ویلای شهرکی چیست و چه مزایایی دارد؟

4.5/5 - (2 امتیاز)

امروزه افراد بسیاری به خرید ویلا روی آورده‌اند و یکی از مهم‌ترین دلایل آنها، دور شدن از فضای شهری و همچنین گذراندن اوقات خوش با خانواده در شهری خوش آب‌وهوا است. از این رو، می‌توان شمال کشور را یکی از مقاصد ایرانیان برای خرید ویلا دانست چرا که هم آب‌وهوای خوبی دارد، هم سرسبز و دیدنی است، هم مکانی عالی برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آید، هم تنوع ویلا در این قسمت از ایران بسیار بالا است و در نهایت، قیمت خرید ویلا در شمال مقرون به‌صرفه است و تمام افراد با بودجه‌های متفاوت می‌توانند ویلای دلخواه خود را در شمال کشور پیدا کنند.

اما یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ویلا در شمال، این است که در شهرهای شمالی ویلاهایی در شهرک‌های امن ساخته می‌شوند و این می‌تواند خیال خریداران را از بابت امنیت ویلا راحت کند. علاوه بر این، لوکس ترین شهرک های شمال، محیطی اختصاصی و همچنین امکانات منحصربه‌فردی برای ساکنین دارند. اگر در مورد خرید ویلا در شمال شک دارید و نمی‌دانید تا ویلاهای شهرکی را انتخاب کنید و یا سراغ دیگر گزینه‌ها بروید، می‌توانید در این مقاله ما را همراهی کنید، تا ابتدا با تعریف ویلا شهرکی آشنا شوید و بعد از مزایای این ویلاها بدانید.

ویلای شهرکی چیست؟

برای تعریف ویلای شهرکی، ابتدا باید با تعریف ویلا آشنا شویم. ویلا به ساختمان یا خانه‌ای زمینی گفته می‌شود که فضای کاملا اختصاصی مانند حیاط دارد و این ساختمان، هیچ ارتباطی با ساختمان‌های اطراف خود ندارد. اما ویلاهای شهرکی کمی با ویلاهای متداول و این تعریفی که ارائه داریم، تفاوت دارند. ویلاهای شهرکی از ابداعات جدید در صنعت ساخت‌وساز ویلا هستند و یکی از اصلی‌ترین دلایل برای ساختن چنین ویلاهایی، کمبود فضای ساخت‌و‌ساز در شهرهایی است که تقاضا برای خرید ویلا در آنها بالا است.

ویلاهای شهرکی از نظر ساختار شبیه به ویلاهای عادی هستند، اما از نظر کاربردی می‌توان آنها را با آپارتمان مقایسه کرد. اینگونه ویلاها را تقریبا می‌توان شبیه به آپارتمان دانست و و مهم‌ترین وجه مشترک این دو، در ارتباط ساکنین ویلاهای شهرکی با هم و همچنین وجود قوانین و مقرراتی در شهرک‌هایی است که این ویلاها در آنها ساخته می‌شود. درست مانند فرهنگ آپارتمان‌نشینی و رعایت برخی قوانین در آپارتمان، قوانینی نیز برای خرید ویلا و زندگی در این شهرک‌ها وضع شده است که ساکنین باید به این قوانین پایبند باشند.

ویلاهای شهرکی، در یک زمینِ مشترک ساخته می‌شوند و باید گفت که این ویلاها، مستقل از ویلاهای اطراف خود نیستند. معمولا ساخت اینگونه ویلاها و شهرک‌های شمال کشور توسط شرکت‌های مهندسی صورت می‌پذیرد و در زمان شهرک‌سازی، معمولا ویلاها دارای ساختار و ظاهر یکسانی هستند. این ویلاها و به‌طور کلی شهرک‌ها، توسط فردی مدیریت و کنترل می‌شود و در کنار آن، یک یا چند نگهبان نیز از شهرک مراقبت می‌کنند. به همین خاطر است که بسیاری از خریداران ویلای شخصی در شمال کشور، این ویلاها و شهرک‌های ویلایی را برای خرید انتخاب می‌کنند، چرا که امینت برای آنها حرف اول را می‌زند.

