با خرید امن شیپور آشنا شوید

4.2/5 - (4 امتیاز)

همه ما حداقل یک بار در طول خرید آنلاین، نگرانی از کلاهبرداری‌ها را تجربه کرده‌ایم! حالا چه می‌گویید اگر بگوییم با خرید امن شیپور دغدغه امنیت خرید برای همیشه حل شده است؟! در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز درباره سرویس جدید شیپور یعنی خرید امن را یاد بگیریم.


داستان راه‌اندازی خرید امن در شیپور از کجا شروع شد؟

در کل دنیا، موضوع امنیت در سایت‌های نیازمندی آنلاین اهمیت بالایی دارد. شیپور از شروع فعالیت تمهیدات متعددی برای حفظ امنیت کاربران خود انجام داده است. تیم‌های بزرگ نظارت، کنترل سیستمی و دستی آگهی‌ها، حذف و غیر فعال‌سازی اکانت‌هایی که خارج از قانون عمل می‌کنند و…

ما در حین نظرسنجی‌ها و تحقیقات متوجه شدیم حس اعتماد و اطمینان به برند شیپور در نظر کاربران درصد بالایی دارد. بعد از بررسی درخواست‌‌ها و تحقیقات بازار، نیاز به ایجاد بستری امن و تسهیل فرآیند خرید و فروش احساس شد. به همین دلیل بعد از ماه‌ها بررسی و تلاش، نهایتا خرید امن شیپور با هدف اعتماد و امنیت کاربران، پرداخت امن و سهولت خرید و فروش راه‌اندازی شد.

خرید امن به زبان ساده چیست؟!

با این سرویس هم خریدار و هم فروشنده از صحت معامله اطمینان خواهند داشت. به این صورت که خریدار کالای موردنظر را انتخاب کرده و مبلغ آن را در درگاه اینترنتی شیپور پرداخت می‌کند. پس از پرداخت، خرید موفق به اطلاع فروشنده می‌رسد. حالا فروشنده کالا را با یکی از روش‌های مشخص شده ارسال می‌کند. بعد از اینکه خریدار کالا را دریافت کرد و صحت و سلامت آن را تایید کرد، حالا شیپور مبلغ پرداختی را به حساب فروشنده واریز می‌کند.

در آگهی‌های «خرید امن» شیپور به عنوان معتمد خریدار و فروشنده، در فرآیند معامله حضور دارد.

مزایای خرید و فروش با سرویس خرید امن

با سرویس خرید امن مبلغ کالا در بستری امن پرداخت می‌شود. این قابلیت کمک می‌کند خریدار و فروشنده‌ای که شناختی از هم ندارند با نهایت اطمینان معامله را انجام دهند. از طرفی دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و به آسانی می‌توان از سراسر ایران خرید کرد. مزایای این سرویس برای فروشنده و خریدار به شرح زیر هستند.

مزایا برای فروشندگان:

  • از پرداخت مبلغ کالا اطمینان پیدا می‌کنند.
  • با نشان مخصوص خرید امن اعتماد و توجه بازدیدکنندگان بیشتر جلب می‌شود.
  • می‌توانند علاوه بر شهر خودشان، کالا را در سراسر ایران بفروشند.
  • با نمایش آگهی در سراسر ایران، بازدیدکننده و مخاطب آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.
  • تیم پشتیبانی و نظارت در طول معامله همراه آن‌ها است.
  • نیازی به قرار حضوری برای تحویل کالا ندارند.

مزایا برای خریداران:

  • از دریافت کالا اطمینان پیدا می‌کنند.
  • دغدغه کلاه‌برداری از بین می‌رود.
  • در صورت عدم تطابق کالا با آگهی امکان لغو معامله را دارند.
  • می‌توانند علاوه بر شهر خودشان از سراسر ایران خرید کنند.
  • تیم پشتیبانی و نظارت در طول معامله همراه آن‌ها است.
  • نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت کالا ندارند.

مزایای خرید امن شیپور

فروشندگان چطور باید از خرید امن استفاده کنند؟

اگر فروشنده هستید باید برای شروع آگهی خود را به صورت خرید امن ثبت کنید. خرید امن از دو روش زیر برای شما قابل استفاده است:

برای صاحبان کسب‌وکار: شما می‌توانید با ساخت فروشگاه در شیپور گزینه خرید امن را فعال کنید. برای شروع از بخش ساخت فروشگاه درخواستتان را ثبت کنید. کارشناسان فروش با شما تماس می‌گیرند و می‌توانید پکیج مناسبتان را با توجه به تعداد آگهی، دسته‌بندی، شهر و… تهیه کنید.

برای فروشندگان عادی: اگر صاحب کسب‌وکار نیستید و قصد ساخت فروشگاه در شیپور را ندارید، به صورت عادی آگهی خود را ثبت کنید. هنگام ثبت آگهی، پیشنهاد فعالسازی خرید امن برایتان نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید از این امکان استفاده کنید و ماهانه تا ۲ آگهی را به صورت رایگان با خرید امن ثبت کنید. برای بیشتر از این تعداد، لازم است طبق دسته‌بندی، شهر و تعداد آگهی مبلغ مشخصی را بپردازید.

