 - (1 امتیاز)

کلان‌شهر تهران، محله‌های بسیاری دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی نسبت به دیگری دارند و همین ویژگی‌ها هستند که باعث شدند تا هر محله به انتخاب افرادی خاص برای زندگی تبدیل شوند. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هر کدام از محله‌های تهران دارند، ارزان بودن و گران بودن آنها است که باعث شده که کارِ اهالی این شهر در انتخاب هر کدام از این محله‌ها برای زندگی سخت شود. به همین خاطر، نیاز است که لیستی از گران‌ترین و ارزان‌ترین محله‌ها برای اجاره آپارتمان تهران داشته باشید تا بتوانید جستجوی خود را متمرکز روی گزینه‌هایی کنید که با بودجه شما همخوانی دارد.

در مقالات قبلی شیپور ارزان‌ترین محله‌های تهران برای زندگی و اجاره آپارتمان را معرفی کردیم، در این مقاله قصد داریم تا گران‌تری محله‌های تهران برای اجاره آپارتمان را معرفی کنیم. اما خوب است برخی دلایل برای بالا بودن قیمت اجاره و حتی خرید آپارتمان در این محله‌ها را بیان کنیم:

  • آب‌وهوای تمیز
  • تراکم پایین جمعیت
  • پایین بودن نرخ بیکاری
  • دسترسی به زیرساخت‌های شهری
  • سن و نوع ساختمان‌ها

تنها باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت‌هایی که در این مقاله آورده شده، همگی در زمان نوشتن این مقاله اعتبار دارند و ممکن است به مرور زمان دچار تغییر و نوسان شوند.

زعفرانیه

گران‌ترین محله‌های تهران برای اجاره

طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان املاک، زعفرانیه گران‌ترین محله تهران برای اجاره آپارتمان است. این محله در منطقه یک قرار دارد و بسیاری از آپارتمان‌های شیک و برج‌های سر به فلک کشیده را در خود جای داده است. محله زعفرانیه در شمالی‌ترین نقطه تهران قرار دارد و همین موضوع باعث شده که قیمت خانه و آپارتمان در این محله بسیار بالاتر از دیگر محله‌ها باشد. به این معنا که ویوی آپارتمان‌ها در این محله بسیار ویوی عالی‌ای است. علاوه بر این، بسیاری از مراکز تفریحی و تجاری مهم شهر تهران در این منطقه قرار دارد و همین موضوع نیز بر افزایش قیمت آپارتمان برای اجاره تاثیر گذاشته است.

اجاره آپارتمان در زعفرانیه برای یک واحد ۸۰ متری و دوخوابه ۳۰۰ میلیون تومان پول‌پیش و ماهی ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان اجاره است. اجاره آپارتمان ۱۲۰ متری در زعفرانیه با ۳۰۰ میلیون تومان پول‌پیش، ماهی ۴۵ میلیون تومان است. این در حالی است که با ۵۰۰ میلیون تومان پول‌پیش، باید ماهی ۴۵ به ۳۹ میلیون اجاره بدهد و با یک میلیارد تومان پول‌پیش، هزینه اجاره ماهانه آن به ۲۴ میلیون تومان می‌رسد.

رهن کامل آپارتمان در زعفرانیه نیز برای واحدهای کوچک از حدود یک میلیارد تومان شروع و برای واحدهای متراژ بالا مانند آپارتمان ۸۰۰ متری و پنج خوابه به ۳۵ میلیارد تومان می‌رسد.

ولنجک

گران‌ترین محله‌های تهران برای اجاره

یکی دیگر از محله‌های گران تهران برای اجاره آپارتمان، ولنجک است. ولنجک نیز در یکی از خوش آب‌وهواترین منطقه‌های تهران واقع شده و نزدیکی ولنجک به توچال و دامنه کوه، باعث شده که قیمت اجاره آپارتمان در آن بسیار بالا شود. از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت اجاره آپارتمان در ولنجک، امکانات تفریحی و رفاهی، وجود دانشگاه، مراکز اداری، سفارت‌خانه و بهترین بیمارستان‌ها در این محله است.