مزایای خرید ویلا شهرکی

ویلای شهرکی چیست

شاید یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید ویلا این باشد که سراغ بهترین زمان برای خرید ویلا برویم. اما در کنار انتخاب زمان مناسب برای خرید، باید به ویژگی‌ها و مزایای مدل‌های مختلف ویلا در شهرهای مختلف نیم‌نگاهی نیز بیندازید. اگر به دنبال خرید ویلا در شهرک‌ها هستید، باید بدانید که این شهرک‌ها و ویلاهای آنها مزایای زیر را دارند:

۱- امنیت بالا در ویلاهای شهرکی

امنیت در شهرک‌های شمال کشور حرف اول را می‌زند. به دلیل وجود دوربین‌های مدار بسته و همچنین یک یا چند نگهبان در شهرک‌های ویلایی، می‌توان گفت که خرید ویلا در این شهرک‌ها خیال شما را بابت رها کردن ویلا راحت می‌کند. معمولا در ورودی این شهرک‌ها سیستم حراست و نگهبانی قرار دارد و تمام ورود و خروج‌ها توسط این بخش کنترل می‌شود. داخل شهرک نیز این سیستم اجرا و نگهبانان از امینت ساکنین محافظت می‌کنند.

۲- قیمت بهتر ویلا در شهرک ویلایی

بسیاری از افراد ویلاهای شهرکی را برای استفاده شخصی انتخاب می‌کنند، اما خرید اینگونه ویلاها برای آنها صرفه‌ی اقتصادی نیز خواهد داشت. در زمان ساخت این ویلاها و شهرک‌ها، سازندگان معمولا سعی می‌کنند تا از کمترین فضا، بیشترین بهره را ببرند و به همین خاطر، قیمت ویلاها در این شهرک‌ها کمی کمتر از ویلاهای مستقل می‌شود. علاوه بر این، این ویلاها معمولا توسط شرکت‌های مهندسی ساخته می‌شوند و از این رو، تمام مواد و مصالح ساختمانی به‌صورت عمده خریداری می‌شوند و این می‌تواند روی قیمت ویلا بسیار تاثیر بگذارد. این در حالی است که ویلاهای مستقل توسط مهندسان و سازندگان مطرح منطقه ساخته می‌شوند و ممکن است از درجه‌یک‌ترین مواد و مصالح برای ساخت آنها استفاده شود و خب به طبع، قیمت ویلا نیز با این شرایط افزایش پیدا می‌کند.

۳- طراحی منحصربه‌فرد در ویلاهای شهرکی

در زمان سخت ویلاهای شهرکی، شرکت‌ها باید برخی نکات و قوانین ساخت‌وساز را به‌طور خاص رعایت کنند. یکی از این قوانین، ساخت ویلا در بالاترین کیفیت و با طراحی خاص است. در واقع شرکت‌ها نمی‌توانند هزینه‌ها را کاهش دهند تا ویلاهایی با کیفیتِ پایین تحویل دهند. علاوه بر این، این روزها شاهد ساخت‌وساز ویلاهای مدرن در شهرک‌های شمال ایران هستیم و برخی از آنها از نظر ظاهری، بسیار شیک و چشم‌نواز هستند. به عنوان مثال، در زمان خرید ویلای شهرکی در رامسر با اینگونه ویلاها مواجه خواهید شد.

۴- منابع آب، برق و گاز در ویلاهای شهرکی

اگر سراغ ساخت‌وساز و خرید ویلا در شمال کشور رفته باشید، حتما می‌دانید که گرفتن مجوز آب، برق و گاز در این شهرها کاری بسیار دشوار است. حتی در برخی مناطق و شهرها، گرفتن این مجوزها، عملا امکان‌پذیر نیست.