بعد از ثبت آگهی به صورت خرید امن

کالای شما با نشان مخصوص خرید امن در معرض دید بازدیدکنندگان سراسر کشور قرار می‌گیرد. در صورتی که کاربری کالای شما را خریداری کند، این مساله از طریق شیپور به اطلاع شما می‌رسد. حالا باید کالا را با یکی از روش‌های ارسال به آدرس خریدار بفرستید. بعد از اینکه خریدار کالا را دریافت کرد ۳ روز فرصت دارد تا روی تاییدیه دریافت کالا در شیپور کلیک کند. بعد از تایید، مبلغ معامله به حساب فروشنده واریز می‌شود.

مهلت تایید دریافت کالا برای خریداران ۳ روز است. اگر خریدار تا ۲ روز تایید را انجام ندهد، کارشناسان پشتیبانی شیپور برای یادآوری با او تماس می‌گیرند. اگر عدم تایید تا ۳ روز ادامه پیدا کند، شیپور شخصا تایید دریافت کالا را انجام می‌دهد و وجه معامله برای فروشنده واریز خواهد شد.

قوانین خرید امن برای فروشندگان

  • عنوان، توضیحات و سایر اطلاعات آگهی، با کالایی که قصد فروش آن را دارید کاملا مطابقت داشته باشد.
  • تصاویر آگهی باید واقعی باشد و از خود کالا گرفته شده باشد.
  • در صورت اتمام موجودی کالا، آگهی آن را غیرفعال کنید.
  • خریدار در صورت عدم مطابقت توضیحات آگهی شما با کالای ارسالی، حق مرجوع کردن سفارش را دارد.
  • کالا را در مدت زمان مقرر و از طریق روش‌های معتبر ارسال کنید و کد رهگیری دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر از خرید امن، روش‌های ارسال و مقررات به صفحه پشتیبانی شیپور مراجعه کنید.

نکات خرید امن شیپور

خریداران چطور باید از خرید امن استفاده کنند؟

برای استفاده از خرید امن باید کالای خود را از میان آگهی‌هایی با نشان خرید امن انتخاب کنید. این نشان به صورت نماد اختصاصی آبی رنگ روی آگهی قرار دارد. در صفحه آگهی‌های خرید امن می‌توانید لیست تمام این آگهی‌ها را مشاهده کنید. بعد از انتخاب کالا، روی گزینه خرید کلیک کرده و اطلاعات و آدرس را وارد کنید. هزینه کالا و ارسال به شما نمایش داده می‌شود، در این مرحله باید وارد صفحه پرداخت شده و پرداخت را در درگاه امن اینترنتی انجام دهید.
خرید شما به اطلاع فروشنده می‌رسد و او ۳ روز کاری مهلت دارد تا کالا را ارسال کند. در این زمان فروشنده باید نحوه ارسال کالا و کد رهگیری را به اطلاع شما برساند.

بعد از دریافت کالا از طریق خرید امن: در این مرحله باید صحت و سلامت کالا را بررسی کنید. شما ۳ روز مهلت دارید تا در حساب کاربری‌تان روی گزینه «تایید دریافت کالا» کلیک کنید. اگر کالای شما مشکل دارد، معیوب است، یا با آگهی تناقض دارد، تایید را نزنید و در کمتر از ۷۲ ساعت با کارشناسان ما تماس بگیرید. اما در صورتی که مشکلی در کالا نبود، بعد از تایید شما مبلغ سفارش به حساب فروشنده واریز می‌شود و فرآیند خرید به اتمام می‌رسد.

قوانین خرید امن برای خریداران

  • حتما تایید دریافت کالا، یا اعلام مشکل در کالا را در کمتر از ۷۲ ساعت انجام دهید
  • اگر تا ۷۲ ساعت اعلامی از طرف شما نشود، وجه معامله به حساب فروشنده واریز خواهد شد
  • عودت کالا در صورتی امکان‌پذیر است که از آن استفاده نکرده باشید و کالا در شرایط اولیه باشد.
  • عودت وجه به دلایل تناقض با آگهی، وجود ایراد در کالا، ارسال کالای اشتباه، عدم ارسال و اتمام موجودی امکان‌پذیر است.

استفاده از خرید امن شیپور

نکاتی که باید از خرید امن شیپور بدانید

سرویس خرید امن از اردیبهشت سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شده و در حال حاضر برای خرید از تمام گروه‌ها (به جز خدمات و کسب‌‎وکار، املاک، خودرو، استخدام) قابل استفاده است. این پلتفرم برای تسهیل ارتباط بین خریدار و فروشنده طراحی شده و برای هر دو سمت معامله مزایا و ویژگی‌های مثبتی دارد.

دقت کنید که برای استفاده از پشتیبانی و شرایط خرید امن، حتما باید کالا از میان آگهی‌های خرید امن با نشان مخصوص آبی انجام دهید. معامله‌ در کالاهای معمولی تحت پوشش امکانات خرید امن نیستند.

