نکات کلیدی برای خرید لوستر

Rate this post

یکی از اکسسوری‌های پرطرفدار منازل مجلل که از قضا مکمل چیدمان و دکوراسیون خانه نیز به حساب می‌آید، لوستر است. با نزدیک شدن به عید نوروز، تمایل خانواده‌ها به تغییر دکوراسیون و تکمیل چیدمان خانه بیشتر می‌شود. اگر در این روزها قصد خرید لوستر را دارید، بد نیست بدانید خرید لوستر می‌تواند منزل شما را با دو رویکرد مختلف مواجه کند. اگر این انتخاب به‌درستی انجام شود، خانه شما لوکس و شکیل به‌نظر می‌رسد، اما انتخاب اشتباه لوستر نمای کلی منزل را شلوغ و نامنظم خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب یا خرید لوستر، این مقاله از سری مقالات مجله اینترنتی شیپور را مطالعه کنید.

چه هدفی از خرید لوستر دارید؟

اگر فکر می‌کنید تنها هدف از خرید لوستر جنبه زیبایی و تجملاتی آن است، سخت در اشتباهید. با این که همه لوسترها زیبایی ظاهری قابل‌توجهی دارند، اما نباید از جنبه روشنایی و نوردهی آن‌ها غافل شد؛ پس قبل از خرید، انتظارتان از این وسیله تزیینی را روشن کنید. هدف از خرید لوستر می‌تواند تکمیل دکوراسیون منزل، افزایش روشنایی خانه یا زیبایی و روشنایی به صورت همزمان باشد.

کدام سبک لوستر مناسب خانه شما است؟

هماهنگی دکوراسیون منزل با سبک لوستر، یک فاکتور کلیدی برای خرید لوستر مناسب است. اگر برای خرید لوستر تنها سلیقه شخصی را دخیل کنید، ممکن است عدم هماهنگی این دو مولفه با هم، نمای ناموزونی ایجاد کند. اهمیت تناسب لوستر با دکوراسیون به حدی زیاد است که برخی معماران اعتقاد دارند برای انتخاب سبک لوستر، به سبک آباژورهای احتمالی خانه نیز توجه کنید.

  • اگر دکوراسیون منزل شما اسپرت و مدرن است، باید به فکر تهیه لوسترهایی کوچک باشید که بدنه‌ای چوبی یا فلزی با طراحی مینیمالیستی داشته باشند.
  • اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک یا سنتی است، خرید لوسترهایی بزرگ‌تر با ساختار بلور و کریستال بهترین انتخاب است.

آیا اندازه لوستر مهم است؟

در این که اندازه لوستر مولفه مهمی برای انتخاب است، شک نداشته باشید. تناسب اندازه لوستر با فضای اتاقی که قرار است در آن نصب شود، برای دلباز نشان‌دادن خانه بسیار مهم است. برای فضاهای وسیع مانند اتاق‌های نشمین دستتان باز است تا لوستری با سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید، اما برای فضاهای کم‌متراژ مانند اتاق خواب، اتاق مطالعه یا برخی آشپزخانه‌های کوچک نصب یک لوستر بزرگ می‌تواند سبب شلوغی و ایجاد نمای نه‌چندان دلنشین از خانه شود. همچنین تهیه لوستر بزرگ برای فضای کوچک، شما را ناگزیر به خاموش کردن برخی چراغ‌های لوستر کرده که کاهش جلوه زیبای لوستر را در پی دارد.

بین ارتفاع سقف و انتخاب لوستر چه ارتباطی وجود دارد؟

اگر سقف اتاق مورد نظرتان برای نصب لوستر بلند است، دست شما باز خواهد بود تا لوسترهای چند شاخه و چند طبقه را انتخاب کنید. احتمالا بارها با نمای شیک لوسترهای ریسه‌ای و بلند روی سقف‌هایی با ارتفاع زیاد برخورد کرده‌اید، اما همین لوسترها را برای سقف‌های کوتاه تصور کنید تا متوجه شوید چنین انتخاب اشتباهی چه قدر دکوراسیون منزل شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین ایجاد خطر و محدودیت رفت‌وآمدی برای اعضای قدبلند خانواده نیز از تبعات بد لوسترهای بلند برای سقف‌های کوتاه است.