بسیاری از آپارتمان‌های شیک و ویلاهای لوکس نیز در این محله ساخته می‌شوند و می‌توان ولنجک را محله‌ای خارجی‌نشین نیز نام‌گذاری کرد.

اجاره آپارتمان در ولنجک برای یک سوییت ۴۵ متری مبلغ ۲۰۰ میلیون رهن و ۱۰ میلیون ماهیانه است. اجاره یک واحد ۵۰ متری ساخت سال ۱۳۹۷ در محدوده ولنجک ۵۰۰ میلیون رهن و ۱۴ میلیون پرداختی ماهیانه است. هزینه اجاره یک واحد ۶۵ متری نیز ۳۰۰ میلیون رهن و ماهیانه ۲۵ میلیون کرایه است. علاوه بر این، هزینه رهن کامل یک واحد ۶۰ متری در ولنجک ۱ میلیارد تومان است.

الهیه

گران‌ترین محله‌های تهران برای اجاره

یکی از شیک‌ترین محله‌های تهران که به‌عنوان گران‌ترین محله‌ها برای اجاره آپارتمان نیز شناخته می‌شود، الهیه است. الهیه نیز در میان محله‌های مهم شمال شهر است که بسیاری از آپارتمان‌های شیک و برج‌های مسکونیِ لوکس را در خود جای داده است.

این محله از شمال به تجریش، از جنوب به چهارراه پارک‌وی، از غرب به خیابان ولیعصر و از سمت شرق به پل‌رومی می‌خورد. از معروف‌ترین خیابان‌های این محله برای اجاره آپارتمان، خیابان فرشته است که هزینه اجاره آپارتمان نیز در این محله بالا است. محله الهیه نیز مانند دیگر محله‌های شمال شهر، آب‌وهوای خوبی دارد و بسیاری از اهالی سفارت‌خانه‌ها در این محله ساکن هستند.

اجاره آپارتمان در الهیه برای یک واحد ۸۰ متری و ۲ خوابه در الهیه ۳۰۰ میلیون تومان پول‌پیش و ۳۳ میلیون تومان ماهیانه است. این مبلغ برای واحد ۹۰ متری دو میلیارد با ۳۰ میلیون تومان اجاره ماهیانه است. مبلغ اجاره آپارتمان ۱۰۰ متری در الهیه ۱ میلیارد پول‌پیش و ۵۵ میلیون تومان ماهانه است. علاوه بر این، واحد ۱۹۵ متری با ۳ خواب با پول‌پیش ۱ میلیارد و ۵۰۰ تومان و اجاره ۱۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

نیاوران

گران‌ترین محله‌های تهران برای اجاره

اگر از تجریش گذر کنید، به محله نیاوران می‌رسید که یکی از محله‌های گران قیمت تهران هم برای زندگی و هم برای اجاره آپارتمان است. نیاوران نیز دارای آب‌وهوای بسیار خوبی است و به بسیاری از مراکز تفریحی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و بهترین مدارس شهر دسترسی دارد. نیاوران از شمال به ارتفاعات کلکچال، از جنوب به محله فرمانیه، از غرب به تجریش و از شرق به دارآباد می‌رسد. بسیاری از آپارتمان‌های شیک و مدرن تهران نیز در این محله ساخته می‌شوند. خود نیاوران نیز محله‌های بسیاری دارد که این محله‌ها نیز در میان گران‌ترین محله‌ها برای اجاره آپارتمان هستند. این محله‌ها عبارت‌اند از صاحبقرانیه، منظریه، نخجوان، دزاشیب، کاشانک و محله جماران.

اجاره آپارتمان در نیاوران برای یک آپارتمان ۱۰۰ متری نوساز نیاز به پرداخت ۵۰۰ میلیون رهن و ۳۰ میلیون اجاره دارد. قیمت رهن آپارتمان در این محله نیز، برای یک آپارتمان نوساز در طبقه پنجم با متراژ ۱۲۵ متر یک میلیارد تومان است.