اما اگر در یکی از شهرک‌های شمالی ویلا بخرید، دیگر این مشکل را نخواهید داشت چرا که امتیاز تمام این موارد قبلا توسط شرکت سازنده خریداری شده است. در واقع، می‌توان این گزینه را یکی از مزیت‌های مهم خرید ویلای شهرکی دانست چرا که از بدو‌بدوهای اداری خلاص خواهید شد.

۵- تنوع زیاد در میان ویلاهای شهرکی

ویلای شهرکی چیست

با توجه به افزایش میزان تقاضا برای خرید ویلا در شمال، سازندگان به دنبال این رفتند که ویلاها را در شهرک‌ها و در نقاط مختلف شهرها بسازند. به همین خاطر، تنوع در میان ویلاهای شهرکی و آن در شهرهای شمالی کشور بسیار بالا است. تنوع بالا را می‌توان هم در نوع ساخت و ویژگی‌های ویلاها مشاهده کرد، علاوه بر این در نوع ویلا نیز این تنوع وجود دارد. برای مثال شهرک‌های شمال ایران دارای سه نوع ویلا جنگلی، ساحلی و معمولی هستند و این دست خریدار را در زمان انتخاب باز گذاشته است.

۶- اطمینان از معامله و فرآیند خریداری ویلا

مطمئنا خرید ویلا و ملک یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های هر شخص در طول زندگی‌اش است. بنابراین همه دوست دارند تا در زمان انجام این معامله، همه چیز درست و امن پیش برود. در مورد ویلاهای شهرکی، نگرانی‌ای بابت کلاهبرداری وجود ندارد و می‌توانید از امن بودن قرارداد خود مطمئن باشید.

۷- امکانات رفاهی و تفریحی در شهرک‌ها

یکی دیگر از مزایای خرید ویلا در شهرک‌های شمال کشور، دسترسی به امکانات و خدمات رفاهی و تفریحی داخل خود شهرک است. این امکانات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نگهبانی و تیم امنیت
  • فضای سبز
  • اماکن ورزشی و تفریحی
  • پارک برای ورزش صبحگاهی
  • ساحل خصوصی
  • قایق سواری و جت اسکی
  • پلاژ مخصوص بانوان
  • رستوران
  • فروشگاه مواد غذایی
  • پلاژ آقایان برای آفتاب گرفتن
  • نجات غریق در سواحل
  • سیستم تهویه در تمام ویلاها
  • جاده سلامت برای پیاده‌روی
  • خدمات نظافت داخل شهرک

و امکانات دیگر که از شهرک به شهرکی دیگر متفاوت هستند.

ویلای شهرکی برای چه افرادی مناسب است؟

ویلای شهرکی چیست

ویلاهای شهرکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که می‌خواهند فضایی برای استراحت در شهری دیگر داشته باشند و البته، دوست دارند از امنیت ویلای خود نیز مطمئن باشند. علاوه بر این، با توجه به قیمت مناسبی که ویلاهای شهرکی دارند، می‌توان آنها را گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری و سود اقتصادی دانست. به عنوان مثال، شما با خرید ویلا در چالوس می‌توانید از این ویلا برای زمان استراحت خود استفاده کنید و هم، ملکی دارید که می‌توانید از بهره‌ی اقتصادی آن در آینده سود کنید.

ویلای شهرکی بخریم یا ویلای مستقل؟

انتخاب از میان این دو گزینه، کاملا به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. برخی افراد دوست دارند تا در زمان رفت‌وآمد به ویلای خود از امنیت آن مطمئن باشند، به همین خاطر ویلاهای شهرکی را انتخاب می‌کنند. اما برخی دیگر به دنبال این هستند که زمین اختصاصی داشته باشند و فضای اطراف ویلای خود را با شخصی شریک نشوند، از این رو، سراغ خرید ویلای مستقل می‌روند.

در هر صورت، نکته مهم در زمان خرید ویلا این است که مکانی را پیدا کنید که بتوانید در آن به آرامش برسید و خود را از دردسرها و شلوغی‌های زندگی شهری دور کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. سعید می گوید

    ممنون از مطالب مفید و خوبتون 🙂

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.