لامپ‌های مناسب لوستر کدام‌اند؟

لامپ‌های مناسب لوستر کدام‌اند؟

اگر می‌خواهید خرید لوستر را به صورت اصولی و فنی انجام دهید، بهتر است به همه ریز نکات ساده، مثل انتخاب لامپ مناسب لوستر، توجه ویژه داشته باشید. انتخاب لامپ مناسب، ضمانت نمایش بهترین نما از لوستر منزل شما است. توصیه می‌کنیم در لوسترها از لامپ‌های زرد و سفید به صورت ترکیبی استفاده نمایید تا تعادل رنگی نورها برقرار مانده و جلوه لوستر از بین نرود.

ابعاد اتاق، چه تاثیری روی انتخاب لوستر مناسب دارد؟

توجه به این مورد، یکی از اساسی‌ترین مولفه‌هایی است که اغلب خریداران آن را در نظر دارند. نصب تعداد زیادی لوستر در یک فضای کوچک باعث می‌شود که محیط خانه در نگاه اول کوچک و شلوغ به نظر بیاید، در مقابل نصب تعداد کمی لوستر در یک فضای خیلی وسیع، جلوه لوستر را کمرنگ کرده و در کل خرید بیهوده‌ای خواهد بود.

آیا سقف‌های گچ‌بری به لوستر نیاز دارند؟

صرفا به خاطر وجود گچ‌بری روی سقف نمی‌توان ادعا کرد به لوستر نیازی نیست. اگر سقف شما گچ‌بری دارد، برای انتخاب لوستر کمی حساسیت بیشتری به خرج دهید. انتخاب لوسترهای مینیمال با پیچ و تاب کمتر دیزاین کلی خانه شما را از شلوغی بیش از حد نجات می‌دهد. هرچه لوستر نصب شده روی سقف‌های گچ‌بری ساده‌تر باشد، دکوراسیون خانه شما چشم‌نوازتر خواهد بود.

لوستر اتاق پذیرایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اگر گذشته لوسترها را بررسی کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این اکسسوری‌های پرطرفدار در خانه‌های قدیم، تنها در اتاق‌های بسیار وسیع یا بالای میزهای بزرگ نصب می‌شدند، اما این روزها، ردپای لوستر را در اتاق‌های نشیمن (پذیرایی) بسیار پررنگ‌تر مشاهده می‌کنیم. پس از بررسی تناسب سبک دکوراسیون اتاق پذیرایی با سبک لوستر، انتخاب سایز لوستر را زیر ذره‌بین قرار دهید. اگر دیزاین اتاق پذیرایی کلاسیک است، باید از لوسترهایی کلاسیک و سنتی، هماهنگ با متراژ اتاق و ارتفاع سقف استفاده کنید.

لوسترهای استاندارد چه مشخصاتی دارند؟

توجه به استانداردهای به کار رفته در لوستر، ریسک دردسرهای بعدی را از دوش شما برمی‌دارد. برخی از مهم‌ترین استانداردها به شرح زیر است:

  • به حباب‌ها توجه کنید. حباب‌های کدر با شیشه‌هایی تیره، نتیجه‌ای جز کاهش نوردهی نخواهند داشت.
  • قبل از خرید قطعی، در مورد کمیاب یا نایاب بودن برخی حباب‌های شیشه‌ای در لوستر اطمینان حاصل نمایید. (چون در صورت شکستن حباب‌های نایاب، باید لوستر را تعویض کنید!)
  • درمورد وزن لوستر و تحمل آن وزن توسط سقف منزلتان اطمینان حاصل نمایید.
  • به طراحی لوستر و سبک حباب‌ها دررابطه با سهولت نظافت دقت کنید.
ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.