اقدسیه

گران‌ترین محله‌های تهران برای اجاره

دیگر محله‌ی گران‌قیمت تهران برای اجاره آپارتمان، اقدسیه است که این محله نیز از محله‌های منطقه یک به‌شمار می‌آید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، منطقه‌ی یک سهم زیادی در لیست گران‌ترین مناطق تهران دارد که مهم‌ترین عوامل در انتخاب این محله‌ها، مواردی مانند آب‌وهوا و فاکتورهایی است که در ابتدای مقاله نام بردیم.

اما محله‌ی اقدسیه نیز دارای خانه‌های ویلایی و قدیمی و همچنین آپارتمان‌ها و برج‌های لوکس است. علاوه بر این، با توجه به رونق گرفتن ساخت‌وساز در این محله، شاهد هستیم که آپارتمان‌هایی بسیار شیک در اقدسیه ساخته می‌شود که همین می‌تواند روی قیمت اجاره آنها تاثیر بگذارد.

اجاره آپارتمان در اقدسیه به حداقل ۲۹۰ میلیون و حداکثر ۲ میلیارد تومان بودجه برای پول پیش نیاز دارد. برای اجاره یک واحد ۶۸ متری در اقدسیه باید ۲۹۰ میلیون تومان پول‌پیش پرداخت کنید و توانایی پرداخت ماهانه ۱۹ میلیون تومان اجاره داشته باشید. این مبلغ برای یک آپارتمان ۱۱۰ متری به ۲ میلیارد پول‌پیش و ۳۰ میلیون تومان اجاره می‌رسد.

تجریش

گران‌ترین محله‌های تهران برای اجاره

یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین محله‌های تهران، تجریش است که به‌عنوان یکی از مناطق دیدنی تهران نیز شناخته می‌شود. با وجود برخی دیدنی‌ها در این محله مانند کاخ سعدآباد و بازار تجریش، جای تعجب ندارد که اجاره آپارتمان نیز در این منطقه توریستی زیاد باشد. قدمت تجریش باعث نشده که آپارتمان‌های لوکس و شیک در آن پیدا نکنید. در این محله‌ی منطقه یک نیز مانند دیگر محله‌ها، می‌توانید آپارتمان‌های شیک و مدرن پیدا کنید که بعضا مبلغ اجاره آنها بسیار بالا است.

اجاره آپارتمان در تجریش برای یک سوییت ۳۰ متری حدود ۲۰۰ میلیون رهن و ۸ میلیون ماهانه است. این مبلغ برای یک آپارتمان ۸۵ متری به ۳۰۰ پول‌پیش و ۴۸ میلیون تومان اجاره ماهانه می‌رسد.

دیگر محله‌های گران تهران برای اجاره آپارتمان

علاوه بر محله‌هایی که نام بردیم، محله‌های دیگری نیز از مناطق مختلف می‌توان نام برد که در آنها می‌توان آپارتمان‌هایی با مبلغ اجاره بالا پیدا کرد. این منطق شامل منطقه ۳ و منطقه ۲ می‌شود که محله‌های گران آنها به ترتیب عبارت‌اند از:

  • پاسداران
  • شریعتی
  • قلهک
  • جردن
  • دروس
  • ظفر
  • دیباجی
  • اختیاریه
  • میرداماد
  • شهرک غرب
  • گیشا
  • سعادت آباد
  • ستارخان
  • پونک

سخن پایانی

تهران نیز مانند دیگر شهرهای ایران و حتی جهان، دارای محله‌هایی گران و ارزان است و به این ترتیب، می‌توانید در این تقسیم‌بندی، خانه‌ای متناسب با بودجه‌تان پیدا کنید. در این مقاله، گران‌ترین محله‌های تهران برای اجاره آپارتمان را نام بردیم که بیشتر آنها در منطقه یک قرار دارند و جز محله‌های شمال شهر به‌شمار می‌آیند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.