آشنایی با قابلیت امتیاز دادن کاربران شیپور به فروشندگان

نکات مهم در مورد معاملات غیرحضوری

  1. بهترین و مطمئن‌ترین روش انجام معاملات در سایت نیازمندی، خرید حضوری و دیدن کالا از نزدیک است. تا از کیفیت کالا و انطباق ویژگی‌های ذکر شده در آگهی، با واقعیت اطمینان حاصل کنید.
  2. اگر خریدی که می‌خواهید انجام دهید در شهر محل زندگی خودتان بود حتماً خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید و در غیر این صورت اگر اصرار به معامله با شهر دیگری را دارید نکات زیرا را رعایت کنید تا معامله‌ی امن‌تری داشته باشید.
  3. اگر در شهر محل زندگی فروشنده آشنایی را دارید و بتوانید از طریق آن معامله و ارسال کالا را انجام دهید این مطمئن‌ترین راه معامله در شهرهای مختلف است. در غیر این صورت از روش‌های زیر استفاده کنید.
  4. از فروشنده اسکن شناسنامه یا کارت ملی را که با نام صاحب حسابی که می‌خواهید پول را به آن واریز کنید مطابقت داشته باشد، بخواهید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید از شناسنامه و یا کارت ملی در کنار کالا عکس بگیرند و برای شما ارسال کنند.
  5. تلفن ثابت از شخص فروشنده بخواهید، و با آن تلفن با ایشان صحبت کنید تا از واقعی بودن شماره اطمینان حاصل کنید.
  6. شناسه آگهی و تمامی اطلاعاتی را که از فروشنده دارید، تا پایان معامله نزد خود نگهداری کنید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید بقیه‌ی آگهی‌های فروشنده را نیز بررسی کنید و نظرات آگهی را ببینید تا در صورت دیدن موضوعی غیر طبیعی از واریز پول جلوگیری کنید.
  7. یکی از روش‌های مناسب جهت انجام معامله غیر حضوری استفاده از پست (Cash on Delivery) است. در این نوع پست، پستچی کالا را به شما تحویل داده و شما پس از بررسی و اطمینان از مطابقت آن با اطلاعاتی که فروشنده به شما داده بود می‌توانید مبلغ را به پستچی پرداخت نمایید و یا در صورت عدم مطابقت کالا با اظهارات فروشنده و یا وجود خرابی کالا را توسط پستچی مرجوع نمایید . به جای پست می‌توانید از طریق ترمینال ارسال کالا را انجام دهید و پس از رسیدن کالا به دستتان ، پول را به راننده اتوبوس  و یا ترمینال مربوطه تحویل بدهید تا آن را به فروشنده برساند.
  8. پیش از رویت و بررسی و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هرگونه مبلغ با عنوان بیعانه به فروشنده خودداری کنید
  9. تصویر کالا ممکن است با خود کالا خیلی متفاوت باشد. پس یادتان باشد هیچ‌وقت به تصویر کالا اعتماد نکنید و با دیدن کالا از نزدیک نسبت به خرید، اطمینان و سپس برای واریز پول اقدام کنید.
  10. پیش از اینکه وارد معامله‌ای شوید درباره محصول یا خدمات تحقیق کافی داشته باشید. مثلاً بدانید قیمت واقعی آن چقدر است. بدون تحقیق وارد معامله‌ای نشوید. در صورتی که فروشنده ایمیلی در قسمت خرید گذاشته است، آن را در گوگل جستجو کنید تا ببینید این ایمیل و رفتاری که فروشنده در فضای مجازی دارد واقعی است یا اینکه با شک و تردید همراه است.

سوالاتتان را از ما بپرسید

در آخر توصیه می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این سرویس به صفحات خرید امن و راهنما و پشتیبانی مراجعه کنید. همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته شیپور با شماره ۰۲۱۵۴۵۸۷ آماده کمک به شما کاربران گرامی است. برای خلق یک معامله امن و شیرین در کنار شما هستیم.

سوالات متداول

خرید امن شیپور چیست؟

خرید امن شیپور به این صورت است که خریدار کالای موردنظر را انتخاب کرده و مبلغ آن را در درگاه اینترنتی شیپور پرداخت می‌کند؛ پس از پرداخت، خرید موفق به اطلاع فروشنده می‌رسد. حالا فروشنده کالا را با یکی از روش‌های مشخص شده ارسال می‌کند. بعد از اینکه خریدار کالا را دریافت کرد و صحت و سلامت آن را تائید کرد، حالا شیپور مبلغ پرداختی را به حساب فروشنده واریز می‌کند.

خرید امن شیپور چگونه است؟

اگر فروشنده هستید، باید برای شروع آگهی خود را به صورت خرید امن ثبت کنید. خرید امن از دو روش مختلف بسته به این که برای فروشندگان عادی است یا صاحبان کسب‌وکار، مختلف است و در متن توضیحات آن داده شده.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. […] با خرید امن شیپور آشنا شوید […]

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.